Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vantaan slummialueet

Vierailija
11.06.2020 |

Mihin ei kannata muuttaa?

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koivukylä- Havukoski, Korso, Myrtsi, Hakunila. Vantaa on vaan niin revasta. Olen onnellinen kun sain kämppäni sieltä myytyä muuta vuosi sitten ja takasin hesan puolelle. Ei ikinä enää Vantaalle vaikka olis puolì- ilmasia asuntoja tarjolla. Hirveetä "slummi" aluetta koko mesta.  

Muutitko takaisin Kontulaan?

Vaihtelun vuoksi Malminkartanolle ;)

Zinc

Vierailija
42/123 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koivukylä- Havukoski, Korso, Myrtsi, Hakunila. Vantaa on vaan niin revasta. Olen onnellinen kun sain kämppäni sieltä myytyä muuta vuosi sitten ja takasin hesan puolelle. Ei ikinä enää Vantaalle vaikka olis puolì- ilmasia asuntoja tarjolla. Hirveetä "slummi" aluetta koko mesta.  

Mistäs ostit asuntosi revasta. Tyhmä kun olet.

Minä ostin omani Itä-Korsosta, eikä täällä ole kuin lapsiperheitä ja koiran ulkoiluttajia.

Zinc

Itä on aina itä. Itä-Eurooppa, Itä-Helsinki, Itä-Vantaa...

New York

Zinc

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin omani Itä-Korsosta, eikä täällä ole kuin lapsiperheitä ja koiran ulkoiluttajia.

Zinc

New York

Zinc

Mä valitsekin mielummin Lontoon ja South Kensingtonin.

Vierailija
44/123 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyr York on paskaa aluetta, mut Myyr Jersey ihan jees.

Vierailija
45/123 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin voisi kysyä että, mihin Vantaalla kannattaa muuttaa -- koko Vantaa on miltei yhtä suurta slummia.

Vierailija
46/123 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyrmäessä pyörii kaikki psykoosissa olevat nistit.

Niin tuntuu pyörivän. Pari päivää sitten lapsuudenkaveri tuli kadulla vastaan aika heikossa hapessa. Kerto et nistilauma oli hyökänny myrtsin asemalla kimppuun, antanu oikee kunnolla puukosta ja vieny puhelimen. Kaveri vietti melkein vuoden sairaalassa ja nyt sairaseläkkeellä sekä lääkärin ystävällisellä avustuksella kipulääkekoukussa. Tekijät ei jääny kiinni. Ai ku vtuttaa kaverin kohtalo.

Minkä ikäinen? Tiedän ehkä tyypin.

Vuosimallia 1992.

Vierailija
47/123 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyrmäessä pyörii kaikki psykoosissa olevat nistit.

Niin tuntuu pyörivän. Pari päivää sitten lapsuudenkaveri tuli kadulla vastaan aika heikossa hapessa. Kerto et nistilauma oli hyökänny myrtsin asemalla kimppuun, antanu oikee kunnolla puukosta ja vieny puhelimen. Kaveri vietti melkein vuoden sairaalassa ja nyt sairaseläkkeellä sekä lääkärin ystävällisellä avustuksella kipulääkekoukussa. Tekijät ei jääny kiinni. Ai ku vtuttaa kaverin kohtalo.

Minkä ikäinen? Tiedän ehkä tyypin.

Vuosimallia 1992.

Ei sitten varmaan sama tyyppi. Mun tuntemani on -93.

Vierailija
48/123 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemminkin voisi kysyä että, mihin Vantaalla kannattaa muuttaa -- koko Vantaa on miltei yhtä suurta slummia.

Selvästikään et ole paljon Vantaalla käynyt.

Vierailija
49/123 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikäni asunut Vantaalla eri alueilla. Vauvasta asti. 

1980-luvulla Vantaa ryhtyi rakentamaan urakalla ja tänne muutti valtavasti ihmisiä muualta. Syntyi levottomia asuinalueita, jotka kantavat yhä huonoa mainetta olipa ne miten kauniisti maisemoitu, asukkaat rauhoittuneet ja ongelmat siirtyneet ihan uusille asuinalueille.

Päätin minäkin muuttaa Tikkurilasta Kilteriin (Myyrmäeksi luen senkin)vuoden sisään, mikä alkuun tuntui virheeltä, mutta nyt kun olen pyöräillyt ja tutustunut alueeseen kunnolla olen aivan onnessani miten paljon täällä on metsää sekä luonnonsuojelualueita. Hävettää tunnustaa, etten edes tiennyt siitä. Jopa taloyhtiömme pihamaa on Museoviraston suojelema osittain ja rakennuskiellossa.

Myyrmäessä on siivoja taloyhtiöitä, jotka on huolellahoidettu,.Missä asun on todella hiljainen.Kaikki hyvin hoidettu sen rakennusvuodesta alkaen. En voi valittaa.

Myrtsiläiset ovat ihan oma rotunsa. KUn erotin narkkareitten ja kaikenlaisten holistien seasta muut ihmiset on täällä rento ilmapiiri. Sitä on pitänyt opetella, mutta en taida muuttaa sittenkään pois. 

Vierailija
50/123 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakunilan oritien alue. Pelkkiä ma..mu..ja. Slummi. Roskia, ovet rikotaan, roskakatokset poltetaan. Nokkosia pihat täynnä, talot graffiteja täynnä. Vuokratalon alakerrassa päiväkoti, aidattu ankea, pieni, roskainen alue, jossa lapset viettävät päivänsä.

Vierailija
51/123 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Upper East Side ja itä-USA. Tosi köyhää.

Vierailija
52/123 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Metsolassa, Vantaalla. Täällä on omakotitaloja, rauhallista ja kaunista seutua. Isot pihat, varakkaita ihmisiä. Älkää yleistäkö, että koko vantaa on pelkkää slummia.

Vierailija
53/123 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvästikään et ole paljon Vantaalla käynyt.

En ole tuo joka noin kirjoitti mutta enpä ole myöskään vantaalla käynyt kuin ehkä kymmenkunta kertaa ja mielikuva on täysin sama. Usein huonoin mielikuva on niillä, jotka eivät niitä alueita tunne. Vantaa jää ehkä Helsingin ja Espoon varjoon. 

Vierailija
54/123 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajatorppa on karsea. Kuten myös Koivukylä ja Havukoski.

Vierailija
55/123 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko myyrmäki kokonaan kamala? Entinen työkaveri asui siellä ja sanoi että tosi rauhallinen se heidän alueensa

Vierailija
56/123 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kallein vuokra-asuntokin löytyy Vantaalta.

Vierailija
57/123 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin? Paljonko vuokra?

Vierailija
58/123 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Martinlaaksossa, 25000€/kk

Vierailija
59/123 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunto? Sehän oli kartano..

Vierailija
60/123 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko Itä-Vantaa on jotakin ihan hirveää. Koivukylä on kamalin. Korso heti seuraava, enkä edes erottele Mikkolaa tai Kulomäkeä.

Hakunilahan on rauhoittunut villeistä vuosistaan, vaikka onhan se aika kämäinen noin muuten. Jos tykkää omasta rauhasta, niin Hakunilan vierestä Nissas ja Sotunki alkavat olla jo siedettäviä.

Länsi-Vantaa on ns oikea Vantaa. Myyrmäen aseman seutu on aika kauhea, mutta muuten länsi on ihan ok.

Kyllähän tuo on ihan päinvastoin, Itä-Vantaa rules!

Monta vuotta kävin Länsi-Vantaalla töissä ja joka päivä kärsin. Lännessä ei vaan ole minkäänlaista luonnetta, kosketuspintaa. Espoomainen mesta.

Ja kyllähän Tiksi on selkeästi Vantaan keskus, täällä on ihmisen hyvä asua. Oma asuinkokemus Tiksistä, Ilolasta, Ruskeasannasta, Jokiniemestä, Maarinkunnaalta, Kuninkaalasta ja hyvin ollaan viihdytty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi