Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te pelkosektion vastustajat!

Vierailija
07.07.2006 |

Kysyisin teiltä, ja haluaisin mielellään asiallisia vastauksia, että kuka teistä ottaa vastuun jos kovasti pelkäävä äiti pakotetaan alatiesynnytykseen, ja sen jälkeen hän menee psykoosiin ja tappaa vauvansa tai itsensä?

Entä tuleeko teidän mielestä halvemmaksi kustantaa se sektio, vai vuosien lääkehoito ja terapia, kenties laitospaikkakin äidille?

Kyselee eräs joka hakee juuri pelkosektiota ja käy yhteiskunnan kustantamassa terapiassa viikoittain

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pelkoni esikoisen syntymästä.

Pelkään meneväni psykoosiin jos joudun uudelleen alatiesynnyttämään.

Eikö minulla siis ole oikeutta toiseen lapseen ja lapsellani sisarukseen, vain koska sain pelon huonosti hoidetusta synnytyksestä?

ap

Vierailija
2/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

epätoivoisten teinien ratkaisu tuo pelkosektio

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sain pelkoni esikoisen syntymästä.

Pelkään meneväni psykoosiin jos joudun uudelleen alatiesynnyttämään.

Eikö minulla siis ole oikeutta toiseen lapseen ja lapsellani sisarukseen, vain koska sain pelon huonosti hoidetusta synnytyksestä?

ap

Kyllä sinulla on oikeus sektioon. Innostuin vain provoilemaan vähän liikaa. :-(. Toivottavasti en pahoittanut mieltäsi.

2

Vierailija
4/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse optimistina uskon, että pelkosektiot ovat turhia ja äidin kanssa kun käydään pelkoja läpi, asia voidaan alateitse toimittaa. Siinä kuitenkin riskit ovat huomattavasti pienemmät.

Vierailija
5/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt niin mahdottoman kamalaa ole -ja ehkei menisikään psykoosiin? Kyllä minäkin pelkään voivani jäädä auton alle, muttei yheiskunta silti kustanna minulle turvasaattuetta. Pitäisiköhän mennä vallan psykoosiin asian vuoksi?

IBM:n sanoin" What makes YOU special?"

Vierailija
6/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette siis sitä mieltä, että jos ihminen pelkää, sitä ei pitäisi hoitaa millään tavalla vaan ihmisen pitäisi jäädä ilman lasta?

Toivottavasti en tunne kaltaisianne ihmisiä.

Luultavasti itse pelkäätte vaikkapa hämähäkkejä tai korkeita paikkoja, ovatko teidän pelkonne parempia kuin minun?

ap

Vierailija
7/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyky-yhteiskunta vääristää kaiken ja antaa sinullekin sääälistä mahdollisuuden

Vierailija
8/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä tapahtuu jos minut pakotetaan, mutta minusta tuntuu jo nyt että olen vaaraksi itselleni ja muille koska pelkään silmittömästi.

Teidän mielestänne sektio tapauksessani olisi siis ihan turha. Kuka teistä hoitaa kaksi äidittömäksi jäänyttä pientä jos kilahdan ja tapan itseni?

Ja oletteko sitä mieltä että jos lääkäri tekee tapauksessani sektiopäätöksen, että hän on ammattitaidoton?

ap

Vierailija
9/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

verorahoilla ei kustanneta mulle yhtään mitään vaan sen takia että sattuisin pelkäämään jotain ihan luonnollista.

Vierailija
10/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen. Olet ERIKOISEN herkkä jä ERITYISASEMASSA. Tokihan saat valita synnytystapasi kun kerran noin KOVASTI sinusta tuntuu siltä.

Vierailija
11/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

n sinun turhan sektiosi takia? Tiedäthän että se on 8-kertaa todennäköisempää sektion jälkeen kuin alatiesynnytyksen jälkeen?

Mielestäni, kuten joku jo sanoi, mielenvikaisten ei tarvitsisi lisääntyä.

Ja sellaisten, joilla on niin huono itsetunto, että yrittävät sysätä omia pelkuriratkaisujaan ja niiden mahdollisia seuraamuksia muiden niskoille.

Kasva ap. aikuiseksi. SÄäliksi käy pelkurimamman lasta.

Vierailija
12/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- terapeutti

Vierailija
13/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä muillakin vaikeita synnytyksiä ollut, mutta jos ei ole ihan vajaa, niistä pääsee yli, ja ymmärtää, että toisella kerralla tuskin käy samoin.

Sun lapset pitäis jo muutenkin huostaanottaa, jos sä uhkailet tappavasi itsesi tai lapsesi.

Vierailija:

En tiedä mitä tapahtuu jos minut pakotetaan, mutta minusta tuntuu jo nyt että olen vaaraksi itselleni ja muille koska pelkään silmittömästi.

Teidän mielestänne sektio tapauksessani olisi siis ihan turha. Kuka teistä hoitaa kaksi äidittömäksi jäänyttä pientä jos kilahdan ja tapan itseni?

Ja oletteko sitä mieltä että jos lääkäri tekee tapauksessani sektiopäätöksen, että hän on ammattitaidoton?

ap

Vierailija
14/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä siis kustannuskysymys? Maksaisin mielelläni hoitoni itse.

Pelkoni tuli pintaan vasta kun tulin raskaaksi, olisiko pitänyt tehdä abortti vaikka lapseni ja mieheni odottavat lasta kuin kuuta nousevaa ja yritimme vuosia?

ap

Vierailija
15/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ap juuri sanonut että on käynyt terapiassa. Itse olet kohtuuton.

Sektiopelkoinen

Vierailija
16/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei vaan taida Suomessa olla mahdollista.

Vierailija
17/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on vieras ajattelutapa minulle. Ap, oletko käynyt ensimmäisen synnytyksen juurta jaksaen läpi? Minusta tuntuu, että se on sellainen möykky sinulle, etkä täysin vieläkään tiedä mitä meni pieleen. En usko sinua, että synnytit 3 vuorokautta. Kukaan ei Suomessa synnytä niin kauan, vaan silloin jo leikataan.

Vierailija
18/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain muistan kuulleeni 5000e tuon maksavan..

Vierailija
19/26 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset lääkärit on vaan niin sektiota vastaan. Tiedän jopa tapauksen jossa lääkäri on niin lääkäri että kun kätilöt olivat sektion kannalla niin periaatteesta lääkäri ei siihen suostunut ja tuloksena oli kuollut vauva!

Vierailija
20/26 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän monta äitiä jotka ovat synnyttäneet 2-3 vrk, yhdessä oli tulos kuollut vauva.

Olen käynyt synnytykseni läpi, ei auta sillä en voi käsitellä sitä ollenkaan mielessäni, menen ihan lukkoon ja jopa oksennan kun pelkään niin paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän