Miksi olet kateellinen ihmiselle
Joka ei omista mitään ja ei ole päässyt työelämään?
Kommentit (21)
No mistä tuollaiselle voisi olla kateellinen?
Vierailija kirjoitti:
No mistä tuollaiselle voisi olla kateellinen?
En tiedä. Sen haluaisin tietää.
Mistä päättelet, että joku moista kadehtii? Aika erikoinen ajatuskin.
Tuskin sinulle kukaan kateellinen on. Tietysti on mukavampi ajatella että joku on kateellinen vaikka yksinkertaisesti ei vaan pidä sinusta
Vierailija kirjoitti:
Tuskin sinulle kukaan kateellinen on. Tietysti on mukavampi ajatella että joku on kateellinen vaikka yksinkertaisesti ei vaan pidä sinusta
Monet tutut ja sukulaiset ovat sanoneet, että sulla on niin helppo elämä.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys ja köyhyys tuskin on syy, mutta ne lisäävät ihmisten epä-älyllisissä ja ennakkoluuloisissa mielissä negatiivisia ajatuksia kohteesta. Ihmiset myös unohtavat, että ne ovat vain heidän ajatuksiaan, eivätkä ne ole minkäänlaisia totuuksia.
Kun moni asia on arvotettu negatiiviseksi jo ennen sen esittämistä syntyy ihmisten välille jännite, missä puolustaudutaan tai alistutaan, mutta ei saada hyväksyntää. Jos voimavarat ovat lopussa tätä seuraa eristäytyminen ja juuri kukaan ei pidä eristäytyneestä.
No eipä se työssäkäynti elämästä niin vaikeaa tee, että pitäisi ketään kadehtia.
Ihmisillä on turhat luulot sosiaalietuuksista, ottaisivat itse loparit ja kokeilisivat miltä "lorviminen"
tuntuu jos ei ole säästöjä. Vaikka on aikaa niin ei ole varaa tehdä mitään, tässä mitään kadehdittavaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on turhat luulot sosiaalietuuksista, ottaisivat itse loparit ja kokeilisivat miltä "lorviminen"
tuntuu jos ei ole säästöjä. Vaikka on aikaa niin ei ole varaa tehdä mitään, tässä mitään kadehdittavaa ole.
Minä en saa sosiaalietuuksia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en saa sosiaalietuuksia. Ap
En minäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kuvittelevat, että se on helppoa. Tyypillistä kiukuttelua, kun itseä väsyttää töissä tms.
Siitä että se saa baarista pimpettiä.
Jännä, että mitä kaikkea sitä ihmiset pohtivatkin kun on liikaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä iloa siitä on itselle jos joku on kateellinen? Erikoinen tapa tuntea iloa.
En mä tuollaiselle, mutta kateellinen olen. Kaveri rakennutti juuri aivan saakelin hienon hirsimökin saareen. Osti siis sen ihan koko saaren. Pieni mutta aika täydellinen. Nyt kävin syömässä siellä rapuja ja olihan se upea. Neliöitä oli ja nukkumatilaa enemmän kuin he tarvivat. Aivan vimosen päälle tehty. Pakko olla kateellinen.
Sitä kateuden tunnetta voi myös kääntää myönteiseksi eli iloitsee sitä mitä toisella on tai mistä toinen on onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Sitä kateuden tunnetta voi myös kääntää myönteiseksi eli iloitsee sitä mitä toisella on tai mistä toinen on onnellinen.
Ei sitä osaa olla iloinen toisen puolesta jos itse kantaa leipään pöydän ja toinen syö siitä osan. Se leipä kuuluisi kokonaan itselle, ellet sitten ole vakavasti sairas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä osaa olla iloinen toisen puolesta jos itse kantaa leipään pöydän ja toinen syö siitä osan. Se leipä kuuluisi kokonaan itselle, ellet sitten ole vakavasti sairas.
Yhteiskuntarauha vaan säilyy paremmin jos jakaa leivästään osan sille jolla ei leipää ole.
Onko vastausta tähän?