Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on "pariskuntailtojen" pointti?

Vierailija
11.06.2020 |

Selittäkääs mulle tämä, kun en ole koskaan tajunnut asiaa riippumatta omasta parisuhdestatuksestani:

Miksi jotkut ihmiset rajaavat sinkkuja ulos yhteisestä tekemisestä? Esimerkiksi juhannuksena mökille kutsutaan vain pariskuntia ja saatetaan ihan reippaasti sanoakin, että nyt meillä on tämmöiset juhlat, jotka on tarkoitettu vain pariskunnille. Sitä saattaa myös huomata, että kutsuja illanviettoihin tms. tulee heti ihan eri tavalla, jos sattuu itse seurustelemaan, kuin jos on sinkkuna. Ja tämä riippumatta siitä, tunteeko kutsuja edes seurustelukumppaniani, kelpaan paremmin seuraan parillisena.

Millä tavalla minun parisuhdestatukseni vaikuttaa siihen, voiko kanssani viettää aikaa vai ei? Muutunko heti jotenkin paremmaksi ja kiinnostavammaksi, jos minulla on kumppani? Onko kyse jostain alitajuisesta pelosta, että sinkku yrittää pokailla toisten puolisoita? Muuttaako parisuhde ihmisen olemista jotenkin sellaisella tavalla, ettei sinkku kertakaikkiaan voi ymmärtää parisuhteellisen elämästä mitään? Tarvitsevatko seurustelevat näitä omia tapaamisiaan jotenkin vertaistukimielessä ja tunnelma menee pilalle, jos paikalla on yksi seurustelematon?

t. nimim. Taas juhannus yksin

Kommentit (448)

Vierailija
361/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos pariskunta saa kutsun, mutta vain toinen pääsee juhliin. Onko yksin osallistuminen kiellettyä? 

On tai ei tai ehkä tai jotain siltä väliltä riippuen ihan parista. Kiinnostaako parisuhteessa olevaa lähteä yksin esim. sinkkujen kanssa juhannuksena mökille... ei välttämättä.

Miksi ei kiinnostaisi, jos oletetaan ettei puoliso ehdi viettää juhannusta ollenkaan? Kuvitteleeko joku, että sinkut puhuvat vain kumppanin etsimisestä, tinderistä ja irtosuhteista? Vai kuvitteleeko joku, että kun kello lyö 12, aletaan harrastaa kaikille pakollista villiä ryhmäseksiä?

Mua kiinnostaisi kanssa, että mitä niiden sinkkujen ajatellaan siellä mökillä tekevän, joka on niin kauhean kummallista ja erilaista, kuin mitä parisuhteessa olevat tekisivät? Ollaanko me jotain outoja eläimiä, joiden kanssa ei voi olla normaalisti ja tehdä ihan samoja asioita?

Monestihan mökeillä yms on rajoitetut tilat ja sinkku vie yksin turhaan tilaa. Onhelmahan tässä tulee esim vuokramökillä, että osallistutaanko kuluihin oer nenä vai per perhe.

No ei siitä ongelmaa tule, jos ollaan reiluja ja tasapuolisia, silloin tietenkin osallistutaan per nenä. Perhe vie muuten enemmän tilaa kuin sinkku. Se tietysti on ihan omassa päässä, että kenen tilan vieminen on turhaa.

Mä ehdottaisin melkein, että sinkuille voisi alkaa markkinoida sellaisia matkakoirankoppeja, jotka voisivat ottaa aina reissuun mukaan, niin voisivat majoittua pihalle sellaiseen, etteivät veisi turhaan sitä tilaa.

Kun huoneita jaetaan sekä sinkku että perhe vie huoneen. Sinkku kuitenkin tässä tapauksessa maksaa vaan yhden osuuden, joten muiden maksettavaksi jää enemmän kokonaissummasta. Toki sinkku haluaa myös ruokien maksun per nenä. Ja taas pariskunnat maksaa enemmän verrattuna siihen, että kaikki olisi pariskuntia ja summa jaettaisiin paria kohti.

Voi moro...

- Samaan reissuun voi lähteä useampikin sinkkuja, jolloin he voivat jakaa huoneen.

- Reissulla voidaan jakautua naisten ja miesten makuuhuoneisiin, vaikka osa tai kaikki olisivat parisuhteessa.

- Yksin matkustava on usein vapaaehtoinen nukkumaan vaikkapa sohvalla.

- Ainoa oikeudenmukainen tapa jakaa ruokakulut on per henkilö, ellei jokainen tuo omia eväitä.

- Mökkivuokran jakamisesta löytyy pitkänpitkänpitkä ketju takavuosilta, asiasta voi jankata lisää siinä jos kokee tarvetta.

- Kaveriporukan reissuille yleensä lähdetään sillä kaveriporukalla, eikä niin että jostai haalitaan sille yhdelle sinkulle joku sinkkukaveri mukaan.

- En ala majoittumaan yhden sinkun takia erilleen miehestäni, vaan nukun tottakai hänen kainalossaan mökillä jos sinne yhdessä menemme.

- Siellä takavusien ketjussa on myös juuri tätä kommentointia, että sinkku joutuu aina nukkumaan jossain sogvalla kun pariskunnat vie huoneet, epäreilua11!!

-Sinäpäs et sitä päätäkään kuka tässä ketjussa ottaa esiin mitäkin asioita, voit itse perustaa oman ketjun johon haluat vain tietynlaiset vastaukset. Kun kerran noin kovasti koet tarvetta.

Kuulostat sen tyylin justiinalta, ettei mulla ainakaan kaveripiirissä ole tuollaisia häiriintyneitä mulkk'uja.

Vierailija
362/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei ole pakko olla sinkku.  Sehän on ihan oma valinta. Samoin kuin parisuhde.

Hommatkaa sinkut se kumppani, ettei tarvitse itkeä, kun teitä kutsuta sinne ja tänne.

Ei kukaan voi saada kaikkea, jos haluaa olla sinkku, pitää kestää myös ne huonot puolet siinä.

Eikä tuppautua muiden mukaan ja kerjätä mökkiviikonloppuja, ja autokyytejä sun sellaista.

Ja kehdataan vielä haukkua sekin, että missä nukkuu kun kyläilee, mitäs tuppaudutte kylään.

Ja jos kyläilette, pyytäkää vastavuoroisesti niitä ihmisiä myös luoksenne kylään ja kahvittakaan ja ruokkikaa ne, aivan samoin kun me teemme niin helvetin usein teille sinkuille. Ei ole vastavuoroisuutta ollut, niillä sinkuilla joita itse tunnen.

Aloitus on kateutta täynnä ja oman yksinäisyyden surkuttelua!   Säälittävää!

Odota vaan kun miehesi joku päivä ilmoittaa että on löytänyt uuden daamin itselleen. Siinä vaiheessa kelpaa sullekin sinkkujen seura.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän ystäväpiirissä ei harrasteta pariskunta-juttuja. Jos johonkin porukalla mennään niin sinne voi tulla sinkkuja, pariskuntia tai pariskunnasta jompi kumpi. Eikä siellä kaveriporukassa kukaan toisiaan iske, eikä vetäydy aikaisin konehuoneeseen tai muuta kutemista harrasta. Meillä on usein yksi meidän sinkkukaveri reissuissakin mukana ja yöpyy meidän ( pariskunta) kanssa samassa hotellihuoneessa.

Olisipa minullakin samanlaisia ystäviä.

Vierailija
364/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"nimimerkki. Taas juhannus yksin"

Tämä ap:n nimimerkki kertoo jo paljon koko ongelman ytimestä. Siis että taas menee juhannus yksin. Niin varmaan menee, kun odottaa että muut järjestävät kyllä jotain, ja hän saa sitten vain ilmestyä vieraana nauttimaan lopputuloksesta.

Kyllä se menee ihan niin, että kun jotain haluaa, se pitää itse tehdä. Miksi ap ei järjestänyt hyvissä ajoin itse juhannus tekemistä, ja varmistanut hyvällä suunnittelulla ja esim mökin varaamisella ja sen yhteismaksamisella muidenkin osallistumisen?

Mitä tulee näihin ns ystäviisi, jotka vieroksuvat sinua sinkkuutesi takia, voin kertoa että he eivät ole oikeita ystäviäsi. Oikeat ystävät eivät toimi noin, ja oikeilta ystäviltä voi myös kysyä suoraan mikä on ongelma.

Kolmanneksi tulee mieleen, että aina ei voi kutsua kaikkia. Itse olen se ihminen, joka järjestää illanistujaisia ja mökkiviikonloppuja. Koska aika, rahat ja tilat ovat usein rajalliset, kaikkia ei voi kutsua kerralla. Ja koska itse usein järjestän illan, tietenkin päätän myös ketä kutsun. Juhannukseksi meille on muodostunut tietty vakioporukka, jouluksi tietty jne.

Oman illanviettojen emönnöinnin kannalta paras vierasmäärä on itseni ja mieheni lisäks 2 pariskuntaa, tai yhteensä neljä vierasta. Yhteensä 6 ihmistä on vielä sellainen määrä, minkä ruuat ja juomat on mielekästä vaikka tarjota, ja kun vieraita ei ole liikaa, ehtii kaikkien kanssa seurustella, ja myös 6 hlön porukassa onnistuu juttelu, eikä tule pakollisia ns kuppikuntia kuten silloin, kun on enemmän porukkaa. Emäntä joutuu myös miettimään, minkälaista tunnelmaa hakee illalleen, ja ketkä ihmiset tulevat hyvin toimeen, tai ovat joustavia ja helposti viihtyviä esim usein rajallisemmissa ja haastavemmissa mökkiolosuhteissa.

Mitä tulee vielä juuri juhannuksen viettoon, mitä itse juhlimme omalla mökillämme nimenomaan 2 ystäväpariskunnan kanssa, huomioitavia asioita on se että kaikki pariskunnat tulevat hyvin toimeen, ja ns tasapainottavat toisiaan. Sitten se, että he viihtyvät useamman päivän samoissa alkeellisissa oloissa, eivätkä esim halua baariin tai ns pitkästy samaan paikkaan ja porukkaan. Itsestäni on myös mukavaa, että miehiä ja naisia on suunnilleen saman verran, eikä yks mies ja loput naisia.

Näitä edellä mainittuja asioita joutuu miettimään, kun järjestää itse paljon. Ehkäpä ap:kin ymmärtäisi tätä asiaa vähän laajemmin, jos hän itse vaivautuisi vetovastuuseen. Silloin hänen ei myöskään tarvitsisi viettää juhannusta yksin, taas.

Miksi pitää olla niin virallista? Eikö vaan voi kutsua kaikkia, ja se tulee joka tulee ja pitää itse itsestään huolen

Siksi, että niin kauan kun ei olla vaan puistossa "ei kenenkään maalla", joku joutuu oleen vastuussa illan sujumisesta. Se että kaikille riittää astioita, ruokaa, nukkumapaikka ja vessapaperia. Se että jäljet tulevat siivotuksi jälkikäteen. Se että kaikki sujuu ja että on kivaa, vaatii joltakulta panosta, ja usein myös jotain vierailta. Liian paljon on niitä tyyppejä, jotka haluavat aina ilmestyä paikalle katettuun pöytään, mutta eivät itse ole valmiita tekemään mitään asian eteen.

Apua... Ei ole koskaan käynyt mielessäkään, että mökkibileet voisi tehdä noinkin vaikeaksi. Vertailun vuoksi meidän tapa toimia, porukassa pariskuntia ja sinkkuja: kysytään ketkä tulevat mukaan, sovitaan mitä ruokia kukakin tuo ja mitä isäntäväki tarjoaa, saavutaan paikalle. Onkohan jotain oleellista jäänyt puuttumaan, kun emäntä ei ole ymmärtänyt miettiä millaista tunnelmaa hakee illalle?

ohis

No kyllä se aika oleellinen asia on se tunnelma. Tunnelma muodostuu ihmisten hekilökemioista, musiikista, säästä ja puitteista. Hyvät emännät miettivät asioita etukäteen. Tietysti jos tunnelmalla ei ole mitään väliä, niin sitten sillä ei ole. Itselleni on. :)

Entä isäntä, suunnitteleeko hänkin illan tunnelman etukäteen?

Me kun vietetään aikaa pitkäaikaisen kaveriporukan kesken, välillä toki tulee uusia puolisoita ja joku tippuu eron myötä pois, ei tarvitse miettiä etukäteen mitään henkilökemioita, kun niiden tietää toimivan muutenkin ja tunnelma muodostuu illan myötä itsekseen sellaiseksi kuin muodostuu.

Ei suunnittele, se on minun vastuualueeni. Ei minulla ole mitään sinkkuja vastaan, lährisimpään ystävä porukkaamme on jo vuosia kuulunut yksi sinkkumies ja yksi sinkkunainen. Mutta se tilanne, että meillä on paljon ystäviä eri yhteyksistä, pakottaa valitsemaan kutsuttavia, sekä myös vähän miettimään ketkä tulevat toimeen kenenkin kanssa. Mikä tässä on niin vaikeatajuista? Esim itselleni ei todella rahkeet (eikä kiinnostuskaan) riitä kutsumaan kerralla aina n. 25 ihmistä joka paikkaan...

Jos kutsut juuri sen läheisimmän ystäväporukan mökille, jätätkö sinkkumiehen ja naisen kutsumatta?

No en tietenkään! :D miksi jättäisin?

Voi hyvä ihme, JUURI SIITÄ tässä ketjussa on kyse, että jätetään kaveriporukan sinkku/sinkut kutsumatta!!!

Ja minäpä olen eri mieltä siitä, mistä tässä keskustellaan. En usko nimittäin sekunttiakaan, että ongelma olisi sinkkuus. Ongelma on se, että ei olla todellisia ystäviä, tai se, että ikävä ihminen jota ei haluta kutsua, sattuu olemaan sinkku, tai sitten se, että kaikkia ei vain voi kutsua samaan aikaan.

Niin, sä nyt olet sitä mieltä, ettei sinkkuja koskaan syrjitä sinkkuuden perusteella, koska sulla ei ole siitä kokemusta. Samoin mä voin valkoisena ihmisenä olla vaikka sitä mieltä, ettei tummaihoisia syrjitä, koska ei mulla ole siitä kokemusta. Puhut kuitenkin ihan oikeasti ketjun aiheen vierestä, koska et kykene uskomaan, että tämä on monille ihan oikeasti ongelma. Ehkä tämä ei ole sulle ihan oikea ketju, kun et ymmärrä/suostu uskomaan koko asiaa.

Vierailija
365/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei ole pakko olla sinkku.  Sehän on ihan oma valinta. Samoin kuin parisuhde.

Hommatkaa sinkut se kumppani, ettei tarvitse itkeä, kun teitä kutsuta sinne ja tänne.

Ei kukaan voi saada kaikkea, jos haluaa olla sinkku, pitää kestää myös ne huonot puolet siinä.

Eikä tuppautua muiden mukaan ja kerjätä mökkiviikonloppuja, ja autokyytejä sun sellaista.

Ja kehdataan vielä haukkua sekin, että missä nukkuu kun kyläilee, mitäs tuppaudutte kylään.

Ja jos kyläilette, pyytäkää vastavuoroisesti niitä ihmisiä myös luoksenne kylään ja kahvittakaan ja ruokkikaa ne, aivan samoin kun me teemme niin helvetin usein teille sinkuille. Ei ole vastavuoroisuutta ollut, niillä sinkuilla joita itse tunnen.

Aloitus on kateutta täynnä ja oman yksinäisyyden surkuttelua!   Säälittävää!

Odota vaan kun miehesi joku päivä ilmoittaa että on löytänyt uuden daamin itselleen. Siinä vaiheessa kelpaa sullekin sinkkujen seura.

Kuinkahan monet oikeasti ajattelevat automaattisesti että sinkkuudessa on jotain vikaa, sinkussa on jotain vikaa ja vielä että sinkkuus on oma valinta. Suomessa esim suurin tahattoman lapsettomuuden syy on se, ettei löydetä puolisoa. Se on monelle oikeasti todella hankalaa, eikä kyse ole välttämättä ollenkaan nirsoudesta tai siitä, että oltaisiin jotenkin ihmisinä epäkelpoja. Yhteiskuntatieteilijät tutkivat kuumeisesti mikä meidän ajassamme tätä tuottaa. Tietysti on mukava ajatella, että jos on itse löytänyt puolison helposti, kyse on omista hyvistä ominaisuuksista ja taidokkaasta toiminnasta. Silloin ei tarvitse miettiä sitä tosiasiaa, että aika moni juttu elämässä on kuitenkin sattumaa. Kenelle tahansa voi myös tulla ero tai voi menettää puolisonsa, ja voi joutua todella kovasti sen tosiasian eteen, ettei sitä puolisoa todellakaan välttämättä omista toiveista huolimatta ihan tuosta vain löydä. Toki ei myöskään kannata olettaa, että sinkkuus on kaikille jotenkin epätoivottua tai haittaa kaikkia sinkkuja millään tavalla.

Vierailija
366/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo juttu, en ole huomannut omassa ystäväpiirissä tuollaista, sinkut ja parilliset, lapsettomat ja lapselliset, heterot ja homot/lesbot ovat tervetulleita mökille ja illanviettoihin.

Sen sijaan mua ihmetyttää joidenkin sinkkukavereideni halukkuus saada minut (parisuhteessa oleva nainen) viettämään kanssaan villejä sinkkuiltoja, joissa otetaan pohjat kotona ja lähdetään baariin pokaamaan miehiä. Mitähän he luulevat, että minä siellä baarissa teen? Ja yleensä ne miehet tulevat iskemään sitten just mua, joka en ole etsimässä seuraa, koska olen välinpitämätön. Kiusallista ja turhaa.

Häh? Mä olen naimisissa ja tykkään kyllä viettää baari-iltoja kavereiden kans. Harvoin, mutta toisinaan. Noina iltoina mä pidän hauskaa kavereiden kanssa, tanssin ja irrottelen. Nyhvään usein kotona, joten kivaa vastapainoa. Ei baarit kai ole ainoastaan pokailua varten? Vai sanooko sun kaverit, että nyt lähdetään pokaamaan yhdessä miehiä vai että haluatko tulla mukaan baariin? Musta se ois myös outoa olettaa, että seurusteleva ei voi tulla baariin, kun siihen on pakko liittyä jotain seksuaalista.

Joo, nämä sinkkukaverit menee baariin paitsi pitämään hauskaa, myös selvästi pokaamaan miehiä. Ja just sellasiin "lihatiski"-tyylisiin baareihin, missä miehen käy päälle ihan estoitta. Saiskin olla vaan kavereiden kanssa ja tanssia ja pitää hauskaa, mutta näissä paikoissa miehet on heti "iholla", sitä pahemmin mitä enemmän yritän ignoorata heitä!

Vierailija
367/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo juttu, en ole huomannut omassa ystäväpiirissä tuollaista, sinkut ja parilliset, lapsettomat ja lapselliset, heterot ja homot/lesbot ovat tervetulleita mökille ja illanviettoihin.

Sen sijaan mua ihmetyttää joidenkin sinkkukavereideni halukkuus saada minut (parisuhteessa oleva nainen) viettämään kanssaan villejä sinkkuiltoja, joissa otetaan pohjat kotona ja lähdetään baariin pokaamaan miehiä. Mitähän he luulevat, että minä siellä baarissa teen? Ja yleensä ne miehet tulevat iskemään sitten just mua, joka en ole etsimässä seuraa, koska olen välinpitämätön. Kiusallista ja turhaa.

Häh? Mä olen naimisissa ja tykkään kyllä viettää baari-iltoja kavereiden kans. Harvoin, mutta toisinaan. Noina iltoina mä pidän hauskaa kavereiden kanssa, tanssin ja irrottelen. Nyhvään usein kotona, joten kivaa vastapainoa. Ei baarit kai ole ainoastaan pokailua varten? Vai sanooko sun kaverit, että nyt lähdetään pokaamaan yhdessä miehiä vai että haluatko tulla mukaan baariin? Musta se ois myös outoa olettaa, että seurusteleva ei voi tulla baariin, kun siihen on pakko liittyä jotain seksuaalista.

Joo, nämä sinkkukaverit menee baariin paitsi pitämään hauskaa, myös selvästi pokaamaan miehiä. Ja just sellasiin "lihatiski"-tyylisiin baareihin, missä miehen käy päälle ihan estoitta. Saiskin olla vaan kavereiden kanssa ja tanssia ja pitää hauskaa, mutta näissä paikoissa miehet on heti "iholla", sitä pahemmin mitä enemmän yritän ignoorata heitä!

Kiinnostais tietää, minkä ikäisiä olette.

Vierailija
368/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... ajatellaankohan mustakin nelikymppisenä sinkkuna, että mä vaan tinderöin ja käyn baareissa iskemässä miehiä :D Ei vois olla kauempana totuudesta.

Vierailija
369/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ap:n nimimerkki kertoo jo paljon koko ongelman ytimestä. Siis että taas menee juhannus yksin. Niin varmaan menee, kun odottaa että muut järjestävät kyllä jotain, ja hän saa sitten vain ilmestyä vieraana nauttimaan lopputuloksesta.

Kyllä se menee ihan niin, että kun jotain haluaa, se pitää itse tehdä. Miksi ap ei järjestänyt hyvissä ajoin itse juhannus tekemistä, ja varmistanut hyvällä suunnittelulla ja esim mökin varaamisella ja sen yhteismaksamisella muidenkin osallistumisen?

Mitä tulee näihin ns ystäviisi, jotka vieroksuvat sinua sinkkuutesi takia, voin kertoa että he eivät ole oikeita ystäviäsi. Oikeat ystävät eivät toimi noin, ja oikeilta ystäviltä voi myös kysyä suoraan mikä on ongelma.

Kolmanneksi tulee mieleen, että aina ei voi kutsua kaikkia. Itse olen se ihminen, joka järjestää illanistujaisia ja mökkiviikonloppuja. Koska aika, rahat ja tilat ovat usein rajalliset, kaikkia ei voi kutsua kerralla. Ja koska itse usein järjestän illan, tietenkin päätän myös ketä kutsun. Juhannukseksi meille on muodostunut tietty vakioporukka, jouluksi tietty jne.

Oman illanviettojen emönnöinnin kannalta paras vierasmäärä on itseni ja mieheni lisäks 2 pariskuntaa, tai yhteensä neljä vierasta. Yhteensä 6 ihmistä on vielä sellainen määrä, minkä ruuat ja juomat on mielekästä vaikka tarjota, ja kun vieraita ei ole liikaa, ehtii kaikkien kanssa seurustella, ja myös 6 hlön porukassa onnistuu juttelu, eikä tule pakollisia ns kuppikuntia kuten silloin, kun on enemmän porukkaa. Emäntä joutuu myös miettimään, minkälaista tunnelmaa hakee illalleen, ja ketkä ihmiset tulevat hyvin toimeen, tai ovat joustavia ja helposti viihtyviä esim usein rajallisemmissa ja haastavemmissa mökkiolosuhteissa.

Mitä tulee vielä juuri juhannuksen viettoon, mitä itse juhlimme omalla mökillämme nimenomaan 2 ystäväpariskunnan kanssa, huomioitavia asioita on se että kaikki pariskunnat tulevat hyvin toimeen, ja ns tasapainottavat toisiaan. Sitten se, että he viihtyvät useamman päivän samoissa alkeellisissa oloissa, eivätkä esim halua baariin tai ns pitkästy samaan paikkaan ja porukkaan. Itsestäni on myös mukavaa, että miehiä ja naisia on suunnilleen saman verran, eikä yks mies ja loput naisia.

Näitä edellä mainittuja asioita joutuu miettimään, kun järjestää itse paljon. Ehkäpä ap:kin ymmärtäisi tätä asiaa vähän laajemmin, jos hän itse vaivautuisi vetovastuuseen. Silloin hänen ei myöskään tarvitsisi viettää juhannusta yksin, taas.

Miksi pitää olla niin virallista? Eikö vaan voi kutsua kaikkia, ja se tulee joka tulee ja pitää itse itsestään huolen

Siksi, että niin kauan kun ei olla vaan puistossa "ei kenenkään maalla", joku joutuu oleen vastuussa illan sujumisesta. Se että kaikille riittää astioita, ruokaa, nukkumapaikka ja vessapaperia. Se että jäljet tulevat siivotuksi jälkikäteen. Se että kaikki sujuu ja että on kivaa, vaatii joltakulta panosta, ja usein myös jotain vierailta. Liian paljon on niitä tyyppejä, jotka haluavat aina ilmestyä paikalle katettuun pöytään, mutta eivät itse ole valmiita tekemään mitään asian eteen.

Apua... Ei ole koskaan käynyt mielessäkään, että mökkibileet voisi tehdä noinkin vaikeaksi. Vertailun vuoksi meidän tapa toimia, porukassa pariskuntia ja sinkkuja: kysytään ketkä tulevat mukaan, sovitaan mitä ruokia kukakin tuo ja mitä isäntäväki tarjoaa, saavutaan paikalle. Onkohan jotain oleellista jäänyt puuttumaan, kun emäntä ei ole ymmärtänyt miettiä millaista tunnelmaa hakee illalle?

ohis

No kyllä se aika oleellinen asia on se tunnelma. Tunnelma muodostuu ihmisten hekilökemioista, musiikista, säästä ja puitteista. Hyvät emännät miettivät asioita etukäteen. Tietysti jos tunnelmalla ei ole mitään väliä, niin sitten sillä ei ole. Itselleni on. :)

Me kun vietetään aikaa pitkäaikaisen kaveriporukan kesken, välillä toki tulee uusia puolisoita ja joku tippuu eron myötä pois, ei tarvitse miettiä etukäteen mitään henkilökemioita, kun niiden tietää toimivan muutenkin ja tunnelma muodostuu illan myötä itsekseen sellaiseksi kuin muodostuu.

Ei suunnittele, se on minun vastuualueeni. Ei minulla ole mitään sinkkuja vastaan, lährisimpään ystävä porukkaamme on jo vuosia kuulunut yksi sinkkumies ja yksi sinkkunainen. Mutta se tilanne, että meillä on paljon ystäviä eri yhteyksistä, pakottaa valitsemaan kutsuttavia, sekä myös vähän miettimään ketkä tulevat toimeen kenenkin kanssa. Mikä tässä on niin vaikeatajuista? Esim itselleni ei todella rahkeet (eikä kiinnostuskaan) riitä kutsumaan kerralla aina n. 25 ihmistä joka paikkaan...

Jos kutsut juuri sen läheisimmän ystäväporukan mökille, jätätkö sinkkumiehen ja naisen kutsumatta?

Tässä nyt on vain tämä sinkkuosapuoli määrittelemässä, ketkä on läheisimmät ystävät. Isäntäväellä voi olla asiasta toinen käsitys. Aina ei ole mahdollisuuksia eikä halujakaan kokoontua isolla porukalla. Lisäksi jos joku haluaa väitellä henkevästi ranskalaisesta elokuvasta ja yhteiskunnallisosta asipista kun muuta porukkaa kiinnostaa enemmän formulat tai pitsinnypläys niin kai se isäntä väki saa.valita keiden ajattelee sopivanseuraan. Ei sinkkukaan omista sitä sitä ystäväpiiriiäänniin että kaikkien pitää hypätä hänen tahdissaan. Nyt kutsutaan näitä ja joskus toiste kokoonnutaan toisella kokoonpanolla. Kutsuja päättää, sori vaan.

Vierailija
370/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta se sinkku ei kännissä yritä iskeä muita

tai vaihtoehtoisesti, sinkku luo epätasapainon parinvaihtobileisiin

Vierailija
371/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavapiirissä on ihminen, joka on yksinäinen. Hän on todella kiva, eikä hänessä ole ns. Mitään vikaa. Mä tiedän, että hän viettäisi yksin juhannukset ja kaikki muutkin juhlat, niin kutsun hänet aina mukaan. Hän on rentoa seuraa, joten mitään ongelmaa kutsumisessa ei ole. Mun mies varmaan hyppäisi ennemmin kalliolta kun viettäisi pariskuntailtoja. Hänellä on todella laaja kaveripiiri, jossa muuten yks sinkkunainen on arkkitehti, joten tajuaa kyl jotain talon rakentamisesta, jos semmoisesta puhuttaisiin. Me ollaan oltu kauan yhdessä, mutta ei olla naimisissa. Oonko jotenki out näistä keskusteluista?

Vierailija
372/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis

Tässä nyt on vain tämä sinkkuosapuoli määrittelemässä, ketkä on läheisimmät ystävät. Isäntäväellä voi olla asiasta toinen käsitys. Aina ei ole mahdollisuuksia eikä halujakaan kokoontua isolla porukalla. Lisäksi jos joku haluaa väitellä henkevästi ranskalaisesta elokuvasta ja yhteiskunnallisosta asipista kun muuta porukkaa kiinnostaa enemmän formulat tai pitsinnypläys niin kai se isäntä väki saa.valita keiden ajattelee sopivanseuraan. Ei sinkkukaan omista sitä sitä ystäväpiiriiäänniin että kaikkien pitää hypätä hänen tahdissaan. Nyt kutsutaan näitä ja joskus toiste kokoonnutaan toisella kokoonpanolla. Kutsuja päättää, sori vaan.

No tottakai! Ei tässä ketjussa ole tästä kyse vaan siitä, että sinkkuja jätetään sinkkuuden vuoksi ulkopuolelle.

Vierailija
373/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole järjestänyt tuollaisia juhlia mutta varmaan ei haluta että kukaan on yksin jos kaikki muut on parin kanssa. Juhlat ilman avecia on tylsiä. Mutta siis varmaan riippuu onko kuinka läheisiä kavereita siellä illanvietossa.

Vierailija
374/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole järjestänyt tuollaisia juhlia mutta varmaan ei haluta että kukaan on yksin jos kaikki muut on parin kanssa. Juhlat ilman avecia on tylsiä. Mutta siis varmaan riippuu onko kuinka läheisiä kavereita siellä illanvietossa.

Olen eri, mutta onko tuolla välillä onko yksin tai kaksin? Miten tuo vaikuttaa illanvieton suhteen? Miten se vaikuttaa illan viettoon, jos joku on yksi tai parisuhteessa? Tätä en voi ymmärtää?

Vierailija
375/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta onko tuolla välillä onko yksin tai kaksin? Miten tuo vaikuttaa illanvieton suhteen? Miten se vaikuttaa illan viettoon, jos joku on yksi tai parisuhteessa? Tätä en voi ymmärtää?

Tätä minäkin ihmettelen. Tajuan sen, että haluaa avecin puolituntemattoman serkun häihin tai johonkin tylsään edustustilaisuuteen, jossa lähinnä seisoskellaan ja seilataan small talkin merkeissä. Mutta jos on kyse omista kavereista, niin luulisi ettei tarvita avecia siihen, että pystyy viihtymään. Eikä tarvitse kaikkia tuntea ennestään, kyllähän se riittää että edes jonkun tuntee.

Vierailija
376/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttavapiirissä on ihminen, joka on yksinäinen. Hän on todella kiva, eikä hänessä ole ns. Mitään vikaa. Mä tiedän, että hän viettäisi yksin juhannukset ja kaikki muutkin juhlat, niin kutsun hänet aina mukaan. Hän on rentoa seuraa, joten mitään ongelmaa kutsumisessa ei ole. Mun mies varmaan hyppäisi ennemmin kalliolta kun viettäisi pariskuntailtoja. Hänellä on todella laaja kaveripiiri, jossa muuten yks sinkkunainen on arkkitehti, joten tajuaa kyl jotain talon rakentamisesta, jos semmoisesta puhuttaisiin. Me ollaan oltu kauan yhdessä, mutta ei olla naimisissa. Oonko jotenki out näistä keskusteluista?

Olet täysin out, koska sä otat ihmiset ihmisinä, sellaisina kuin he ovat, ja pystyt näkemään heidät muutenkin kuin jonkin normin tai elämänvaiheen edustajina. Lisäksi miehesi se vasta out on, kun ei tykkää pariskuntaillanvietoista, jotka joidenkin mielestä edustavat (ilmeisesti keskiluokkaista?) aikuisuutta, jossa kavereiden sijaan tavataan enää muita pariskuntia ja puhutaan vaan pariskuntajuttuja. Aijoo ja tuo että ette ole naimisissa onkin jo romuttanut joidenkin maailmankuvan - te ette sen takia mahdu pariskuntaillanviettoihmisten kanssa edes samaan universumiin. :D

Vierailija
377/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskuntailtojen sisin tarkoitus on, että pariskunnat taputtelevat toisiaan selkiin ja rinkirunkkaavat nuotion äärellä ajatuksella siitä kuinka paljon parempia ihmisiä ovat, koska ovat parisuhteessa. Näkevät sinkut säälittävinä luusereina. Tai ei ehkä heti parikymppisinä, mutta siinä 25-40v ainakin.

Vierailija
378/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariskuntailtojen sisin tarkoitus on, että pariskunnat taputtelevat toisiaan selkiin ja rinkirunkkaavat nuotion äärellä ajatuksella siitä kuinka paljon parempia ihmisiä ovat, koska ovat parisuhteessa. Näkevät sinkut säälittävinä luusereina. Tai ei ehkä heti parikymppisinä, mutta siinä 25-40v ainakin.

Niin, mutta kyllähän pariutuneita voi ärsyttää erilaisilla tilastoilla tai tunnettujen parisuhdeilmiöiden toteamisella jos haluaa.

Vierailija
379/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta kyllähän pariutuneita voi ärsyttää erilaisilla tilastoilla tai tunnettujen parisuhdeilmiöiden toteamisella jos haluaa.

"Ootteko muuten miettiny, että nytkin kun teitä on siinä neljä pariskuntaa, niin tilastollisestihan kaksi teistä eroaa?"

Vierailija
380/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ootteko muuten miettiny, että nytkin kun teitä on siinä neljä pariskuntaa, niin tilastollisestihan kaksi teistä eroaa?"

"Hei pelataanko semmosta peliä, että kaikki arvailtais, että ketkä teistä eroaa ja millä aikataululla? Mä veikkaan kyllä ihan ekana Jennicaa ja Jaria, ja veikkaan että vuoden sisään! Mites muut?"