Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on "pariskuntailtojen" pointti?

Vierailija
11.06.2020 |

Selittäkääs mulle tämä, kun en ole koskaan tajunnut asiaa riippumatta omasta parisuhdestatuksestani:

Miksi jotkut ihmiset rajaavat sinkkuja ulos yhteisestä tekemisestä? Esimerkiksi juhannuksena mökille kutsutaan vain pariskuntia ja saatetaan ihan reippaasti sanoakin, että nyt meillä on tämmöiset juhlat, jotka on tarkoitettu vain pariskunnille. Sitä saattaa myös huomata, että kutsuja illanviettoihin tms. tulee heti ihan eri tavalla, jos sattuu itse seurustelemaan, kuin jos on sinkkuna. Ja tämä riippumatta siitä, tunteeko kutsuja edes seurustelukumppaniani, kelpaan paremmin seuraan parillisena.

Millä tavalla minun parisuhdestatukseni vaikuttaa siihen, voiko kanssani viettää aikaa vai ei? Muutunko heti jotenkin paremmaksi ja kiinnostavammaksi, jos minulla on kumppani? Onko kyse jostain alitajuisesta pelosta, että sinkku yrittää pokailla toisten puolisoita? Muuttaako parisuhde ihmisen olemista jotenkin sellaisella tavalla, ettei sinkku kertakaikkiaan voi ymmärtää parisuhteellisen elämästä mitään? Tarvitsevatko seurustelevat näitä omia tapaamisiaan jotenkin vertaistukimielessä ja tunnelma menee pilalle, jos paikalla on yksi seurustelematon?

t. nimim. Taas juhannus yksin

Kommentit (448)

Vierailija
381/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pariskuntailtojen sisin tarkoitus on, että pariskunnat -taputtelevat toisiaan selkiin ja rinkirunkkaavat nuotion äärellä ajatuksella siitä kuinka paljon parempia ihmisiä ovat, koska ovat parisuhteessa. Näkevät sinkut säälittävinä luusereina. Tai ei ehkä heti parikymppisinä, mutta siinä 25-40v ainakin.

Niin, mutta kyllähän pariutuneita voi ärsyttää erilaisilla tilastoilla tai tunnettujen parisuhdeilmiöiden toteamisella jos haluaa.

"Ootteko muuten miettiny, että nytkin kun teitä on siinä neljä pariskuntaa, niin tilastollisestihan kaksi teistä eroaa?"

No siis jotain tuollaista juuri ajattelen. :)

-sama

Vierailija
382/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin vaikutan ikisinkulta ja saan uusilta tutuilta naisilta kuulla ylemmyydentuntposesti että "kyllä sinäkin joskus jonkun löydät ja pääset suhteeseen" ovat siis seurustelleet yleensä alle 3 vuotta. Kun sitten itse täräytän vastaukseksi, että "juu kestihän tuo aiempi avoliittoni 8 vuotta" on hauskaa nähdä se nolo ja tyrmistynyt ilme kun tajuavat että en olekaan aina ollut sinkku ja he ovat vain olettaneet :'D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaako ihminen olemasta oma itsensä silloin kun hän aloittaa parisuhteen, vai onko hän sinkkuna ollut jotain muuta kuin oikeasti on ja on oma itsensä vasta parisuhteessa? Vai miten ihminen muuttuu pariutuessaan niin paljon, ettei pysty keskustelemaan mistään eri parisuhdetilanteessa olevan kanssa?

Vierailija
384/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin vaikutan ikisinkulta ja saan uusilta tutuilta naisilta kuulla ylemmyydentuntposesti että "kyllä sinäkin joskus jonkun löydät ja pääset suhteeseen" ovat siis seurustelleet yleensä alle 3 vuotta. Kun sitten itse täräytän vastaukseksi, että "juu kestihän tuo aiempi avoliittoni 8 vuotta" on hauskaa nähdä se nolo ja tyrmistynyt ilme kun tajuavat että en olekaan aina ollut sinkku ja he ovat vain olettaneet :'D

Tuon täräytyksen jälkeen luulet että tämä henkilö ei enää kutsu sua mökille sen takia että olet sinkku? Minä kyllä epäilen sen johtuvan ihan muusta.

Vierailija
385/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon täräytyksen jälkeen luulet että tämä henkilö ei enää kutsu sua mökille sen takia että olet sinkku? Minä kyllä epäilen sen johtuvan ihan muusta.

Miksi väärin väittäjää ei saisi oikaista?

-ohis

Vierailija
386/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole ollut vastaavaa ongelmaa, kaverini onneksi ottavat sinkkunakin mukaan koska ovat fiksuja. Kyse oli uusista tuttavuuksista jotka eivät ole tajunneet, että se että nyt on sinkku ei tarkoita että olisi aina ollut ja heillä oma parisuhde elämä on noussut hattuun. Itse viihdyn sekä sinkkuna että parisuhteessa. 

Vierailija
387/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis

Saa tietenkin. Miksi oikaisija pitäisi kutsua mökille?

Vierailija
388/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskunta iltojen pointti on ylläpitää statusta.

Tänään vietämme pariskunta iltaa Makaronitehtaassa!

Vierailija
389/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis

Eli itse huolisit seuraasi vain ihmisiä, joista saat vapaasti väittää epätosia väitteitä ilman että oikaisevat sinua? Ok.

Vierailija
390/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis

Osaatkohan lukea? En ole AP.

Vierailija
391/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ajattelevien elämän päätavoite on pariutua ja kuulua ihmisryhmänä "pariskunnallisiin". Eli mielessä on ihanne, miten pitäisi elää ja pyritään sitä kohti. Kun ovat "päässeet" parisuhteeseen, haluavat pyyhkiä masentavaksi kokemansa dinkkuuden pois elämästään ja alkavat elää pariskuntaelämää. Yksittäinen tyytyväinen sinkku joukossa olisi särö siihen mielikuvaan, jonka ovat rakentaneet omasta elämänpolustaan, jossa parisuhteessa oleva on ylempi kuin sellainen, joka ei ole parisuhteessa.

Aivan... okei... eli ahdistaa ja pelottaa ajatus siitä, ettei oma elämä olekaan automaattisesti hiton paljon hienompaa, ja että sillä toisellakin voi mennä ihan hyvin.

Kummallinen kerho tuo pariskuntakerho. Enpä ole koskaan omien parisuhteiden aikana tajunnut olevani jossain ylemmässä kastissa. En edes huomannut jättää sinkkukavereita ulkopuolelle, mutta olenpa seuraavan kerran viisaampi sitten, jos pääsen tuohon hienoon kerhoon vielä. Ap

Tämä on minusta aina yhtä lapsellinen ajatusmalli, että ärsyttävällä tavalla käyttäytyvät ihmiset ovat automaattisesti jotenkin epävarmoja ja kateellisia. Mutta voit sinä noinkin ajatella jos se tekee sinun iloiseksi.

Vierailija
392/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis

Ok, eli nyt löytyi ihmistyyppi, joka ei halua kutsua mökille ihmisiä, jotka korjaavat itseään koskevia vääriä väittämiä. Ei varmasti tosiaan liity enää parisuhdestatukseen tämä, vaan ehkä johonkin muuhun, joka rimmaa tulkkuuden kanssa.

Vierailija
393/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis

Eli itse huolisit seuraasi vain ihmisiä, joista saat vapaasti väittää epätosia väitteitä ilman että oikaisevat sinua? Ok.

Paljon on merkitystä silläkin miten sen tekeen. Asian täräyttäminen ei kuulosta kaikkista mukavimmalta tavalata enkä oikein usko että me kovin hyvin viihdyttäisiin tuon täräyttäjän kanssa mökillä. Ehkä hän saisi oikaista sanomisiani jossakin muualla.

Vierailija
394/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkää sinkun iskevän loppuillasta varattuja miehiä.

Miksei toinen saisi yrittää? Ei pidä olla noin epävarma itsestään tai parisuhteestaan. Jos tuollaista pitää pelätä, niin eihän sitä puolisoa voisi päästää minnekään.

No en minä ainakaan pyytäisi tuollaisia ihmisiä illanviettoihini, ei siinä mistään epävarmuudesta ole kyse vaan siitä etten kutsu kylään m*lkkuja ihmisiä - parisuhdestatuksesta riippumatta.

Vierailija
395/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis

Paljon on merkitystä silläkin miten sen tekeen. Asian täräyttäminen ei kuulosta kaikkista mukavimmalta tavalata enkä oikein usko että me kovin hyvin viihdyttäisiin tuon täräyttäjän kanssa mökillä. Ehkä hän saisi oikaista sanomisiani jossakin muualla.

Sen väitteen esittäminen ei siis ole täräyttämistä? Sinulla on oikeus tölviä mutta sitä ei saa kuitenkaan estää?

Vierailija
396/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis

Ok, eli nyt löytyi ihmistyyppi, joka ei halua kutsua mökille ihmisiä, jotka korjaavat itseään koskevia vääriä väittämiä. Ei varmasti tosiaan liity enää parisuhdestatukseen tämä, vaan ehkä johonkin muuhun, joka rimmaa tulkkuuden kanssa.

Onko sulla ymmärryksessä vikaa? En ole AP. Viestin pointti oli, että parisuhteissa olevat naiset välillä (usein) olettavat että sinkut ovat AINA olleet sinkkuja. Täytyyhän se oikaista jos toinen on väärin olettanut. En ole AP ja minun ystäväpiirini ei ole minua onneksi sinkkuuden takia syrjinyt vastaavasti, koska ovat fiksuja. 

Vierailija
397/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinkkuna en ole halunnutkaan pariskuntien juhliin:

Ärsytti jos luullaan että olen viettelemässä jonkun miestä.

Pariskunnat utelevat treffitilanteesta, ihmetellään mikä sinussa on ”vikana”. Miehet vihjailevat, joku jopa flirttailee räikeästi. Koska haluat olla kohtelias, vastailet ystävällisesti.

Inhottavaa mennä alasti saunaan ystävien sekä heidän miestensä kanssa.

En halua sitoutua ystävyyteen, jossa en voi toimia vastavuoroisesti. Pariskunnan on helpompi järjestää iltamat, tilaa, tukea toisistaan. Mökillä tarvitaan kaksi ohjaamaan vieraita, saunapuuhat ulkona sekä ruokapuuhat sisällä, ainakin jos haluaa järjestää omannäköiset juhlat.

Kallista, mahdolliset yhteislahjat perhekunnalta ja majoitus kuitenkin on yksin maksettava, jos on tällainen tilanne, esim häissä.

Miesten puheenaiheet kiinnostaisi enemmän, varsinkin jos on puhe siitä talonrakennuksesta tai vastaavista, koska sinkkuna kuitenkin tarvitsisin tällaista tietoa. Naiset puhuvat toisten ihmisten asioista, mikä ei kiinnosta. On kuitenkin pysyttävä naisporukassa.

Entiset läheiset ystävyyssuhteet ovat vesittyneet kun tiedät, että kaveri on jakanut kaikki asiasi miehensä kanssa ja kertoo miehelleen kaiken.

Ihmiset, joiden ihmissuhteet perustuu enemmän sosiaalisen aseman pönkittämiseen, tympäisee. Tämä tulee pahentumaan, kun lapsia alkaa tulla.

Sekin on kyllä totta, että sinkuiksi tietyssä pariutumisiässä jää ongelmallisia tai jotenkin erilaisia (ehkä hyvälläkin tavalla) ihmisiä. Parisuhteeseen päätyy tasapainoisemmat henkilöt, jonka kaltaisten kanssa olisi terveellisempää viettää aikansa.

No, me vaan mennään porukalla mökille, etukäteen sovitaan suurin piirtein mitä syödään ja pari ihmistä käy kaupassa. Lasku sitten jaetaan. Omat juomat tuodaan itse mukana.

Saunaa lämmittää se, kuka sen ekana muistaa ja ruuanlaittovuorotkin on monesti etukäteen jaettu/sovittu, ellei joku halua ottaa kokkausvastuuta koko viikonlopun ajalta. Avustavia ruuanlaittohommia, kuten salaatintekoa tai perunoiden keittämistä voi nyt tehdä kuka tahansa. Huoneet jaetaan tulojärjestyksessä ja säädetään tarvittaessa.

Vierailija
398/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ei siis ollut kaverit vaan täysin oudot ihmiset keskenään? 

Vierailija
399/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama ajatus:

- Suurin osa ystävistäni seurustelee. Joskus näen ystäviäni ihan kahden kesken/naisporukalla kaupungilla, mutta toisinaan järjestän pariskuntailtoja. Pariskuntailloissa ajattelen, että miehelläni on myös miespuolista ja ikään kuin kaveripiirini ulkopuolista seuraa. Ei sillä, että sukupuoli olisi vain se juttu, vaan se, että minulla ja ystävälläni voi olla aika vakiintuneita keskinäisiä juttuja.

- Meidän kaveripiirissä nimenomaisesti pariskunnat ovat usein tuttavia keskenään. Sinkkuystäväni eivät tunne näitä henkilöitä ja on välillä uuvuttavaa olla se viihdyttäjä, joka tutustuttaa uudet henkilöt keskenään ja pitää huolta siitä, että kakki viihtyvät ja juttelevat keskenään ja on yhteisiä juttuja. Pariskunnittain voi välillä hakeutua myös omiin oloihin.

- Mökillä on usein rajallinen määrä nukkumatiloja. Jos haluaa järjestää "juhannusjuhlat" voi haluta maksimoida nukkujien määrän huoneissa.

- Oletetaan liikaa ja luullaan, että sinkuilla on varmasti paljon tekemistä sinkkukavereidensa kanssa ja he voisivat pitää iltaa pariskuntien kanssa todella tylsänä ja kuivana.

Joo, kiitos. Mulla on semmonen kutina, että meidän ystävyys taitaa tässä kohtaa vähän viilentyä, koska sen sijaan, että pitäisit minua ystävänä, pidätkin minua SINKKUystävänä ja teet oletuksia kysymättä minulta, mitä mieltä minä olen asiasta.

Eihän toi vastaus ollut, miten itse teen vai oliko?Vietän juhannuksen lapsuudenperheeni kanssa, enkä kutsu ketään mökillemme. Onneksi, etten pahoita kenenkään mieltä! Toi oli puhdasta spekulaatiota, mutta otitpa henkilökohtaisesti.

Myöhemmin ketjussa nimenomaisesti perustelin pariskuntailtoja siten, että minulla on erilaisia ystäväporukoita. Esim. opiskeluaikaiset ystäväni ovat kaikki naimisissa ja tunteneet vuosia, joten vietämme aikaa toisinaan pariskunnittain. Yleensä näemme kahvilla, harrastuksissa tai syömässä vain opiskeluaikaisten ystävien kanssa. Toisinaan mielestäni on kiva pitää illallisia/saunailtoja niin, että kutsumme myös puolisot. Tämä ei ole ainut tapamme nähdä, mutta miksi tämä on väärin?

Työpaikoilta on tullut toinen ystäväpiiri eli sekä seurustelevia ja sinkkuystäviä, jotka tuntevat toisensa ja vietämme aikaa usein niin, että kutsun nämä toisensa tuntevat henkilöt meille ja grillaamme, saunomme, pidämme leffailtoja. Usein puheet sivuavat myös työasioita, koska liittyy meidän kaikkien mielenkiinnon kohteisiin.

Olen tähän asti luullut olevani kiva tyyppi, joka usein järjestää eri kaveriporukoiden kanssa tekemistä, mutta loukkaanko tällä ihmisiä?

Eri kaveriporukat on eri asia. Mutta jotenkin musta tuntuu, että tässä ketjussa puhutaan lähinnä niistä ihmisistä, jotka pullautetaan porukasta vähän kuin pihalle parisuhdestatuksen perusteella.

Jos sun sinkkuystäväsi toisesta porukasta pariutuu, esitteletkö heidät sun toisille pariskuntaystäville? Siirrätkö hänet siis toisesta kaveriporukasta toiseen?

Vierailija
400/448 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen parisuhteessa, mutta mun mielestä tuollaiset pelkkien pariskuntien illanistujaiset ja muut on usein paljon tylsempiä kuin sekalaisella kokoonpanolla hengailu. Kukaan ei edes halua lähteä baariin.