Lapseton nainen, onko sinulle turn off, jos mies ilmaisee deittiprofiilissaan etsivänsä lapsetonta naista?
Tästä on väännetty useammassa ketjussa palstalla, mutta vieläkään ei ole saatu naisten mielipidettä asiasta. Antaako tällainen avoin sinkkuäitien poissulkeminen sinulle huonon kuvan miehestä?
Kommentit (61)
Itse olen koittanut ennemmin deittiprofiilissani esitellä itseäni. En tehdä kriteerilistaa, millaista en toivo löytäväni. Muiden profiileja selatessa osaan kyllä sivuuttaa suurimman osan henkilöistä, jotka joltain osin täyttävät omat turn off juttuni.
Riippuu miehestä. Jos miehellä itsellään on lapsia niin on turn off.
N25
Kakkahattutäti kirjoitti:
En silti ymmärrä, miten se on tekopyhää, että kertoo suoraan mitä haluaa?
Tekopyhempää minusta on vihjailla ”ehkä sitten joskus” kun lapsista kysytään.
Ei suoruus ja rehellisyys ole koskaan tekopyhää.
Onko tarkoitus olla totuuden torvi, se on sitten asia erikseen. Tottakai saa kirjoittaa profiiliin mitä vain, mutta herättääkö se hyviä vai huonoja fiiliksiä lukijassa, on asia erikseen. Ja se kai oli aloittajan kysymys.
Mun mielestä nelikymppisen kannattaa olla mieluummin hiljaa tai kertoa vain itsestään, esim että on vela tai lapsiluku täynnä. Ei olla etunenässä vaatimassa muilta.
Nelikymppinen, joka kirjoittaa profiiliinsa "Haen vain lapsetonta kumppania" on turn off. En olisi riemulla nostamassa kättä pystyyn, vaikka käytännössä tilanne olisi ok.
En laittaisi profiiliini mitään siitä, minkälaista ihmistä etsin. Ennemmin luonnehdin lyhyesti itseäni.
En näe mitä lisäarvoa omien toiveiden listaaminen voisi profiiliin tuoda, kun kaikenlaiset "vaatimukset" otetaan yleensä vastaan negatiivisesti. Osaan kyllä tykätä niistä profiileista, jotka minua kiinnostavat.
Olen lapseton kolmikymppinen mies enkä seurustelisi lapsia hankkineen naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä, miksi jollekin olisi niin tärkeää, onko toisella ylipäänsä lapsia. Kotona asuvien lasten välttelyn ymmärrän, jos haluaa tiiviin, lapsettoman parisuhteen.
Kotoa muuttanut lapsi on yhden masennusjakson tai eron päässä siitä, että muuttaa takaisin. Ja jos ei muutakaan, pian odotettavissa on lapsenlapsia, jotka tietenkin lykätään isoäidille hoitoon. Siksi en ottaisi lapsia hankkinutta naista, vaikka tämän lapset ovat minkä ikäisiä.
Riippuu tilanteesta. Jos mies on lapseton niin ei tietenkään haittaa koska itse olen lapseton. Jos miehellä on jo lapsia pitäisin outona toiveena, mutta kai yh-äit osaa ohittaa sellaista miestä. En myöskään tahdo lapsia joten jos mies ehkä haluaa olisi ehkä hyvä mainita se profiilissa, ettei turhaan haaskaa aikaa.
Olen nelikymppinen vela. Ideaali olisi mies, jolla ei ole lapsia. Silti minulle on tärkeää, että mies pitää lapsista ja on muutenkin sympaattinen tapaus. Itse en ole ehdoton sille, että miehellä ei saisi olla lapsia. Muut asiat ratkovat yhteensopivuuden. En toki pikkulapsiarkeen lähtisi, kun ei minusta siihen ole. Nykyisellä miesystävällä lapset ovat teinejä ja käyvät joka toinen viikonloppu. Tämä on ihan ok.
Kannattaa vinkkaista myös, etsiikö naista, joka haluaa jäädäkin lapsettomaksi vai toivooko löytävänsä äidin tuleville lapsilleen. Kyse on kuitenkin täysin eri kohderyhmästä.
Vierailija kirjoitti:
Olen nelikymppinen vela. Ideaali olisi mies, jolla ei ole lapsia. Silti minulle on tärkeää, että mies pitää lapsista ja on muutenkin sympaattinen tapaus. Itse en ole ehdoton sille, että miehellä ei saisi olla lapsia. Muut asiat ratkovat yhteensopivuuden. En toki pikkulapsiarkeen lähtisi, kun ei minusta siihen ole. Nykyisellä miesystävällä lapset ovat teinejä ja käyvät joka toinen viikonloppu. Tämä on ihan ok.
Miksi sinulle on tärkeää, että mies pitää lapsista? Eikö ole mahdollista olla sympaattinen pitämättä lapsista?
Jos asiaa ei suoraan halua kirjoittaa, ainakin voi kertoa omasta elämäntyylistä ja siitä, millä tavalla haluaisi viettää aikaa yhdessä. Siitä voi päätellä, että lapset eivät sovi kuvioon.
En käytä deittipalveluita, mutta jos käyttäisin, kirjoittaisin totta kai ulossulkevasti niistä piirteistä, jotka olisivat ehdoton ei.
Itse olen lapseton, mutta tykkään kovasti lapsista ja olisi pelkästään plussaa, jos miehellä olisi lapsi(a). Sen sijaan lemmikit olisivat ikävä yllätys – tykkään kyllä eläimistä kuten mistä tahansa elävästä, mutta en halua asua sellaisten kanssa tai joutua koskaan elämään arkea edes välillisesti koiranulkoilutuksen yms kanssa. Siksi kirjoittaisin kyllä mahdolliseen deittiprofiiliin, että vain lemmikittömille. Tietysti. Nuo asiathan ovat merkittäviä asioita yhteisen elämän suunnittelun suhteen ja hyvä ottaa heti esille.
Laita se sinne. Ne jotka loukkaantuu ei ole sun kohderyhmää muutenkaan, mitä sä niiden yhteydenotoilla teet.
Vierailija kirjoitti:
En laittaisi profiiliini mitään siitä, minkälaista ihmistä etsin. Ennemmin luonnehdin lyhyesti itseäni.
En näe mitä lisäarvoa omien toiveiden listaaminen voisi profiiliin tuoda, kun kaikenlaiset "vaatimukset" otetaan yleensä vastaan negatiivisesti. Osaan kyllä tykätä niistä profiileista, jotka minua kiinnostavat.
Olen lapseton kolmikymppinen mies enkä seurustelisi lapsia hankkineen naisen kanssa.
Mielestäni se on taas parempi lukea heti profiilista jos joku on ehdoton ei, eikä sitten ihmetellä jälkeenpäin miksi ei kelvannut.
Itselleni esimerkiksi tupakointi on ehdoton ei ja siitä mainitsen profiilissani.
Vierailija kirjoitti:
On muuten tullut vastaan useampi profiili jossa mies ilmoittaa etsivänsä lapsetonta naista ja ilmoittaa myös että omat lapset tehty. Tulee mieleen joku vastuunpakoilijamies joka ei hoitanut lapsiperhearjessa osuuttaan...
Tai sitten mies, joka epätrendikkäästi uskaltaa myöntää, että liikaa lapsiperhearkea vain on liikaa ja hänen osaltaan jo koettu. Pitäisin plussana, jos tapa keskustella asiasta olisi kypsä ja avoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten tullut vastaan useampi profiili jossa mies ilmoittaa etsivänsä lapsetonta naista ja ilmoittaa myös että omat lapset tehty. Tulee mieleen joku vastuunpakoilijamies joka ei hoitanut lapsiperhearjessa osuuttaan...
Tai sitten mies, joka epätrendikkäästi uskaltaa myöntää, että liikaa lapsiperhearkea vain on liikaa ja hänen osaltaan jo koettu. Pitäisin plussana, jos tapa keskustella asiasta olisi kypsä ja avoin.
Höpsis. Kyseinen miestyyppi on kypsän vastakohta. Hän on lapsensa tehnyt ja haluaa toiselle kierrokselle nuoren lapsettoman naisen kanssa, koska onhan hän itsekin niin freesi ja nuorekas. Ja lapseton nainen on, no, kiinteäkroppainen ja ihana katkeroitumaton tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulle on tärkeää, että mies pitää lapsista? Eikö ole mahdollista olla sympaattinen pitämättä lapsista?
Minulle läheisten lapset merkitsevät paljon ja ovat myös iso osa omaa elämääni. Esimerkiksi joku kirjoitti tässä ketjussa, ettei voisi olla lapsellisen kanssa, jos aikuinen lapsi vaikka masentuisi ja muuttaisi takaisin kotiin tai jos tulisi lapsenlapsia. Minä olen aina valmis auttamaan masentunutta ja mielelläni hoitaisin lapsenlapsia. Meillä ei olisi luultavasti yhteistä ajatus/arvomaailmaa.
Ehkä enemmän haittaa ehdottomat kriteerilistat, mustavalkoiset mielipiteet. Ei saisi olla sitä taikka tätä... Oman treffailukokemuksen perusteella he eivät ole olleet niitä sympaattisia tapauksia, mutta ei tietenkään voi yleistää.
Itselleni tuon toiveen esitti mies, joka on istunut vankilassa pikkutytön seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Ymmärsin kyllä hyvin hänen näkökulmansa ja toiveensa. Lasten kohtaaminen saattoi olla hänen taustastaan johtuen hyvinkin traumaattista. Joten ymmärrän, että jos sinulla on pedofiilisia taipumuksia, niin et mielelläsi osallistu pikkulapsiperheen arkeen.
Minulle se on turn-off, tulee sellainen fiilis että mies halveksii yh-äitejä. Sitä on vaikea ymmärtää, koska itselleni ei olisi mikään ongelma seurustella yh-isän kanssa.
N23 (ei lapsia)
Vierailija kirjoitti:
Itselleni tuon toiveen esitti mies, joka on istunut vankilassa pikkutytön seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Ymmärsin kyllä hyvin hänen näkökulmansa ja toiveensa. Lasten kohtaaminen saattoi olla hänen taustastaan johtuen hyvinkin traumaattista. Joten ymmärrän, että jos sinulla on pedofiilisia taipumuksia, niin et mielelläsi osallistu pikkulapsiperheen arkeen.
Ja sellaisen kanssako piti sitten ruveta viestittelemään?
On turn off ja antaa huonon kuvan. Sama juttu neitsyydestä. Kuvaa sitä kuinka nainen menee pilalle miesten kosketuksesta ja lasten saannista joten ei kannata ap:n antaa koskea itseään tai tehdä ap:n kanssa lapsia koska sittenhän olisi ihan pilalla.
En silti ymmärrä, miten se on tekopyhää, että kertoo suoraan mitä haluaa?
Tekopyhempää minusta on vihjailla ”ehkä sitten joskus” kun lapsista kysytään.
Ei suoruus ja rehellisyys ole koskaan tekopyhää.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua