Olisin kiitollinen avusta littyen vyötärölihavuuteen
Olen 41-vuotias kolmen lapsen äiti, joka on 170 cm pitkä ja painaa 66 kiloa. En ole varsinaisesti lihava, mutta minulle kertyy selkeästi nyt turhan paljon vyötäroseudulle rasvaa. Kävelen päivisin koiran kanssa aamuisin ja iltaisin sekä vielä päivisin 1 tunnin - puolentoista tunnin lenkkejä. Juoksen myös pieniä pätkiä koiran kanssa.
En mielestäni syö ihan kamalasti. Tänään olen esimerkiksi syönyt aamupalaksi kaksi ruisleipää, joiden päällä oli margariinia, juustoviipaleet ja avokadoa. Ruoaksi söin pienen annoksen makaronilaatikkoa ja iltapalaksi banaanin ja persikan.
Minulla ei lomautuksesta johtuen ole varaa mennä personal trainerille pyytämään apua vyötäröni lihomiseen. Olisinkin kiitollinen, jos joku osaisi minulle hieman antaa ohjetta siitä, missä menen metsään. Miksi vyötäröni paksuuntuu?
Kiitos avusta.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Olen 163cm 51 kg 40 v. Syön paljon enemmän kuin sinä. Minullekin suurin osa liikunnasta on koiralenkkiä päivittäin. Sitten teen 1-2 kertaa viikossa lihaskuntojumpan, esim. youtubesta löytyy ohjelmia ilmaiseksi. Hulavannetta kannattaa kokeilla, koska oma vyötäröni pieneni hulailemalla. Minulla turvotusta aiheuttaa selvästi suolainen ruoka, vaaleat viljat runsaasti syötynä, alkoholi, väsymys.
Minulla ei ole erityistä ruokavaliota. Syön kauraleivät margariinilla, leikkeleellä, (vähän juustoa silloin tällöin ja välillä ruisleipää), kasviksilla, smoothien aamuin illoin. Syön kaksi lämmintä ateriaa päivässä, jossa noin puolet kasviksia ja proteiinia (pääosin kalaa tai kanaa), peruna/riisi. Välipaloina hedelmiä, pähkinöitä, leipää, smoothieta, kananmunaa vaihtelevasti. Juomana aina vesi tai tee (suosin vihreää teetä). Arkena ei koskaan herkkuja, viikonloppuna voi herkutella.
Syöt arkena pahaa ruokaa ja sitten viikonloppuna syöt hyvää?? Täysin järjetöntä!!
Vierailija kirjoitti:
Olen 163cm 51 kg 40 v. Syön paljon enemmän kuin sinä. Minullekin suurin osa liikunnasta on koiralenkkiä päivittäin. Sitten teen 1-2 kertaa viikossa lihaskuntojumpan, esim. youtubesta löytyy ohjelmia ilmaiseksi. Hulavannetta kannattaa kokeilla, koska oma vyötäröni pieneni hulailemalla. Minulla turvotusta aiheuttaa selvästi suolainen ruoka, vaaleat viljat runsaasti syötynä, alkoholi, väsymys.
Minulla ei ole erityistä ruokavaliota. Syön kauraleivät margariinilla, leikkeleellä, (vähän juustoa silloin tällöin ja välillä ruisleipää), kasviksilla, smoothien aamuin illoin. Syön kaksi lämmintä ateriaa päivässä, jossa noin puolet kasviksia ja proteiinia (pääosin kalaa tai kanaa), peruna/riisi. Välipaloina hedelmiä, pähkinöitä, leipää, smoothieta, kananmunaa vaihtelevasti. Juomana aina vesi tai tee (suosin vihreää teetä). Arkena ei koskaan herkkuja, viikonloppuna voi herkutella.
Riisissä on arseenia, ei kannata kenenkään syödä sitä!
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ulkomaat/artikkeli-1.1031424
---kaikki vaikuttaa kaikkeen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riisissä on arseenia, ei kannata kenenkään syödä sitä!
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ulkomaat/artikkeli-1.1031424
---kaikki vaikuttaa kaikkeen!
"Viruksen aiheuttama keuhkokuume voidaan parantaa, usein lisähappea antamalla, kunhan keuhkojen kantasolut voivat korjata vauriot. Jos kantasolut ovat poissa pelistä, niin ei käy.
Normaalisti antibioottihoito tehoaa bakteereihin ja immuunijärjestelmä voi keskittyä torjumaan virusinfektiota, jotta potilas toipuu.
Norjassa ja myös Suomessa on suhteellisen helppoa hoitaa toissijaista bakteeri-keuhkotulehdusta antibiooteilla, mutta niin ei ole Italiassa.
Italiassa kuolee vuosittain lähes 11 000 potilasta antibiooteille vastustuskykyisiin bakteereihin, kun Norjassa luku oli viime vuonna 69."