Olisin kiitollinen avusta littyen vyötärölihavuuteen
Olen 41-vuotias kolmen lapsen äiti, joka on 170 cm pitkä ja painaa 66 kiloa. En ole varsinaisesti lihava, mutta minulle kertyy selkeästi nyt turhan paljon vyötäroseudulle rasvaa. Kävelen päivisin koiran kanssa aamuisin ja iltaisin sekä vielä päivisin 1 tunnin - puolentoista tunnin lenkkejä. Juoksen myös pieniä pätkiä koiran kanssa.
En mielestäni syö ihan kamalasti. Tänään olen esimerkiksi syönyt aamupalaksi kaksi ruisleipää, joiden päällä oli margariinia, juustoviipaleet ja avokadoa. Ruoaksi söin pienen annoksen makaronilaatikkoa ja iltapalaksi banaanin ja persikan.
Minulla ei lomautuksesta johtuen ole varaa mennä personal trainerille pyytämään apua vyötäröni lihomiseen. Olisinkin kiitollinen, jos joku osaisi minulle hieman antaa ohjetta siitä, missä menen metsään. Miksi vyötäröni paksuuntuu?
Kiitos avusta.
Kommentit (124)
Mihin katosi kommentteni, että suurikokoinen, paljon rasvaa sisältävä takamus ei ole farkkupeppu? Isoja rintoja saa täällä kyllä estoitta haukkua.
Aiii, minulla on sama ongelma. Hirmuinen vatsa kuin raskaana olevalla!
Koronakaranteenia ja sen aikaisia eväitäni voi syyttää: pitsa/pasta/suklaajäätelö. Ja noiden päälle se, etten pystynyt kävelemään. Nyt olen ollut leikkauksessa ja taas kävely sujuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sun kanssa saman ikäinen, 2 lasta, 165 cm ja nyt 57 kg. Painoin aiemmin 67 kg, eli aikalailla sama painosuhde kuin sulla nyt.
Koiran kanssa sulla tulee hyötyliikuntaa ihan hyvin, ja painoon merkittävin vaikutus on ruualla.Korjaisin sun ruokavalion niin, että söisin useammin, mutta parempaa ruokaa. Minusta syöt liian harvoin, josta voi seurata se että sulla on nälkä ja syöt välillä liian energiapitoista ruokaa. Annan esimerkin mun päivän aterioista.
Aamupala klo 7:
1 ruisleipäviipale, päällä 1 kalkkunaleike siivu tai kananmuna, 200 g tomaattia ja 1 porkkana, 2 kuppia kahviaKlo 10: 1 mandariini
Lounas klo 12: broilerinfilee n. 150 g, suippopaprikaa 200 g, kesäkurpitsaa 100 g, kirsikkatomaatteja 250 g, kahvi
Klo 15 mandariini tai omena, kahvi
Klo 17.30 päivällinen lohta noin 150 g, 3 porkkanaa, parsakaalta noin 100 g, kirsikkatomaatteja 200 g, 1 peruna
Iltapala noin klo 19.30 ruisleipäviipale jonka päällä kalkkunaleike, kirsikkatomaatteja ja paprikaa
Kasvikset ja proteiinilähteet toki vaihtelevat, mutta näin syömällä olen laihtunut tasaisesti ja tähän mennessä 10 kg. Herkuttelen vkloppuna, silloin voin syödä jäätelöä, tai pizzaa tms. Käytän kalorilaskurisovellusta, josta näen päivittäisen energian.
Huhhuh, sika vähän ruokaa. En saisi nukuttua jos söisin noin vähän. t. hoikka
Se valehtelee, noilla syömisillä olisi jatkuva nälkä eikä sellaista kukaan jaksa. En kuitenkaan puhu määrästä, vaan sisällöstä.
Jos syö puuroa kannattaa laittaa leseet veteen vähintään 30min ennen kuin keität ne. Huom keittämällä leseet halauavat mikä vapauttaa niissä olevat hivenaineet yms mikä ei tapahtu jos laitat 2min ajaksi mikroon.
Tuohon kylkeen paistat vaikkapa kaksi kananmunaa.
Äläkä tunge puuroon mitään ylimääräisiä sokerilitkuja vaan muutama nökäre voita kiehuvan puuron sekaan.
Joku vihjaisi Chloe Ting videoista. Ihana tyttö mutta esim ruokaohjevideoo justiinsa pari minuuttia jaksoin katsella. Selkeästi alle 20v suunnattu :D
Hulavanne on tosi tehokas juuri solakoittamaan keskivartaloa. Sillä säännöllisesti esim. 20 minuuttia päivässä hulailua samalla kun katsot vaikka telkkariohjelmaa, niin nopeasti alkaa näkyä tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin minä syön aika vähän ja silti mitään hoikistumista ei tapahdu.
Huomaan myös, että en ole selvästikään ikinä oikein laihduttanut kun tällainen vhh-dieetti ei ole minulle lainkaan tuttu.
ap
Syöt liian vähän. 4-5 krt päivässä pitäisi syödä, lounaalla eniten. Illallisen pitäisi olla kevyt. Aamupala, se päivän tärkein ateria tuntuu myös kovin kevyeltä. Itse syön puuroa, marjoja, ja kaksi leipaa esim. Kananmunalla usein. Jaksaa hyvin lounaaseen asti. Lenkkeilyä harrastatkin jo mikä on hyvä asia :)
Miten perustelet tuon usein syömisen ja illallisen keveyden.
Tuo lause: "Aamiainen on päivän tärkein ateria", on alunperin ruokateollisuuden mainoslause. Taidat olla vain mainosten uhri ja hyvin aivopesty. Joten perusteluja on turha odottaa.
Siten että itsellä ainakin toimii, ja paino pysynyt hienosti kurissa kun aloin syömään kunnon aamiaisen ja muutenkin sen 4-5 krt päivässä. Joillekin ei ehkä toimi, minulle toimii. Ole hyvä. Äläkä nyt ole niin aggressiivinen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaan myös, että en ole selvästikään ikinä oikein laihduttanut kun tällainen vhh-dieetti ei ole minulle lainkaan tuttu.
ap
Syöt liian vähän. 4-5 krt päivässä pitäisi syödä, lounaalla eniten. Illallisen pitäisi olla kevyt. Aamupala, se päivän tärkein ateria tuntuu myös kovin kevyeltä. Itse syön puuroa, marjoja, ja kaksi leipaa esim. Kananmunalla usein. Jaksaa hyvin lounaaseen asti. Lenkkeilyä harrastatkin jo mikä on hyvä asia :)
Tuo lause: "Aamiainen on päivän tärkein ateria", on alunperin ruokateollisuuden mainoslause. Taidat olla vain mainosten uhri ja hyvin aivopesty. Joten perusteluja on turha odottaa.
Siten että itsellä ainakin toimii, ja paino pysynyt hienosti kurissa kun aloin syömään kunnon aamiaisen ja muutenkin sen 4-5 krt päivässä. Joillekin ei ehkä toimi, minulle toimii. Ole hyvä. Äläkä nyt ole niin aggressiivinen :)
Toimii sinulla. Et silti voi sanoa, että niin PITÅISI tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Et siis pystynyt perustelemaan :)
Paljonko vy on? Se kapein kohta? Entä navan kohdalta? Oon 45v ja sinun pituinen, 2kg painavampi. Ruokamääräsi kuulostaa aneemisen pieneltä! Itse olen dieetillä ja syön 1800 kaloria ja laihdun. Tosin harrastan kovaa salitreeniä 3-4 kertaa viikossa ja lisäksi kävelyä.
Suosittelen: kovaa lihaskuntotreeniä ja lisää ruokaa. Terveellistä sellaista. Lisäksi hyvät yöunet ja palautuminen on tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko vy on? Se kapein kohta? Entä navan kohdalta? Oon 45v ja sinun pituinen, 2kg painavampi. Ruokamääräsi kuulostaa aneemisen pieneltä! Itse olen dieetillä ja syön 1800 kaloria ja laihdun. Tosin harrastan kovaa salitreeniä 3-4 kertaa viikossa ja lisäksi kävelyä.
Suosittelen: kovaa lihaskuntotreeniä ja lisää ruokaa. Terveellistä sellaista. Lisäksi hyvät yöunet ja palautuminen on tärkeää.
Mikä on sinun "terveellinen"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on todella paljon turvotusta ja täällä kehtaan sanoa ääneen, että ilmavaivoja.
ap
Turvotus ja ilmavaivat ovat merkki huonosta ravinnosta.
Tai tulehduksesta. Itselläni turvotusta aiheutti suolistosairaus, kokeilin lukemattomia ruokavalioita mutta lääkitystä piti silti aloittaa. Jonkun verran kyllä ruokaremontti helpotti, muttei poistanut sairautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on todella paljon turvotusta ja täällä kehtaan sanoa ääneen, että ilmavaivoja.
ap
Tai tulehduksesta. Itselläni turvotusta aiheutti suolistosairaus, kokeilin lukemattomia ruokavalioita mutta lääkitystä piti silti aloittaa. Jonkun verran kyllä ruokaremontti helpotti, muttei poistanut sairautta.
Ei suolistosairauksiin ole lääkettä. Vain ruoka merkitsee. Pitää myös ymmärtää, minkälainen ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei suolistosairauksiin ole lääkettä. Vain ruoka merkitsee. Pitää myös ymmärtää, minkälainen ruoka.
On kyllä jos se on krooninen tulehdus. Tulehdus ei poistu vaikka olisi syömättä, kuolla siihen kyllä voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
On kyllä jos se on krooninen tulehdus. Tulehdus ei poistu vaikka olisi syömättä, kuolla siihen kyllä voi.
Tulehdus poistuu oikealla ruualla, ei suinkaan siten, että on syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sun kanssa saman ikäinen, 2 lasta, 165 cm ja nyt 57 kg. Painoin aiemmin 67 kg, eli aikalailla sama painosuhde kuin sulla nyt.
Koiran kanssa sulla tulee hyötyliikuntaa ihan hyvin, ja painoon merkittävin vaikutus on ruualla.Korjaisin sun ruokavalion niin, että söisin useammin, mutta parempaa ruokaa. Minusta syöt liian harvoin, josta voi seurata se että sulla on nälkä ja syöt välillä liian energiapitoista ruokaa. Annan esimerkin mun päivän aterioista.
Aamupala klo 7:
1 ruisleipäviipale, päällä 1 kalkkunaleike siivu tai kananmuna, 200 g tomaattia ja 1 porkkana, 2 kuppia kahviaKlo 10: 1 mandariini
Lounas klo 12: broilerinfilee n. 150 g, suippopaprikaa 200 g, kesäkurpitsaa 100 g, kirsikkatomaatteja 250 g, kahvi
Klo 17.30 päivällinen lohta noin 150 g, 3 porkkanaa, parsakaalta noin 100 g, kirsikkatomaatteja 200 g, 1 peruna
Iltapala noin klo 19.30 ruisleipäviipale jonka päällä kalkkunaleike, kirsikkatomaatteja ja paprikaa
Kasvikset ja proteiinilähteet toki vaihtelevat, mutta näin syömällä olen laihtunut tasaisesti ja tähän mennessä 10 kg. Herkuttelen vkloppuna, silloin voin syödä jäätelöä, tai pizzaa tms. Käytän kalorilaskurisovellusta, josta näen päivittäisen energian.
Joku 2 kg kasviksia ja hedelmiä päivässä. Huh en kyllä itse saisi ikinä alas noin paljon noita, puoli kiloakin kasviksia tekee jo tiukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamupala klo 7:
Joku 2 kg kasviksia ja hedelmiä päivässä. Huh en kyllä itse saisi ikinä alas noin paljon noita, puoli kiloakin kasviksia tekee jo tiukkaa.
Eikä siinä ole edes mitään järkeä vetää sokeria liikaa hedelmien varjolla. Vois jo ihmiset tajuta oikeasti, ettei ne hedelmät mitään terveellistä ravintoa ole. Sokeri on sokeri, vaikka se hedelmässä olisi.