Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisin kiitollinen avusta littyen vyötärölihavuuteen

Vierailija
10.06.2020 |

Olen 41-vuotias kolmen lapsen äiti, joka on 170 cm pitkä ja painaa 66 kiloa. En ole varsinaisesti lihava, mutta minulle kertyy selkeästi nyt turhan paljon vyötäroseudulle rasvaa. Kävelen päivisin koiran kanssa aamuisin ja iltaisin sekä vielä päivisin 1 tunnin - puolentoista tunnin lenkkejä. Juoksen myös pieniä pätkiä koiran kanssa.
En mielestäni syö ihan kamalasti. Tänään olen esimerkiksi syönyt aamupalaksi kaksi ruisleipää, joiden päällä oli margariinia, juustoviipaleet ja avokadoa. Ruoaksi söin pienen annoksen makaronilaatikkoa ja iltapalaksi banaanin ja persikan.
Minulla ei lomautuksesta johtuen ole varaa mennä personal trainerille pyytämään apua vyötäröni lihomiseen. Olisinkin kiitollinen, jos joku osaisi minulle hieman antaa ohjetta siitä, missä menen metsään. Miksi vyötäröni paksuuntuu?
Kiitos avusta.

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos viljat otetaan pois, niin mitö ihmettä te syötte aamupalaksi kun eihän silloin voi syödä leipää, puuroa, mysliä?

Itse syön aamupalaksi esimerkiksi aurinkosalaatin ja raejuustoa tai leipäjuuston jollakin lisukkeella. Joinakin aamuina saatan vain napostella pikkuporkkanoita ja hedelmälohkoja jonkin kovan juuston kaverina (esim manchego).

Miksi aamulla pitäisi syödä juuri leipää, puuroa tai mysliä? Voihan silloin syödä mitä tahansa. Vaikka mikrokeiton, jos sellaisesta tykkää ja nimenomaan lusikoitavaa haluaa.

Vierailija
22/124 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kohdun hyvälaatuinen lihaskasvain ja olin kuin raskaana. Kun tuo pistettiin niin ylimääräinen pyöreys lähti ja vatsan toiminta parani muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen nähden että liikut kolmesti päivässä niin syöt todella vähän ja aivan liian hiilaripainotteisesti.

Tarviit proteiinia.

Heivaa vaalea vehnä nyt ainakin alkuun.

Hulavanne oikeasti tehoaa.

Vierailija
24/124 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 41. Ei kai minulla nyt vaihdevuodet ihan kulman takana ole? Omalla äidilläni ne alkoivat 54 vuotiaana kuulemma.

ap

Vierailija
25/124 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kohdun hyvälaatuinen lihaskasvain ja olin kuin raskaana. Kun tuo pistettiin niin ylimääräinen pyöreys lähti ja vatsan toiminta parani muutenkin.

pistettiin = poistettiin

Vierailija
26/124 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinia eli siis lihaa?

Vierailija
27/124 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se liity jotenkin estrogeeniin kun lähestytään vaihdevuosi-ikää, niin vyötärölle alkaa aiempaa helpommin kertymään ylimääräistä.

Ja niihin voi vaikuttaa ruualla, niin kuin kaikkeen hormonitoimintaan.

Vierailija
28/124 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaako niitä kananmunia syödä päivittäin?

Vierailija
29/124 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onhan sulla kymppi turhaa selvästi. Se lähtee energiatasapainoa seuraamalla. Tähän löytyy ohjeita vaikka kuinka. Turha ehkä alkaa niitä yksitellen luettelemaan.

Vierailija
30/124 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos viljat otetaan pois, niin mitö ihmettä te syötte aamupalaksi kun eihän silloin voi syödä leipää, puuroa, mysliä?

Hedelmiä vihanneksia lihaa munia pähkinöitä siemeniä rasvaisia maitotuotteita. Miten huono mielikuvitus pitää olla jos ainoa vaihtoehto tuntuu olevan leipä tai puuro?!

Ps. Se makaronilaatikkokin on lähes kokonaan viljaa. Ap ei saa juuri ollenkaan proteiinia eikä rasvaa, vyötärölihavuus tulee juurikin sokeri- eli hiilaripainotteisesta ruokavaliosta.

Vierailija
31/124 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minä syön siis liikaa viljoja. Täytyypä kiinnittää siihen huomiota. Kiitos.

ap

Vierailija
32/124 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on todella paljon turvotusta ja täällä kehtaan sanoa ääneen, että ilmavaivoja.

ap

Laktoosi-intoleranssi. Ota hyla tuotteet käyttöön.

Vierailija
33/124 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä allekirjóitan tuon aivan täysin, että syön aika paljon varmasti ruoaksi hiilareita, koska syön aamuisin aina leipää ja meillä on usein pastaa tai makaronia ruoaksi.

ap

Vierailija
34/124 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Proteiinia eli siis lihaa?

Juurikin niin. Tai muuta eläinperäistä, esim. kananmunia, juustoa...

Vierailija
35/124 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasva ja proteiini pitää nälkää hyvin.

Jos syö puuroa/leipää jne niin iskee armoton nälkä jo parin tunnin sisään ja sit pitääkin mussuttaa jotain pitkin päivää. Ja sama illalla. Jos illalla vetää hiilaria niin herää nälkään. Munakas iltapalaksi niin pärjää seuraavaan iltaan.

Itse juon vain mustaa kahvia johon joskus laitan voinokareen ja yleensä alan syömään vasta neljän-kuuden aikaan ja päivän isoin ateria paria tuntia ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija
36/124 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 41. Ei kai minulla nyt vaihdevuodet ihan kulman takana ole? Omalla äidilläni ne alkoivat 54 vuotiaana kuulemma.

ap

Vaihdevuosiin liittyvät oireet voivat alkaa kymmenen vuotta ennen vaihdevuosia.

Vierailija
37/124 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lukeneeni, että pähkinät ovat aivan kaloripommeja. Oleellista ei siis ole ne kalorit vaan MITä syö?

Vierailija
38/124 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hedelmiä vihanneksia lihaa munia pähkinöitä siemeniä rasvaisia maitotuotteita. Miten huono mielikuvitus pitää olla jos ainoa vaihtoehto tuntuu olevan leipä tai puuro?!

Ps. Se makaronilaatikkokin on lähes kokonaan viljaa. Ap ei saa juuri ollenkaan proteiinia eikä rasvaa, vyötärölihavuus tulee juurikin sokeri- eli hiilaripainotteisesta ruokavaliosta.

Monissa paikoin Aasiassa saadaan 80 % energiasta riisistä, mutta vyötärölihavuus on harvinaista. Vhh pilaa monilla hormonitasapainon.

Vierailija
39/124 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sen ikäinen että et voi enää syödä kuin nuorempana. Tuossa iässä naisilla alkaa vyötärö paisua, aineenvaihdunta hidastuu.

Vierailija
40/124 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee kompromissi ja kokeile tuorepuuroa kaurahiutaleista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän