Luetelkaa Helsingissä asumisen hyviä puolia!
Haluaisin asua siellä ja en ole keksinyt vielä tarpeeksi perusteita muuttaa, kun kuitenkin asuminen on niin kallista siellä.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ehdottomasti kaupunki-ihminen. Helsingin suurin miinus on sen pieni koko, suuren osan elämästäni olen asunut isommissa kaupungeissa ympäri Eurooppaa. Esim. Tukholmasta pidän enemmän, kun löytyy kokoa. Mutta Helsingissä on lukuisia hyviä puolia:
- Juuri pienen koon takia kaikkialle pääsee nopeasti joko ihan kävellen tai hetkessä raitiovaunulla tms. Metrolinjakin on vain lyhyt viiva, ja sillä pääsee jopa Vuosaareen ja Espooseen asti. Alle tunti menee siinä että kävelee Helsingin ns. "päästä päähän" (esim. Arabiasta Jätkäsaareen).
- Ihmiset ovat pääosin suvaitsevaisia, voi olla ja pukeutua miten lystää eikä kukaan kummastele.
- Kauniita alueita on paljon. Mm. Eiran ranta, Kauppatori, Kruunuhaka, Katajanokka, Töölönlahti... Veden ääressä saa olla jatkuvasti eri puolilla kaupunkia ja puistoja yms. ulkoilualueita on paljon
- Kulttuuritarjonta. Itselleni on tärkeää päästä usein leffaan, ulos syömään, tapahtumiin, vaihtuviin museoihin, testailemaan uusia asioita yöelämässä jne. Mitään näistä ei toki riitä yhtä paljon kuin monissa muissa maailman kaupungeissa, mutta paljon kuitenkinValentin Kononen tullut kommentoimaan kun kävelee Arabiasta Jätkäsaareen alle tunnissa :D.
Piti ihan mitata matka Google mapsista, 6 kilsaa. Kyllä sen tunnissa kävelee kuka tahansa reipas pulliainen. Ettet vain kuvittele Helsinkiä suuremmaksi kuin se onkaan? 😀
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kaikki mitä muualla Suomessa ja paljon vielä päälle.
0 * paljon = 0.
Lue: täällä muutaman sadan tuhannen asukkaan perähikiässä ei todellakaan ole mitenkään mystisesti enempää tarjolla, joten turha paukuttaa henkseleitä. Eihän Suomessa ylipäätään ole edes asukkaita tarpeeksi, että täällä saataisiin suurkaupunki aikaiseksi.
Just eilen illalla kun olin kävelylenkillä ihastelin miten kaunista ja vehreää on meidän alueella. Oli hiljasita ja kaunista, sireenipensaat kukkivat, yms. Rusakoita hyppi siellä täällä. Linnut sirkuttivat.
Ja vajaa 7 km keskustasta asun. Olen onnistunut saamaan kohtuuhintaisen vuokra-asunnon, jossa parveke, isot ikkunat ja hienot näkymät, talossa jossa hissi sekä iso ja kaunis piha-alue. Ikkunasta kauniit näkymät. Liikenneyhteydet hyvät. Lähietäisyydellä maauimala ja ranta. Luonto on todella lähellä, ulkoiluun on sellaista puistomaista kävelytietä, ihan metsää, koskialuetta, jonne pääsee kalastamaan, rantaa, nättejä puutaloalueita, luonnosuojelualuekin muutaman kilometrin päässä, jne...
Kohtuullisen lähellä useampi kauppakeskus hyvine valikoimineen, lähempänä 24h Alepa. Täällä päin on myös muutama kiva kahvila ja ravintola, ei tarvitse edes keskustaan lähteä. Kirjastoon, terveyskeskuseen, labraan yms. sopiva matka.
Matkalle lähtö helppoa kun lentokentälle tai juna-asemalle lyhyt matka. Pitkän matkan bussejakin tiettyisiin suuntiin menee aika läheltä. Tallinnan ja Ruotsin laivollekin siedettävä matka.
Keskustassa ravintolat, kahvilat, liikkeet, leffat, museot, sun muut kulttuuririennot, yms. jonne pääsee helposti julkisilla. Helsingin alueella paljon saaria ja mielenkiintoisia paikkoja jonne voi lähteä pidemmälle retkelle.
Ihmiset ovat mun alueella mukavia. Mitään suurempia ongelmia ei ole koskaan ollut. Kerrostalossammekin on turvallisen oloista ja porukkaa mukavaa enimmäkseen.
Ulkomaalaiset ystäväni ja kolleegani tulevat aina kaikki Helsinkiin mielellään - jos asuisin jossain perähikiällä tuskin näkisin niin usein heistä ketään.
Työpaikkojen kannalta en voisi asua muualla Suomessa, ellen vaihtaisi alaa. Säästäkin pidän enimmäkseen. Jos on sairauksia, niin Helsingissä pääsee hyvään hoitoon, erilaisia julkisia ja yksityisiä laitoksia on paljon.
Huono puoli tällä hetkellä on se että Helsingissä on paljon rakennustyömaita, vaikuttavat liikenteeseen ja tuovat päivisin melua asuinalueillekin. Hintataso on toinen negatiivinen puoli.
Jotenkin voisi olla vaikea löytää mistään mulle yhtä sopivaa asuinpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi ihmiset muuttavat maaseudulta Helsinkiin ja asuvat täällä jos eivät viihdy. Valitetaan ja ollaan tyytymättömiä kun ei ole sitä ja on tätä vali vali.
Suomessa on vapaus asua missä haluaa eikä kenenkään ole pakko Helsingissä asua. Eikö se nyt ole aika tyhmääkin ja saamatonta jäädä vain paikoilleen jumittamaan ja valittamaan.
Nyt vähän ryhtiä. Muuttakaa pois valittamasta.Kun työpaikkoja biokemisti - it-asiantuntija -pariskunnalle löytyy vähän huonon puoleisesti pienistä maalaiskylistä - siksi täällä asumme. Eläkkeellä sitten toteutetaan maaseutuhaaveet.
Moni käy Nurmijärveltä Helsingissä töissä. Tai Espoosta löytyy maalaismaisemaa vaikka kuinka paljon. Ei ole pakko asua Helsingissä vaikka on täällä töissä.
Helsingistä pois muuttaneena Korkeasaarta on ikävä. Ei kesäaikaan jolloin siellä on ruuhkaa ja kitiseviä kakaroita, mutta syksyllä ja talvella.