Luetelkaa Helsingissä asumisen hyviä puolia!
Haluaisin asua siellä ja en ole keksinyt vielä tarpeeksi perusteita muuttaa, kun kuitenkin asuminen on niin kallista siellä.
Kommentit (66)
No, yksi harvoista hyvistä puolista on mielestäni se, että kaikki palvelut ovat siellä.
Muuta en sitten keksikään. Muutin itse pois.
Paljon kulttuuritarjontaa, jahka koronarokote tulee.
Päiväkoti, kauppa, uimahalli, postipiste, kahviloita, ravintoloita, ratikkapysäkki ja keskuspuisto. Kaikki 500m säteellä.
Kaikkialle pääsee jalkaisin ja julkisiakaan ei tarvitse odottaa muutamaa minuuttia kauempaa.
Älä muuta jos et tiedä miksi muuttaisit. Maalta tulleita vänisijöitä on täällä jo ihan tarpeeksi.
Asun Helsingissä, vaikka mieluiten asuisin maalla. Mutta työmahdollisuudet alallani on parhaat pk-seudulla, siksi tänne opiskelujen jälkeen jäin ja olen jo 20 vuotta asunut.
Mutta niin, en minä juuri niitä kaupungin palveluja käytä. Siitä, että olen edes käynyt keskustassa on varmaan kohta 10 vuotta, omalla autolla liikun jne.
Erittäin paljon palveluita ja esim 24/7 h kauppoja aika monta. Hyvä julkinen liikenne. Paljon erilaista luontoa. Ei tarvi miettiä että törmäisi vihamieheen tai tuttuihin kauppareissuilla :D Saa olla ja elää vapaammin, eikä kukaan kyttää elämääsi
Rautatieasema ja linja-autoasema. Että pääsee pois helvetistä.
Nulla on täällä kaikki mitä tarvitsen ja kukaan ei kyttää ja kyylää. Saan olla vapaa. Täällä on muös hyvät työllistymismahdollisuudet joka alalle.
Inhottavimmat ihmiset on täällä.
Voisin luetella minkälaisia.
Matkustaminen lentäen tai laivalla on huomattavasti mukavampaa, kun ei tarvitse ennen lähtöä istua jo lukuisia tunteja bussissa tai junassa tai jotain. Siitä vaan kotoa suoraan kentälle tai satamaan.
Itse rakastan oopperaa. Sinnekin pääsee ihan hetkessä.
ketään ei kiinnosta tekemisesi, hyvä ja huono puoli
Nuorena tää menee sen pari vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Rautatieasema ja linja-autoasema. Että pääsee pois helvetistä.
Miksi tulet Helsinkiin?
Rauhallista ja luonto lähellä. Takapihalta pääsee suoraan metsään, mutta bussipysäkille ja palveluiden pariin on lyhyt matka. Ihana saunoa ja vilvotella omalla takapihalla ja sen jälkeen tilata ruokaa kotiin.
Ei kannata, se että 500 metrin säteellä on joku kuppainen juottola ja pysäkki, josta pääsee oksennuksen hajuiseen dösään, ei mieltä lämmitä.
Asuminen ja eläminen maksaa Helsingissä hunajaa, paremman elämänlaadun saat missä tahansa muualla Suomessa.
Hyvää on se, että on suhteellisen pysyvä työpaikka. Oman alani väkeä on monissa pikkukaupungeissa lomautettu tai työt loppuneet kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata, se että 500 metrin säteellä on joku kuppainen juottola ja pysäkki, josta pääsee oksennuksen hajuiseen dösään, ei mieltä lämmitä.
Asuminen ja eläminen maksaa Helsingissä hunajaa, paremman elämänlaadun saat missä tahansa muualla Suomessa.
Muualla Suomessa bussit eivät haise oksennukselta?
Täällä saa olla juuri sellainen kuin olet, kukaan ei katso haavi auki
Jaksettiin 5 vuotta ja muutettiin pois. Varmaan riippuu asuinalueesta, miten viihtyy. Itse tykkään pienemmistä kaupungeista, joissa kohtuulliset matkat ja helpompi liikkua autolla.