Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetelkaa Helsingissä asumisen hyviä puolia!

Vierailija
10.06.2020 |

Haluaisin asua siellä ja en ole keksinyt vielä tarpeeksi perusteita muuttaa, kun kuitenkin asuminen on niin kallista siellä.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilveä polttavat, vapaamieliset hipit Kalliossa.

Vierailija
42/66 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesalaisten peppukipu meistä "junantuomista".

Luuletko ettei nyt vaikka kouvolalaista ärsyttäisi jos minä nyt helsinkiläisenä muuttaisin Kouvolaan ja valittaisin miten hel.vetilliseen perärei.kään olen päätynyt. En viihdy yhtään ja jokainen Kouvolassa vietetty päivä on liikaa ja itken joka päivä kun en saa olla Helsingissä. Ja Kouvolassa haisee pahalle ja liikaa lehmiä ja peltoa. Ihmiset ovat ilkeää ja junttia porukkaa. Mutta Kouvolassa se on nyt vaan pakko asua, huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata, se että 500 metrin säteellä on joku kuppainen juottola ja pysäkki, josta pääsee oksennuksen hajuiseen dösään, ei mieltä lämmitä.

Asuminen ja eläminen maksaa Helsingissä hunajaa, paremman elämänlaadun saat missä tahansa muualla Suomessa.

Muualla Suomessa bussit eivät haise oksennukselta?

Ei, kun ei oo niitä busseja ;)

Vierailija
44/66 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän luontoa ja merenrantaa kuin maaseudulla.

Eli paremmat ulkoilualueet.

Oletko huomannut, että jos Helsingistä lähdetään nousemaan pohjoiseen rannikkoa pitkin, niin merenrantaa on aika pitkästi, ihan Oulun yläpuolelle asti. Ja luontoa kanssa, erilaisia luontokohteita, soita, metsiä, lehtoja, kallioita... Mutta jos tarkoitat rakennettuja ulkoilualueita, niin niitä on enemmän kaupunkien läheisyydessä.

Vierailija
45/66 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesalaisten peppukipu meistä "junantuomista".

Luuletko ettei nyt vaikka kouvolalaista ärsyttäisi jos minä nyt helsinkiläisenä muuttaisin Kouvolaan ja valittaisin miten hel.vetilliseen perärei.kään olen päätynyt. En viihdy yhtään ja jokainen Kouvolassa vietetty päivä on liikaa ja itken joka päivä kun en saa olla Helsingissä. Ja Kouvolassa haisee pahalle ja liikaa lehmiä ja peltoa. Ihmiset ovat ilkeää ja junttia porukkaa. Mutta Kouvolassa se on nyt vaan pakko asua, huoh.

Ei ne ole edes oikeita ihmisiä ne kouvolalaiset.

Vierailija
46/66 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ehdottomasti kaupunki-ihminen. Helsingin suurin miinus on sen pieni koko, suuren osan elämästäni olen asunut isommissa kaupungeissa ympäri Eurooppaa. Esim. Tukholmasta pidän enemmän, kun löytyy kokoa. Mutta Helsingissä on lukuisia hyviä puolia:

- Juuri pienen koon takia kaikkialle pääsee nopeasti joko ihan kävellen tai hetkessä raitiovaunulla tms. Metrolinjakin on vain lyhyt viiva, ja sillä pääsee jopa Vuosaareen ja Espooseen asti. Alle tunti menee siinä että kävelee Helsingin ns. "päästä päähän" (esim. Arabiasta Jätkäsaareen).

- Ihmiset ovat pääosin suvaitsevaisia, voi olla ja pukeutua miten lystää eikä kukaan kummastele. 

- Kauniita alueita on paljon. Mm. Eiran ranta, Kauppatori, Kruunuhaka, Katajanokka, Töölönlahti... Veden ääressä saa olla jatkuvasti eri puolilla kaupunkia ja puistoja yms. ulkoilualueita on paljon

- Kulttuuritarjonta. Itselleni on tärkeää päästä usein leffaan, ulos syömään, tapahtumiin, vaihtuviin museoihin, testailemaan uusia asioita yöelämässä jne. Mitään näistä ei toki riitä yhtä paljon kuin monissa muissa maailman kaupungeissa, mutta paljon kuitenkin

Olet kyllä aika nopea kävelijä! Itse kävelen Arabiasta Pasilaan 45 minuutissa. Mutta Helsinki on vaan paras paikka asua Suomessa. Täällä on kaikki mitä muualla Suomessa ja paljon vielä päälle.

Vierailija
47/66 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki ❤️

Vierailija
48/66 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Helsingissä Suomenlinna tuossa edessä ja Seurasaari ym. hienot kohteet.

Vierailija
49/66 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän luontoa ja merenrantaa kuin maaseudulla.

Eli paremmat ulkoilualueet.

Oletko huomannut, että jos Helsingistä lähdetään nousemaan pohjoiseen rannikkoa pitkin, niin merenrantaa on aika pitkästi, ihan Oulun yläpuolelle asti. Ja luontoa kanssa, erilaisia luontokohteita, soita, metsiä, lehtoja, kallioita... Mutta jos tarkoitat rakennettuja ulkoilualueita, niin niitä on enemmän kaupunkien läheisyydessä.

Nimenomaan sitä, että ilman autoa pääsee ulkoilualueille ja rannoille. Merenranta toki on aina merenrantaa missä vaan, mutta kaupungissa pääsee eri alueille helposti kiitos julkisen liikenneverkon ja ulkoiluun erityisesti varattujen alueiden.

Tietty paradoksi siis, mutta totta.

Vierailija
50/66 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sinulle siis perustella miksi sinun kannattaisi muuttaa Helsinkiin?

Mulle ihan sama muutatko ja jos et ymmärrä mikä tekee Helsingistä mahtavan paikan asua niin ehkä sinun on parempi pysyä siellä mistä olet ja olla muuttamatta.

Vierailija
51/66 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut monella paikkakunnalla Suomessa ja minua ärsyttää vastakkainasettelu. Puolensa kaikessa. Minulla tärkein syy Helsingissä viihtymiseen on se, että minusta täällä talvi ei ole niin pitkä ja kurja kuin muualla Suomessa. Kevät alkaa hieman aiemmin ja lämmin sää jatkuu vähän myöhempään. Talvella ei ole ihan niin pimeää.

Täällä on paljon tapahtumia ja elämää talvellakin. Pienissä kaupungeissa ne tuntuu usein taukoavan. Kesällä on sitten tekemistä senkin edestä, ja kesällä viihtyisin muutenkin ihan hyvin pienemmässä kaupungissa tai maalla. Jos koronaeritys jatkuisi ikuisesti, muuttaisin heti maalle. Ei kerrostalot tee kaupunkia, vaan ihmiset ja tapahtumat.

Lumi olisi toki kiva täälläkin, mutta vihaan talviurheilulajeja ja maalla talvisin tuli vain katsottua televisiota puoli vuotta putkeen kun ei ollut oikein muuta tekemistä.

Vierailija
52/66 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut muutamassa yliopistokaupungissa ennen Helsinkiin muuttamista. Lapsuuteni vietin kirkonkylässä. Näistä kaikista Helsingissä on monipuolisimmat palvelut ja ulkoilualueet ja ulkomaille pääsee helposti. Ihmiset eivät kyttää, kuten jossain Jyväskylässä. Järvi-Suomen kasvattina olen tykästynyt mereen. Mulla on nytkin ikkuna raollaan. Liikenteen sijaan kuuluu linnunlaulua, vaikka ytimeen on vain 5km. Ja ikkunasta näkyy puita, merta ja värikkäitä taloja. Huomattavasti kivempi näköala ja äänimaailma verrattuna keskisuuriin kaupunkeihin.

Vierailija
53/66 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi löytää seuraa, kun pienellä paikkakunnalla....

Vierailija
54/66 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ehdottomasti kaupunki-ihminen. Helsingin suurin miinus on sen pieni koko, suuren osan elämästäni olen asunut isommissa kaupungeissa ympäri Eurooppaa. Esim. Tukholmasta pidän enemmän, kun löytyy kokoa. Mutta Helsingissä on lukuisia hyviä puolia:

- Juuri pienen koon takia kaikkialle pääsee nopeasti joko ihan kävellen tai hetkessä raitiovaunulla tms. Metrolinjakin on vain lyhyt viiva, ja sillä pääsee jopa Vuosaareen ja Espooseen asti. Alle tunti menee siinä että kävelee Helsingin ns. "päästä päähän" (esim. Arabiasta Jätkäsaareen).

- Ihmiset ovat pääosin suvaitsevaisia, voi olla ja pukeutua miten lystää eikä kukaan kummastele. 

- Kauniita alueita on paljon. Mm. Eiran ranta, Kauppatori, Kruunuhaka, Katajanokka, Töölönlahti... Veden ääressä saa olla jatkuvasti eri puolilla kaupunkia ja puistoja yms. ulkoilualueita on paljon

- Kulttuuritarjonta. Itselleni on tärkeää päästä usein leffaan, ulos syömään, tapahtumiin, vaihtuviin museoihin, testailemaan uusia asioita yöelämässä jne. Mitään näistä ei toki riitä yhtä paljon kuin monissa muissa maailman kaupungeissa, mutta paljon kuitenkin

Wanna-be kosmopoliitit tunnistaa siitä, että Helsinkiä on sanottava pieneksi.

Asuin opiskelijana toista vuotta Tokiossa, nykyisin alle sadan tuhannen pikkukaupungissa Suomessa. Helsinki on jotain siltä väliltä, Tokioon verrattuna sillä on pikkukaupungin mukavia puolia, pikkukaupunkiin verrattuna isomman paikan mukavia puolia. Minä viihdyn Helsingissä parhaiten turistina, tykkään vain kuljeskella ympäri kantakaupunkia, katsella paikkoja ja ”uppoutua” kaupungin tunnelmaan ja historiaan. Ihan kivaa. Asumisesta ei ole kokemusta, näin on itselleni parempi.

Vierailija
55/66 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sinulle siis perustella miksi sinun kannattaisi muuttaa Helsinkiin?

Mulle ihan sama muutatko ja jos et ymmärrä mikä tekee Helsingistä mahtavan paikan asua niin ehkä sinun on parempi pysyä siellä mistä olet ja olla muuttamatta.

Helsingissä parasta on tsadilaiset!

Vierailija
56/66 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIITÄ EI OLE.

Vierailija
57/66 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee nopeasti piipahtamaan Virossa.

Vierailija
58/66 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valentin Kononen tullut kommentoimaan kun kävelee Arabiasta Jätkäsaareen alle tunnissa :D.

Vierailija
59/66 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ainoa syy asua ylipäätään Suomessa on asuminen Helsingin ydinkeskustassa ja kesäaika: Torit, puistot, ulkoilumaastot lähellä, terassit, ravintolat, tapahtumat, turistit, Sea Pool, Stadika, Mummis, Kisis, Hiatsu, Kumpula.  Elämää ja hyrinää. Kysymys ei ole mistään "hyvä, että landet lähtee kotipaikkoihinsa" jutusta, itsekin muualta tullut. Mökillä viihtyy 1-2 kertaa kesässä 1-2 yötä. Syys- ja talviaikakin menee kivemmin kaupungissa.

Vierailija
60/66 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valentin Kononen tullut kommentoimaan kun kävelee Arabiasta Jätkäsaareen alle tunnissa :D.

Lyhimmillään matkaa on kuusi kilometriä. Ei tarvitse olla mikään Valentin Kononen sen tunnissa kävelläkseen, tai pikkuista alle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi