Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen yliopistojen suurin huijaus on avoin yliopisto. Älkää hyvät ihmiset sinne pistäkö rahojanne :/

Vierailija
09.06.2020 |

Ruotsissakin avoimen väylän kautta on aika hyvät mahdollisuudet päästä opinnoissa eteen päin ja varsinaiseksi yliopisto-opiskelijaksi. Suomessa sitä vaan pidetään keinotekoisesti yllä rahankeruu tarkoituksessa.
Hyväuskoisilta ihmisiltä huojataan rahat, kun saavat sitä kautta kävellä yliopiston tuulikaappiin.

Kommentit (151)

Vierailija
141/151 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitukseen kommentti: muuten hyvä, mutta Ruotsissa ei edes ole mitään avointa yliopistoa.

Että 0/5 aloittajalle.

On siellä. Voit opiskella yksittäin kursseja tai hakea programmiin. Jos oot programmissa, niin saat suorittaa koko tutkinnon saman tien loppuun ja etenet saman ryhmän kanssa. Jos suoritat kurssi kerrallaan, ni voit silläkin tavalla valmistua ja hakea meriiteillä tutkintosuorittajaksi

Olet ihan täysin pihalla. Kannattaisi ottaa asioista selvää, ennen kuin alkaa julistamaan totuutena ihan puutaheinää, jolla ei ole faktojen kanssa mitään tekemistä.

Ruotsissa yksittäinen kurssi yliopistossa ei ole yhtä kuin avoin yliopisto, vaan yksittäinen kurssi yliopistossa on yksittäinen kurssi yliopistossa. Kaikissa opintosuuntauksissa ei edes ole ohjelmaa, vaan luetaan tietyt pääaineen yksittäiset kurssit, ja loput luetaan sitten valinnaisina aineina. Yksittäisiä kursseja nekin. Tutkinto laitetaan siis kasaan pääaineen kursseista ja valinnaisista kursseista. 

Joitakin tutkintoja ei voi suorittaa kuin ohjelman kautta. Joitakin näihin ohjelmiin kuuluvia kursseja voi yleensä lukea yksittäisinä kursseina, mutta ei koko ohjelman kursseja. Jos lukee yksittäisiä kursseja, ja haluaa sitten hakea ohjelman kautta opiskelemaan koko tutkinnon, sinne täytyy hakea ihan normaalissa haussa. Normaalissa haussa ei oteta huomioon niitä aiemmin suoritettuja yksittäisiä kursseja, eikä siellä ole mitään kiintiöitä heille, jotka ovat aiemmin suorittaneet yksittäisiä kursseja. Haussa valinnat tehdään sekä lukio/lukiotasoisen todistuksen perusteella ja högskoleprovet-testin tulosten perusteella. Eniten otetaan ihmisiä sisään lukio/lukiotasoisen todistuksen perusteella. 

Olen päässyt Ruotsin yliopistoon aikaisempien opintojen perusteella. Ylioppilastodistukseni oli paska,  mutta olen suorittanut yliopistossa maisterin tutkinnon ja avoimessa opintoja ja niiden perusteella sain opiskelupaikan.

Älä itse tule julistamaan tänne, jos et ole koskaan itse hakenut Ruotsiin yliopistoon. 

Vierailija
142/151 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitukseen kommentti: muuten hyvä, mutta Ruotsissa ei edes ole mitään avointa yliopistoa.

Että 0/5 aloittajalle.

On siellä. Voit opiskella yksittäin kursseja tai hakea programmiin. Jos oot programmissa, niin saat suorittaa koko tutkinnon saman tien loppuun ja etenet saman ryhmän kanssa. Jos suoritat kurssi kerrallaan, ni voit silläkin tavalla valmistua ja hakea meriiteillä tutkintosuorittajaksi

Ruotsissa sairaanhoitajakin voi hakea lääkäriksi ja saa pointseja sairaanhoitajan tutkinnosta ja työkokemuksesta. 

Ei pidä tuokaan paikkaansa. Sairaanhoitaja voi hakea opiskelemaan lääkäriksi, mutta on haussa samalla lähtöviivalla kaikkien muiden hakijoiden kanssa. Mitään lisäpisteitä ei tule sairaanhoitajan tutkinnosta eikä työkokemuksesta. Lääkäriksi haettaessa valinnat tehdään lukio/lukiotason todistuksen ja högskoleprovet-kokeen perusteella.

Älä nyt tule puhumaan tänne paskaa. Et varmaan ymmärrä Ruotsia, niin et ymmärrä pääsyvaatimuksiakaan. Ja niin kuin sanoin olen itse päässyt Ruotsiin yliopistoon ja yhtäkään högskolaprovetia en ole tehnyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/151 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pitkään tehnyt avoimen yliopiston kursseja töiden ohessa, ja minulla on kasassa kursseja jo lähes 80op edestä. Mitä joku tuolla aikaisemmin sanoi lepsummasta arvostelusta, minulla on ihan päinvastainen kokemus, mielestäni integroiduilta kursseilta saa paljon helpommin hyviä arvosanoja, samoin kerran tein exam tentissa vahingossa tiedekunnan tentin (sama kurssi, sama professori), olin pettynyt suoritukseeni ja yllätys oli suuri, kun sainkin arvosanaksi 5, odotin about kolmosta.

Ihan mielelläni olen sen satasen kurssista maksanut, nyt harmittaa ainoastaan se, että näitä integroituja kursseja on huomattavasti lisätty, ja niissä opetus tapahtuu aina aamupäivällä, kun vastaavasti niitä perinteisiä avoimen kursseja, joissa opetus tapahtuu iltapäivällä, on nyt ollut huomattavasti vähemmän, joten tällä rajoitetaan selvästi meidän tavallisissa päivätöissä käyvien mahdollisuutta opiskella.

Vierailija
144/151 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo pitkään tehnyt avoimen yliopiston kursseja töiden ohessa, ja minulla on kasassa kursseja jo lähes 80op edestä. Mitä joku tuolla aikaisemmin sanoi lepsummasta arvostelusta, minulla on ihan päinvastainen kokemus, mielestäni integroiduilta kursseilta saa paljon helpommin hyviä arvosanoja, samoin kerran tein exam tentissa vahingossa tiedekunnan tentin (sama kurssi, sama professori), olin pettynyt suoritukseeni ja yllätys oli suuri, kun sainkin arvosanaksi 5, odotin about kolmosta.

Ihan mielelläni olen sen satasen kurssista maksanut, nyt harmittaa ainoastaan se, että näitä integroituja kursseja on huomattavasti lisätty, ja niissä opetus tapahtuu aina aamupäivällä, kun vastaavasti niitä perinteisiä avoimen kursseja, joissa opetus tapahtuu iltapäivällä, on nyt ollut huomattavasti vähemmän, joten tällä rajoitetaan selvästi meidän tavallisissa päivätöissä käyvien mahdollisuutta opiskella.

Riippuu varmaan tosiaan siitä, että mitä alaa opiskelee. Esim. sosiaalityön opinnoista sain heittämällä 4 ja 5. Mutta yhden toisen alan opinnoista hädin tuskin pääsen läpi ja uusi ja opiskelen todella kovasti, että  sen 4 saan jos saan. 

Vierailija
145/151 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
146/151 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen polttamaan juhannuskokossa kaikki avoimen yliopiston todistukset

Vierailija
147/151 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä parilla avoimen yliopiston kurssilla joilla olen ollut, "opetus" on ollut melko luokatonta. Opettajat vaikuttavat tekevän kaiken vähän vasemmalla kädellä ja opetus koostuu pdf-tiedostoista ja muutamasta videosta.

Yliopistossa oletetaan, että opiskelijat osaavat lukea ihan itse, vaikka sitten niitä pdf-tiedostoja, ja etsiä itsenäisesti lisätietoa. Sitten voi kysyä ja keskustella, jos asiat eivät selviä.

Suoritin avoimessa aiempia opintoja täydentääkseni tilastotieteen kursseja, kun tarvitsen niitä työssäni. Samoilla kursseilla oli myös yliopiston tutkinto-opiskelijoita, eli kurssit käyvät myös sinne. Ihan tyytyväinen olin opetukseen ja järjestelyihin.

Sama täällä. En käynyt luennoilla kun oli ihan hyvä pdf-moniste, mutta harjoitusryhmästä oli hyötyä. Kun teki tehtävät, näki, mitä ymmärtää ja mitä ei, ja assistentilta pystyi kysymään niistä epäselviksi jääneistä asioista. Ei mitenkään poikennut tasoltaan aiemmista yliopisto-opinnoistani.

Vierailija
148/151 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä parilla avoimen yliopiston kurssilla joilla olen ollut, "opetus" on ollut melko luokatonta. Opettajat vaikuttavat tekevän kaiken vähän vasemmalla kädellä ja opetus koostuu pdf-tiedostoista ja muutamasta videosta.

Yliopistossa oletetaan, että opiskelijat osaavat lukea ihan itse, vaikka sitten niitä pdf-tiedostoja, ja etsiä itsenäisesti lisätietoa. Sitten voi kysyä ja keskustella, jos asiat eivät selviä.

Suoritin avoimessa aiempia opintoja täydentääkseni tilastotieteen kursseja, kun tarvitsen niitä työssäni. Samoilla kursseilla oli myös yliopiston tutkinto-opiskelijoita, eli kurssit käyvät myös sinne. Ihan tyytyväinen olin opetukseen ja järjestelyihin.

Sama täällä. En käynyt luennoilla kun oli ihan hyvä pdf-moniste, mutta harjoitusryhmästä oli hyötyä. Kun teki tehtävät, näki, mitä ymmärtää ja mitä ei, ja assistentilta pystyi kysymään niistä epäselviksi jääneistä asioista. Ei mitenkään poikennut tasoltaan aiemmista yliopisto-opinnoistani.

Et silti tee sillä avoimen yliopiston paperilla YHTÄÄN MITÄÄN

Vierailija
149/151 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käynyt muutaman kurssin parin vuoden välein ja ollut oikein tyytyväinen. Olen saanut näin mukavasti vähän uusia näkökulmia ja täytettä CV:hen. Koulutukseltani olen insinööri.

Ai joku laittaa näitä avoimessa opiskeltuja kursseja cv:en? Mä olen siihen laittanut vain kokonaiset koulutukset, vaikka on tullut opiskeltua parin insinööritutkinnon lisäksi ammattikoulussa yksi tutkinto, avoimessa yliopistossa pedagokiikkaa, taloutta, tuotantotaloutta, ruotsin ja saksan kieltä. Ei vain jostain syystä kehtaa laittaa, että 45 op sitä tiedettä ja 30 tuota tiedettä ja näitä kieliä. :D mutta kiva, että joku laittaa niin kai minäkin seuraavaa työpaikkaa hakiessa laitan kaikki mahdolliset suoritukset.

Vierailija
150/151 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole turhia todellakaan. Erittäin hyvä olla myös tuo mahdollisuus ja jotkut pääsee sieltä jatkamaan ihan tutkintoon asti.

Vierailija
151/151 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä siellä yliopistolla sellaisia lähemmäs 30v. naisia? Vois lisätä opiskelumotivaatiota kun ryhmätöissä olis kuumia misuja. En kyllä saa muuten itseä motivoitua opiskelemaan. Vois tässä uran ohella lukea vielä kauppatieteitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi