Mikä on ammattisi ja mitä hyötyä siitä on?
Sinä itse toki hyödyt siitä, että saat palkkaa, mutta en tarkoita sitä vaan mitä hyötyä työstäsi on maailmalle / toisille ihmisille?
Kommentit (21)
Ympäristöpäällikkö. Ei tuon taivaallista.
Estää ötököitä kasvamasta väärässä paikassa.
Kehitysjohtaja, no mitä hyötyä on organisaation johtamisesta, eipä ilmeisesti mitään, jos katsoo maailman näkövinkkelistä. Kehitetään kyllä ympäristöystävällisiä ratkaisuja, mutta olla tuottamatta mitään olisi kaikkein kestävintä. Joten ihan turhanpäiväinen olento olen.
Työtön kelan rotta. Eli vain haittaa!
Hieroja. Varmaan hetken hyötyä lihasjumeista kärsiville, mutta vain hetken, kun ei kukaan jaksa itse tehdä elämäntavoilleen muutosta. Eipä siinä, hyötyjä olen sitten minä.
Laboratoriokoordinaattori. Laboratoriomme tekee perustutkimusta solu- ja DNA- ja proteiinitasolla. Hyötyä on pitkällä tähtäimellä esim. parannuskeinon löytyminen moniin eri sairauksiin.
Lähihoitaja. Autan syöpäpotilaita.
It tukihenkilö, autan muita ihmisiä. :)
Vierailija kirjoitti:
Laboratoriokoordinaattori. Laboratoriomme tekee perustutkimusta solu- ja DNA- ja proteiinitasolla. Hyötyä on pitkällä tähtäimellä esim. parannuskeinon löytyminen moniin eri sairauksiin.
Haittaahan tuosta vain on maailman näkökulmasta katsottuna. Ihmisiä on muutenkin jo ihan liikaa.
Palkanlaskija. Maksan palkat siihen asti, kunnes robotti vie työni.
Olen tietotekniikkakonsultti ja kaikki ohjelmat joita olen ollut tekemässä ovat enemmän tai vähemmän turhia ja ihmiskunta pärjäisi aivan hyvin ilman niitä. Toki jokin taho tekee aina niillä rahaa.
IT-jumala, mahdollistan firman henkilöstön tuottavan työnteon.
Vierailija kirjoitti:
Opettaja. Tarviiko selittää?
Opettajan työnähän on selittää, joten tarvitsee.
Nyky-yhteiskunnassa on se hauska puoli, että jos työstä maksetaan asianmukaiset verot ja muut maksut, ihan mikä tahansa työ on jossain määrin hyödyllistä, koska se luo yhteiskunnalle tuloja ja kasvattaa eläkemaksukassaa. Toki luokattomasti ei voi julkista sektoria tuon nojalla paisuttaa, koska siellä yleensä palkka tulee samaisista julkisista varoista.
Meinasin siis tähän kirjoitella kaiken maailman kynsiteknikoista, mutta onhan siinä tuo puoli. Ja jos heitä eivät työllistäisi heidän asiakkaansa, he olisivat työttömiä, elleivät tekisi jotakin muuta. Ja se muu voisi olla sellaista, jolla ei olisi niin paljon kysyntää.
Yksityisyrittäjä. Raha helpottaa arjenpyöriystä ja pitää elämän järjestyksessä. Ilman rahaa ja säännöllisiä tuloja olisi huomattavasti vaikeampaa päästä tavoitteisiinsa. Raha rauhoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haittaahan tuosta vain on maailman näkökulmasta katsottuna. Ihmisiä on muutenkin jo ihan liikaa.
Pitkällä tähtäimellä pelkän ihmismäärän näkökulmasta parempi terveydenhuolto johtaa kylläkin syntyvyyden laskuun. Japani esimerkiksi on korkean teknologian maa, ja siellä väestö on vähenemään päin, kun eivät ota maahanmuuttajiakaan paikkaamaan tilannetta.
Toki se elintason nousu johtaa lisääntyneeseen luonnonvarojen kulutukseen per naama, joten ei se niin yksinkertainen kysymys ole.
Luultavasti kestävä ratkaisu ihmiskunnan ongelmiin olisi kombinaatio väen vähenemissuunnasta ja teknologian kehittymisestä. En usko että ilman toista toinen voisi korjata yksin asian, ellei tapahdu jotakin todella mullistavaa.
It-guru, tällä hetkellä teen 5G:tä teille kaikille.
Kotiäiti. Synnytän yhteiskunnalle uusia veronmaksajia.