Pelkään isääni
Mulla on nyt viime aikoina ollut masennusta ja ahdistusta paljon kun isäni jatkuvasti uhkailee suuttuvansa mulle kohta kunnolla. Jos menen pakoon omaan huoneeseen hän huutaa vaan että sinne se taas painuu ja laittaa oven kiinni, ihan kohta repee.
En uskalla enää sanoa mitään enkä mitään muutakaan.
Kaikki mitä teen on riidan haastamista multa. Olen päättänyt hakea apua ulkopuoliselta ja toivon että pääsen hoitoon koska tilanne on ihan kauhea. En saa liikkua omassa kodissa normaalisti. Ja jos olen hiljaa niinkuin yleensä olen, koska pelkään että kohta taas huudetaan niin sitten huudetaan siitä kun en puhu mitään. Oksensin eilen kun henkinen pahoinvointi on niin kova.
Kommentit (6)
Ei sun mihinkään hoitoon kuulu mennä.
En enää tiedä Oonko ite syypää tähän että isäni on jatkuvasti mua vastaan ja huutaa mulle. Yritän tehdä asioita todella hiljaa ja menen ulos puhumaan jos mulle soitetaan. Silti saan tuollaista kestää joka päivä. Hän ei kuulemma jaksa enää katella mua. Vaikka olen tehnyt kaikki mitä pyydetään.
Tuntuu vaan että kuuluisin hoitoon kun en tee ikinä mitään oikein ja mulle saa olla ilkeä enkä saisi puolustautua.
Oon niin väsyny tähän etten enää jaksa. Teen ehkä ilmoituksen itsestäni jos se auttaa.
Vierailija kirjoitti:
En enää tiedä Oonko ite syypää tähän että isäni on jatkuvasti mua vastaan ja huutaa mulle. Yritän tehdä asioita todella hiljaa ja menen ulos puhumaan jos mulle soitetaan. Silti saan tuollaista kestää joka päivä. Hän ei kuulemma jaksa enää katella mua. Vaikka olen tehnyt kaikki mitä pyydetään.
Tuntuu vaan että kuuluisin hoitoon kun en tee ikinä mitään oikein ja mulle saa olla ilkeä enkä saisi puolustautua.
Oon niin väsyny tähän etten enää jaksa. Teen ehkä ilmoituksen itsestäni jos se auttaa.
Et todellakaan ole syypää isäsi käytökseen
Et varmaan ole syyllinen, jokaisella on kuitenkin huonoja aikoja ja pinna joskus kireällä. Jos tilanne kuitenkin on jatkunut pitkään, eikä helpotusta näy, ota yhteyttä sosiaalitoimistoon tai terveydenhuoltoon, sieltä ohjataan oikeaan paikkaan ja oikeiden henkilöiden huomaan. Koeta jaksaa!
Onko isäsi väkivaltainen? Miksi äitisi ei puolusta sinua?
Et ole syypää isäsi käytökseen. Hän ei ole ihan tervepäinen mies kuvailemasi perusteella. Hyvä, että olet päättänyt hakea apua. Kenenkään ei pitäisi joutua pelkäämään kotonaan.
Jos pääset muuttamaan pois, katko välit isääsi, äläkä pidä mitään yhteyttä häneen.
Oletko minkä ikäinen? Voisit päästä lastensuojelun kautta muualle asumaan. Ota yhteys Sekasin-chattiin ja kerro tilanteesi, voivat neuvoa eteenpäin. Isäsi toimii väärin. Kaikkea hyvää sinulle!