Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset armeijaan?

Vierailija
08.06.2020 |

Olen kuullut juttua, että muutaman vuoden päästä nuorille naisillekin alettaisiin laittamaan kutsunnot armeijaan.

Naisille armeijassa ei olisi siis pakollista (ellei ihan halua) olla aseiden kanssa ja raskaissa tehtävissä. Naiset tekisivät keittiö- ja siivoushommia, joka on selvästi paljon kevyempää. Tietenkin ne kuuluvat maan puolustukseen, joku kantaa selässä raskaita pommeja ja joku tekee ruokaa sotilaille.

Itse voin sanoa naisena, että en yhtään jaksaisi tai pystyisi tekemään niitä raskaita ja paljon voimaa vaativia tehtäviä, oikeasti koko päivää metsässä painavia reppuja selässä, kun en jaksaisi edes tuntia ennenkuin varmaan kuolisin. Muuten auttaisin armeijaa mielelläni, kuten pystyn.

Mitä mieltä asiasta, se on hallituksella vielä korvan takana?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan hyödyttäisi, joten kyllä.

Vierailija
2/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä järkeä tuossa nyt on. Miehet ne on sodat ynnä muut kehittäneet käyköön armeijat keskenään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä järkeä tuossa nyt on. Miehet ne on sodat ynnä muut kehittäneet käyköön armeijat keskenään

Sitten siviilipalveluun, mutta ethän sä nyt tuolla asenteella voi olla varsinkin, kun tarjolla olisi niinkin helppoa työtä kuin siivousta ja ruoanlaittoa. Ja se vieläpä auttaa Suomen puolustusta.

Vierailija
4/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko, että puolustusvoimilta irtisanottaisiin valtava määrä siviilityöntekijöitä? Miten mahtaa ruokahuolto toimia, kun puolen vuoden välein vaihtuu väki eikä kenelläkään ole hallussa kokonaisuutta suunniteluineen ja hankintoineen?

Minä jätän siivoukset ja kokkaukset aloittajalle ja teen mieluummin jotain järkevämpää. Voimaa minulla kyllä riittää, olen naiseksi roteva ja lihaksikas.

Vierailija
5/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten siviilipalveluun, mutta ethän sä nyt tuolla asenteella voi olla varsinkin, kun tarjolla olisi niinkin helppoa työtä kuin siivousta ja ruoanlaittoa. Ja se vieläpä auttaa Suomen puolustusta.

Minä tasan ala mikskää piiaksi tekemään ruokaa rasvasille inttijätkille. Tehköön ruokansa itse. On siinä jo tarpeeks työtä pullauttaa kakaroita tähän maailmaan. 

Vierailija
6/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuullut väärin.

Vierailija
7/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöön ja siivoukseen? Siellä on palkattua henkilökuntaa tuota varten. Puolustusvoimissa on paljon siviilihenkilöstöä monilla eri osa-alueilla.

Vierailija
8/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että puolustusvoimilta irtisanottaisiin valtava määrä siviilityöntekijöitä? Miten mahtaa ruokahuolto toimia, kun puolen vuoden välein vaihtuu väki eikä kenelläkään ole hallussa kokonaisuutta suunniteluineen ja hankintoineen?

Minä jätän siivoukset ja kokkaukset aloittajalle ja teen mieluummin jotain järkevämpää. Voimaa minulla kyllä riittää, olen naiseksi roteva ja lihaksikas.

Se on hallituksella vielä mietintämyssyssä tämä asia. Mutta kyllä, tietenkin varmasti näille naisille olisi kaikki ohjeet ruoanlaittoon ja hommien hoitoon kuten miehillekin aseiden käyttöön on kaikki upseerit ohjeistamassa. Onhan miehilläkin paljon vastuuta, raskaita tehtäviä.

Vierailija
9/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla puolustusministeri, joka asian päästi ilmoille. Luulenpa, että hänellä asia on hoidossa.

Vierailija
10/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tasan ala mikskää piiaksi tekemään ruokaa rasvasille inttijätkille. Tehköön ruokansa itse. On siinä jo tarpeeks työtä pullauttaa kakaroita tähän maailmaan. 

Asiahan on niin, että naisten olisi hyvä tilanteen tullessa tietää, miten sitä lotaksi aletaan. Eihän sotilaat nyt voi kesken kaiken kiireen alkaa tekemään soppaa.

Huutikset sopalle. Jokanen osaa tehä jotaki soppaa ja hoitaa penskoja. Ei siihen mitään puolen vuoden koulutusta tarvi

Vierailija
11/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittiöön ja siivoukseen? Siellä on palkattua henkilökuntaa tuota varten. Puolustusvoimissa on paljon siviilihenkilöstöä monilla eri osa-alueilla.

Aivan, mutta nämä asiat järjestettäisiin kyllä kunnolla, jos halutaan (riippuu puolustusvoimista).

Vierailija
12/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiahan on niin, että naisten olisi hyvä tilanteen tullessa tietää, miten sitä lotaksi aletaan. Eihän sotilaat nyt voi kesken kaiken kiireen alkaa tekemään soppaa.

Huutikset sopalle. Jokanen osaa tehä jotaki soppaa ja hoitaa penskoja. Ei siihen mitään puolen vuoden koulutusta tarvi

No koitapa sitten järjestää ilman koulutusta toimiva muonitus vaihtelevissa olosuhteissa vaikka alkuun sadallekin henkilölle. Huutista vaan yrityksellesi.

Vierailija
13/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin pari viikkoa armeijassa tutustumiskäynnillä. Ei ne reput ja telttailu kylmässä mitään hirveän vaikeaa ollut, itseasiassa ihan kivaa. En todellakaan lähtisi armeijaan siivoamaan ja tekemään ruokaa. Jos aikovat kutsua minut armeijaan, niin oletan siellä tekevän samoja asioita kuin miehet, mutta tottakai niin, että esimerkiksi kestävyys ynnämuut on mitoitettu naisille. Ei voi olettaa, että 160cm nainen ja 1 90cm mies vetävät samoja painoja.

Vierailija
14/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotka ovat riittäviä rauhanajan oloihin, mutta kai tiedät että kun reservi kutsutaan palvelukseen niin silloin ei palkattu henkilöstö välttämättä riitä.

Vierailija
15/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jokainen, outo oletus. Nykyään on hyvin yleistä ostaa kaikki tarvikkeet kaupasta, ei sodan keskellä kaupasta saa mitään. Mitä sitten tehdään?

Vierailija
16/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No koitapa sitten järjestää ilman koulutusta toimiva muonitus vaihtelevissa olosuhteissa vaikka alkuun sadallekin henkilölle. Huutista vaan yrityksellesi.

No sitten nääntyvät nälkään, eiole minun tehtäväni 

Vierailija
17/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hallituksella vielä mietintämyssyssä tämä asia. Mutta kyllä, tietenkin varmasti näille naisille olisi kaikki ohjeet ruoanlaittoon ja hommien hoitoon kuten miehillekin aseiden käyttöön on kaikki upseerit ohjeistamassa. Onhan miehilläkin paljon vastuuta, raskaita tehtäviä.

Mites sen suhteen, kun kuulemma kaikki maailman huippukokit ovat miehiä? Miksi sinä haluat syöttää varusmiehille huonoa ruokaa? Pojat ne pitää laittaa kokkaamaan ja siivoamaan, siitä on heille hyötyä itsellisessä elämässä. Sodat hoidetaan nykyään eri tavalla mitä talvisodassa.

Vierailija
18/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin pari viikkoa armeijassa tutustumiskäynnillä. Ei ne reput ja telttailu kylmässä mitään hirveän vaikeaa ollut, itseasiassa ihan kivaa. En todellakaan lähtisi armeijaan siivoamaan ja tekemään ruokaa. Jos aikovat kutsua minut armeijaan, niin oletan siellä tekevän samoja asioita kuin miehet, mutta tottakai niin, että esimerkiksi kestävyys ynnämuut on mitoitettu naisille. Ei voi olettaa, että 160cm nainen ja 1 90cm mies vetävät samoja painoja.

Voi olla, että harjoituksessa on ihan hauskaakin. En puhunut kaikista naisista todellakaan, vaan heistä, jotka haluavat tukea puolustusta, mutta eivät halua tehdä niin raskaita asioita.

Vierailija
19/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun sota syttyy, niin naiset lähtee tekemään ruokaa ja siivoamaan, miehet sotaan. Niin kukas hoitaa lapset ja muun yhteiskunnan?

Vierailija
20/74 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten nääntyvät nälkään, eiole minun tehtäväni 

Sinun piti osata ilman koulutustakin. Huutista sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi