Naiset armeijaan?
Olen kuullut juttua, että muutaman vuoden päästä nuorille naisillekin alettaisiin laittamaan kutsunnot armeijaan.
Naisille armeijassa ei olisi siis pakollista (ellei ihan halua) olla aseiden kanssa ja raskaissa tehtävissä. Naiset tekisivät keittiö- ja siivoushommia, joka on selvästi paljon kevyempää. Tietenkin ne kuuluvat maan puolustukseen, joku kantaa selässä raskaita pommeja ja joku tekee ruokaa sotilaille.
Itse voin sanoa naisena, että en yhtään jaksaisi tai pystyisi tekemään niitä raskaita ja paljon voimaa vaativia tehtäviä, oikeasti koko päivää metsässä painavia reppuja selässä, kun en jaksaisi edes tuntia ennenkuin varmaan kuolisin. Muuten auttaisin armeijaa mielelläni, kuten pystyn.
Mitä mieltä asiasta, se on hallituksella vielä korvan takana?
Kommentit (74)
Eli jatkossa naisen paikka on nyrkin ja soppatykin välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei tuollaista siivouspaskaa naisille. Ei naisia armeijaan piikomaan ja passaamaan miehiä. VASTUSTAN!
Miehet tekevät meille runsaan palveluksen, kun käyvät armeijan ja puolustavat hiki hatussa maata luovuttamatta. Olen kiitollinen, kun tilanne tulee.
kuka kehitti sodat? Miehet. En ole kiitollinen siitä mitä en ole itse aiheuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kun sota syttyy, niin naiset lähtee tekemään ruokaa ja siivoamaan, miehet sotaan. Niin kukas hoitaa lapset ja muun yhteiskunnan?
En puhunut kaikista naisista. Ne miehet ja naiset, jotka eivät käyneet armeijaa ja joilla ei ole tietämystä/koulutusta maan puolustamisesta, voivat jäädä sitten hoitamaan yhteiskuntaa muuten.
Miksi näillä naisilla ja miehillä ei olisi?
Ei olisi mitä? Lue teksti.
"Jotka eivät käyneet armeijaa ja joilla ei ole siten tietämystä/koulutusta maan puolustamisesta..."
Mieti, että miksiköhän ei ole tietämystä asiasta. Aseisiin täytyy tutustua, kuten sodan hetkellä oleviin tilanteisiin. Et voi vaan mennä ja ottaa jotain asetta käteen ja laukoa muutama panosta, kun et tiedä edes miten ase kytketään.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä. Naiset voisivat kyllä saada vapautuksen armeijasta synnyttämällä lapsen viimeistään samana vuonna kun täyttävät kolmekymmentä. Siinä olisi jo ihan riittävästi ja enempikin tehty yhteiskunnan eteen. Miehillä pysyisi tietenkin edelleen pakollisena.
Huutista lampaille joilla aina vain mielessä velka yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä järkeä tuossa nyt on. Miehet ne on sodat ynnä muut kehittäneet käyköön armeijat keskenään
Sitten siviilipalveluun, mutta ethän sä nyt tuolla asenteella voi olla varsinkin, kun tarjolla olisi niinkin helppoa työtä kuin siivousta ja ruoanlaittoa. Ja se vieläpä auttaa Suomen puolustusta.
Minä tasan ala mikskää piiaksi tekemään ruokaa rasvasille inttijätkille. Tehköön ruokansa itse. On siinä jo tarpeeks työtä pullauttaa kakaroita tähän maailmaan.
Asiahan on niin, että naisten olisi hyvä tilanteen tullessa tietää, miten sitä lotaksi aletaan. Eihän sotilaat nyt voi kesken kaiken kiireen alkaa tekemään soppaa.
"Antautuivat"
Huutikset sopalle. Jokanen osaa tehä jotaki soppaa ja hoitaa penskoja. Ei siihen mitään puolen vuoden koulutusta tarvi
No koitapa sitten järjestää ilman koulutusta toimiva muonitus vaihtelevissa olosuhteissa vaikka alkuun sadallekin henkilölle. Huutista vaan yrityksellesi.
No sitten nääntyvät nälkään, eiole minun tehtäväni
Sinun piti osata ilman koulutustakin. Huutista sinulle.
Niin osaan, keittää sopan. Jos sinä et osaa, sietääki nääntyä nälkää
Minä osaan armeijan käyneenä myös sotia, jos sinä et osaa niin siedätkin joutua jonkun valloittajan lutkaksi.
Etkö tajua ei naiset sodi. Miesten hommia, miesten kehittämää, miesten maailma vai miten se meni?
Historian julmimmissa teoissa sotien aikaan naiset vievät voiton miehistä.
Esim? Synnyttivät, hoitivat lapsia ja siivosivat? Mitä muuta ne teki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kun sota syttyy, niin naiset lähtee tekemään ruokaa ja siivoamaan, miehet sotaan. Niin kukas hoitaa lapset ja muun yhteiskunnan?
En puhunut kaikista naisista. Ne miehet ja naiset, jotka eivät käyneet armeijaa ja joilla ei ole tietämystä/koulutusta maan puolustamisesta, voivat jäädä sitten hoitamaan yhteiskuntaa muuten.
"Jotka eivät käyneet armeijaa ja joilla ei ole siten tietämystä/koulutusta maan puolustamisesta..."
Mieti, että miksiköhän ei ole tietämystä asiasta. Aseisiin täytyy tutustua, kuten sodan hetkellä oleviin tilanteisiin. Et voi vaan mennä ja ottaa jotain asetta käteen ja laukoa muutama panosta, kun et tiedä edes miten ase kytketään.
Miksi nämä naiset ja miehet eivät olisi käynyt armeijaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä järkeä tuossa nyt on. Miehet ne on sodat ynnä muut kehittäneet käyköön armeijat keskenään
Sitten siviilipalveluun, mutta ethän sä nyt tuolla asenteella voi olla varsinkin, kun tarjolla olisi niinkin helppoa työtä kuin siivousta ja ruoanlaittoa. Ja se vieläpä auttaa Suomen puolustusta.
Minä tasan ala mikskää piiaksi tekemään ruokaa rasvasille inttijätkille. Tehköön ruokansa itse. On siinä jo tarpeeks työtä pullauttaa kakaroita tähän maailmaan.
Asiahan on niin, että naisten olisi hyvä tilanteen tullessa tietää, miten sitä lotaksi aletaan. Eihän sotilaat nyt voi kesken kaiken kiireen alkaa tekemään soppaa.
"Antautuivat"
Huutikset sopalle. Jokanen osaa tehä jotaki soppaa ja hoitaa penskoja. Ei siihen mitään puolen vuoden koulutusta tarvi
No koitapa sitten järjestää ilman koulutusta toimiva muonitus vaihtelevissa olosuhteissa vaikka alkuun sadallekin henkilölle. Huutista vaan yrityksellesi.
Minä osaan armeijan käyneenä myös sotia, jos sinä et osaa niin siedätkin joutua jonkun valloittajan lutkaksi.
Etkö tajua ei naiset sodi. Miesten hommia, miesten kehittämää, miesten maailma vai miten se meni?
"Antautuivat"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
orjuuttivat, kiduttivat ja tappoivat. Viimeisempänä esimerkkinä mm tämä kalifaatti.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä. Naiset voisivat kyllä saada vapautuksen armeijasta synnyttämällä lapsen viimeistään samana vuonna kun täyttävät kolmekymmentä. Siinä olisi jo ihan riittävästi ja enempikin tehty yhteiskunnan eteen. Miehillä pysyisi tietenkin edelleen pakollisena.
Mitäs jos ei pysty saamaan lapsia? Joutuuko silloin suorittamaan armeijan ikäänkuin rangaistuksena hedelmättömyydestä ettei yhteiskunta sylje päälle tai juodu jatkuvasti selittelemään ihmisille missä mennään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei tuollaista siivouspaskaa naisille. Ei naisia armeijaan piikomaan ja passaamaan miehiä. VASTUSTAN!
Miehet tekevät meille runsaan palveluksen, kun käyvät armeijan ja puolustavat hiki hatussa maata luovuttamatta. Olen kiitollinen, kun tilanne tulee.
Suurin osa suomiakoista lähtisi heti Mobutun pamputettavaksi jos oma mies joutuisi sotaan. On nämä akat nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä juuri pohditaan, olisiko se sinun huolesi vai ei. Lähdetkö sodan tullen minne karkuun? Siviilipalvelu on mahdollinen, mutta olisi viisasta, että naisillekin annettaisiin mahdollisuus opetella auttamaan tekemään ruokaa.
Jos kävis nii paskasti että sota tulis ja minun tehtävänä olis pikku lottamekossa piikailla ja siivoilla niin kyllä siinä vaihees olis ennemmin KYS tulilla
Vaihtoehdot sodan tullen:
Pakene maasta.
Auta sodan käynnissä kykenemälläsi tavalla.
Voit sinäkin mennä rintamalle hiki hatussa taistelemaan, mutta naisille ei ole vaan pakko. Eikä siellä missään mekoissa tehdä ruokaa, monta ihmistä sodassa, jotka tullessaan haluavat ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Eli jatkossa naisen paikka on nyrkin ja soppatykin välissä.
Ymmärrät väärin tai haluat tahallasi ymmärtää väärin. Kun sanon, ei ole pakko käydä armeijaa, sanot, että paikka on soppatynnyrin ääressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä juuri pohditaan, olisiko se sinun huolesi vai ei. Lähdetkö sodan tullen minne karkuun? Siviilipalvelu on mahdollinen, mutta olisi viisasta, että naisillekin annettaisiin mahdollisuus opetella auttamaan tekemään ruokaa.
Jos kävis nii paskasti että sota tulis ja minun tehtävänä olis pikku lottamekossa piikailla ja siivoilla niin kyllä siinä vaihees olis ennemmin KYS tulilla
Vaihtoehdot sodan tullen:
Pakene maasta.
Auta sodan käynnissä kykenemälläsi tavalla.Voit sinäkin mennä rintamalle hiki hatussa taistelemaan, mutta naisille ei ole vaan pakko. Eikä siellä missään mekoissa tehdä ruokaa, monta ihmistä sodassa, jotka tullessaan haluavat ruokaa.
Lähtisin Tukholmaan reissaamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuka kehitti sodat? Miehet. En ole kiitollinen siitä mitä en ole itse aiheuttanut.
Venäjä hyökkäsi Suomeen ja halusi valloittaa sen. Et ole kiitollinen, että veteraanit ja lotat puolustivat Suomea neuvostoliitolta? No johan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti, että miksiköhän ei ole tietämystä asiasta. Aseisiin täytyy tutustua, kuten sodan hetkellä oleviin tilanteisiin. Et voi vaan mennä ja ottaa jotain asetta käteen ja laukoa muutama panosta, kun et tiedä edes miten ase kytketään.Miksi nämä naiset ja miehet eivät olisi käynyt armeijaa?
Etkö todella tiedä vai tahallaanko haluat vääntää rautalangasta? Siviilipalvelu on keksitty.
Jos ei jätkilläkään pää kestä siellä nykyään, niin epäilen että naisetkaan kestäisi kauheesti - jätkiä sentään ajaa eteenpäin se perinteiseen miesstereotypiaan itsensä väkisin tukkiminen.
N18
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjä hyökkäsi Suomeen ja halusi valloittaa sen. Et ole kiitollinen, että veteraanit ja lotat puolustivat Suomea neuvostoliitolta? No johan on.
"Venäjä" mies oli senkin takana. Myöntäkää nyt vaan, miehet on pilannut maailman. Ei biologisesti ole normaalia että laji tappaa omaa lajiaan vapaaehtoisesti jonkun maapläntin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti, että miksiköhän ei ole tietämystä asiasta. Aseisiin täytyy tutustua, kuten sodan hetkellä oleviin tilanteisiin. Et voi vaan mennä ja ottaa jotain asetta käteen ja laukoa muutama panosta, kun et tiedä edes miten ase kytketään.Miksi nämä naiset ja miehet eivät olisi käynyt armeijaa?
Etkö todella tiedä vai tahallaanko haluat vääntää rautalangasta? Siviilipalvelu on keksitty.
Eli luulet siviilipalveluksessa olleiden henkilöiden riittävän koko Suomen ylläpitämiseen sodan aikana? Heh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Venäjä" mies oli senkin takana. Myöntäkää nyt vaan, miehet on pilannut maailman. Ei biologisesti ole normaalia että laji tappaa omaa lajiaan vapaaehtoisesti jonkun maapläntin takia.
Huono päivä vai vihaatko oikeasti miehiä näin paljon? Menneet on mennyttä, mutta varautuminen kannattaa.