Tienaan 3700e/ kk bruttona. Paljonko pitäisi jäädä säästöön?
Nettona kaikki tulot yht. 3050e/kk.
Vuokra 900e
Asun yhden lapsen kanssa.
Auto on, josta ei velkaa. Uudehko eli normaalit kulut siitä.
Vakuutukset (kaikki) vuodessa n. 1000e.
Ja EI. EN aio ostaa omaa asuntoa, eli turha länkyttää siitä. En kysy tässä sitä.
Kysynkin vaan, paljonko ns. ”Pitäisi” jäädä säästöön tuloistani mielestäsi?
Kommentit (69)
Säästöön pitää jäädä kolmen kuukauden nettopalkka. Joka kuussa.
Jaahas. Ap k***tti, eikä vastaa kun jäi kiinni. Sillä mitään 3000 nettoa ole.
Vierailija kirjoitti:
Miten 3700 bruttotuloilla netto voi olla 3050?
Itsellä palkka 4500 brutto ja 2880 netto.Joku ei täsmää.
Samaa mietin, onkohan ap:llä joitain oleellisia vähennyksiä joiden takia vero% on tosi alhainen?
Mulla on samaa luokkaa brutto ja netto on 2450 luokkaa. Veroprosentissa on huomioitu kilometrit työmatkoista.
Nettona KAIKKI tulot: tuossa on mukana elatusmaksu ja lapsilisä. Ok, tokikaan se EI ole MINUN tuloa, mutta talouden jota pyöritän, tuloa.
Lapsilisä on sen 158e ja loput on elatusmaksua n.300e
Ap
Tonni säästöön. Vuokran jälkeen jää tonni käyttörahaa, eli 250€ viikko.
Mitä helvettiä. Miten voi ihmisille jäädä noin paljon pienistä palkoista säästöön. Mulla nettopalkka noin 2800/kk ja penniäkään ei jää käteen, yleensä palkka loppuu 2 viikon päästä palkkapäivästä. Palkka menee lainanlyhennyksiin, vastikkeeseen, laskuihin, ruokaan, lasten menoihin, bensaan, koiran ruokaan/lääkärikäyntoin yms. Mihinkään ylimääräiseen ei jää rahaa.
jos tienaisin tuon verran pitäisin huolen et säästöön jäisi 1000 euroa, koska haluaisin oman asunnon.
sinun tilanteessa taas miettisin, että mitä varten säästät? jos haluat ulkomaille vaikka niin sit siihen nähden säästäisin.
ja miksi säästää jos ei tarvitse? tarviiko rahoja tuhlailemalla tuhlata? automaattisesti jää rahaa säästöön kun ei ostele mitään turhanpäivästä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä. Miten voi ihmisille jäädä noin paljon pienistä palkoista säästöön. Mulla nettopalkka noin 2800/kk ja penniäkään ei jää käteen, yleensä palkka loppuu 2 viikon päästä palkkapäivästä. Palkka menee lainanlyhennyksiin, vastikkeeseen, laskuihin, ruokaan, lasten menoihin, bensaan, koiran ruokaan/lääkärikäyntoin yms. Mihinkään ylimääräiseen ei jää rahaa.
No avaa vähän paljonko noihin menee niin katotaan mistä voisit koittaa säästää.
Vierailija kirjoitti:
Et vain osaa käyttää rahaa. Meillä on vuoden tuloista jäänyt kulujen jälkeen säästöön keskimäärin 65% kuukaudessa, eikä tulot olem mitkään hirvittävän isot.
Aika vähän menee veroa. Mutta tuosta summasta säästöön 900 - 1600 e laittaisin itse. Joskushan menee joku laite, pesukone, tv, tietsikka, känny, auto jne.
Säästöön vähintään tonni, ehkä jopa enemmän, parina kuukautena laittaisi 2 000 säästöön.
Jos katastrofirahat on jo kerätty, mun mielestä 500e/kk on ihan ok. Turha vetää kamalan tiukille kun ei kerran ole pakko. You only live once, ota ilo irti elämästä lapsen kanssa :)
MInulla on samankokoiset bruttotulot, kaksi lasta, viikko-viikko, ei elatusmaksuja. Säästöön saan 100-200 euroa kuussa.
Sinulla on enemmän käytettävissä olevaa rahaa, yksi lapsi vähemmän, mutta mahdollisesti useammin luonasi. Olettaisin, että saat säästöön 500 € ja vähintään sen säästätkin, koska olet valinnut asua vuokralla.
Vierailija kirjoitti:
Miten tosta palkasta jää noin paljon käteen, vai onko tuossa muutakin tuloa ? Mulla 3500 brutolla jää 2400 nettoa...vaikka siihen lisäisi yhden lapsen lapsilisän, ei se täsmää. Ja jos sulla on muitakin tuloa, otsikoiminen bruttopalkalla hieman turhaa.
Kova verotus kyllä 3 000 - 4000 tienaavilla Suomesssa. Itsellä palkka 2500 ja siitä jää 1987.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo voi mitenkään pitää paikkansa, millä te elätte kaksi viikkoa? Vai tarkoittaako laskut, sitä että lyhennät luottokorttivelkaa?
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihmeen laskuihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mitään pitäisi jäädä säästöön? Et ole asuntosäästäjä. Säästätkö jotain muuta asiaa varten? Vai ihan muuten vain hätävaraksi ja eläkekassaan?
Ihan vain muuten vaan. Ei kai siihen mitään erikoista syytä ole.
Hätävarat löytyy jo.
Ap
Paljon hätävara on? Jos yli 50 000 niin pistäisin säästöön 500-800, jos alle niin pistäisin säästöön 800-1200.
Eläkkeeseen laittaisin näistä säästösummista 250 e joka kk.
Vierailija kirjoitti:
Sä elät ruuhkavuosia useamman kun yhden lapsen kanssa, muistan, just noin se meni. Jaksuja, yhtäkkiä se on ohi :)
Minä tienaan 4500 bruttoba ja 2800 nettona.