Onko jollakulla sama näkemys parisuhteista? (kahden aikuisen nautiskelusuhde)
Minä en varsinaisesti tarvitse toista mihinkään, mutta voin haluta naisen hyvää seksiä, läheisyyttä, rakkautta ja yhteistä hauskanpitoa varten. En kaipaa ketään "jakamaan arkea", koska arki sujuu minulta parhaiten yksin. Mutta vapaa-aikaa varten ihana kumppani on kyllä ehdoton.
Jos haluaa (lisää) lapsia, tämä filosofia ei varmaan toimi, mutta minulle tämä on aivan ehdoton parisuhdemalli.
Kommentit (75)
Tuo onnistuu vain silloin, kun se toinen uhrautuu vuoksesi eli antaa sinulle vapaa-aikansa, ei arkeaan. Minun kanssani tuollainen suhde ei toimisi, koska pidän omista harrastuksistani ihan liian paljon voidakseni uhrata aikani tuollaiselle suhteelle.
Mulla on eron jälkeen ollut vain nautiskelusuhteita miesten kanssa. Kaksi ensimmäistä niistä kaatui siihen, että mies lopulta kuitenkin halusi uusiohelvettiä. Nykyisen miehen kanssa nautiskelusuhde on kestänyt jo viisi vuotta. Parempaa suhdemuotoa ei olekaan, jos molemmilla on lapsia edellisistä suhteista.
Hyi toi sana "nautiskelusuhde" saa mut kuvittelemaan tahmean punertavavaloisen raskasilmaisen huoneen jossa olette 69-asennossa kuus tuntia yhteen menoon, hitaasti lipoen kuin kissat. Yäk yäk!
Vierailija kirjoitti:
Tuo onnistuu vain silloin, kun se toinen uhrautuu vuoksesi eli antaa sinulle vapaa-aikansa, ei arkeaan. Minun kanssani tuollainen suhde ei toimisi, koska pidän omista harrastuksistani ihan liian paljon voidakseni uhrata aikani tuollaiselle suhteelle.
Miksi huolisin suhteeseen naisen, jolle ajan viettäminen kanssani olisi uhraus? Kyllä toisen täytyy olla sen verran hyvää seuraa, että zumbatunti jää kakkoseksi.
Valitettavan harva pari-kolmikymppinen lapseton sinkku on tällaisesta kiinnostunut. Tuntuu olevan eronneiden ja lapset jo hankkineiden juttu pääasiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi huolisin suhteeseen naisen, jolle ajan viettäminen kanssani olisi uhraus? Kyllä toisen täytyy olla sen verran hyvää seuraa, että zumbatunti jää kakkoseksi.
Mutta entä jos ei ole? Harva nainen suostuu koko ajan päivystämään ja odottamaan, koska toinen haluaa nautiskella.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaipaat niin tiivistä suhdetta? Itse en halua jakaa arkea, vaan nauttia yhdessä vapaa-ajasta. Tosin minulla ja miesystävälläni on sama harrastus, jota välillä harrastamme yhdessäkin.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä nyt, kun jo erottu ja lapset tehty. Elämä on nyt mahtavaa. M40
Samaa mieltä, itse nyt tokalla avioliitto kierroksella. Tosin lapsia ei ole. Mutta joo. Mieluummin nautiskelusuhde kuin kärsimyssuhde. Tätä mieltä ollut siitä lähtein kun miehiin olen sekaantunut. Jos alkaa mennä enempi kärsinnän puolelle, lienee paras erota.
T. Nainen 44v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta entä jos ei ole? Harva nainen suostuu koko ajan päivystämään ja odottamaan, koska toinen haluaa nautiskella.
Koen ainakin itse erittäin helpoksi sopia, koska nähdään ja minkä asioiden merkeissä. Aikaa omille harrastuksille jää aivan riittävästi. En siis ehkä oikein osaa hahmottaa, mikä tässä olisi se vaikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on miesystäväni kanssa ihan vakiintuneesti tapaamiset tiettyinä päivinä, eikä harrastaminen ole mikään ongelma. Nautiskelu on kivaa, sillä "en tarvitse" miestä mihinkään käytännön töihin enkä kaipaa elättäjää.
Mitä muuta se arki sinulle on? Pyykit, siivous ja ruuanlaitto erikseen mutta ruokailu yhdessä jos toinen on valmistanut tai takeaway? Ja työt tietysti, mutta eihän kukaan töihin kumppaniaan vie.
Minulla on varmaan vääristynyt käsitys arjesta, mutta en näe siinä mitään mihin kumppani ei sopisi mukaan. Varsinkaan jos kokkailu sujuu. Vapaa-ajan harrastuksia kyllä pitää olla omia, jotta pääsee toteuttamaan vapaasti luovuutta ym. Harrastuksiani en uhraisi minkään suhteen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on eron jälkeen ollut vain nautiskelusuhteita miesten kanssa. Kaksi ensimmäistä niistä kaatui siihen, että mies lopulta kuitenkin halusi uusiohelvettiä. Nykyisen miehen kanssa nautiskelusuhde on kestänyt jo viisi vuotta. Parempaa suhdemuotoa ei olekaan, jos molemmilla on lapsia edellisistä suhteista.
Täällä käynyt niin, että nimenomaan naiset haluavat näitä uusperheitä. On ollut vaikea löytää nelikymppisiä naisia, jotka ei halua muuttaa yhteen. M40
Vierailija kirjoitti:
Eli FWB? Vai pelkkä FB? Kumpikaan ei kiinnosta.
Kumpikaan noista ei ole eksklusiivinen suhde, ainakaan yleisen määritelmän mukaan. Parisuhde taas on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaipaat niin tiivistä suhdetta? Itse en halua jakaa arkea, vaan nauttia yhdessä vapaa-ajasta. Tosin minulla ja miesystävälläni on sama harrastus, jota välillä harrastamme yhdessäkin.
Missä kirjoitin, että kaipaan tiivistä suhdetta?
En ole puhelintyttö, minulle ei kannata soitella, kun on semmoinen olo. Etukäteen sovitut asiatkin on siinä ja tässä, jos tulee parempi tarjous. Ap:n esimerkissä jaetaan ap:n vapaa-aika hänen itsensä haluamallaan tavalla - kuka haluaa elää tuolla tavalla valmiina käytettäväksi?
Vierailija kirjoitti:
Eli FWB? Vai pelkkä FB? Kumpikaan ei kiinnosta.
Puhumme aikuisten ihmisten sitoutuneesta parisuhteesta, jossa ei asuta yhdessä. Seksisuhteet, joissa ei sitouduta, on eri asia.
Samaa mieltä nyt, kun jo erottu ja lapset tehty. Elämä on nyt mahtavaa. M40