Ostin mökin. Nyt mulla on asiasta kamala olo,
Kommentit (38)
Voit myydä sen parin vuoden kuluttua, jos kaduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Voit myös polttaa sen.
Haluatko katsella tulipaloja ja polttamisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Pelkäätkö joutuvasi ahertamaan siellä lopun ikääsi, vai pistääkö kunta homepesän käyttökieltoon?
Elätkö noin?
Kahden vaihtoehdon maailmassa. Kamalaa ja vieläkin kamalampaa. Aika vaikeaa on tuollainen elämä, joka on pelkoja ja epäonnistumisia täynnä. Sinut on varmaan lapsena lytätty maanrakoon.
Ajatteletko?
Aloittaja ei kertonut huonon olon syytä. Aika vaikeaa on tuollainen elämä, kun luetun ymmärrystä ei ole. Toivotko pääseväsi maanraosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Pelkäätkö joutuvasi ahertamaan siellä lopun ikääsi, vai pistääkö kunta homepesän käyttökieltoon?
Elätkö noin?
Kahden vaihtoehdon maailmassa. Kamalaa ja vieläkin kamalampaa. Aika vaikeaa on tuollainen elämä, joka on pelkoja ja epäonnistumisia täynnä. Sinut on varmaan lapsena lytätty maanrakoon.
Ajatteletko?
Aloittaja ei kertonut huonon olon syytä. Aika vaikeaa on tuollainen elämä, kun luetun ymmärrystä ei ole. Toivotko pääseväsi maanraosta?
Ei aloittaja puhunut tuollaisesta, vaan tuo edellinen kaikista homeista ja käyttökielloista, siis luetteli omia pelkojaan. Hänelle joka arpoi kamalan olon syitä vastasin, en aloittajalle.
Rahanmeno saattaa olla eräs syy, myöskin. Mökin kunnosta yms. ei aloittaja puhunut mitään.
Tuo oston jälkeinen katumus on niin tuttu juttu. Olen tehnyt vain paljon pienempiä kauppoja, joista tiedän, ettei minun taloutta kaada, esim viimeksi huonekaluja 2000 eurolla. Mutta harmitus ja katumus oli suuri, yritin jopa purkaa kaupan. Mutta kun sain uudet kalut kotiin ja paikalleen, mieli tasoittui, kaikki on hyvin.
Toivon ja uskon, että kun vietät mökillä aikaa, otat sen omaksesi, olet lopulta tyytyväinen. Näet kaiken hyvän ja rakastut mökkiin.
Me ollaan juuri ostamassa mökkiä. Tänään käytiin katsomassa ja huomenna lainaneuvottelut, ihan täpinöissä ollaan. En voinut uskoa, että mökistä voi mennä näin sekaisin! Mitään järkeähän tässä ei ole, mutta oli niin mahtava mökki ettei sitä voi vastustaa! Kun asuntolainan maksaminen on jo käynyt vähän tylsäksi, niin tästä mökkilainasta saa elämälleen ihan uuden tarkoituksen!
Vierailija kirjoitti:
Ostohuumaa seuraa krapula.
Oikea olotila tulee pian. Se on noiden kahden välistä.
Itselläni hankintojen suunnittelu on tärkeintä ja hankinnan tehtyäni tunnelma lässähtää. " Tässäkö kaikki olikin " Kyllä se realismi pian koittaa. Ja kesäkin jatkuu.
Onneksi olkoon!
Nyt on nimenomaan se krapula päällä.
Ja siivousta aloittassa iski realismi minkä työmaan tulinkaan hankkineeksi. Täällä on todella likaista.
Uskon että kun saan tämän pestyä ja huonekalut haalittua, alkaa tuntua paremmalta. Nytkin siivouksen välillä menen terassille istumaan ja olen varma että hyvä tästä tulee. Mökki siis itsessään kunnossa mutta tarvitsee vähän pikkuremonttia, maalia lähinnä tässä vaiheessa.
Muutaman vuoden sisällä pitäisi tehdä vähän isompi remontti mutta katselen ja suunnittelen nyt ensin rauhassa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Hah hah.
Ei nykyihminen viihdy mökillä. Nopea netti pitää ainakin olla.
Aika syrjään pitäisi nykyisin mennä ettei netti toimisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni hankintojen suunnittelu on tärkeintä ja hankinnan tehtyäni tunnelma lässähtää. " Tässäkö kaikki olikin " Kyllä se realismi pian koittaa. Ja kesäkin jatkuu.
Onneksi olkoon!
Ja siivousta aloittassa iski realismi minkä työmaan tulinkaan hankkineeksi. Täällä on todella likaista.
Uskon että kun saan tämän pestyä ja huonekalut haalittua, alkaa tuntua paremmalta. Nytkin siivouksen välillä menen terassille istumaan ja olen varma että hyvä tästä tulee. Mökki siis itsessään kunnossa mutta tarvitsee vähän pikkuremonttia, maalia lähinnä tässä vaiheessa.
Muutaman vuoden sisällä pitäisi tehdä vähän isompi remontti mutta katselen ja suunnittelen nyt ensin rauhassa.
ap
Se puuhailu luonnon helmassa on just parasta. Terveisin "Pesänrakentaja"
Kyllä siitä hyvä tulee kun pesee ja maalaa. Vaaleat värit tekee ihmeitä, räsymatot lattioille ja niin edespäin.
Mä olen ollut mökillä toukokuun puolivälistä lähtien enkä tule pois ennen elokuun loppua. Kaupungissa olen käynyt lähinnä päiväseltään pyykillä, vaikka täälläkin on toi vanha pulsaattori mutta kun on kaivovesi, niin en viitsi liikaa sitä vettä kuluttaa. Uimaan pääsen parin kilsan päähän kylän rannalle.
(Mulle kyllä kelpaisi tämä jatkuva etätyömalli, voisin käydä konttorilla kerran viikossa.)
Nauti linnunlaulusta ja rauhasta!
Normaali fysiologinen juttu, hormonit tuottaa alakulon suuren innostuksen jälkeen. Menee ohi.
Tunnetaan mm. ilmiö "post-wedding depression". Suurten hankintojen jälkeen vastaavaa.
Onnea mökistä ap! Nauti sydämesi kyllyydestä <3
Minulle pitäisi maksaa jättisumma, että suostuisin mökkihöperöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon!
ap
Olen samaa mieltä monen kanssa, tämä on ymmärrettävä fiilis, etenkin, jos olet itse vastuussa kaikesta, siivouksesta ja laittamisesta. Olen kuitenkin aika varma, että sen tehtyäsi olet tyytyväinen paitsi mökkiin , myös itseesi, ajattele, kaikki oman käden jälkeä!
Nälkä kasvaa syödessä myös näissä asioissa, kun alat nähdä, miten kivaa ja hienoa saat aikaan, into tehdä lisää kasvaa vaan!
Onnea sulle mökistä ja monta, monta ihanaa kesäpäivää, iltaa ja yötä!
Mene mökillesi ja vedä viikko viinaa.
Sen jälkeisessä rapulassa olo ja ostopäätös tuntuu vielä pahemmalta.
Järvisuomi on parempi kuin mikään ulkomaa.