Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Sauli Niinistö sinun presidenttisi?

Vierailija
07.06.2020 |

Koetko, että Sauli Niinistö on johtanut Suomea hyvin? Edustaako hän sinulle tärkeitä arvoja? Löydätkö huomautettavaa Niinistön toiminnasta? Mitä hänen toimiaan et hyväksy? Äänestitkö Niinistöä presidentiksi? Haluaisitko Niinistön poikkeuslailla kolmannelle kaudelle?

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te hölisette kolmannesta kaudesta?! Onneksi ei ole lain mukaan mahdollista ja on se nyt kumma, jos ei muka Suomesta löydy ketään muuta asiallista siihen hommaan.

Vierailija
22/124 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En äänestänyt häntä. Enkä halua että yksikään presidentti jatkaa kolmatta kautta millään poikkeuslailla.  Muutenkin täytyy hiljalleen antaa vanhusten käydä ansaitulle levolleen  eikä äänestellä niitä esim EU:n virkoihin pekkaroimaan. Eiköhän nuo nyt ole jo sen verran ahkeroineet, että me työssäkäyvät maksamme sitä lopun ikäämme ja seuraavatkin sukupolvet vielä ties miten pitkään, jos joku nyt on niin optimisti tai välinpitämätön jotta sellaisia tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te hölisette kolmannesta kaudesta?! Onneksi ei ole lain mukaan mahdollista ja on se nyt kumma, jos ei muka Suomesta löydy ketään muuta asiallista siihen hommaan.

Niinpä. Saulikin alkaa olla jo niin vanha horisko, että joutaisi viettää loppuvuotensa poikansa kanssa. Se vaan kun Saulia tuntuu valta janottavan!

Vierailija
24/124 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Korporaatio-kommunistinen ketku. Tosin melko normi poliitikko, joita kaikkia halveksin.

Vierailija
25/124 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi päivä hän sanoo jotain järkevää, seuraavana päivänä kumoaa sanomansa täysin. Voisi meillä tietysti olla pahempikin presidentti, kai sellaisen toimenkuvaan kuuluu diplomaattisuus ja kaikkien miellyttäminen?

Vierailija
26/124 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sama ketä on presidenttinä kun sillä ei ole nykyään enää mitään valtaa. Pääministerilläkin on enemmän nykyään.

Vierailija
27/124 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Saulikin alkaa olla jo niin vanha horisko, että joutaisi viettää loppuvuotensa poikansa kanssa. Se vaan kun Saulia tuntuu valta janottavan!

Mitä hourailet? Joku toimittaja twiittasi että ”Olen varma että Niinistö ei edes haluaisi mitään kolmatta kautta.”

Ja Niinistö itse vastasi siihen ”niin minäkin.”

Ei kuulosta vallanhimoiselta takertujalta.

Vierailija
28/124 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

En ole äänestänyt Niinistöä virkaan, eikä hän edusta samoja arvoja minun kanssani. Saulin suosio perustunee osin siihen, että hän on todellisen vallan puuttuessa pyrkinyt ottamaan jonkinlaista maan isän roolia. En pidä siitäkään, istuu huonosti ja tuntuu feikiltä patamustan porv.... anteeksi "työväen presidentin" kohdalla. Loppu suosiosta tulee vaimon ja pienen lapsen ansiosta. Niinistö ei ole edustava, vaimo on.

Vaihtoo vaan kun kausi loppuu. Keskittyköön Sauli pienen lapsensa kanssa olemiseen ja joku muu saa jatkaa pressan hommia.

Vierailija
29/124 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, joka ei halua valtaa, ei hae ensimmäisellekään presidenttikaudelle, saati toiselle. 

Vierailija
30/124 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, joka ei halua valtaa, ei hae ensimmäisellekään presidenttikaudelle, saati toiselle. 

Luepa hiukan Suomen presidentin valtaoikeuksista; v i t t u jonkun Rotaryklubin puheenjohtajalla on enemmän päätösvaltaa.

Vierailija
31/124 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauli on minun presidenttini. Äänestin häntä.

Sensijaan hallituksen ministerit eivät ole minun hallitukseni.

Vierailija
32/124 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En äänestänyt Niinistöä. Hän ei ole minun presidenttini. Hänen arvomaailmansa ei käy yksiin omani kanssa.

Vierailija
33/124 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. On hienoa, että Suomella on Niinistössä presidentti, jota voi kunnioittaa. Ja jonka tekoja voi arvostaa. Kuten olemista tavallisen ihmisen puolella ja suurien summien lahjoittamista hyväntekeväisyyteen suomalaisten auttamiseksi.

Vierailija
34/124 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla Sauli viimeinen valtiomies statuksen täyttävä Presidentti. Nyt kun Presidentin valtaoikeudet on poistettu on pesti lähinnä symbolinen ja siihen joutaa kuka tahansa pelle. Se on harmi demokratian toteutumisen kannalta sillä presidentti on toistaiseksi ainoa vahvalla mandaatilla toimiva valtiovaltaa käyttävä elin. Pääministeri edustaa  Suomen järjestelmässä kuitenkin vain aina vähemmistöä.

Vierailija
35/124 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo minun presidenttini ole, mutta eipä tässä maassa oikein mikään muukaan ole varsinaisesti minun. Minulta ei kysytty, tai ainakaan mielipidettäni ei otettu huomioon, missään isoissa asioissa. Presidentti-instituutio on naurettava muinaisjäänne, mutta onhan noita muitakin.

Vierailija
36/124 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, hän on Suomen tasavallan demokraattisesti valittu presidentti. Miten se voi olla niin vaikea vasemmistolaisen ymmärtää tuota demokratiaa?

Vierailija
37/124 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo minun presidenttini ole, mutta eipä tässä maassa oikein mikään muukaan ole varsinaisesti minun. Minulta ei kysytty, tai ainakaan mielipidettäni ei otettu huomioon, missään isoissa asioissa. Presidentti-instituutio on naurettava muinaisjäänne, mutta onhan noita muitakin.

Intersektionaalinen marxilainen feminismi?

Vierailija
38/124 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää, en äänestänyt, en jaa hänen arvomaailmaansa, mutta eipä hänestä nyt hirveästi haittaa ole, valtaoikeudet on sen verran vähäiset.

Vierailija
39/124 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarja Halonen ei ollut minun presidentti, piti murhaaja Ernesto Che Quevaaran kuvaa seinällään.

Vierailija
40/124 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, koska asun Suomessa. Olen tyytyväinen, hoitanut hommansa hyvin ja on ollut paras tarjolla olleista ehdokkaista. sisäpolitiikasta emme ole lainkaan samanmielisiä, mutta eihän sisäpolitiikka kuulu hänen toimenkuvaansa, joten mitä väliä?  Presidentiltä edellytän hyvää ulosantia, diplomaattisia kykyjä, edustavuutta ja hienostuneisuutta, Saulissa niitä löytyy.  Kolmannelle kaudelle en halua, emme voi olla niin riippuvaisia yhdestä ihmisestä, joku muu ansaitsee tilaisuuden jo.