Täytin juuri 40. Mulla ei ole perhettä eikä lapsia. Olen äidilleni pettymys.
Ja se satuttaa mua.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Mutta oletko onnellinen?
Olen sillä tavalla viallinen ihminen, että mun onnellisuuteni riippuu siitä miten paljon kykenen tuottamaan onnea muille. Kai mä välillä olen onnellinen. Suurimmaksi osaksi olen pettynyt.
ap
Vika on kyllä äidissäsi eikä sinussa jos hänen mielestään olet pettymys. Toki jos haluaisit lapsia niin onhan tilanne surullinen, mutta jos et niitä edes halua niin typerää äidiltäsi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ole? Tuon ikäisillä yleensä on.
Elämäni meni väärällä tavalla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vielä on aikaa, toimeksi vaan.
Voi olla. En vain näe, että yli 40 v ikäinen olisi hyvä ikä lapsen isälle.
ap
Kun olisinkin tuossa asemassa. Elämäni typerin teko oli perheellistyminen.
Täällä toinen! Ei tätä epäonnistumisen kokemuksen määrää voi kukaan ymmärtää, joka ei ole käynyt läpi samaa. Minun äitini ei tosin sano olevansa pettynyt. Sisarukseni sai lapsia.
Minä en vai vaikka halusin. 40v tuli juuri täyteen ja samalla toivo, että voisin enää saada lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vika on kyllä äidissäsi eikä sinussa jos hänen mielestään olet pettymys. Toki jos haluaisit lapsia niin onhan tilanne surullinen, mutta jos et niitä edes halua niin typerää äidiltäsi.
Ei hän ole noin sanonut. Itse olen tämän päätellyt. Hän on paras äiti. Mä olen huono poika.
ap
Et ole mitään velkaa kenellekään. Meidän kaikkien täytyy elää omaa elämäämme.
Minua taas ei lainkaan kiinnosta mitä mieltä vanhempani minusta ovat. Jos eivät pidä lopputuloksesta, niin olisivat jättäneet tekemättä kokonaan tai kasvattaneet paremmin. Niiden oma vika, jos eivät ole tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ole? Tuon ikäisillä yleensä on.
Miksi pitäisi olla? Siksikö, että vanhemmilla ja isovanhemmilla oli? Pitääkö kaikki muukin mennä aina juuri niinkuin on aina ennenkin tehty? Maapallolla on aivan liikaa ihmisiä. Ketään ei häiritse, jos välillä vähän hölläillään sen lisääntymisvimman kanssa. Ihmisellä on täysi vapaus tehdä ihan omia valintoja vailla mitään yhteisöllistä tai sosiaalista painetta.
Ai, oletkin mies. Sinulla on toivoa ja aikaa paljon. Olen nainen ja minulla sitä ei ole ollut enää vuosiin. Ehdin jo luulla, että joku muu voisi tätä tuskaa ymmärtää, mutta tilanteesi on eri. T. Edellinen kirjoittaja
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun äitiäsi tarvitse miellyttää
Ei, mutta haluaisin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ai, oletkin mies. Sinulla on toivoa ja aikaa paljon. Olen nainen ja minulla sitä ei ole ollut enää vuosiin. Ehdin jo luulla, että joku muu voisi tätä tuskaa ymmärtää, mutta tilanteesi on eri. T. Edellinen kirjoittaja
Miksi oletit, että olen nainen?
ap
Täällä 39-vuotias, sama tilanne, paitsi etten halua lapsia. Äiti tahtois lapsenlapsia, mutta on jo hyväksynyt, ettei niitä saa. Päätän itse omasta elämästäni, olen aika onnellinen.
Tapaa nainen. Tee lapsi. Perusta perhe.
Et ole enää pettymys.
Ei ole vaikeaa.
Mutta oletko onnellinen?