Alkoholisti humaltuu vähästä määrästä - mitä tarkoittaa?
Äitini juo paljon ja lähes päivittäin. Olen huomannut, että viimeisen kuukauden aika hän tulee känniin tosi nopeasti. Ennen pysty juoman PALJON enemmän. Nyt on yhden viinipullon jälkeen aivan umpikännissä.
Oletteko te nähneet vastavaa? Jos niin mistä johtui?
Lääkäriin ei suostu menemään.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Voisikohan olla kyse siitä, että maksa ei enää toimi niin hyvin? Tai tiedätkö, voisiko hän käyttää jotain lääkkeitä viinan kanssa?
Ei tietääkseni. Ei ole ikinä edes oikein syönyt särkylääkkeitä.
Maksa rikki, ei pysty toimimaan enää. Ei tarvi mennä lääkäriin kin viet sen verikokeisiin. Varaa aika johonkin yksityiseen labrasn, halvin on synlab, ja tilaa täydellinen verenkuva, taikka sitten vaan maksa-arvot jos ei rahat riitä. Tuloksista sitten näkee itsekin että pitäiskö mennä lääkäriin...
Pitkänlinjan deeku. Niillä persoona muuttuu jo yhden 0.33 sen jälkeen ihan toiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Maksa rikki, ei pysty toimimaan enää. Ei tarvi mennä lääkäriin kin viet sen verikokeisiin. Varaa aika johonkin yksityiseen labrasn, halvin on synlab, ja tilaa täydellinen verenkuva, taikka sitten vaan maksa-arvot jos ei rahat riitä. Tuloksista sitten näkee itsekin että pitäiskö mennä lääkäriin...
Ei se suostu edes mihinkään verikokeisiin. Pitää alkaa varautua pahimpaan.
Kiitos vastauksesta!
Niille käy aina lopuks sillain että tulee jo ykköskaljastakin känniin.
Joillakin höhötys alkaa jo ennen ensimmäisen pullon avaamista. Psykologinen vaikutus.
Vierailija kirjoitti:
Niille käy aina lopuks sillain että tulee jo ykköskaljastakin känniin.
Tilanne ei ole ihan noin paha vielä, mutta on varmasti pian. Hän ei ennen tullut noin känniin yhdestä punkkupullosta, toleranssi oli nuorempana paljon kovempi.
Tiedätkö varmasti miten paljon äitisi juo? Jospa tissutteleekin salaa ja hänellä on jo pohjia ennen sitä yhtä viinipulloa, josta luulet hänen humaltuvan?
Meillä kävi ravintolassa vakioasiakas jolle oli kielto ettei saa myydä mitään alkoholia sisältävää. Minä en tätä tiennyt kuitenkaan enkä tuntenut koko ukkoa.
Joten se sai pizzan kylkeen minipullon punkkua.
Lasillisen jälkeen se jo keskusteli kiihkeästi pöytäseuralaisensa kanssa. Se oli kylläkin yksin.
Vanha hippi ja ollut maisemissa 70-luvulla, kun Ruisrock perustettiin ja muuta hippimeininkiä. Luulen että lsd ja sienet on jääneet vähön aivosoluihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö varmasti miten paljon äitisi juo? Jospa tissutteleekin salaa ja hänellä on jo pohjia ennen sitä yhtä viinipulloa, josta luulet hänen humaltuvan?
Tiedän paljon juo. Tulee kotiin selvin päin, ei heti ala juomaan. Viikonloppuna saattaa nukkua kunnolla, herätä ihan täysin selvin päin, alkaa sitten juomaan ja humaltuu nopeasti. Ei hän enää piilottele pullojaan.
Ok. Asutte ilmeisesti yhdessä. Ja olet varma ettei hänellä ole piilopulloa, josta naukkailee salaa samaan aikaan kuin siemailee viinipulloaan?
Vierailija kirjoitti:
Ok. Asutte ilmeisesti yhdessä. Ja olet varma ettei hänellä ole piilopulloa, josta naukkailee salaa samaan aikaan kuin siemailee viinipulloaan?
Joo asumme yhdessä, olen juuri muuttamassa pois, onneksi.
Olen ihan satavarma, ettei ole piilopulloja. Tiedän kaikki entiset piilot ja käyn paikat tarkkaan läpi. Huomaan kyllä, jos on juonut ennen kun tulee kotiin, mutta tämä nopea humaltuminen on tapahtunut silmieni edessä sen jälkeen kun hän on ollut kotona selvinpäin useamman tunnin, jonka jälkeen alkanut juomaan.
Pullojen piilottelu loppui, kun en jaksanut enää valittaa asiasta.
Kiitos kaikille vastanneille! -ap
Alkoholistit on taitavia peittelemään ja piilottelemaan pulloja, todennäköisintä on ettet vaan ole niitä huomannut. Maksan kunto ei vaikuta aivojen toleranssiin
Alkoholismi on todella vaikea sairaus, josta ei parannuta ellei alkoholisti itse niin halua, ja siltikin paraneminen on vaikeaa. Kannattaa yrittää saada äiti käymään lääkärillä ja testauttamassa maksa-arvot. Jospa lääkäri saisi äitisi heräämään välittämään itsestään. Ei ilmeisesti ole aivan rappiolla vielä kuitenkaan.
Muuten lähimmäisten keinot ovat vähissä. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
ei tarvii enää salaa tissutella, pari kaljaakin riittää humalaan lopulta, kuten ykkösolutkin, kun alkoholismi on tarpeeksi pitkällä. Ja näin on ap:n äidin laita.
T. Raitis alkoholisti
Vierailija kirjoitti:
Alkoholismi on todella vaikea sairaus, josta ei parannuta ellei alkoholisti itse niin halua, ja siltikin paraneminen on vaikeaa. Kannattaa yrittää saada äiti käymään lääkärillä ja testauttamassa maksa-arvot. Jospa lääkäri saisi äitisi heräämään välittämään itsestään. Ei ilmeisesti ole aivan rappiolla vielä kuitenkaan.
Muuten lähimmäisten keinot ovat vähissä. Tsemppiä.
Kiitos. Hän kävi työpaikan terveystarkastuksessa ehkä noin 5 vuotta sitten ja maksa-arvot olivat vissiin vähän koholla, meni sinne muistaakseni, koska jaloissa oli jotain turvotusta. Oli sen jälkeen pari viikkoa juomatta, mutta aloitti uudestaan, kun turvotus laski. Ei kertonut minulle sen tarkemmin, koska luultavasti häpesi ja olin muutenkin sen verran nuori.
Hän on muutenkin toimia-alkkis eli hoitaa työnsä, huolehtii hygieniastaan ja syö vihannekset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten lähimmäisten keinot ovat vähissä. Tsemppiä.Kiitos. Hän kävi työpaikan terveystarkastuksessa ehkä noin 5 vuotta sitten ja maksa-arvot olivat vissiin vähän koholla, meni sinne muistaakseni, koska jaloissa oli jotain turvotusta. Oli sen jälkeen pari viikkoa juomatta, mutta aloitti uudestaan, kun turvotus laski. Ei kertonut minulle sen tarkemmin, koska luultavasti häpesi ja olin muutenkin sen verran nuori.
Hän on muutenkin toimia-alkkis eli hoitaa työnsä, huolehtii hygieniastaan ja syö vihannekset.
Toimiva*
Logiikka hukassa.
Myös henkilö joka ei käytä paljon alkoholia humaltuu vähästä määrästä.
Voisikohan olla kyse siitä, että maksa ei enää toimi niin hyvin? Tai tiedätkö, voisiko hän käyttää jotain lääkkeitä viinan kanssa?