Alkoholisti humaltuu vähästä määrästä - mitä tarkoittaa?
Äitini juo paljon ja lähes päivittäin. Olen huomannut, että viimeisen kuukauden aika hän tulee känniin tosi nopeasti. Ennen pysty juoman PALJON enemmän. Nyt on yhden viinipullon jälkeen aivan umpikännissä.
Oletteko te nähneet vastavaa? Jos niin mistä johtui?
Lääkäriin ei suostu menemään.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Niille käy aina lopuks sillain että tulee jo ykköskaljastakin känniin.
Mun isä vaikutti monesti nousuhumalaiselta jo ennen ku se lähti hakemaan kaljaa tilipäivänä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun isä vaikutti monesti nousuhumalaiselta jo ennen ku se lähti hakemaan kaljaa tilipäivänä
Onko vielä elossa tai miten kuoli?
Ikä vaikuttaa kyllä myös. Itsekin tulen nyt vähän päälle nelikymppisenä helpommin huppeliin kuin nuorena, vaikka olen nyt painavampi. Enkä juo niin paljon että olisi ainakaan alkoholista johtuvaa maksan vajaatoimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuivahuikaksi/-humalaksi tuota sanotaan...
Kroppa alkaa pettää. Jos ei halua lopettaa, et voi tehdä mitään. Muista silti se piilopullon mahdollisuus, usein alkoholisti piilottelee juomistaan vaikka siihen olisikin "lupa". Sen viinan voi muuten kaataa johonkin muuhunkin pulloon...
Onko myös kaikilla jotka eivät alkoholia usein käytä maksan vajaatoiminta?
Vierailija kirjoitti:
Ikä vaikuttaa kyllä myös. Itsekin tulen nyt vähän päälle nelikymppisenä helpommin huppeliin kuin nuorena, vaikka olen nyt painavampi. Enkä juo niin paljon että olisi ainakaan alkoholista johtuvaa maksan vajaatoimintaa.
Vähän juovaan ei pädekään sama kuin alkoholistiin.
Tsemppiä ap ❤ pikkuputeleita voi pitää helposti piilossa taskussa, vaatteiden seassa, laukussa jne
Vierailija kirjoitti:
Ei. Heillä ei ole (ollut) korkeaa toleranssia ja humaltuvat siksi vähemmästä määrästä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän tylsää ja mautonta trollata näin ikävää asiaa käsittelevässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ap ❤ pikkuputeleita voi pitää helposti piilossa taskussa, vaatteiden seassa, laukussa jne
Ei niitä piiloja oikeasti enää ole. Eilen seurasin juomista tarkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ikävää tässä on? Alkoholi on iloinen asia. Ja ilman hauskaakin voi juoda viinaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko aivan varma? Jos kävit välillä esim. vessassa tai muuten toisessa huoneessa, sillä välin on ehtinyt täydentää viinipulloa jollain muulla. Omasta kokemuksesta holisti on aina piilon tai pari muita edellä. Oman läheiseni jäljiltä löytyi piiloja vielä muutama vuosi kuoleman jälkeen, kun tyhjennettiin asuntoa puolisonsa jäljiltä, vaikka luultiin että ne kaikki oli jo löydetty.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ikävää tässä on? Alkoholi on iloinen asia. Ja ilman hauskaakin voi juoda viinaa!
Huoh, ei pitäisi vastata. Mutta alkoholi voi, ja sen pitäisikin olla iloinen asia silloin kun sitä käytetään. Se voi tuoda juhlan tuntua ja sosiaalisissa tilanteissa poistaa estoja hyvällä tavalla.
Alkoholisti ei enää saa mielihyvää mistään muusta kuin alkoholista ja juuri siksi siitä on niin vaikea päästä eroon. Vakavammissa tapauksissa riippuvuus on jo fyysistä, mutta psyykkinen riippuvuus voi syntyä kauan ennen kuin lähimmäiset tai alkoholisti itse huomaavat.
Ryyppääminen on laji missä tulee sitä huonommaksi mitä enemmän harjoittelee. Alkoholistit humaltuu parista kaljasta ja loppu lähenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko aivan varma? Jos kävit välillä esim. vessassa tai muuten toisessa huoneessa, sillä välin on ehtinyt täydentää viinipulloa jollain muulla. Omasta kokemuksesta holisti on aina piilon tai pari muita edellä. Oman läheiseni jäljiltä löytyi piiloja vielä muutama vuosi kuoleman jälkeen, kun tyhjennettiin asuntoa puolisonsa jäljiltä, vaikka luultiin että ne kaikki oli jo löydetty.
eri
Olen aivan satavarma. Hän sammui nojatuoliin ja sen jälkeen kävin koko kämpän läpi, ihan joka milliä myöten. Istuin ja katsoin sitä dokaamista. Olen oikeasti ihan satavarma.
Ennen piilotteli jonkun pullon piiloon, mutta löysin ne aina. Toi toleranssi näyttää menneen niin huonoksi, ettei edes jaksa piilottaa, vaan ne viinit on ihan keskellä keittiönpöytää. Tai ehkä se tajuaa itsekkin, ettei jostain kummansyystä jaksa edes enää juoda niin paljon eli sitä kuluu vähemmän ja ei tarvitse sen vuoksi piilotella eli uskottelee itselleen, ettei edes juo niin paljon, että sitä pitäisi piilotella.
Sori sekavaa tekstiä.
Alkkiksen toleranssi nousee korkeaksi ja kun se laskee niin se on lopun alkua. Valitettavasti.