Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkoholisti humaltuu vähästä määrästä - mitä tarkoittaa?

Vierailija
07.06.2020 |

Äitini juo paljon ja lähes päivittäin. Olen huomannut, että viimeisen kuukauden aika hän tulee känniin tosi nopeasti. Ennen pysty juoman PALJON enemmän. Nyt on yhden viinipullon jälkeen aivan umpikännissä.

Oletteko te nähneet vastavaa? Jos niin mistä johtui?

Lääkäriin ei suostu menemään.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isä viimeisinä aikoinaan tuli humalaan yhdestä kolmosoluesta. Sammui aika nopeasti kun joi enemmän. Eikä oikein tuntunut selviävän edellispäivän humalasta ollenkaan. Joskus joi yskänlääkettä pitkän kulauksen ja oli ihan humalassa.

Vierailija
62/69 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihon värimuutoksia tai laihtumista?

Nainen voi mennä hautaan jo parissa vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin oon kuullu kun ekaksi alkkiksen alkoholitoleranssi nousee niin jossain vaiheessa (loppuvaiheessa tai sen alussa) sietokyky laskee. Sitten menee keltaseksi ellei tuu verensyöksyy. Maksatulehdusta ja sen sellasta.Mutta luulen että tuossa vaiheessa olis aika viimestään saada lopettamaan.

Mutta pahat alkoholistit ei usko eikä myönnä. Yksi tietämänikin tyyppi meni sillai. Lopulta maksakoomaan. Mutta se olikin ihan lopussa.

Itse oon kausijuoppo/tuurijuoppo kausineen mutta sillai se on hallinnassa että toistaiseksi pystyn sen alotuksesta loppuun viikossa tissutellen lopettaa. Niin..toistaiseksi. Eihän ne neloset enää missään tunnu vaikka kuin ryyppäis tasureita muttei tuu krapulaa.

Vatsakipuu, maksakipuu, ja ripulia ja painajaisia kylläkin tulee. Joka toinen viikko alkaa 0,7 litran kossulla,joskus seuraavana päivänä toisella ehkä pienemmällä ja sitten tuleekin tasottelu päivät. Tolkutonta nelosten kittaamista eikä tunnu oikein missään. On tääkin elämää. Maksa-arvot koholla enemmän tai vähemmän kolmatta vuotta ja taatusti jo kauemminkin.

Vierailija
64/69 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap saanut keskusteluapua? Oma läheiseni kävi Al-anonissa ollessaan vastaavassa tilanteessa ja se auttoi häntä. Al-anon on siis alkoholistien läheisille suunnattu tukiryhmä, joita on ympäri Suomea.

https://www.al-anon.fi/ryhmat

Kiitos paljon vinkistä. - ap

Vierailija
65/69 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia ja aurinkoisia päiviä sinulle tulevaan elämään, pidäthän itsestäsi huolen ja käsittelet tuosta tilanteesta tulleet traumat mieluummin ajoissa kun myöhemmin vaikkapa ammattilaisen kanssa. ❤️ Itsensä kadottaa helposti kun elämän sisällöksi on muotoutunut niiden piilopullojen metsästys ja järkyttävä huoli.

Kiitos ihanasta viestistä. Lupaan hakea apua ammattilaiselta. -ap

Vierailija
66/69 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Logiikka hukassa.

Myös henkilö joka ei käytä paljon alkoholia humaltuu vähästä määrästä.

Joo. Tässäkin keskivertoihmistä kustaaan silmään, sama kuin verotuksessa. Sikaköyhät ja sikarikkaat pääsevät helpolla, mutta keskituloiset maksavat kaiken.

Näköjään vähän ryyppäävät ja deekut saavat halvimmat kännit. Ja taas keskivertokansalaista puijataan kun pitää juoda puolikas viskileka.

Vierailija
67/69 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niille käy aina lopuks sillain että tulee jo ykköskaljastakin känniin.

Mun isä vaikutti monesti nousuhumalaiselta jo ennen ku se lähti hakemaan kaljaa tilipäivänä

Onko vielä elossa tai miten kuoli?

Elossa on, kropassa pientä kremppaa ja otsalohkodementia. Ryyppäys jatkunu samaan malliin monta kymmentä vuotta. Vielä pärjää omillaan mut saa nähä millon romahtaa, kuolemassahan se on ollu aina omasta mielestään

Vierailija
68/69 |
07.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ihon värimuutoksia tai laihtumista?

Nainen voi mennä hautaan jo parissa vuodessa.

Silmissä oli aavistus keltaista pari kuukautta sitten, mutta ei enää. Epäilen lievää askitesta, mutta sekin tuntuu tulevan ja menevän. Kysyn monesti sattuuko johonkin, mutta ei sanoo, että ei..... en tiedä uskonko, koska hän ei ikinä muutenkaan ole valittanut kipuja, hänellä on korkea kipukynnys. Lisäksi hänellä oli pari kuukautta sitten todella iso mustelma vatsan alueella (cullenin merkki?), se meni ohi ja silloinkaan valittanut kipua tai suostunut lääkäriin, sanoi vaan että törmäsi johonkin ja mustelma johtui siitä. -ap

Vierailija
69/69 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan oli sanonta että juoppo tulee humalaan kun astuu viinapullon korkin päälle