Loppuuko tämä etätyöluksus viimeistään syksyllä?
Toimistolla en ole käynyt kolmeen kuukauteen. Aika luksusta tämä aika, kun saa ite valita, milloin tekee työt kunhan tekee eikä lusmuile. Kaltaiselleni nörtille 12h päivät tietokoneella on muutenkin aivan normaalia. Iltavirkkukin vielä niin iltaisin on tehokkaimmillaan, aamut menee yleensä vähän sumussa. Aikaisemmin etätöitä on rajoitettu tehokkaasti, mutta nyt korona-aikana vpn-kapasiteettia lisättiin reippaasti.
M35
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti jatkuu. Ajatelkaa, mikä säästö toimitiloissa, jos ei enää tarvita kuin asiakastapaamistilat ja joku lähityöhuone nykyisten tilojen sijasta.
Uusista käytännöistä ei meillä ole vielä kerrottu, mutta toivottavasti osittain edes jatkuu. Esimerkiksi läppärit on osastollani lainassa ja hankittu varsinaisesti sellaisiin töihin, jotka on nyt tauolla, kun ihmisiä ei ole voinut tavata kasvokkain. Meillä on pöytäkoneet, kun niissä saa tehoa halvemmalla.
Joka tapauksessa osaa toimitiloista oltaisiin vuokraamassa ulkopuolisille, jos vain onnistuu. Meillä on kyllä irtisanottukin väkeä, mutta osittain varmasti laskettu lisääntyneiden etätöiden varaan. Ja samoin sivutoimipisteet kai lopetetaan ja niillä paikkakunnilla työt kotoa käsin.
Meillä sai ennenkin tehdä etätöitä. Minä teen mieluummin töitä toimistolla, paremmin siellä keskityn. Ja kiva nähdä työkavereita, minulle etäyhteydet ei ole sama asia kuin kasvotusten tapaaminen. Etätöitä vain satunnaisesti kiitos. Haluan pitää kotini kotina, en työpaikkana.
Etätyö varmaan joiltain osin tulevaisuudessakin jatkuu. Huono puoli tässä on se että, jos jatkossakin halutaan, että työskennellään etänä on kaikilla kotonakin oltava vähintään yksi iso näyttö mielellään kaksi. Nyt olemme saaneet luvalla ottaa työpisteiltä tarvittavat välineet kotiin. En oikein jaksa uskoa, että työnantaja kustantaa jatkossa sekä toimistoon että kotiin nämä eli konttori kutsuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei etätyöt lopu! Yritykset hiovat parhaillaan käytäntöjä etätyön jatkumiselle. Etätyöt tulee mullistamaan koko työelämän. ❤
Näinhän sitä luulisi, meillä työt sujuvat jopa paremmin etänä ja kaikki mittarit sen osoittavat. Mutta koska työssäkäynnin pitää olla ikävä rangaistus, kaikki toimistolle ja jopa kiristetään etätyökäytäntöjä ennen koronaa olleesta tilanteesta, koska ollaan nyt saatu nauttia kotona. Kyllä, uusi työpaikka on haussa.
Vierailija kirjoitti:
Etätyö varmaan joiltain osin tulevaisuudessakin jatkuu. Huono puoli tässä on se että, jos jatkossakin halutaan, että työskennellään etänä on kaikilla kotonakin oltava vähintään yksi iso näyttö mielellään kaksi. Nyt olemme saaneet luvalla ottaa työpisteiltä tarvittavat välineet kotiin. En oikein jaksa uskoa, että työnantaja kustantaa jatkossa sekä toimistoon että kotiin nämä eli konttori kutsuu.
Aikaisemmin omissa tehtävissä etätyö ei ollut ollenkaan sallittua, mutta nyt hädän tullen saatiin ylimääräiset näytöt kotiin. Tarvitsisin kuitenkin isomman, koska töissä tottunut käyttämään kahta, jaettua näyttöä. Näin jossain mainoksen, että sellaiset kaarevat ei maksaisi kuin pari-kolme sataa ja mietin että sijoittaisiko itse.
Uudenmaan rajat kiinni välittömästi ja heikoin kansanosa pysykööt siellä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikaisemmin omissa tehtävissä etätyö ei ollut ollenkaan sallittua, mutta nyt hädän tullen saatiin ylimääräiset näytöt kotiin. Tarvitsisin kuitenkin isomman, koska töissä tottunut käyttämään kahta, jaettua näyttöä. Näin jossain mainoksen, että sellaiset kaarevat ei maksaisi kuin pari-kolme sataa ja mietin että sijoittaisiko itse.
Itse olen henkeen ja vereen tietokoneharrastaja. Kotona oli alunperinkin kalliimmat näytöt, kuin toimistolla. 3 kaarevaa näyttöä kotitoimistolla telakalla yhdistettynä. Yksi kaareva maksaa sen parisataa gigantissa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sai ennenkin tehdä etätöitä. Minä teen mieluummin töitä toimistolla, paremmin siellä keskityn. Ja kiva nähdä työkavereita, minulle etäyhteydet ei ole sama asia kuin kasvotusten tapaaminen. Etätöitä vain satunnaisesti kiitos. Haluan pitää kotini kotina, en työpaikkana.
Ja minä en pidä työkavereistani, joten minä olen mieluummin tekemisissä oman perheeni ja ystävieni kanssa. Työkaverit usein, kateellisia, uteliaita selkäänpuukottajia.
Meillä on saanut tehdä etänä tähänkin asti ja etäily jatkuu. Aiemmassa työpaikassani ei saanut tehdä etänä, vaikka työ oli sama. Olen viihtynyt etätöissä todella hyvin. Saa tehdä rauhassa työtä.