Mikä on polarisoitu pistoke?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
This appliance has a polarized plug (one blade is wider than the other). To reduce the risk of electric shock, this plug is intended to fit in a polarized outlet only one way.
Älä käytä Suomessa, sinulla on väärä pistoke laitteessasi. Laite on todennäköisesti laiton noilla pistokkeilla.
Vaikea uskoa, että suomalainen tunnettu liike möisi laittomia laitteita.
Ilmanpuhdistimeen laitetaan vettä, siksi vain maadoitettuun pistorasiaan oikosulun/ sähköiskun vaaran vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
This appliance has a polarized plug (one blade is wider than the other). To reduce the risk of electric shock, this plug is intended to fit in a polarized outlet only one way.
Älä käytä Suomessa, sinulla on väärä pistoke laitteessasi. Laite on todennäköisesti laiton noilla pistokkeilla.
Laite on varmaan ihan ok, suomennettu kääntöohje vaan on paska. Jos se töpseli menee pistorasiaan normaalisti, niin turha ihmetellä enempää.
Itse ostin hiljattain hämäräkytkimen, jonka suomenkilinen ohje oli peilikuvana, eli se piti lukea oikealta vasammalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laite on varmaan ihan ok, suomennettu kääntöohje vaan on paska. Jos se töpseli menee pistorasiaan normaalisti, niin turha ihmetellä enempää.
Itse ostin hiljattain hämäräkytkimen, jonka suomenkilinen ohje oli peilikuvana, eli se piti lukea oikealta vasammalle.
Näiden takia kannattaakin aina lukea englanninkieliset ohjeet eikä luottaa suomenkieliseen, usein koneella käännettyyn versioon. Toki kiinasta tilatussa tavarassa ne englanninkieliset on tehty kääntäjällä kiinasta ja usein melko huvittavia.
Vierailija kirjoitti:
Ilmanpuhdistimeen laitetaan vettä, siksi vain maadoitettuun pistorasiaan oikosulun/ sähköiskun vaaran vuoksi.
Ei ainakaan niihin ilmanpuhdistimiin, joita olen käyttänyt.
Olitte oikeassa, käännös lienee vain outo, laite lähti normaalisti käyntiin, jee.
Polarisoidun pistokkeen tunnistaminen
Tarkastele varovasti pistokkeen pistokkeita ja tarkista sitten varovasti pistorasiassa olevat aukot. Sinun pitäisi nähdä, että yksi pystysuora aukko pistorasiassa (ja yksi pistotulpan litteistä siipistä) on laajempi kuin toinen.
Et sit viitsinyt itse ap googlata .
Vierailija kirjoitti:
Tarkastele varovasti pistokkeen pistokkeita ja tarkista sitten varovasti pistorasiassa olevat aukot. Sinun pitäisi nähdä, että yksi pystysuora aukko pistorasiassa (ja yksi pistotulpan litteistä siipistä) on laajempi kuin toinen.
Miksi niitä pitää varovaisesti tarkastella? Hyppääkö sieltä silmille jotain?
: D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden takia kannattaakin aina lukea englanninkieliset ohjeet eikä luottaa suomenkieliseen, usein koneella käännettyyn versioon. Toki kiinasta tilatussa tavarassa ne englanninkieliset on tehty kääntäjällä kiinasta ja usein melko huvittavia.
Paitsi, että englanninkielinen ohje varmaan pääsääntöisesti olisi tarkoitettu Englannin markkinoille (jos päämarkkina-alue Eurooppa) ja siellähän pistotulppa on erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä pitää varovaisesti tarkastella? Hyppääkö sieltä silmille jotain?
: D
Joo. Sähkö odottaa pistorasiassa, ja jos viet nenäsi liian lähelle pistorasiaa, sähkö saattaa luulla sitä pistotulpaksi, ja hyökkää siihen kiinni. Eli kannattaa olla varovainen, kun tarkastelee pistorasiaa.
Mökillä on 12 V aurinkosähköjärjestelmä ja siinä on polarisoidut pistokkeet eli toinen reikä ja pistotulpan tappi ovat paksumpia.
Ei siinä varmaan sitten mitään ihmeellistä ole, töpseli seinään ja kone käyntiin. Kokeile toki kääntää myös töpseli että toimiiko molemmin päin. Luultavasti ohje on vaan käännetty sellaisen maan ohjeesta, jossa on kätössä yksiasnetoiset pistorasiat.