Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ranskalaisen ystävän oli tarkoitus tulla talovahdiksi heinäkuuksi, kun matkustan toiselle puolelle suomea hoitamaan kuolevaa isääni

Vierailija
06.06.2020 |

Onko tämä vielä mahdollista? Mitään virallisia sopimuksia ei asiasta ole tehty, mutta voinko "palkata" ystävän jotta pääsee varmasti Suomeen? Ystävällä miesystävä Suomessa, eli diili hänen kanssaan oli että saa asua talossamme ja maksaa pientä korvausta siitä mutta muuten saa mennä ja tulla kuin olisi lomalla täällä.

Haluaisi edelleen tulla, mutta suomihan lätkäisi rajat kiinni. Eli siis pitääkö mun nyt virallisesti palkata ystävä töihin mulle? Ja mitenhän tämä tapahtuu? En saa ketään muuta joka suostuisi pyörimään kotivahtina kuukauden. Help!

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HÄH pyydät ystävän talonvahdiks ja se joutuu siitä maksamaan? Ei oo kyllä kaveriskaan ihan viisas

Missä olen näin sanonut? :D Ystävä siis haluaa matkustaa Suomeen, joten sen sijaan että asuisi hotellissa, saa majailla meillä kuukauden ilmaiseksi sillä "korvauksella" että katsoo vähän kissojen/huonekasvien/puutarhan perään. Itseasiassa ajattelin hänelle korvaustakin maksaa, jos oikeasti innostuu tuota pihaa värkkäämään (ystävä rakastaa pihalla puuhastelua, mutta en kehtaisi velvoittaa häneltä isoja puutarhahommia ilmaiseksi.)

AP

Aloituksessa sanoit: "...saa asua talossamme ja maksaa pientä korvausta siitä..."

Huomasin itsekin, tulisi lukea maksan eikä maksaa. Typo, korjasin alemmas.

AP

Vierailija
22/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen lanka katoaa provoillessa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, niin varmaan. Provohan tämä oli.

Vierailija
24/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi herranen aika. Alkuperäinen kysymys ei nyt varmaan muuttunut mitenkään, vaikka teinkin pienen typon aloitukseen. Älkää nyt tuollaiseen tarttuko. 

AP

Vierailija
25/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit avausviestiisi, että "saa asua talossani ja maksaa pientä korvausta siitä", joten älä ihmettele, jos ymmärsimme ihan oikein, että talonvahtisi ja kissojesi hoitaja, puutarhasi kastelija ym ym ym joutuu maksamaan pestistään korvauksen SINULLE. Äläkä ihmettele myöskään sitä, että moinen kesätyö, josta joutuu vielä maksamaan sinulle eli työnantajalle palkkaakin, että saa sen tehdä, on aika huono diili tekijälleen, sinulle toki superhyvä :D

Vierailija
26/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä. AP puhui itsensä pussiin.

Vierailija
27/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis MINÄ maksan pientä korvausta, eli on "töissä" mutta saisi mennä ja tulla miten haluaa (toki korona-aikana nyt eri juttu).

AP

Vierailija
28/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis MINÄ maksan pientä korvausta, eli on "töissä" mutta saisi mennä ja tulla miten haluaa (toki korona-aikana nyt eri juttu).

AP

Sinä kirjoitit maksaa, et maksan. 

Vierailija
29/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kissaa pitää ruokkia, niiden vessat putsata, pestä, hiekottaa, kissojen aiheuttamat sotkut imuroida, lattiat mopata, puutarha kastella pari kertaa viikossa ja varmaan kitkeäkin, ruoho leikata... paljon ajattelit ottaa häneltä rahaa tästä valtavan hienosta lomailumahdollisuudesta?

Vierailija
30/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DDDD Nyt on kyllä taattua AV-palsta laatua. RIP AP traagisesta kirjoitusvirheestä, nämä kanat kotkottavat siitä nyt hamaan tulevaisuuteen. 

Vierailija
31/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopan komissio vaatii kaikkia Euroopan maita avaamaan rajansa viimeistään 21.6. Luulen tämän toteutuvan, sillä talous pitää saada toipumaan. Joten eiköhän ystäväsi voi heinäkuussa tulla.

Vierailija
32/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä luoja.

Minä maksan, ei maksaa.

AP

Vierailija
33/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ystäväsi maksaisi sinulle kissojesi hoidosta?

Vierailija
34/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis ruokkii sun elukat ja tekee pihahommat ja maksaa sulle siitä?? Mitä ihmettä??

Vierailija
35/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi ap, ihan hirveän ärsyttävää sulle mutta mä en voi lopettaa nauramista tälle ketjulle.

Vierailija
36/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ystävä maksaa sulle ja sä palkkaat sen töihin? Tiedäkö mitä palkkaaminen edes tarkoittaa?

Vierailija
37/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on hyvä esimerkki siitä miksi aloitusviestien muokkaamisen pitäisi olla mahdollista.

Vierailija
38/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, siis uudestaan. Maksat pientä korvausta.

Oletko varma, että pieni korvaus on reilu diili? Nimittäin kolmen kissan ja pihan ym hoito ei ole mitään varsinaista lomailua. Hänen pitäisi kyllä saada ihan kunnon korvaus mielestäni siitä, että ruokkii päivittäin kolme kissaa, siivoaa niiden pissat ja kakat, kastelee pihaa, hoitaa kukkapenkit, leikkaa nurmikon ja mitä kaikkea tuleekaan eteen, vaikka eläinlääkärissä käynti! Ei kuulosta lomalta.

Vierailija
39/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroopan komissio vaatii kaikkia Euroopan maita avaamaan rajansa viimeistään 21.6. Luulen tämän toteutuvan, sillä talous pitää saada toipumaan. Joten eiköhän ystäväsi voi heinäkuussa tulla.

Mihinkään muuhun kommentoimatta kuten siihen miten AP hyväksikäyttää hölmöä ystävää, niin linkkiä tälle väitteelle kun suomi on jo sanonut ettei meidän osalta EU-rajoja avata kuin pohjoismaille ja baltian maille. 

Vierailija
40/44 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, siis uudestaan. Maksat pientä korvausta.

Oletko varma, että pieni korvaus on reilu diili? Nimittäin kolmen kissan ja pihan ym hoito ei ole mitään varsinaista lomailua. Hänen pitäisi kyllä saada ihan kunnon korvaus mielestäni siitä, että ruokkii päivittäin kolme kissaa, siivoaa niiden pissat ja kakat, kastelee pihaa, hoitaa kukkapenkit, leikkaa nurmikon ja mitä kaikkea tuleekaan eteen, vaikka eläinlääkärissä käynti! Ei kuulosta lomalta.

Jos AP:n ystävä on jo mielellään hyvväksymässä tämän diilin niin mitä sä siinä länkytät? Jos saisin asua ilmaiseksi ulkomailla kuukauden niin totta helvetissä minäkin olisin tyytyväinen. 

Mutta tosiaan, eiköhän EU-rajat avata kuun loppuun mennessä, eli tänne vaan. Hallitus nyt on nihkeänä kaikesta, mutta en jaksa uskoa että täällä ollaan niin typeriä että vastustetaan EU-komission suosituksia. Jos ei sitten haluta syöksyä aivan järjettömään lamaan.