Ranskalaisen ystävän oli tarkoitus tulla talovahdiksi heinäkuuksi, kun matkustan toiselle puolelle suomea hoitamaan kuolevaa isääni
Onko tämä vielä mahdollista? Mitään virallisia sopimuksia ei asiasta ole tehty, mutta voinko "palkata" ystävän jotta pääsee varmasti Suomeen? Ystävällä miesystävä Suomessa, eli diili hänen kanssaan oli että saa asua talossamme ja maksaa pientä korvausta siitä mutta muuten saa mennä ja tulla kuin olisi lomalla täällä.
Haluaisi edelleen tulla, mutta suomihan lätkäisi rajat kiinni. Eli siis pitääkö mun nyt virallisesti palkata ystävä töihin mulle? Ja mitenhän tämä tapahtuu? En saa ketään muuta joka suostuisi pyörimään kotivahtina kuukauden. Help!
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HÄH pyydät ystävän talonvahdiks ja se joutuu siitä maksamaan? Ei oo kyllä kaveriskaan ihan viisas
Missä olen näin sanonut? :D Ystävä siis haluaa matkustaa Suomeen, joten sen sijaan että asuisi hotellissa, saa majailla meillä kuukauden ilmaiseksi sillä "korvauksella" että katsoo vähän kissojen/huonekasvien/puutarhan perään. Itseasiassa ajattelin hänelle korvaustakin maksaa, jos oikeasti innostuu tuota pihaa värkkäämään (ystävä rakastaa pihalla puuhastelua, mutta en kehtaisi velvoittaa häneltä isoja puutarhahommia ilmaiseksi.)
AP
Aloituksessa sanoit että ystävä maksaa pientä korvausta siitä ilosta että vahtii taloasi ja hoitaa kissasi ja puutarhasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Euroopan komissio vaatii kaikkia Euroopan maita avaamaan rajansa viimeistään 21.6. Luulen tämän toteutuvan, sillä talous pitää saada toipumaan. Joten eiköhän ystäväsi voi heinäkuussa tulla.
Mihinkään muuhun kommentoimatta kuten siihen miten AP hyväksikäyttää hölmöä ystävää, niin linkkiä tälle väitteelle kun suomi on jo sanonut ettei meidän osalta EU-rajoja avata kuin pohjoismaille ja baltian maille.
Sorry, en löytänyt Ursula von Leyenin keskustelua, mutta tässä toinen linkki. Myös kolmansien maiden kansalaisten tulisi päästä Euroopan maihin 1.7. alkaen. Toki koronatilanne huomioiden.
Jos mä saisin asua kuukauden ilmaiseksi ulkomailla niin joku kukkien kastelu ja kissojen hoito olisi aika pieni homma.