Kenelle kuuluu lattiakaivon ja hajulukon pesu kerrostalossa?
Olen nämä nyt opiskelemaan lähtevälle nuorelle opettanut.
Kommentit (24)
Lattiakaivo asukkaalle, hajulukko (sen purku ja pesu) yhtiölle.
"Jos hajulukko kaipaa perusteellisempaa puhdistusta, se tulee avata ja tämä kuuluu taloyhtiön vastuunjakotaulukon mukaan taloyhtiön vastuulle. Osakkaan vastuulla on ilmoittaa tukoksesta. Ole siis yhteydessä tarvittaessa huoltoyhtiöösi!" google: hajulukon puhdistus vastuu
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa paapomista tämäkin. Avaan ja putsaan hajulukot itse kuten tähänkin asti, nehän rupee haisemaan huoltofirmaa odotellessa. Saati että rupeaisin päivystämään päiväkaupalla kun tietenkään mitään tarkempaa aikaa ei voi kertoa eikä sopia. Huonot kokemukset huoltofirmoista, siksi mun asuntoon ei tule yksikään huoltohessu omine lupineen. Aika vähän mitään putsattavaa löytyy kun käyttää viemärinaukasijaa säännöllisesti.
Ei meillä ainakaan hajulukot ala haisee muualla kuin kylppärissä, jonka suihkua ei ikinä käytetä. Silloinkin haju lähtee, kun lattiakaivoon lasketaan vettä.
Ja altaasta lähtevät putket saa puhdistettu soodalla ja etikalla.
Vierailija kirjoitti:
Lattiakaivo asukkaalle, hajulukko (sen purku ja pesu) yhtiölle.
"Jos hajulukko kaipaa perusteellisempaa puhdistusta, se tulee avata ja tämä kuuluu taloyhtiön vastuunjakotaulukon mukaan taloyhtiön vastuulle. Osakkaan vastuulla on ilmoittaa tukoksesta. Ole siis yhteydessä tarvittaessa huoltoyhtiöösi!" google: hajulukon puhdistus vastuu
Eikö taloyhtiön pitäisi huolehtia hajulukkojen puhdistamisesta säännöllisesti, ettei tukoksia pääse syntymään? Eihän tuossa ole mitään järkeä, että huoltoyhtiö tulee vasta sitten, kun putket ovat jo tukossa.
Miten niin mamma lähettää lapsensa maailmalle? Miksei lapsen isä opeta tämmösiä asioita, tarviiko äidin kaikesta huolehtia?