Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä raskauden jälkeistä masennusta?

Vierailija
05.06.2020 |

Synnytyksestä on jo 9kk, voiko näin myöhään olla vielä raskauden jälkeistä masennusta? Tai sopivatko oireeni muutenkaan siihen?
- Olen jatkuvasti itkuinen, jos joku kysyy sainko yöllä nukuttua meinaan alkaa itkeä kesken vastauksen. Myös telkkarin ohjelmat ja mainokset imettävät päivittäin.
- Tunnen itseni huonoksi äidiksi lähes kokoajan, koska en jaksa tehdä asioita lasteni kanssa ja olen tyytyväinen jos ovat pari tuntia ulkona jonkun kanssa.
- Toivon, että lapset kasvaisivat mahdollisimman nopeasti ja tunnen syyllisyyttä siitä, etten vaali tätä aikaa, jota kestää kuulemma niin vähän aikaa (musta tää on tuntunut ikuisuudelta)
- Mietin monta kertaa viikossa tehneeni virheen, kun hankin lapsia ja olen miettinyt olisiko heidän parempi muualla.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis itkettävät, eivät imetä. Siinäkään en onnistunut ja tunnen jääneeni paitsi jostain ja vielä enemmän, että lapseni ovat jääneet paitsi jostain niin tärkeästä.

Ap

Vierailija
2/21 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko raskaana?

Imetys ei toimi ehkäisykeinona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys voi johtua raudanpuutteesta. Itkuisuus voi taas johtua ehkäisypillereistä.

Samat pillerit ennen raskautta eivät aiheuttaneet mitään oireita. Nyt oli pakko vaihtaa kierrukkaan.

Vierailija
4/21 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole raskaana. Myöskään seksi ei ole huvittanut lasten syntymän jälkeen. Mieheni onneksi ymmärtää ja on itsekin väsynyt, ettei häntä niin paljoa nyt haittaa.

Ap

Vierailija
5/21 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä aloittanut mitään ehkäisyä, kahdesti kun ollaan synnytyksen jälkeen harrastettu seksiä oli käytössä kumi.

Ap

Vierailija
6/21 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennukselta vaikuttaa, mainitse asiasta neuvolassa.

Vierailija
7/21 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava neuvola 3kk kuluttua. Näitä oireita on ollut jo aiemminkin, mutta jotenkin luonteeseeni kuuluu tälläisten asioiden peittely ja vähättely julkisesti. Olisin voinut edellisellä neuvola kerralla sanoa, sen sijaan sanoin, että ihan hyvin menee, vähän välillä rankkaa ja väsyttää.

Ap

Vierailija
8/21 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako lasta sulla on?

Vierailija
9/21 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin tutulta. Voi se olla sitä mutta myös ihan normaalia rankassa elämän vaiheessa. Tilanne helpottaa kyllä, mutta tarvitset siihen aikaa. Omaa aikaa ja mielellään ystävien tukea jos mahdollista.

Vierailija
10/21 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on kaksi, kaksospojat.

Ap

Vierailija
11/21 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapset pois. Olen kuusi vuotta yrittänyt miehen kanssa ja meille ei lasta kuulu, sitten sinulla joka et heitä edes halua on kaksi. Ei ole reilua.

Vierailija
12/21 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien masentuneiden tai väsyneiden vanhempien, pitäisi sinun mielestä antaa lapset pois ? 

Huh huh.....

Vierailija
13/21 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä voisin hyvin adoptoida nuo kaksospojat, kun ei niitä omia lapsia tunnu olevan mulle varattu. Ap pääsisi eroon masennuksestaan, kun pääsisi eroon lapsistaan, lapset saisivat rakastavat vanhemmat ja mä saisin olla äiti, kaikki voittaisivat.

Vierailija
14/21 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis rakastan kyllä lapsiani ja en halua antaa heitä pois. Mietin vain olisiko heidän parempi ilman minua.

Ap

Vierailija
15/21 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu neuvolassa. Kyllähän tuo kuulostaa aika rankalta.

Vierailija
16/21 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea apua. Enkä yhtään ihmettele, jos itkettää, uuvuttaa ja masentaa, kaksosarki varmasti rankkaa. Meil oli yks laps ja tunsin kaikkia noita, se menee ohi viimeistään kun päiväkoti alkaa. Soita neuvolaan, älä jää odottelemaan 3 kk. Saat elämäsi takaisin ja ehkä seksikin maistuu. Siitäkin voi olla apua, jos pääsisit juttelemaan ja itkeskelemään jonnekin <3 sitähän se terapia on :'D

Vierailija
17/21 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väsymys voi johtua raudanpuutteesta. Itkuisuus voi taas johtua ehkäisypillereistä.

Samat pillerit ennen raskautta eivät aiheuttaneet mitään oireita. Nyt oli pakko vaihtaa kierrukkaan.

Ap, käy ferritiinikokeessa! Simppelillä verikokeella saat tiedon rautavarastojen tilasta. Hyvä hemoglobiini ei välttämättä kerro koko totuutta. Rauskauden aikana ja synnytyksessä nainen menettää aina rautavarastoja. Sinun oireesi eivät välttämättä johdu alhaisesta ferritiinistä, mutta jos johtuvat, niin ainakin hoito on suhteellisen helppoa, vaikka rautatabletit voivatkin ärsyttää vatsaa.

Vierailija
18/21 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä voisin hyvin adoptoida nuo kaksospojat, kun ei niitä omia lapsia tunnu olevan mulle varattu. Ap pääsisi eroon masennuksestaan, kun pääsisi eroon lapsistaan, lapset saisivat rakastavat vanhemmat ja mä saisin olla äiti, kaikki voittaisivat.

Vau mikä idiootti olet!

Vierailija
19/21 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, auttoi kun sai kuulla, että muillakin on ollut tälläistä ja että oireeni voivat olla masennusta ja että täältä on mahdollista vielä nousta.

Ap

Vierailija
20/21 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna lapset pois. Olen kuusi vuotta yrittänyt miehen kanssa ja meille ei lasta kuulu, sitten sinulla joka et heitä edes halua on kaksi. Ei ole reilua.

Oletpa ilkeä ja empatiakyvytön, nämä ominaisuudetko tekee sinusta nyt sitten paremman äidin?

Aloittajalle voimia, kuulostaa tutulta. Itse tajusin vasta oloni parannuttua, että olin kärsinyt synnytyksen jälkeisestä masennuksesta. Koita löytää voima keskustella asiasta neuvolassa, käy avoneuvolassa jos paikkakunnallasi sellainen on, jos ei niin koita varata ylimääräinen aika lähemmäs. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme