Kauanko kestää toipua työuupumuksesta?
Olen uupunut, tosi uupunut, ja koronakevät on ollut viimeinen korsi joka katkaisi kamelin selän. Oon sinnitellyt pitkään voimieni äärirajoilla, jo kuukausia, koska ajatuskin sairaslomasta hävettää. Viime syksynä olin pari viikkoa sairaslomalla pakon edessä, mutta tilanne on jatkunut niin pitkään että pelkään etten enää selviä parilla viikolla. Nukun surkeasti ja jos nukahdan, herään paniikissa stressaamaan jotain työasiaa. Oon kadottanut kaiken perspektiivin ja pienetkin asiat tuntuu mahdottomilta. Keskittymiskyky on olematon, työsuoritus surkea.
Jos jollain on ollut samanlaista, miten nopeasti olette toipuneet? Häpeän kuollakseni heikkouttani ja eniten maailmassa haluaisin olla entinen oma tehokas itseni.
Kommentit (22)
Oma jaksaminen etusijalle kirjoitti:
3-4 vuoden kiivaasta työtahdista on mennyt aikalailla sama aika toipua. Tuosta ajasta olin 1,5 vuotta pois työelämästä. Minullakin on alentunut stressinsietokyky, sekä en enää pysty työskentelemään hektisesti, kuin muutamia perättäisiä päiviä maksimissaan.
Liiallisen hektisyyden seurauksena alkaa aamuyön heräilyt tai toinen oire lamaantuminen, kun työkuorma alkaa näyttää liian suurelta/haastavalta. Toisaalta nuo yöheräämiset on merkki siitä, että tahti on ollut liian kova.
Yrittäjämäinen työskentelytapani on jäänyt, tämä tarkoittaa 8 tunnin työpäivää, sekä ei enää työsähköpostien lukemista työajan ulkopuolella.
Kyllä siitä paranee ja oma elämänlaatuni on nyt paljon parempi.
Lamaantuminen ja heräillyt on valitettavasti liiankin tuttuja.
Ap
3-4 vuoden kiivaasta työtahdista on mennyt aikalailla sama aika toipua. Tuosta ajasta olin 1,5 vuotta pois työelämästä. Minullakin on alentunut stressinsietokyky, sekä en enää pysty työskentelemään hektisesti, kuin muutamia perättäisiä päiviä maksimissaan.
Liiallisen hektisyyden seurauksena alkaa aamuyön heräilyt tai toinen oire lamaantuminen, kun työkuorma alkaa näyttää liian suurelta/haastavalta. Toisaalta nuo yöheräämiset on merkki siitä, että tahti on ollut liian kova.
Yrittäjämäinen työskentelytapani on jäänyt, tämä tarkoittaa 8 tunnin työpäivää, sekä ei enää työsähköpostien lukemista työajan ulkopuolella.
Kyllä siitä paranee ja oma elämänlaatuni on nyt paljon parempi.