Tunnetko yhtään korkeasti koulutettua
...ja älykästä ihmistä, joka myöntäisi kannattavansa persuja?
Kommentit (63)
Rasismi on täysin väärin, mutta lokkeilu ja rottailu pitäisi saada loppumaan ihonväristä riippumatta. Eli siis samat mahdollisuudet ja velvollisuudet väristä riippumatta, koskien ihan kantasuomalaisiakin. Lisäksi pakkoruotsin voisi lakkauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovapalkkaisilta palkansaajilta puuttuu oma puolue. Kokoomus ei ole sellainen sillä se on vain pääoman asialla, siis rikkaiden omistajien ja sijoittajien. Hyvätuloinen palkansaaja on ahtaalla, kun yli puolet palkasta menee veroa ja lopputulos on se että on yhtä köyhä kuin duunari. Mullakin menee alle 10ke palkasta puolet veroihin eli köyhää ollaan silti.
Olen korkeakoulutettu hyvätuloinen palkansaaja. En ymmärrä, miksi pitäisi olla puolue, joka ajaa minun asiaani, kun minullahan on asiat niin hyvin. Koen olevani yhteiskunnassa etuoikeutettu. Haluan äänestää puoluetta, joka ajaa niiden asiaa, joilla menee huonommin kuin minulla (käytännössä yleensä Vasemmistoliittoa). Palkastani menee veroja melkein puolet ja pääomatuloista tietysti jonkin verran myös, mutta en missään vaiheessa ole kokenut olevani köyhä, kun yli kolme tonnia jää käteenkin. Kuvitteletko että se on jotain köyhyyttä?
Meneehän asumiseenkin jo vähintään 1000 euroa kuussa ja lapset harrastavat, autoon, ruokaan ja matkoihin menee jne. Lisäksi hyväpalkkainen raataa töissä koko ajan, eikä edes hoitaa lapsiaan, vaan joutuu ottamaan lastenvahdin, että voi tehdä töitä. Lähes mitään ei hyväpalkkaisellakaan jää käteen. Työttömille kustannetaan asunto ja toimeentulo, joten lopputulos on lähes sama, mutta asuntoon ei pysty työtön säästämään, jos työttömyys jatkuu pitkään.
Niin no, vähänkin pidempään jos on työttömänä, niin lapset eivät kummoisia harrasta, päinvastoin joutuvat lopettamaan entiset harrastuksensa. Autoon ei siihenkään ole varaa. Matkat on se minkä lähiliikenteen bussilla voi tehdä. Moni töissäkäyvä matkustelee jopa ulkomailla. Aika paljon niitä reissujuttuja tälläkin palstalla näkyy. Ruokakin voi olla vähän laadukkaampaa. Ei tietenkään kaikilla, on pienipalkkaisiakin töissäkäyviä jotka joutuvat syynäämään hintalappuja siinä kuin työttömätkin, mutta nyt kai oli puhe hyvätuloisista palkansaajista?
Asumiseen ei tietenkään kaikilla mene noin paljon. Riippuu missä asuu ja kuinka leveästi, tai onko esimerkiksi velaton omistusasunto. Monella työttömälläkin muuten on sellainen. Eikä työttömälle noin vain asuntoa kustanneta! Omituinen harhaluulo. Asumistukea voi hakea samoin edellytyksin kuin töissäkäyväkin, mutta ei se kaikkia asumiskuluja kata.
Olen ollut itse sekä pienipalkkaisessa työssä, peruspäivärahalla, hyväpalkkaisessa työssä ja ansiosidonnaisella työttömyyspäivärahalla. Aina on sitä enemmän jäänyt säästöön mitä enemmän on ollut tuloja. Ja kun on ollut paremmat tulot, on elämä ollut taloudellisesti paljon vapaampaa. Näin progressiivisesta verotuksesta huolimatta. Ehkäpä talous on taitolaji: kaikilla eivät sittenkään menot kasva tulojen myötä, jolloin ei tule sitä tunnetta ettei rahat koskaan riitä. Voisi tehdä monelle työssäkäyvälle hyvää välilä kokeilla "helppoa" ja "rentouttavaa" työttömyyttä parikin vuotta.
Meneehän asumiseenkin jo vähintään 1000 euroa kuussa ja lapset harrastavat, autoon, ruokaan ja matkoihin menee jne. Lisäksi hyväpalkkainen raataa töissä koko ajan, eikä edes hoitaa lapsiaan, vaan joutuu ottamaan lastenvahdin, että voi tehdä töitä. Lähes mitään ei hyväpalkkaisellakaan jää käteen. Työttömille kustannetaan asunto ja toimeentulo, joten lopputulos on lähes sama, mutta asuntoon ei pysty työtön säästämään, jos työttömyys jatkuu pitkään.