Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kirjanpito ihan huuhaata? Kyllähän kehittynyt kassakone säästäisi firmat täysin kirjanpidolta.

Vierailija
04.06.2020 |

Näin naiset ja miehet kirjanpidosta voisi palata kotiin velttoilemaan.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehittynyt kassakone vie kuules helposti yrityksen vastuuhenkilöt käräjille, jollei joku sitä kirjanpitoa hoida. ;)

siis mielestäsi kaikki paitsi kirjanpito voidaan tulevaisuudessa automatisoida? Näin toki kertoi vakavalla naamalla myös eräs opettja minulle liiketalouden koulutusohjelmassa :D

ap 

No vähän vaikea on automatisoida esimerkiksi erilaisia verotuksen tilanteiden tulkintaa kun ei edes verottajalla ole antaa tyhjentävää vastausta.

Kirjanpito on pitkälti eri tilanteiden tulkintaa yritys- ja tapauskohtaisesti. Totta kai perustiliöinnit ym. on jo nyt automatisoitu aika pitkälle, mutta kun se kirjanpito harvoin on sitä pelkkää tiliöintiä.

Vierailija
22/23 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitsee ohjelmistokehittäjiä kun se tietokone on jo kerran keksitty? Eikö se tietokone voisi itse luoda niitä tietsikkapelejä ja ohjelmia niin ei tarvitsisi maksaa palkkaa tollasille vetelehtijöille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitsee ohjelmistokehittäjiä kun se tietokone on jo kerran keksitty? Eikö se tietokone voisi itse luoda niitä tietsikkapelejä ja ohjelmia niin ei tarvitsisi maksaa palkkaa tollasille vetelehtijöille.

Syy siihen on, että koneen kehittämät pelit ovat liian vaikeita ihmisen reaktioille ja näkökyvylle.  Ihmiselämä on numeroiden valossa taas koneelle helppoa.

ap