Miehen biseksuaalisuus, ongelma naisille?
Otsikossa kysymys. Asiaa pohtiva 30 vee normaali "hetero" mies.
Kommentit (99)
Ei haittaisi. Kunhan olisi suhteessa uskollinen, mutta samaa edellytän heteroiltakin.
Kävin juuri luovuttamassa verta. Siellä kysytään vieläkin, onko luovuttaja tai luovuttajan kumppanin harrastanut miestenvälistä seksiä.
Koska tahdon edelleen luovuttaa verta säännöllisesti, mies joka on harrastanut seksiä toisen miehen kanssa, olisi ehdoton ei.
Muutenkaan en olisi ihmisen kanssa jonka sukupuolitautiriski on suurempi kuin omani.
Kylläpä ahdisti lukea näin avoimen homofobisia vastauksia :( välillä unohtaa millaista valtaväestön järjenjuoksu tämänkin asian suhteen on. T. Lesbopalstailija
Vierailija kirjoitti:
Olisi minulle ongelma jos mieheni ei malttaisi pysyä erossa vieraiden miesten hanureista. Tautiriski kasvaa.
Mutta vieraiden naisten p.illut on ok?
En kyllä ymmärrä miksi ihmiset olettaa biseksuaalisten olevan heti pettäjiä? Mikä logiikka. Ihan heteronakin voi pettää. Ja pystyisin seurustelemaan, olen itsekin bi
n21
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän en lesbonaisena ole varmastikaan varsinaisesti kohderyhmää, mutta vastaanpa kuitenkin. Musta tuntuisi tosi oudolta, että parisuhteessa mahdollista biseksuaalisuutta ylipäätään tuotaisiin sen enempää esiin. Heräisi kysymys, että miksi ihmeessä ja mitä sillä haetaan. Miksi edes ottaisit parisuhteessa esille sitä, että olet viehtynyt sukupuolesta, jota kumppanisi ei edusta? Eihän tuollainen voi olla aiheuttamatta hämmennystä ja varmasti monen kohdalla myös epävarmuutta omasta riittämisestä.
Minusta pitää olla realisti. En itse edellytä, että naiseni näkee maailmassa vain minut. Siis että olisin suurin ja mahtavin kaikilla mahdollisilla osa-alueilla.
Minulle on tärkeää, että nainen hyväksyy minut kokonaisuutena ja pitää minua omana täydellisenä elämänkunppaninaan. Jos naiseni pitää esim. Naiskauneudesta tai tykkää katsella trimmattuja ja lihaksikkaita miehiä, niin suon hänelle sen ilon.
En halua "kuristaa" ja pakottaa naistani valehtelemaan minulle, vaan haluan hänen nauttivan elämästään. Tärkeintä on, että naiseni haluaa jakaa elämänsä minun kanssani.
Ap
Tietenkin jokainen pitää viehättävinä myös muita kuin omaa kumppania, mutta ei kai sitä tavallisesti kumppanin naamaan hierota kuitenkaan. Jos olisi tyttöystävä, joka mun nähteni oikein kuolaisi miehiä ja kommentoisi niiden hyvännäköisyyttä, niin se olisi tosi lyhytikäinen suhde. Tosi epäkunnioittavaa ja ilkeää sitä omaa kumppania kohtaan.
Toki eri ihmiset näkee asiat eri tavalla, mutta musta tää on vaan normaalia kumppanin tunteiden huomioon ottamista, että ei tollasia asioita sanota ääneen silti. Ehkä sun pitäisi itse koettaa hyväksyä tuo puoli itsessäsi? Vai avointa suhdettako haet? Selvitä nyt ensin itsellesi, mitä suhteelta haluat. Haluatko parisuhteen naisen kanssa vai kokeilua miehen kanssa vai mitä.
Kiitos kommentista. Juu ei tietenkään jatkuvasti hierota ja kyyläillä muiden perään, mutta kun yhteiseloa on takana n 10 vuotta niin kyllä kaikenlaisista mieltymyksistä on ollut puhetta...
Mitäkö haluan? Jaa-a nyt pistit kyllä pahan :D
Jos yksi pitää valita, niin ehdottomasti jatkaa nykyisessä suhteessa. Toisaalta jotenkin tuntuu pahalta kantaa yksin sisällä tätä "fantasiaa"Ap
No mun vinkki olisi, että mieti tarkkaan, mitä haluaisit tuon asian esille ottamisella saavuttaa. Haluaisitko luvan päästä toteuttamaan tätä fantasiaa vai enemmän jonkinlaista ymmärrystä taipumuksellesi, ja olisiko se sen arvoista, että suhteeseen tulisi mahdollisesti epävarmuutta ja ylimääräistä murhetta? Täältä vauvapalstalta et saa vastausta siihen, miten juuri sinun kumppanisi asiaan suhtautuisi. Joka tapauksessa kannattaa ottaa huomioon, että jos biseksuaalisuus tulee uutena asiana kumppanillesi, niin sillä voi olla huonojakin seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Ajatukset on ajatuksia. Mun ei tartte tietää, mitä aviomieheni ajattelee esim. kun rakastelemme, eikä hänen tartte tietää minun ajatuksiani.
Ollaan uskollisia toisillemme, se merkitsee <3
Uskollisina vaikenette toisillenne ja pidätte omat ajatuksenne salaisuutena toisiltanne, hienoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän en lesbonaisena ole varmastikaan varsinaisesti kohderyhmää, mutta vastaanpa kuitenkin. Musta tuntuisi tosi oudolta, että parisuhteessa mahdollista biseksuaalisuutta ylipäätään tuotaisiin sen enempää esiin. Heräisi kysymys, että miksi ihmeessä ja mitä sillä haetaan. Miksi edes ottaisit parisuhteessa esille sitä, että olet viehtynyt sukupuolesta, jota kumppanisi ei edusta? Eihän tuollainen voi olla aiheuttamatta hämmennystä ja varmasti monen kohdalla myös epävarmuutta omasta riittämisestä.
Minusta pitää olla realisti. En itse edellytä, että naiseni näkee maailmassa vain minut. Siis että olisin suurin ja mahtavin kaikilla mahdollisilla osa-alueilla.
Minulle on tärkeää, että nainen hyväksyy minut kokonaisuutena ja pitää minua omana täydellisenä elämänkunppaninaan. Jos naiseni pitää esim. Naiskauneudesta tai tykkää katsella trimmattuja ja lihaksikkaita miehiä, niin suon hänelle sen ilon.
En halua "kuristaa" ja pakottaa naistani valehtelemaan minulle, vaan haluan hänen nauttivan elämästään. Tärkeintä on, että naiseni haluaa jakaa elämänsä minun kanssani.
Ap
Tietenkin jokainen pitää viehättävinä myös muita kuin omaa kumppania, mutta ei kai sitä tavallisesti kumppanin naamaan hierota kuitenkaan. Jos olisi tyttöystävä, joka mun nähteni oikein kuolaisi miehiä ja kommentoisi niiden hyvännäköisyyttä, niin se olisi tosi lyhytikäinen suhde. Tosi epäkunnioittavaa ja ilkeää sitä omaa kumppania kohtaan.
Toki eri ihmiset näkee asiat eri tavalla, mutta musta tää on vaan normaalia kumppanin tunteiden huomioon ottamista, että ei tollasia asioita sanota ääneen silti. Ehkä sun pitäisi itse koettaa hyväksyä tuo puoli itsessäsi? Vai avointa suhdettako haet? Selvitä nyt ensin itsellesi, mitä suhteelta haluat. Haluatko parisuhteen naisen kanssa vai kokeilua miehen kanssa vai mitä.
Eihän tämä liity sinänsä biseksuaalisuuteen. Törppöjä on kaikissa seksuaalisuuksissa, mutta en pidä ajatuksesta (mikä tässäkin keskustelussa ilmenee) että biseksuaalit olisivat jotenkin muita alttiimpia pettämään, tai pelkästään kumppanin sukupuoli ei riittäisi. Samoilla perusteilla ihan heteroidenhan pitäisi olla vainoharhaisia kaikista.
Vierailija kirjoitti:
Kävin juuri luovuttamassa verta. Siellä kysytään vieläkin, onko luovuttaja tai luovuttajan kumppanin harrastanut miestenvälistä seksiä.
Koska tahdon edelleen luovuttaa verta säännöllisesti, mies joka on harrastanut seksiä toisen miehen kanssa, olisi ehdoton ei.
Muutenkaan en olisi ihmisen kanssa jonka sukupuolitautiriski on suurempi kuin omani.
Tässä on tosi omituinen logiikka. Jos sukupuolitaudit huolettaa, niin miksi ei käy testeissä sen sijaan, että veikkailee itse kunkin "riskejä" jollain menneen vuosisadan ennakkoluuloihin perustuvalla kaavalla?
Vierailija kirjoitti:
Olen 30-vuotias hetero nainen ja ikävä sanoa mutta minua haittaisi. Ainakin osittain. Rehellisesti sanottuna minua ällöttää ajatus homoseksistä (anteeksi vain jos joku loukkaantuu).
Jos olisi oikeasti joku 20 vuotta naimisissa uskollisesti oltu ja mies sitten kertoisi, että näin asia on mutta ei harkitse, eikä ole koskaan harkinnutkaan pettävänsä/jättävänsä minua, niin se olis ok.
Jos sinä et nyt ole ihan varma kuka olet ja mitä tunnet, niin suosittelen selvittämään asian, koska jos suhteessa alat asiaa miettimään vuosien jälkeen satutat toista ja hukkaat myös hänen vuodet (tai siis mahdollisesti hukkaat)
Eli neuvosi minulle on, että heitän vaimoni ja kolme yhteistä lastamme omakotitalostani samantien pihalle ja lähden kokeilemaan miltä tuntuu kun mies ottaa minulta suihin...
Kiitos, mutta ehkä harkitsen vielä hetken 😂
Ap
Naiset ovat suvaitsevaisempia kuin miehet. Eiku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 30-vuotias hetero nainen ja ikävä sanoa mutta minua haittaisi. Ainakin osittain. Rehellisesti sanottuna minua ällöttää ajatus homoseksistä (anteeksi vain jos joku loukkaantuu).
Jos olisi oikeasti joku 20 vuotta naimisissa uskollisesti oltu ja mies sitten kertoisi, että näin asia on mutta ei harkitse, eikä ole koskaan harkinnutkaan pettävänsä/jättävänsä minua, niin se olis ok.
Jos sinä et nyt ole ihan varma kuka olet ja mitä tunnet, niin suosittelen selvittämään asian, koska jos suhteessa alat asiaa miettimään vuosien jälkeen satutat toista ja hukkaat myös hänen vuodet (tai siis mahdollisesti hukkaat)
Ihan sivusta kyselen, että mitä se homoseksi sitten on? suuseksiä vai anaalia? miten jos on heteropari, muuttuuko silloin homosteluksi?
Niin minua siis ällöttää ajatus kahdesta miehestä suutelemassa tai kahdesta naisesta. (anteeksi taas jos joku loukkaantuu)
Anaaliseksi... ei tee homoa mutta ällöttävää sekin on, eikä taida muutenkaan olla terveydelle ja pidätyskyvylle hyväksi.
Suuseksi - yliarvostettua, mutta tiedän, että monelle naiselle ainoa tapa saada orgasmi. Suuseksissä tarkoituksena on tuottaa mielihyvää vain toiselle osapuolelle, joten täytyisi ehdottamasti rakastaa henkilöä. En tiedä onko ällöttävää, muttei mieluisaa. Tai siis verrataan sitä nyt toisen jalkojen hieromiseen, teet sitä vain tehdäksesi toisen tyytyväiseksi?
Voi herranjumala!
Suuseksi yliarvostettua vaikka samalla toteat, että hyvä tai ainoa tapa saada orkku.
Ootko koskaan tullut ajatelleeksi, että myös suihinottaja voi itse ihan aidosti kiihottua siitä mitä tekee?
Ex-mieheni kertoi suhteemme alussa että on bi. Minua se ei haitannut koska hän kertoi että rakastaa minua eikä hän haikaile muita ihmisiä. Olimme yhdessä 13 vuotta, saimme 2 lasta. Sitten hän pudotti pommin..hän onkin homo, löytänyt miehen johon rakastunut. Siinä meni 13 vuotta itsellä kankkulan kaivoon. Saimme tietysti ihanat lapset, muuten tuntuu että koko elämä oli valhetta ja sitähän se olikin. Mies ja hänen kumppani voivat nyt elellä onnellisesta perhe-elämää meidän lasten kanssa. Ilman naistahan eli minua, he eivät olisi saaneet lapsia elämäänsä.
Kaapista tulleita "hetero" miehiä aina hehkutetaan mutta aina unohdetaan ne vaimot joiden koko elämä romahtaa, hukkaan heitettyjä vuosia. Nämä miehet eivät suo toiselle onnea vaan valehtelevat ja piilottelevat naisen kustannuksella.
Mieheni on bi-seksuaali ja tämä on ollut päivänselvä asia alusta asti. Hän rakastaa minua ja on onnellinen kanssani, eikä kummankaan seksuaalisuudesta ole tullut isompaa haloota tai kynnyskysymystä. Itse olen hetero. On aika stereotyyppisyä ajatella, että ihmisen seksuaalinen suuntautuminen vaikuttaisi hänen kykyynsä muodostaa pitkäkestoinen parisuhde rakastamansa ihmisen kanssa. Mieheni on uskollinen minulle siinä missä minä hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eihän tämä liity sinänsä biseksuaalisuuteen. Törppöjä on kaikissa seksuaalisuuksissa, mutta en pidä ajatuksesta (mikä tässäkin keskustelussa ilmenee) että biseksuaalit olisivat jotenkin muita alttiimpia pettämään, tai pelkästään kumppanin sukupuoli ei riittäisi. Samoilla perusteilla ihan heteroidenhan pitäisi olla vainoharhaisia kaikista.
No ei liitykään ja vastasin jo eräälle toiselle aiemmin tässä ketjussa ja yritin selittää paremmin, mitä tarkoitin. Ei mulla ole ainakaan tarkoitus maalata biseksuaaleista kuvaa pettäjinä tai mitään muutakaan sellaista.
Tuntuu vähän ikävästi siltä, kuin mun kommenttejani ymmärrettäisiin tahallaan väärin, vaikka mahdollisesti ehkä ilmaisen itseäni myös huonosti.
Ajattelen, että lähtökohtaisesti ihminen on biseksuaali. Se mihin suuntaan kukakin kallistuu ja kuinka paljon on sitten yksilön ominaisuus myös ympäristö meitä muovaa syntymän jälkeen. Kaikista meistä löytyy niin maskuliinisia kuin feminiinisiä piirteitä. Sillä on ihmisen evoluution kannalta ollut merkitystä historian saatossa.
Seksuaalisuus on paljon muutakin kuin seksiä ja penetraatiota. Se on henkeä.
Vierailija kirjoitti:
Ex-mieheni kertoi suhteemme alussa että on bi. Minua se ei haitannut koska hän kertoi että rakastaa minua eikä hän haikaile muita ihmisiä. Olimme yhdessä 13 vuotta, saimme 2 lasta. Sitten hän pudotti pommin..hän onkin homo, löytänyt miehen johon rakastunut. Siinä meni 13 vuotta itsellä kankkulan kaivoon. Saimme tietysti ihanat lapset, muuten tuntuu että koko elämä oli valhetta ja sitähän se olikin. Mies ja hänen kumppani voivat nyt elellä onnellisesta perhe-elämää meidän lasten kanssa. Ilman naistahan eli minua, he eivät olisi saaneet lapsia elämäänsä.
Kaapista tulleita "hetero" miehiä aina hehkutetaan mutta aina unohdetaan ne vaimot joiden koko elämä romahtaa, hukkaan heitettyjä vuosia. Nämä miehet eivät suo toiselle onnea vaan valehtelevat ja piilottelevat naisen kustannuksella.
Olisi muuten paljon vähemmän näitä kaapistatulotarinoita, joissa joku kärsii, jos ihmiskunta osaisi suhtautua järkevästi homoseksuaalisuuteen. Ei se ole vielä 2000-luvullakaan ollut okei tytön tykätä tytöistä tai pojan pojista. En olisi minäkään hakannut päätäni seinään parisuhteissa miesten kanssa ja särkenyt montaa sydäntä sillä harharetkellä. Kykenin myöntämään lesbouteni, asian jonka oikeasti tiesin jo noin 10-vuotiaasta, vasta kun heteroelämä kävi yksinkertaisesti mahdottomaksi enää suorittaa.
That being said, ei se missään nimessä kivaa niille kulissiliittojen toisille osapuolille tietenkään ole. Olen pahoillani puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä ole mitään kummempaa kuin heterosuhteestakaan lähtemisessä. Yli puolet heterosuhteista päättyy eroon ja monet myös pettävät suhteen aikana puolisoaan. Samalla tavalla jätetty osapuoli saattaa kokea parisuhteensa valheeksi.
Niin minua siis ällöttää ajatus kahdesta miehestä suutelemassa tai kahdesta naisesta. (anteeksi taas jos joku loukkaantuu)
Anaaliseksi... ei tee homoa mutta ällöttävää sekin on, eikä taida muutenkaan olla terveydelle ja pidätyskyvylle hyväksi.
Suuseksi - yliarvostettua, mutta tiedän, että monelle naiselle ainoa tapa saada orgasmi. Suuseksissä tarkoituksena on tuottaa mielihyvää vain toiselle osapuolelle, joten täytyisi ehdottamasti rakastaa henkilöä. En tiedä onko ällöttävää, muttei mieluisaa. Tai siis verrataan sitä nyt toisen jalkojen hieromiseen, teet sitä vain tehdäksesi toisen tyytyväiseksi?