Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++ Heinäkuiset perjantaina +++

07.07.2006 |

Aloitinpa pinon, kun olen yön kippuroinut kovenevissa supistuksissa ja tässä pähkäilen päästänkö miestä töihin vai lähdetäänkö synnyttämään:) Aluksi suppareita tuli 10min välein ja nyt jo 3-5 min välein. Kuitenkin pelottaapi, että jos lopahtavat kesken...

Käytiin eilen espalla kävelemässä reilu kierros ja sit vielä syömässä. Sieltähän ne supistukset sai aikalailla vauhtia:) Onneksi sain nukuttua 2,5 tuntia ennenkuin heräsin näihin kovempiin kipuihin.

No ajatus pätkii suppareiden takia. Pitäkää peukkua, että ei lopahtaisi tämä mun " synnytys" . Tulen illalla itkemään teille, jos niin käy...

t. mm ja pikkupoika 40+5

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meidän perheen sydän suli

Tiistaina 4.7 (rv 38+0) alkoi tapahtua sitten toden teolla. Aamulla tunsin ekan supistuksen klo 8 ja siitä eteenpäin niitä tuli tasaseen tahtiin, välien vaihdellessa 2-10 minuuttiin. Kestoiltaan supistukset eivät missään vaiheessa olleet yli 30 sekunttia ja siksi sairaalaan lähtö venähtikin. Luulin ettei nuo supistukset saa mitää aukaistuksi mutta toisin kävi.

Kahdentoista jälkeen soitin akille että tule sittenkin jo kotiin ja samoin äidilleni että tulee katsomaan neaa että taitaa lähtö tulla. Kerkesin jo kiroamaan itseni että jätin lähdön näin viime tippaan, sillä kivut rupesivat olemaan huippuluokkaa. Ensin saapui siskoni ja äitini ja pian myös aki. Minun oli pitänyt soittaa maistraattiin ja varata meille vihkimisaika mutta enhän noiden supistusten kourissa voinut mihinkään soittaa. Niinpä sisko sitten soitti puolestani ja virkailija hiukan ihmetteli kun siskoni kysyi aina minulta tietoja ja sanoi että vastaus tulee kun supistus menee ohi.

Vihdoin viimein pääsimme matkaan ja jo puolessa välissä tuntui siltä että vauva syntyy autoon. Kun pääsin sairaalan ovista sisään, näytti klo 13.30. Kätilö katsoi äkkiä alas ja sanoi että nyt saliin tämä äippä ja sassiin. Olin 8cm auki. Sain spinaalipuudutuksen. Ai jepulis, mikä tunne kun ne tuskat loppui. Sain vain ihme reaktion tuosta puudutteesta, nimittäin sähköiskun tunteen toiseen jalkaan. Lääkäri jäi hetkeksi siihen ja pulssiani yms seurattiin hetken aikaa.

Kun kalvot puhkaistiin niin huomattiin että vauva oli kakannut lapsiveteen ja kun tämä syntyy niin imetään suu ja nenä tyhjäksi nesteistä ennen kuin ensimmäinen rääkäisy kuuluisi. Kahdella ponnistuksella syntyi meidän pojan viikari, painoa 3720g ja pituutta komeat 51cm.

Synnytyksen kokonaiskesto 6,5 tuntia ja sairaalassa kerkesin olla tunnin eli nopea synnytys. Olo oli heti synnytyksen jälkeen mahtava, ei repeämiä yms..

Eilen kotiuduttiin sairaalasta ja nyt sitten totutellaan elämään taaperon ja vauvan kanssa. Vaatii meiltä jokaiselta totuttelua mutta kunhan saadaan arki rullaamaan niin eiköhän tämä tästä.

Lapsistaan onnelliset Riikka &Aki sekä lapset Nea ja Max 3vrk

Vierailija
2/21 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin eiliseen pinoon meidän synnytyksestä pikkuisen.

Kuhan jaksan niin teen tarinan synnytys puolelle...

Onnea kaikille jotka ovat jo vauvansa saaneet ja stemppiä synnytykseen menneille ja sitä toivoville!!!!

mutsi ja tyttö 4vrk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänä aamuna ultrassa ja poika nyt reilut 3,5kg.

Lääkäri kysyi haluanko että katsotaan kohdunkaulan tilanne, sanoin että eipä se viime viikosta varmaan ole muuttunut miksikään, koska supstuksia ei ole ollut yhtään.

No, olinkin auennut 1cm:n tietämättäni!

Miten te muut, varsinkin uudelleensynnyttäjät olette auenneet etukäteen ja miten kauan siitä synnytykseen?

Ras-mam ja poitsu 37+1

Vierailija
4/21 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tämä ihana pakkaus on tässä mun sylissä ja nukkuu. Tultiin juuri kotiin, olo on euforinen ja onnellinen.

Synnytys meni kuin oppikirjasta, vaikka rajusti sitten etenikin. Sairaalaan saavuttiin klo 5.30. Klo 9 olin auki 4cm, alettiin valmistella epiduraalia. Se ei kuitenkaan koskaan ehtinyt vaikuttaa, kun n. klo 10 alkoi jumalattoman kipeät supistelut ja yhtäkkiä tunsinkin jo ponnistamisen tarvetta. Olin varttitunnissa auennut ->10cm ja sen kyllä tunsi! Ja ei kun ponnistamaan kiireellä ja vauva ulkona 8 minuutin ponnistamisen (5 työnnön) jälkeen!

Ei tarvittu leikata epparia ja muutenkin olo oli heti tosi hyvä. Tyttö sai täydet 10 pistettä, muhun ommeltiin 2 tikkiä. Vauvan paino oli 3080g, pituus 48cm ja pipa 33cm:) Aika tirpukka siis!¨( kerrankin painoarvio meni oikein- rv 38+5 lääkäri ultrasi n.3 kiloisen tytön ja sehän se oli!)

Nyt siis kotona, esikoinen tulee mumman ja vaarin kanssa mökiltä huomenna.Vauvalta odottaa paketti pojalle..täytyy muutenkin miettiä vähän, että kuinka se kotiintulo hoidetaan mallikkaasti...kissa ei ainakaan ole moksiskaan tulokkaasta.

Olen täysimettänyt vauvaa, yhtään lisämaitoa ei olla tarvittu!Vauva imee hyvin ja on terhakka- tosin myös tempperamenttia löytyy! ihana suloinen tummatukka, johon ei voi olla rakastumatta koko ajan uudestaan. Viime yön' ä tyttö nukkui klo 01-6.15 heräämättä...jatkuispa samalla tavalla! (toiveajattelua...:))

Zemppiä kaikille koitokseen! Kyllä tälläisen paketin eteen kannattaa nähdä se kaikki vaiva, kivut ja kärsimys, jota minäkin olen osakseni saanut noina 9 kuukautena.

tavataan vauva-puolella!

sitruska rv 0.

Vierailija
5/21 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakautuneet sen kun lisääntyy=) Suviandesta ei oo kuulunut myöskään...taitaa saada onnitella jo heitäkin!

Tulin just neuvolasta. Kaikki ok, paitsi hb joka oli edelleen alhainen 104. No eihän tässä tosin ole tullu otettua tuota lisärautaa ku viikko. Seuraava käynti kymmenen päivän päähän. Painoa oli tullu taas 500g/viikko... sais jo ruveta putoon, mutta eipä taida makkarat ja jäätelöt asiaa auttaa;) Nautin nyt kyllä kesästä sen minkä voin, laihdutellaan sitte myöhemmin talvella!!!

Hyvät viikonlopun alut kaikille ja koittakaa jaksaa nää hellepäivät!!

Snowy rv 37+6

Vierailija
6/21 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä rotarokotuksesta oli juttua uusimmassa kaksplussassa.

Rokotteen voi pyytää reseptille lääkäriltä. Suun kautta annettavan rokotteen hinta apteekissa on reilut 60¿. Rokotetta annetaan kaksi kertaa. Ensimmäinen annos on hyvä antaa kolmen kuukauden iässä ja toinen noin viisikuisena. VANHEMMILLE LAPSILLE ROKOTETTA EI TULISI ANTAA SILLÄ VIELÄ EI OLE KUNNOLLA TUTKITTU AIHEUTTAAKO SE HEILLÄ SUOLENTUPPEUMIA.

Suositeltavaa olisi, että vanhemmat veisivät rokotteen neuvolaan tai lääkärille, missä ammattilainen sekoittaisi kylmäkuivatun rokotteen liuottimeen. Toistaiseksi saatavilla on vain sekoitettavaa Rotarix-rokotetta, mutta myöhemmin markkinoille on tulossa myös kokonaan nestemäistä valmistetta. Rokote antaa lähes täydellisen suojan rotavirusta vastaan.

Lapsista 95% saa vähintään yhden rotavirustartunnan 3-5 ikävuoteen mennessä. Kaikki eivät sairastu, mutta levittävät kuitenkin virusta. Yleensä lapset sairastavat ripulin ensimmäisenä tai toisena elintalvenaan. Vaikka suurin osa tapauksista on lieviä, hoidon puutteessa rotaripuliin voi jopa kuolla. Ripuli alkaa yleensä kuumeella ja oksentelulla, joiden jälkeen seuraa vesiripuli. Tauti voi kestaa 22 päivää.

Vierailija
7/21 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä seuraillut, että milloinkahan teidän vauva syntyy :) Onnea vielä kerran koko poppoolle!

toivottaa Tihveröinen sekä toukopoika -04 ja tammityttö -06

Vierailija
8/21 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnittelut nyt vuorostaan Neppe05:lle ja Sitruskalle omista pienistä nyyteistänne!!!! :-)

JA tsemppiä murmelimammalle koitokseen!!

Itselläni nyt taas ihan hyvä päivä, aamulla käytiin koko perheen voimin kahvilassa herkuttelemassa ja ihmeen hyvin jaksoin kävellä koko matkan.Sitten hiukan siivoilin ym...kun isäntä leikki lapsien kanssa. Minulla olisi nyt tasan kaksi viikkoa siihen kun saan oman nyytin kainaloon, toivoisin kuitenkin että tämä keli hiukan viilenisi, mutta tuntuu olevan toiveajattelua. Masussa tuntuu olevan kaikki hyvin, herra tykkää " puskea" alaspäin koko ajan ja se ei välillä tunnu miellyttävältä...mutta muuten kaikki ok.

Nyt nauttimaan päiväkahvi terassille, mukavaa viikonlopun alkua kaikille. Huomenna pitäisi lähteä vielä reissussa käymään, saas nähä kuinka käy, kun hellettäkin on luvanneet jonkin verran.

T:Tupuhupuna + rv 37+1

Vierailija
9/21 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morjensta kaikille!

Minäkin olen vihdoin jakautunut :D

Eli lyhyesti: tulin tänne synnärille (täällä on tällaiselle nettihullulle jopa mahis päästä nettiin ;) ) silloin keskiviikkona neuvolan jälkeen tarkastukselle. Silloin oli 40+5. Olinkin hupsista keikkaa jo 3 cm auki ja sain jäädä osastolle. Olisin toki saanut lähteä vielä kotiin, mutta en onneksi lähtenyt. Illan supisteli (harvakseltaan eikä todellakaan kipeästi) ja yhdeksältä 5 cm auki, vedet meni yhdeltä ja poika syntyi 2 ponnistuksella 3.41. Olisi tullut todella kiire, jos olisin kotiin vielä mennyt!

Painoa on 4140 g ja pituutta 52 cm. Pipo on 36,5 (muistaakseni, korjaan myöh. jos väärä..).

Älyttömän helppo ja nopea synnytys, kestoksi merkittiin 2 h 41 min, eli siitä kun vedet meni ja lähdin saliin.

Poika siis syntyi raskausviikoilla 40+6, niinkuin siskonsakin :)

Nukkuu ja syö. Todella ihana ja rauhallinen vauva (ainakin vielä!)!!! Ja uskokaa, niin mulla on riittänyt jopa tähänmennessä maito, eikä lisää ole tarvinnut hakea :) Omat arvotkin ovat hyvät ja kovasti kuumeilen päästä huomenna täältä saunasta kotiin! Oikeasti päästäisivät vasta sunnuntaina, kun vauva tulee sen 3 päivää, mutta kun kaikki on mahtavasti eikä mitään ongelmia, niin lastenlääkärin huomisesta päätöksestä on kaikki kiiinni..

Nyt lähden takaisin pojan luo, ennenkuin valun itseni tyhjäksi tuota jälkivuotoa täällä aulassa (ei kiva!). Kirjoittelen heti tarkemmin ja lisää kuulumisia, kun kotiudun :)

~suviande ja öttiäis-poika 1 vrk~

Vierailija
10/21 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan suviandellekkin pojan johdosta!!!=)

Hieno kuulla että kaikki meni noin putkeen!

Vierailija
11/21 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas niitä vauvoja maailmaan taas oikein rytinällä. Paljon onnea kaikille teille, joilla nyt tuhisee joko tyttö- tai poikavauva siellä sylissä. Ihanaa!

Minulla oli tänään viimeinen normaalineuvola ja kaikki oli ihan ok. Rautaa vaan pitää alkaa syödä, kun oli vähän laskenut. Paino ei ollut noussut kuukaudessa kuin kilon eli nyt on tullut aikalailla tasan 10 kg tässä raskaudessa. Hyvä niin!

Toissapäivänä irtosi limatulpan palasia ja olin aivan varma, että uintikielto tulee ja paikat ovat auenneet, kun on ollut noita suppareitakin ihan kohtalaisesti. Mutta ei, paikat kiinni vielä ja uida saa, onneksi. Vointi muutenkin ihan ok.

Nyt lähdemme ansaitulle viikonloppupurjehdukselle ensin lasten kanssa ja sitten kahdestaan vielä ennen kuin vauva syntyy eli palailen joskus ensi viikon alussa kuviohin.

Hyviä vointeja ja synnytyksiä niille, joille lähtö tällä välin tulee:)

Carelia ja Tiitiänen kohta 38

Vierailija
12/21 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän minäkin ajattelin, että ainakin Suviande on jo synnyttämässä kun ei mitään kuulu. Onnea kovasti!!! Ajatella että kaikki meni noin nopeasti ja hyvin, toivottavasti itse kullekin. Onnea kaikille muillekin, joilla jo pieni vauva on sylissä! Tuntuu, etten kuitenkaan muistaisi kaikkien nimiä, joten onnea noin niinkuin yhteisesti!! Teitäkin on jo aika liuta, mutta niin taitaa olla vielä meitäkin, jotka vielä odottavat.

Musta jotenkin tuntuu, että mäkin saattaisin mennä aiemmin, mutta en anna itselleni lupaa ajatella niin, koska loppuaika voisi mennä tosi pitkäksi... Kipeitä supistuksia ei vielä ole pahemmin ollut, mutta kivuttomia usein. Valkovuodon määrä on lisääntynyt, ja eilen oli paljon liikettä masussa. Mietin sellaisia asioita kuin, että huomaisinko varmasti jos esim. lapsivettä tihkuisi kun tota valkovuotoakin on. Välillä tuntuu että housuissa on märkää, mutta ajattelen että se on hikeä ja vuotoa. Olen sen 2cm auki, ja Suviandenkin ottivat sisälle kun 3cm auki...huiiiiii.....Tutkitaan taas keskiviikkona, ja siihen asti sitä on kai jännättävä vaan.

Tuossa äsken tein elämäni ensimmäistä kertaa karjalanpiirakoita, ja taisivat jopa onnistua. Pitäähän sitä tässä vaiheessa kaikkea kokeilla kun vielä ehtii. Kävin sitten kävellen tuossa lähikaupassa ja kannoin 2l maitoa, ja jälkeen päin ajattelin ettei ehkä kannattaisi tuollaisia enää. Shoppailukin yksin alkaa olla vähän arveluttavaa kun sitä vaappuu jo suuntaan ja toiseen ja vesien meno jännittää.

Hyvää viikonloppua vaan kaikille, vauvallisille ja vauvattomille!!!

Buddy rv 38+1 kai...

Vierailija
13/21 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille!!

Täällä ei mitään sen kummallisempaa. Poika tunkee itseään välillä napakasti kohti alapäätä,mutta supistukset on taas lopahtanut.

Eilen niitä olikin oikein kunnolla ja olin ihan varma,että nyt tulee lähtö. Ihan hyvä että ei tullut. Olin sen verran väsynyt ja keho ihan finaalissa-supisteli yli vrk:n,että ihan hyvä että loppuivat. Sainkin nukuttua viime yön todella hyvin ja äsken vetäisin 2 tunnin päikkärit.

Nyt odottelen miestä ja esikoista kotiin. Ajattelin laittaa lapsen nukkumaan ajoissa ja lähteä vielä Kaivarin rantaan " lenkille" . Oliskohan siellä rappusia mitä vois ravata edes takas?

Supistuksia kaikille (jotka niitä haluaa)

-Sushiko 38+1-

Vierailija
14/21 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan tehdä synnytystä vielä kuusi kertaa, ennenkuin pääsen tositoimiin... Ette usko, mutta mulla supisteli yön ja aamun KIPEÄSTI ja SÄÄNNÖLLISESTI monta tuntia ja sit ne lopahti. Nyt tulee ehkä 4 supparia tunnissa. Supparit eivät saaneet juuri mitään aikaiseksi. Pari senttiä olin auki ja kanavaa jäljellä polilla käydessä. Käynnistykseen eivät ottaneet, kun kaikki hyvin ja sairaala tupatentäynnä. Uusi aika maanantaille. Kyselin toivorikkaana menenkö suoraan käynnistykseen, niin ei kun tehdään uusi painoarvio. Hieman kiukkuisena mietin millaista juoksutusta... Eivät voineet tehdä sitä painoarviota tänään?!! Kätilö vain tuumasi, että voihan mennä vielä reilun viikon, ennenkuin käynnistävät. Minä siihen, että kiva kasvattaa sokerilla yliaikaista jo isoksi tiedettyä vauvaa:( Ajattelin hermostuneena, että jos ma eivät käynnistä, niin vaadin sektion. En jaksa odottaa ihmettä ja pukata maailmaan sitten viisikiloista vauvaa.

Mieli mustana täällä.

t.mm

Vierailija
15/21 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on supistellut aamuviidestä lähtien säännöllisesti 5-10 minsan välein mutta ei vielä kovinkaan kipeesti. Koko lähipiiri on ihan hepulissa ja se kyllä hermostuttaa... TOIVOTTAVASTI nää ei nyt lopahda. Yritin kyllä imuroida ja touhuta muutakin että saisi vähän tehoa näihin suppareihin mutta ei vielä ainakaan.

Virna 40+2

Vierailija
16/21 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea kaikille mahattomille:-) Olisin minäkin jo halukas häätämään tämän pikkuveijarin mahan tänne puolelle...Just tulin suihkusta ja taas on hiki....sataisipa vettä niin menisin pihalle seisoskelemaan onnellisena;-) Jotain hyvääkin näissä helteissä on ollut....olen saanut meidän viisihenkisen perheen plus tulevan sintin vaatteet (vaatevuoren...)pestyä ja kuivattua supernopeasti tuolla ulkona:-) Kohta on tilanne nollilla ja sitten on vissiin otettava tavaksi pestä joka päivä koneellinen...ettei pääse kasaantumaan...kohta kun tulee tämä veijari sinappikoneineen...

Juu eipä ole supistellut tänään lainkaan...nvolassa kävin ja kaikki ok. Vauva oli hyvin laskeutunut ja painunut lantioon.

Nyt laiskottelemaan,lapset nukkuu:-)

-Tänään 40+4-

Vierailija
17/21 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti onnea Suviandelle ja Sitruskalle, Neppelle ja muillekin vauvansa saaneille! Se mikä on myös ollut mukava kuulla, että kaikilla synnytys on mennyt oikein hyvin. Kannustaa myös meitä muita loppuraskauden vaivojen kourissa kärvisteleviä ja tietenkin kivaa kuultavaa myös muutenkin. ONNEA ja ihanaa vauva-aikaa!

t.Saraida *tänään vaihteeksi yökukkujana*

Vierailija
18/21 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on pienet ilonaiheet tällä hetkellä kun olin riemuissani vessassa käydessä kun limatulppa irtosi. esikon aikaan se irtosi ke ja tyttö syntyi su eli nyt tarkoittaisi sitä et ens ti voisi syntyä.

tsemppiä murmelimamma!

mä olin viime yönä TAAS lähdössä jo sairaalaan kun supisteli kipeästi kuten jokaikinen yö. puoli tuntia supisteli säännöllisesti sitten tyttö rupesi itkemään ja menin takaisin nukkumaan. parin tunnin päästä heräsin eikä supistellut enää.

eilen päivälläkin kyllä tuli supistuksia mutta olen jo niin tottunut niihin että ei jaksa innostua. sitten kun tulee kamalan kivuliaita niin kaitpa se lähtö sitten tulee.

todella kuuma päivä taitaa olla taas tulossa. yöllä ukkosti rajusti mutta eipä ilma viilennyt. auringossa oli jo 26 astetta lämmintä klo6.

sassa 40+4

Vierailija
19/21 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä murmelimammalle synnytykseen! Toivottavasti pääset pian tositoimiin.

*huokaus* Itselläni tuohon tilanteeseen ei taida selvitäkään tällä kertaa. Henkisesti olen jo ihan luovuttanut, tuskin tämä syntyy ennen sitä sairaalakäyntiä ja sitten ne määräävät varmaan sen leikkauspäivän. Koska tämä on toinen sektio, sitten ei " lupaa" alakautta yrittää enää saakaan...Tietenkin tärkeintä on, että vauva saa turvallisen alun elämälleen ja sinänsä tyyli on vapaa, vauva tulee perheeseemme ja se on tärkeintä! :D

Vointi on muuten hyvä, väsyttää vaan hirmuisen paljon. Tähän saakka raskautta olen voinut erinomaisesti, mutta nyt riesaksi on tullut jatkuva väsymys. Eilen nukuin kahdet kahden tunnin päiväunet ja koko päivän oli jotenkin kummallinen olo, supistuksia tuli, mutta ihan vaan sellaisia kivuttomia harjoitussupistuksia, jotka tuskin saavat mitään aikaiseksi.

Masuasukki liikkuu entiseen malliin ja tuntuu voivan hyvin muutenkin. En malttaisi odottaa tapaamistamme enää. Ihana ajatella, että pian sylissä on suloinen, vaikka vaativa käärö :D

Taidanpa lähteä aamulenkille, kun join jo kahvit sekä luin lehden, eikä muut tässä perheessä ole vielä osoittaneet heräämisen merkkejä. :D

Tsemppiä kaikille synnyttämään meneville ja hyvää vointia muillekin loppuajan odottajille!

t.Saraida + pikkuruinen rv 37+2

Vierailija
20/21 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ainakin lupaavalta tuollaiset voimistuvat supparit, toivottavasti pääsit jo matkaan ja tsemppiä koitokseen!

Nyt taitaa olla jo useampi heinis hakemassa pikkuista nyyttiään. Onnea hurrrjasti kaikille, jotka ovat jo vauvansa saaneet!

Täälläkin alkais olla kaikki valmiina, eilen tein viimeiset pikkuostokset.

Meiltä kun puuttui vielä turvakaukalo, niin eilen neuvolasta sainkin sellaisen vuokratuksi. Eli MLL:n kautta ja maksaa vain 3 euroa kuussa, joten laskeskelin, että jos sen 10 kk. tarvii, niin ei tule kalliiksi.

Hohhoijaa tätä hellettä. Meikäläinen ei oikein yhtään jaksa olla ulkosalla, vaikka eilenkin oltiin iltapäivällä rannalla lasten kanssa, mutta minä istuin vain varjossa ja lipittelin juotavaa. Neuvolassa oli kaikki ok, paino oli onneksi mennyt hieman alaspäin, kun edellisellä kerralla oli tullut 2kg viikossa!! Silloin oli tosin ollut eri vaaka.

Kampaajalle olis hyvä keritä vielä ennen vauvan tuloa, eilen illalla kun kävi hiukset märkänä nukkumaan, niin yöllä vessassa käydessä, peiliin vilkaistessa mietin, että nyt jos tulis lähtö niin kyllä ihmettelisivät että mikä tarhapöllö sieltä oikein tulee.

Jaksamisia vain kaikille!

Meriaani rv 38+5