Mitä nuoresi huoneelle tapahtui, kun hän lähti opiskelemaan.
Olen luvannut pitää vuoden ennallaan ja senkin jälkeen jos käy usein kotona ellen sitten myy taloa.
Kommentit (24)
Vierashuoneena toimii. Tosin pois muuttaneet nuoret itse ovat ainoita vieraita.
Myisin talon, mutta ei täällä saa mitää myytyä. Satoja Ok-taloja myynnissä ja useimmat jo vuosia myynnissä. Kalliita ja edullisia. Plus, kun en ole itse rakentanut tätä, en voi taata, että olisi oikein tehty. Ollaan asuttu jo kauan mutta en ole joka seinän väliä tutkinut. Mun pää olisi pölkyllä tätä myydessä.
On mun työhuone, lopultakin. Olen laittanut tänne tietokoneelle oman pöydän ja maalaustarvikkeille toisen.
Otin itselleni makuuhuoneeksi ja tein aiemmasta makuuhuoneestani työhuoneen, kun nuori muutti omilleen. Meillä tosin ei ollut tarkoituskaan, että hän palaisi opiskelujen jälkeen takaisin lapsuudenkotiinsa asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Otin itselleni makuuhuoneeksi ja tein aiemmasta makuuhuoneestani työhuoneen, kun nuori muutti omilleen. Meillä tosin ei ollut tarkoituskaan, että hän palaisi opiskelujen jälkeen takaisin lapsuudenkotiinsa asumaan.
Eikö käynyt opiskelujen aikana koskaan kotona?
Otin omaksi makuuhuoneekseni, siihen asti olin nukkunut olohuoneessa.
Vaihdettiin Espoon omakotitalo kerrostalokolmioon Helsingissä.
Niistä tulee oikeat työhuoneet meille! Toimivat samalla vierashuoneins toki.
Meillä rakennettiin huoneeseen näpsäkkä salabaari ja uhkapeliluola sekä takaseinälle salaovi, jossa salainen ovikoodi. Huoneen entinen ovi muurattiin umpeen. Ovikoodia emme tietenkään ole "nuorellemme" kertoneet.
Johan tuo ennättikin hohhoilla elätettävänämme melkein 45-vuotiaaksi.
Lapset asuvat niissä kotona käydessään. Ei tarvita niitä mihinkään muuhun käyttöön.
Meillä ne on menneet nuoremmille sisaruksille, joilla ei ole ollut omaa huonetta. Nyt on ensimmäistä kertaa niin, että on yksi tyhjä huone. Se oli etätyöpaikkanani useamman kuukauden. Nyt siitä on tarkoitus tehdä vierashuone, mihin tulee myös tv, jotta mies voi katsoa urheiluaan niin, että minun ei tarvitse sitä aina kuunnella. Ja mikä kaikkein parasta, sinne saa ne hirveät pyykkitelineet vihdoinkin, ei tarvitse pitää niitä olohuoneessa.
Muutimme pienempään. Ei mitään järkeä pitää varallisuutta kiinni tyhjissä huoneissa satunnaisia lasten vierailuja varten.
Jonkinlaiseksi vierashuoneeksi muuttui ensimmäisen vuoden aikana vähitellen.
Tiedän perheen, jossa 44-vuotiaan miehen huone on suurin piirtein samanlainen kuin silloin, kun hän muutti pois kotoa 19-vuotiaana. Aku Ankat ja lautapelit hyllyssä, julisteet seinillä. Jotenkin tuntuu aika erikoiselta, vähän kammottavaltakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri, mutta toki lapset käyvät meillä useinkin esimerkiksi sunnuntaina brunssilla, mutta eivät he ole yöksi jääneet sen jälkeen, kun muuttivat opiskelujen alettua pois. Eilenkin kävi nuorempi hakemassa kukkia parvekkeelleen, kun ostin ison satsin puutarhalta.
Pikkusisko muutti siihen ja ne tavarat mitä vanhemmalla sisaruksella vielä kotona on, ovat nyt pikkusiskon vanhassa huoneessa. Eli päikseen vaihtoivat ja nuori käy silloin tällöin kotona opiskelun lomassa.
Mitä olen seurannut, niin lähes aina, kun lapset lähtevät opiskelemaan, vanhemmat muuttavat kerrostaloon. Ei tarvitse hoitaa kahta pihaa, kun on jo mökki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävi päiväseltään tai nukkui olohuoneen vuodesohvalla kuiten muutkin vieraat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävi, mutta ei muuttanut niin kauas, että olisi pitänyt kotona käydessään jäädä yöksi.
Myytiin talo.