Millä pois makeanhimo!??!?
Olen nyt kaksi viikkoa syönyt terveellisesti ja treenannut kovaa koska oli tullut herkuteltua tässä koronan aikana vähän liikaa, mutta nyt iski taas ihan jäätävä himo johonkin makeaan. Mitään hedelmiäkään ei löydy kotoa koska huomenna kauppapäivä. Mietin rasvattomia kaurakeksejä mutta onhan niissä silti järkyttävästi sokeria. Niksit ja vinkit kehiin miten vastustan kiusausta!
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittävästi vettä, monipuolinen ja terveellinen ruokavalio, säännöllinen ateria rytmi. Siinäpä ne.
Kerro tarkemmin, mikä se monipuolinen ja terveellinen ruoka sisältää, mikä poistaa sen makeanhimon.
Olen huomannut, että ainakin minulla säännöllinen ateriarytmi ja liikunta vähentävät makeanhimoa. Ja jos syö paljon hedelmiä, marjoja, salaattia jne. ERI
Vierailija kirjoitti:
Hunajaa
Se on 100% sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö makeita marjoja tai hedelmiä. Sokeria niissäkin on, mutta ne on terveellisempiä
kuin karkit tai keksit. Minulla auttaa makeanhimoon myös kurkun syöminen.
Sisko joi aikanaan makeanhimoon Pepsi Maxia, siinähän ei ole ollenkaan sokeria.
En tiedä veikö täysin pois makeanhimoa, mutta jotakin se auttoi.
Urpo
Ja perustelut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittävästi vettä, monipuolinen ja terveellinen ruokavalio, säännöllinen ateria rytmi. Siinäpä ne.
Kerro tarkemmin, mikä se monipuolinen ja terveellinen ruoka sisältää, mikä poistaa sen makeanhimon.
Olen huomannut, että ainakin minulla säännöllinen ateriarytmi ja liikunta vähentävät makeanhimoa. Ja jos syö paljon hedelmiä, marjoja, salaattia jne. ERI
Sokeria syömällä pääset makeanhimosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hunajaa
Se on 100% sokeria.
Saa sokeria syödä, jos sitä syö kohtuudella.
Olin sokerikoukussa n 15 vuotta ja AINOA tapa millä pääsin siitä eroon oli KROMIN syöminen joka päivä.
Oli näköjään kromin puute ja suomalaisessa ruokavaliossa on liian vähän kromia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hunajaa
Se on 100% sokeria.
Saa sokeria syödä, jos sitä syö kohtuudella.
Mutta ruokahalu kasvaa syödessä eli ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö makeita marjoja tai hedelmiä. Sokeria niissäkin on, mutta ne on terveellisempiä
Urpo
Ja perustelut?
Tarviitko ihan oikeasti??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sokeria syödä normaalisti, kuten marjoja tai hedelmiä. Niitähän suosittelevat jopa ravitsemusterapeutit.
Olin aiemmin makean ystävä. Himoitsin erityisesti suklaata. Aloin "aivopestä" itseäni mielikuvalla, jossa suklaa oli koiran pskaa. Ei maistunut suklaa enää pian. Nykyään en pidä erityisemmin mistään imellyksistä, mutta en myöskään sipseistä tai muusta överi suolaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urpo
Ja perustelut?
Tarviitko ihan oikeasti??
Kylä, osaatko vastata? Ei siinä ole mitään väärää, jos ihminen syö vähän sokeria joka päivä, jota on esim. marjoissa tai hedelmissä. Ne on terveellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuituja, proteiinia, hyviä rasvoja, vitamiineja ja hivenaineita. Lihaa, kalaa, kanaa, kaikenlaisia kasviksia, marjoja, pähkinöitä, siemeniä jne. Sellaisia ravintoaineita, jotka pitävät verensokerin tasaisena, jotta ei tule tarvetta nostaa sitä sokerilla. Makeanhimohan tulee, kun verensokeri laskee liian alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sokeria syödä normaalisti, kuten marjoja tai hedelmiä. Niitähän suosittelevat jopa ravitsemusterapeutit.
Saahan sitä suositella ja ei kukaan kiellä. Syö sinä ihan sitä, mitä saat syödä ja mitä suositellaan.
Jotkut ymmärtävät syödä sellaista, mikä on terveydelle hyväksi. Ilman kenenkään erityistä lupaa tai suosituksia.
Punaista maitoa ja punaista lihaa, tosirasvaa kanski ja tavallista kotiruokaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä suositella ja ei kukaan kiellä. Syö sinä ihan sitä, mitä saat syödä ja mitä suositellaan.
Jotkut ymmärtävät syödä sellaista, mikä on terveydelle hyväksi. Ilman kenenkään erityistä lupaa tai suosituksia.
Perustele millä tavalla esim. marjat eivät ole terveellisä? Niistä saa vitamiineja ja hyvää tekeviä antioksidantteja?
Huvittaa, kun täällä jotkut tuntuvat pitävän marjoja, hedelmiä, salaattia tai vihanneksia epäterveellisenä ruokana! Mitä te itse syötte oikein kotona, pelkkää kaurapuuroako? Tai valkoista pastaa?
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa, kun täällä jotkut tuntuvat pitävän marjoja, hedelmiä, salaattia tai vihanneksia epäterveellisenä ruokana! Mitä te itse syötte oikein kotona, pelkkää kaurapuuroako? Tai valkoista pastaa?
Huvittaa, kun joku täällä ei ymmärrä lukemaansa.
Kaikki hiilari pois hetkeksi. Viikon jälkeen ei tee makeaa mieli ollenkaan.
Usein makea kuuluu ns. Lohturuokiin. Minä kutsun niitä laastareiksi. Kroppa ei tarvitse, vaan tunne-elämä tarvitsee makeaa. Kaipaatko rakkautta. Se kaipuu ei lähde sokerilla.
Urpo