Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa miten tätimäistyitte - vertaistukiketju

Vierailija
02.06.2020 |

Oon 46 v ja omasta mielestä näpsäkkä ja nuorekas. Edestäpäin. Nyt näin pari kuvaa itsestä sivusta päin ja mikäs täti Tomera niissä näkyykään. Mulla on lyhyt tukka ja se korostaa paksua niskaa ja tuhtia ylävartaloa. Näytän rintavalta maatalon pehroorinnalta, vaikka en edes ole ylipainoinen, ihan samalta kuin suvun vanhemmat rouvat. Naurattaa olla tällanen muhkea rouva. Kaveriakin nauratti, sanoi että no nyt on.

Kommentit (1764)

Vierailija
1681/1764 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä tarkoittaa jos tätimäistyy?????

Kysy tätiltäsi🥴

Vierailija
1682/1764 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä vauhditti tätimäistymistä elämäntavat; korona-aikana istuin paljon kännykällä ja koneella, ja siitä kehittyi someniska. Sitten kaupunkiin tuli sähköpotkulaudat, ja hurauttelin niillä töihin, ja kappas, vyötärö alkoi tanakoitua, ja peppu latistua. Oli pakko aloittaa työmatkapyöräily uudestaan, ettei tätiytymisvauhti kiihdy (vaikka vauhdilla tämä täti töihin kiitikin). Tajusin oman tilanteeni vasta muiden ottamien valokuvien kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1683/1764 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli ensimmäisen kerran täti 11-vuotiaana kun isoveljeni silloin 25v sai ensimmäisen lapsensa, vanhempiemme ensimmäisen lapsenlapsen. Nyt olen 40v ja minulla on jo 348 siskon ja veljen lasta, joista vanhin on 29v ja nuorin 2kk. Minulla on yhteensä 17 sisarusta ja heillä kaikilla on lapsia, mutta minulla ei koska olen lesbo eikä lesbot voi saada lapsia.

Vierailija
1684/1764 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuli ensimmäisen kerran täti 11-vuotiaana kun isoveljeni silloin 25v sai ensimmäisen lapsensa, vanhempiemme ensimmäisen lapsenlapsen. Nyt olen 40v ja minulla on jo 348 siskon ja veljen lasta, joista vanhin on 29v ja nuorin 2kk. Minulla on yhteensä 17 sisarusta ja heillä kaikilla on lapsia, mutta minulla ei koska olen lesbo eikä lesbot voi saada lapsia.

Iso suku, sisaruksillasi siis n.20 lasta/hlö? Ja kyllä, lesbot voi saada lapsia, pitää toki olla yhdynnässä vastakkaisen sukupuolen kanssa/keinohedelmöitys yms

Mutta kysymys koskee ns henkistä tätiyttä myös, mielipiteitä, ja ulkonäön muuttumista ikääntyessä.

Vierailija
1685/1764 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsit kysymyksen väärin. Tätiys on mielentila.

Vierailija
1686/1764 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tädit ja mummot keittelevät jotain hernekeittoja...? 

OMG: Mun 30v mies on siis täti tai mummo! 

Hitto mä arvasin et siinä jätkässä on jotain hämärää mutta tää tuli kyllä puun takaa. 

Täytyy kertoa lapsillekin, että isi onkin täti. 

Vierailija
1687/1764 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten en oo tätimäistynyt, kuka täti lähtee yksin ulkomaille ja on 2 viikkoa kaupunkilomalla. Ei tarvitse ottaa huomioon toista, vapautta. Eikä tädit pysyisi matkassa. 

Vierailija
1688/1764 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin tätimäistyä neljänkympin jälkeen niin, etten edes halunnut enää ajatella olevani näpsäkkä tai nuorekas. Ihmettelin aidosti ihmisiä, jotka halusivat vieläkin pukeutua ja käyttäytyä nuorekkaasti. Olihan paljon kivempaa olla aikuinen nainen, joka pukeutuu mukavasti aikuisen naisen tavoin, ollen vihdoin täysin sinut itsensä ja muiden kanssa. Asioita tehdään hyvinvointi edellä. Ei haittaa allit ja jenkkakahvat, kunhan terveys säilyy niin pitkään kuin mahdollista. Ja kaiken kruununa on tietenkin tätitukka. Mahdollisimman helppo, mielellään mallia pese ja pidä.

Työelämässä tätityyppi on arvostetuin ja ihan syystä, kun mukana on sekä kokemus että halu pysyä ajan hermolla ja oppia uutta. Ehkä parasta tätimäistymisessä on se, että ketään ei tarvitse kokea uhkana, vaan nuoremmat ja nuorekkaammat voi ottaa siipiensä suojaan ja tukea kasvussa kohti vankkaa tätimäisyyttä.

Vierailija
1689/1764 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun Listani:

-20-vuotiaana tuli suonikohjut vasempaan jalkaan

- 29-vuotiaana suonikohjut leikattiin pois

- 40 - vuotiaana suonikohjut ovat tehneet paluun, mutta en vielä ole jaksanut välittää

- 33-vuotiaana rinnat alkoivat imetyksen jälkeen roikkua ja tuli rintarauhasen liikakasvu

- En muista minkä ikäinen olin kun rinnat pienennettiin ja kohotettiin niska-hartiavaivojen takia. Pari vuotta sitten tai jotain. 

- Kaksoisleuka ja keskivartalolihavuus tulivat siinä 25-vuotiaana ja ovat edelleen

- Linnut ovat aina olleet söpöjä

- Aloin laittamaan parvekkeelle kukkia vähän päälle 30-vuotiaana. Lapselle halusin että on nättiä. 

- Aloin neuloa vähän päälle 30-vuotiaana. Lapsi oli vauva silloin ja se liittyy enemmän siihen.

- 40- vuotiaana huomasin että ne parvekekukat on ihan must ja olis pitänyt tajuta jo ennen lasta ne laittaa

- Legginsit ja tunika oli viimeksi enemmän käytössä ennen kuin täytin 30v koska silloin 2008-2010 ne oli muotia kun olin sen ikäinen

- Iskias tuli kun olin 28v

- Paluu legginseihin ja tunikoihin tuntuu nollarilta eli nuoruudelta vaikka syynä on mukavuudenhalu ja ylipaino eikä trendit

- Pelkään että nollarin Emo Girl lookkini saattaa näyttää Karen - tukkaiselta tädiltä 🤔

- Kuuntelen nu-metallia ja Eminemiä mikä taitaa nykyään olla ihan tätien musaa...?

- Haluaisin käydä karaokessa useammin ja angstaan koska lapsen takia ei ikinä pääse mihinkään. Tuntuu yhtäkkiä enemmän teiniltä kuin tädiltä. 

- Kun täytin 40v niin yhtäkkiä noin viikon sisään siitä näkö huononi niin että on pakko hankkia uudet rillit

- Sain rillit vuonna 2008 mutta luulen edelleen olevani ihminen jolla ei ole silmälaseja

- Nollari oli muutama vuosi sitten 

- Olen ajan saatossa luopunut kaikista lävistyksistäni ja mietin että jos hankin ne takaisin niin näyttääkö se keski-iän kriisiltä...? 

- Sievin jalkineisiin siirryin vähän päälle 30-vuotiaana

- Käsilaukun sisältö on vähentynyt sitten nuoruuden kun mieluummin vain ostan uutta jos jotain tarviikin. Ikinä ei tarvitse.

- Aloin harmaantua pari vuotta sitten

- En käytä enää halpamuotia

En tiedä mikä liittyy mihinkin mutta tällaista täällä. 

Vierailija
1690/1764 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tätimäinen olo, kun neuvoin villasukan käyttöä puolisolleni: villa vasten ihoa, ei alussukkia!

Vierailija
1691/1764 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tena housuissa

Vierailija
1692/1764 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa meikata enkä laittaa hiuksia

Vierailija
1693/1764 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju. Niin samaistun ja löydän itsestäni kaiken tuon. Pukeutuakin haluaisin, mutta kun se mukavuus ja käytännöllisyys edellä🙂. 50 V. Synttärimatkalle haluaisin Brittein saarille ja Hyasinth Bucket on ollut idolini jo pitkään 😅

Vierailija
1694/1764 |
14.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aloin tätimäistyä neljänkympin jälkeen niin, etten edes halunnut enää ajatella olevani näpsäkkä tai nuorekas. Ihmettelin aidosti ihmisiä, jotka halusivat vieläkin pukeutua ja käyttäytyä nuorekkaasti. Olihan paljon kivempaa olla aikuinen nainen, joka pukeutuu mukavasti aikuisen naisen tavoin, ollen vihdoin täysin sinut itsensä ja muiden kanssa. Asioita tehdään hyvinvointi edellä. Ei haittaa allit ja jenkkakahvat, kunhan terveys säilyy niin pitkään kuin mahdollista. Ja kaiken kruununa on tietenkin tätitukka. Mahdollisimman helppo, mielellään mallia pese ja pidä.

Työelämässä tätityyppi on arvostetuin ja ihan syystä, kun mukana on sekä kokemus että halu pysyä ajan hermolla ja oppia uutta. Ehkä parasta tätimäistymisessä on se, että ketään ei tarvitse kokea uhkana, vaan nuoremmat ja nuorekkaammat voi ottaa siipiensä suojaan ja tukea kasvussa kohti vankkaa tätimäisyyttä.

Tämä oli mielenkiintoinen. Olen lähemmäs 40, mutta näytän jotakuinkin kymmenen vuotta nuoremmalta (ei oma arvio vaan jatkuvasti saan kuulla hämmästelyä asiasta, joskus luultu jopa 17 vuotiaaksi..). Jopa synnytyksen jälkeen olen palannut vanhoihin mittoihin ja ikäisekseni varsin hyvässä kunnossa. Mutta olen alkanut kokea melkoisena ristinä sen, että sisäinen minäni ei todellakaan näy ihmisille. Olen korkeasti koulutettu ja työni on vastuullista. Pukeudun nuorekkaasti koska enimmäkseen tätimäisemmin pukeutuminen näyttää kohdallani jollain tasolla todella hölmöltä ulospäin. Viime aikoina olen ollut niin kyllästynyt siihen että tulen jatkuvasti kohdelluksi kuin teini (vaikka olen täysin sinut itseni kanssa ja hyvällä itsetunnolla varustettu). Olen alkanut harkita itseni lihottamista, tädeillä kun vaikuttaa olevan helpompaa kun ei jatkuvasti kyseenalaisteta. Puolensa kai kaikessa..

Vierailija
1695/1764 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun noin nelikymppisenä tapasin ystävättäreni jolla tuolloin oli pari vuotis lapsi (tapasimme harvoin koska asumme eri maissa) ja hän sitten lapselle alkoi minua esittelemään ja sanoi; Ja tässä on täti -xx. Tuijotin ystävääni hetken ja sanoin, no ei varmasti ole, kai sen tiedät ettei me olla sukua :) . En oikein tiedä miltä se tätimäisyys pitäisi tuntua mutta sen tiedän että olen mummu koska lapsenlapsia nykyään on kolme. Minua ei venheneminen haittaa, ymmärrän että se on kehon biologiaa mutta täytyy myöntää että se täti mentaliteetti on tainnut minulta mennä hieman ohi.

Vierailija
1696/1764 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet alkaa tuoksua tädille, jotenkin se iskee aina viimeistään silloin. 

Vierailija
1697/1764 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana ketju. Niin samaistun ja löydän itsestäni kaiken tuon. Pukeutuakin haluaisin, mutta kun se mukavuus ja käytännöllisyys edellä🙂. 50 V. Synttärimatkalle haluaisin Brittein saarille ja Hyasinth Bucket on ollut idolini jo pitkään 😅

Tämä. Hyacinth on niiiiiin ihana, en vain haluais hänen puolisoaan itselleni 🥴. Tulispas taas uusintana, niihin jaksoihin ei kyllästy!

Vierailija
1698/1764 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa meikata enkä laittaa hiuksia

Ja vaikka meikkaisi, ei näytä hyvältä. Jotenkin kulmakarvat "karkailee" eikä ripsiväri pysy, luomiväri kertyy ryppyihin... hui kun kirjoitin tylysti. Ei haittaa meikit, voin ihan rauhassa mennä meikittä huivi/myssy päässä, kumisaappaissa kyläkauppaan😉

Vierailija
1699/1764 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten en oo tätimäistynyt, kuka täti lähtee yksin ulkomaille ja on 2 viikkoa kaupunkilomalla. Ei tarvitse ottaa huomioon toista, vapautta. Eikä tädit pysyisi matkassa. 

Tädithän just lähtee, nimenomaan tuolla perustelulla ettei tarvitse ottaa huomioon toisia vaan saa tehdä just niinkuin itse haluaa. 

Vierailija
1700/1764 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-kympin jälkeen ei enää kiinnostaneet mitkään iltariennot ravintoloissa ja nyt lähes 6-kymppisenä olen lopettanut hiusten värjäämisen eli hiukset hopeanharmaat ja lyhyet, kiloja en ole vahtinut sillä aina ollut iso & pyöreä, kasvot sileät eli aina luullaan nuoremmaksi 😉

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi