Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa miten tätimäistyitte - vertaistukiketju

Vierailija
02.06.2020 |

Oon 46 v ja omasta mielestä näpsäkkä ja nuorekas. Edestäpäin. Nyt näin pari kuvaa itsestä sivusta päin ja mikäs täti Tomera niissä näkyykään. Mulla on lyhyt tukka ja se korostaa paksua niskaa ja tuhtia ylävartaloa. Näytän rintavalta maatalon pehroorinnalta, vaikka en edes ole ylipainoinen, ihan samalta kuin suvun vanhemmat rouvat. Naurattaa olla tällanen muhkea rouva. Kaveriakin nauratti, sanoi että no nyt on.

Kommentit (1764)

Vierailija
1701/1764 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan osa ruoanlaitostani tätimäistä? Itse teen hernekeittoa, makaronilaatikkoa, kuoriperunoita&jauhelihakastiketta mm. Eilen ikävöin mannapuuroa...

Ihan normaalia kotiruokaa, ei mitään vikaa. Mannapuuro olisikin herkkua 😋

Täti vm. 1981

Meillä myös tehdään noita kaikkia ihan säännöllisesti, pääasiallinen kokki on -89 syntynyt mieheni. Onkohan se sit kaappitäti, pitääkö huolestua 🤔

Vierailija
1702/1764 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa tosiaan huomaa, miten  mielipiteet eroaa. Tätimäistä vai ei sittenkään: mannapuuro, itse keitetty hernekeitto? Ei kai.

Joustavat tunikat, tätipermanentti, terveyskengät? Ehkä

Asenteet? Totta kai

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1703/1764 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamukahvit samasta kupista, voikkaleipä aina niin, että juusto alle, kinkku päälle (paitsi lämpöset), siis tietynlaiset tapoihin kangistumiset. Osa saattaa olla lapsuudesta, osa matkan varrella tulleita.

laitan aina oikean sukan, lahkeen, kengän ensin yms

Vierailija
1704/1764 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkejä tätiytymisestä:

-En käytä napapaitaa

- Kudon sukkia

- Katson iltauutiset ja voivottelen maailman tapahtumia

- Shoppailu ei kiinnosta

- Miesten huomio ei kiinnosta

- Eläimet kiinnostavat, pihan linnut, kissat ja koirat

Vierailija
1705/1764 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun noin nelikymppisenä tapasin ystävättäreni jolla tuolloin oli pari vuotis lapsi (tapasimme harvoin koska asumme eri maissa) ja hän sitten lapselle alkoi minua esittelemään ja sanoi; Ja tässä on täti -xx. Tuijotin ystävääni hetken ja sanoin, no ei varmasti ole, kai sen tiedät ettei me olla sukua :) . En oikein tiedä miltä se tätimäisyys pitäisi tuntua mutta sen tiedän että olen mummu koska lapsenlapsia nykyään on kolme. Minua ei venheneminen haittaa, ymmärrän että se on kehon biologiaa mutta täytyy myöntää että se täti mentaliteetti on tainnut minulta mennä hieman ohi.

No ainahan lapsille on aikuiset naiset esitelty täteinä. :) Siis paljon nuoremmatkin kuin nelikymppiset. Vai olisiko sinua pitänyt sanoa tytöksi?

Vierailija
1706/1764 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun noin nelikymppisenä tapasin ystävättäreni jolla tuolloin oli pari vuotis lapsi (tapasimme harvoin koska asumme eri maissa) ja hän sitten lapselle alkoi minua esittelemään ja sanoi; Ja tässä on täti -xx. Tuijotin ystävääni hetken ja sanoin, no ei varmasti ole, kai sen tiedät ettei me olla sukua :) . En oikein tiedä miltä se tätimäisyys pitäisi tuntua mutta sen tiedän että olen mummu koska lapsenlapsia nykyään on kolme. Minua ei venheneminen haittaa, ymmärrän että se on kehon biologiaa mutta täytyy myöntää että se täti mentaliteetti on tainnut minulta mennä hieman ohi.

No ainahan lapsille on aikuiset naiset esitelty täteinä. :) Siis paljon nuoremmatkin kuin nelikymppiset. Vai olisiko sinua pitänyt sanoa tytöksi?

No näinpä. Mua sanottiin lapselle tädiksi parikymppisenä - kieltämättä vähän pöyristytti silloin. Nelikymppinenhän ON jo täti muutenkin, heh.

Vierailija
1707/1764 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätimäisesti tänään liikenteessä kaipasin niitä "vanhoja" liikennemerkkejä: aidot lapset 'koulumerkissä' ja raavas mies lapion kanssa osoitti tietyön alkamisesta jne

Kukapa noita eri ikäisiksi ihmisiksi tunnistettavia ei kaipaisi. Voisihan sinne jonkun naisellisen figuurinkin laittaa tasa-arvovalittajille. 

Vierailija
1708/1764 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näinpä. Mua sanottiin lapselle tädiksi parikymppise

Kummalta se kuulostaisi, jos lapselle sut olis esitelty, "tämä NAINEN on Heli". Täti-sana naisen paikalla on ihan hyvä, en käsitä mikä siinä muka on vikana. Vieraampi aikuinen on tietenkin setä/täti lapselle.

Vierailija
1709/1764 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätimäisesti tänään liikenteessä kaipasin niitä "vanhoja" liikennemerkkejä: aidot lapset 'koulumerkissä' ja raavas mies lapion kanssa osoitti tietyön alkamisesta jne

Kukapa noita eri ikäisiksi ihmisiksi tunnistettavia ei kaipaisi. Voisihan sinne jonkun naisellisen figuurinkin laittaa tasa-arvovalittajille. 

Ja kun se tietyöhenkilö on niin laihakin... meidän lähellä uusitaan pitkä pätkä tietä, niin näen näitä merkkejä usein😠

Vierailija
1710/1764 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ihan kauhuissani kuullessani, että Radio Mafia perustettiin 30 vuotta sitten.

Miten voi olla muka 30 vuotta siitä, kun kuitenkin tämäkin uudistus on ihan tuoreessa muistissa ja sikäli puhdasta lähihistoriaa.

Mielestäni 30 vuotta sitten elettiin 70-lukua, koska ihan hetki sitten pelkäsin y2k-hommia ja millenniumin maailmanloppua.

No tämähän se oli minullakin! Kiessus sentään. Kun mielessäni, tai ääneenkin puhun jostain asiasta, että n parikymmentä vuotta sitten on se mielestäni 80-lukua ehdottomasti. Mutta not, voi eikä.

Vierailija
1711/1764 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelen välillä radiota sillä korvalla, että jos äänittäisin C-kasetille, niin puhuvatko toimittajat musiikin päälle ja muistavatko Ennen biisiä kertoa, mikä kappale on tulossa.

Aivan ihana! Tässä ollaan kyllä aivan Asian Ytimessä. T. Vm. 1963

Vierailija
1712/1764 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelen välillä radiota sillä korvalla, että jos äänittäisin C-kasetille, niin puhuvatko toimittajat musiikin päälle ja muistavatko Ennen biisiä kertoa, mikä kappale on tulossa.

Aivan ihana! Tässä ollaan kyllä aivan Asian Ytimessä. T. Vm. 1963

Tosi niin. Sama tuo radiokanavista kertova,  radio-Mafia yms. Ja eikö 20v sitten ollutkaan 80-lukua? Hih🥴, kun pääsin ylioppilaaksi...

Kaipaan jopa "vanhusten sävellahjaa 22001? vai mikäsenytoli". Merisäätä voisin kuunnella loputtomiin, ja missä viipyy Lauantain toivotut levyt? Kevyesti keskellä päivää tai puoli viiteen...

Vierailija
1713/1764 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkelikellokynttilät... näin kaupassa vuosien jälkeen...

Vierailija
1714/1764 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon alkanut viihtyä itsekseni ja tykkään siitä. Sitten kun alan mummoutua, yksin viihtymisen taidosta tulee oleen paljon iloa!

Vierailija
1715/1764 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiseus on kyllä jotenkin erikoista.

t. mies

Vierailija
1716/1764 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiseus on kyllä jotenkin erikoista.

t. mies

Otin tämän kehuna😉

N62 - todellakin Täti isolla teellä

Vierailija
1717/1764 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen lähikauppaan riemunkirjavissa legginsseissä ihan huoletonna. Ei vain jaksa kiinnostaa enää mitä ihmiset ajattelevat.

Vierailija
1718/1764 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tyttäreni 17v kanssa kirpparilla ja huomasin kukalliset pastellisävyiset, harmaa, vaaleanpunainen, vaaleanvihreä väritykselliset ja hui, mielestäni peräti tyylikkäät istuintyynyt. Otin tyynyt käteeni ja tyttäreni sanoi heti: "Aiotko jo tätiytyä!" Mieleeni singahti välittömästi kuva Hyacinth Bucketista, kukkakuvioisessa leningissään Pokka pitää sarjasta. Totesin että olen kyllä kohta 52v mutta kukkakuvion aika on siltikin ehkä joskus hamassa tulevaisuudessa ja jätin tyynyt ostamatta ja palasin takaisin nuorekkaille raiteilleni :)

Vierailija
1719/1764 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tyttäreni 17v kanssa kirpparilla ja huomasin kukalliset pastellisävyiset, harmaa, vaaleanpunainen, vaaleanvihreä väritykselliset ja hui, mielestäni peräti tyylikkäät istuintyynyt. Otin tyynyt käteeni ja tyttäreni sanoi heti: "Aiotko jo tätiytyä!" Mieleeni singahti välittömästi kuva Hyacinth Bucketista, kukkakuvioisessa leningissään Pokka pitää sarjasta. Totesin että olen kyllä kohta 52v mutta kukkakuvion aika on siltikin ehkä joskus hamassa tulevaisuudessa ja jätin tyynyt ostamatta ja palasin takaisin nuorekkaille raiteilleni :)

Hah. Olet jo viittä vaille tätiyden ytimessä, hyvä sinä🤔

Vierailija
1720/1764 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tätimäistyä. Sen takia olenkin ikäryhmäni outolintu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme