Mun mielestä ääniviestit esimerkiksi whatsapissa on epäkohteliaita, enkä halua vastata niihin
Puheripuliset ihmiset äänittää minuuttikaupalla tavaraa, jossa siellä täällä saattaa olla joku kysymys tai pointti, mutta sitten ne saatetaan kumota tai muotoilla uudestaan
Esim.
moi hei ei mul mitää ei mut oon nyt tässä hesen edessä jos otan sulle burgerin haluutko onpa kuuma ja eilen oli vielä lämpimämpi hei meninki ohi haluutko kaupasta jotain kiva kun sä er varmaa jaksa kuunnella heheheh ota muuten se mun paita jos jaksat ja ootko monelta ensi viikolla menossa sinne kaupunkii no nyt kävelin jo kaupanki ohi ja en kyl tarviikkaa sitä paitaa moiiiiii.
Tuollaisen saa kuunnella 2-3 kertaa että mitä ihmettä nyt kysyttiin tai pyydettiin. Vihaan niin paljon.
Kommentit (20)
Minusta todella epäkohteliasta lähettää ääniviestejä, ei niitä pysty kaikkialla kuuntelemaan sillä kaikki eivät kanna kuulokkeita mukana. Ensimmäinen kommentoija on juuri sellainen itsekkyyden huipentuma, hänellä ei ole aikaa kirjoittaa viestiä, mutta muiden pitäisi aina ja kaikkialla kyetä kuuntelemaan hänen tyhjänpäiväistä lässytystään. Myöskään vaatimus puheluihin vastaamisesta ei ole nykyaikaa, en itse vastaa juuri koskaan koska jos on asiaa, voi laittaa viestin ja pyytää vaikka soittamaan samalla kun lyhyesti kertoo mitä asia koskee.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän wa ääniviestejä esim autoa ajaessa kun en halua että keskittyminen liikenteessä herpaantuu. Soittaisin mielummin, mutta nykyään kukaan ei enää vastaa puhelimeen, vaan lähettää wa viestin soiton jälkeen että "soitit. Mitä asiaa?" Naurettavaa.
Miksi et vaan lähetä viestiä kun et enää aja? Ja aina voi myös lähettää ääniviestin joka ei ole aivojen sisällön sekava oksennus.
eli ei näin: moii mä ajan tässä ni en laitan ääniviestiii joo tota nii mietin sitä tätä tota ja sit on aika kuuma olitkohan tänää ees kotona hehhehe mut joo siis jos oot vapaa ni haluistko lähtee uimaa
vaan näin: moikka, mennäänkö tänään uimaan? Soita jos käy ni voidaan sopia tarkemmin.
Ilmoita somessa sama. Ja niille. Ehkä heille löytyy joku muu kaveriksi. Jota kiinnostaa.
Mä oon vastannut ääniviesteihin vaan hymiöllä tai että oon yleispaikalla, en voi kuunnella viestiä.
Varsinkin, jos on menossa just tapaamaan tota tyyppiä ja jo bussissa matkalla, niin ei sitä viestiä ees voi kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän wa ääniviestejä esim autoa ajaessa kun en halua että keskittyminen liikenteessä herpaantuu. Soittaisin mielummin, mutta nykyään kukaan ei enää vastaa puhelimeen, vaan lähettää wa viestin soiton jälkeen että "soitit. Mitä asiaa?" Naurettavaa.
Miksi et vaan lähetä viestiä kun et enää aja? Ja aina voi myös lähettää ääniviestin joka ei ole aivojen sisällön sekava oksennus.
eli ei näin: moii mä ajan tässä ni en laitan ääniviestiii joo tota nii mietin sitä tätä tota ja sit on aika kuuma olitkohan tänää ees kotona hehhehe mut joo siis jos oot vapaa ni haluistko lähtee uimaa
vaan näin: moikka, mennäänkö tänään uimaan? Soita jos käy ni voidaan sopia tarkemmin.
Huomasitko, että syyllistyit itse samaan epäselvyyteen ja niitänäitäjorinointiin, mistä muita syytät - vaikkakin ihan kirjallisesti? Aloitat viestiketjun väittämällä, että ääniviestit ovat epäkohteliaita, mutta lopulta käykin ilmi, että sun todellinen valituksen kohde on epäselvä ja pitkä viestintä, kun taasn ne ääniviestit onkin sun mielestä ok, jos ne ovat lyhyitä ja ytimekkäitä. Miksi et siis kirjoittanut aloituksessa vain, että pitkät ja kuulumisia kertoilevat viestit ovat mielestäsi epäkohteliaita?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon vastannut ääniviesteihin vaan hymiöllä tai että oon yleispaikalla, en voi kuunnella viestiä.
No ihan samalla tavalla voit kuunnella ne painamalla puhelimen korvaan, kun kuuntelisit puhelua. Ei siihen kuulokkeita tai kaiutinta tarvita.
Mutta ei se auta siihen että niiden sisällöt on usein vaan rasittavaa höpötystä
Puheluun vastaamattomuusko ei ole epäkohteliasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasitko, että syyllistyit itse samaan epäselvyyteen ja niitänäitäjori
Koska vastasin ihmiselle joka valitti että ihmiset ei vastaa puhelimeen ja joka haluaisi puhua puhelimessa jos voisi. Miksi ei sitten suurinpiirtein lähinnä kysy että puhutaanko ja mistä aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole. Ei kenelläkään ole velvollisuutta olla saavutettavissa koko ajan.
Ääniviesteissä ärsyttää niiden kesto. On ihan ok lähettää joku parin lauseen viesti. Mutta en jaksa kuunnella minuuttitolkulla jotain hölinää, enkä usein pysty noita heti edes kuuntelemaan ja unohtuvat sitten.
Ääniviestit ahdistaa. En tiedä miksi, mutta tulee ikävä olo jos näkee, että joku on laittanut ääniviestiä. Vielä ahdistavampi oli videoviesti (!!) Tyyppi oli siis kuvannut itsensä videolle puhumassa sitä asiaansa minulle. Mitä helv... EIkä ollut siis edes missään liikkeellä, missä ei olisi voinut kirjoittaa normaalisti tms. En tiedä, kuka keksii tehdä noin, että istuu ihan rauhassa omassa olkkarissaan filmaamassa itseään ja laittaa sitten sen viestinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole. Ei kenelläkään ole velvollisuutta olla saavutettavissa koko ajan.
Kenelläkään ei ole myöskään velvollisuutta kuunnella pitkäpiimäisiä ääniviestejä. Ei aloittajallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta todella epäkohteliasta lähettää ääniviestejä, ei niitä pysty kaikkialla kuuntelemaan sillä kaikki eivät kanna kuulokkeita mukana. Ensimmäinen kommentoija on juuri sellainen itsekkyyden huipentuma, hänellä ei ole aikaa kirjoittaa viestiä, mutta muiden pitäisi aina ja kaikkialla kyetä kuuntelemaan hänen tyhjänpäiväistä lässytystään. Myöskään vaatimus puheluihin vastaamisesta ei ole nykyaikaa, en itse vastaa juuri koskaan koska jos on asiaa, voi laittaa viestin ja pyytää vaikka soittamaan samalla kun lyhyesti kertoo mitä asia koskee.
Kun painat playta ääniviestistä ja laitat puhelimen korvalle, viesti kuuluu ainoastaan sun korvaan kuten puhelussa, eikä kuulu muille ihmisille.
oon vaan alkanut sanomaan että en kuuntele, pahoittelut. Laita tekstimuodossa tai soita jos haluut
ootko tullut ajatelleeksi kertoa näille ääniviestittelijöille, ettet halua ääniviestejä, ja ehkä jopa pyytää heitä olemaan lähettämättä niitä?
Mutta kun puhua ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Okei!
Ah, naisen perusvastaus siihen, kun oot ite kirjottanu monta huolella suunniteltuu viestii, jossa on otettu huomioon naisen tarpeita, toivoita ja ajatuksia. Näitä on aina kiva lukea. Okei :)
Mä taas tykkään niistä. Paljon nopeampi vastata ku kirjottaa joku pitkä romaani. Tai odottaa ku joku kirjoittaa