Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa miten tätimäistyitte - vertaistukiketju

Vierailija
02.06.2020 |

Oon 46 v ja omasta mielestä näpsäkkä ja nuorekas. Edestäpäin. Nyt näin pari kuvaa itsestä sivusta päin ja mikäs täti Tomera niissä näkyykään. Mulla on lyhyt tukka ja se korostaa paksua niskaa ja tuhtia ylävartaloa. Näytän rintavalta maatalon pehroorinnalta, vaikka en edes ole ylipainoinen, ihan samalta kuin suvun vanhemmat rouvat. Naurattaa olla tällanen muhkea rouva. Kaveriakin nauratti, sanoi että no nyt on.

Kommentit (1764)

Vierailija
1521/1764 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset ohenivat ihan yhtäkkiä ja heti olen myöhäiskeski-ikäisen näköinen.

Vierailija
1522/1764 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsivarsien ihoon tuli vetelyys. Polvien päälle valahti rasvakerros. Silmän yläluomen sisäkulmiin tuli pussit. En ollenkaan ole ilahtunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/1764 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut liikkua kuntoilun vuoksi. Se on ihan kauheaa. Nuorempana liikuin joukkuepeleissä, koska olin kilpailuhenkinen ja urheilullinen. Nyt en ole urheilullinen vaan täti joka kuntoilee. Käyn kuntosalilla maanantaisin ja torstaisin. Teen pienillä painoilla, koska isommilla tehdessä tulee nivelkipua. Käyn kävelemässä viikonloppuisin.

Vierailija
1524/1764 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yllättänyt kuinka moni liittää tätiyteen kiinnostuksen lopahtamisen seksiä kohtaan. Nainenhan on seksuaalisuutensa huipulla noin nelikymppisenä. 

Itse koen tätiyteen liittyvän vahvasti tietynlaisen itsevarmuuden, jossa hyväksytään oma kroppansa ja oma itsensä muutenkin heikkouksineen ja iloitaan ja nautitaan positiivisista puolista. Ja se jos mikä on seksikästä! 

Itse tunnen olevani nyt päälle nelikymppisenä seksikkäämpi kuin koskaan, vaikka jos miehiltä kysyisi niin varmaan se siloinen 50kg painava 20-vuotias minä olisi enemmän mieleen :D Mutta nykyinen muhkea minä on sängyssäkin rohkea, ei pelkää kertoa mieltymyksiään, näyttää mistä tykkää, ei ujostele näyttää itseään, on hyväksyvä toisen henkisiä ja fyysisiä haasteita kohtaan ja pitää huolen sekä omastaan että toisen nautinnosta.

En yhtään ihmettele että monet nuoret miehet haikailevat vanhempaa naista petikaveriksi, vaikka se hullulta tuntuukin. 

Olen tuo kirjoittaja ja olen vähän hämmentynyt alapeukuista. Kyseessä on 100% oma kokemukseni ja näkemykseni herkästä asiasta ja ikääntymisestä sen kanssa.

Olen ihan vilpittömän kiinnostunut mistä on kyse. Eikö tähän ketjuun vain haluta tällaista näkökulmaa vai menettävätkö niin monet tosiaan seksuaalisuutensa täti-iässä? Vai kirjoitinko jotain tökerösti?

Kiitos kaikille jotka jaksavat vastata asiallisesti niin tiedän toimia jatkossa paremmin :)

Jos olet niin itsevarma nykyään, niin miksi sinua kiinnostaa tuntemattomien alapeukut? Ei ole itsevarmuus tavoittanut muuta kuin seksin? Vai vaan uskottelet itsevarmuutta itsellesi?

Vierailija
1525/1764 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytin juuri 40. Kyllä vuodet naamasta näkyy ja joku lisäkilo on ollut jo vuosia, mutta varsinaista rotevoitumista en ole vielä huomannut: katsoin juuri lisäpeilillä niskaani :-)

Korkokengissä oon aina suosinut matalampaa osastoa, mutta kyllä nyt Riekerit tai muut pehmeät matalat ovat hyvät.

Puutarhahommat ei edelleen kiinnosta.

Ajattelin mennä nyt ostamaan ekaa kertaa sellaisen veskan minkä laitan tätimäisesti ympärilleni eli toiselta harteilta toiseen kainaloon. Aiemmin tämä on tuntunut liian tätimäiseltä, nyt luonnolliselta. Tätimäisyys ei ole minulle siis suomujen tippumista silmiltä (sen olen kokenut kun henkisesti heräsin) tai muu yhtäkkinen tapahtuma vaan hidas luonnollinen siirtymä, joista jotkin asiat, kuten puutarhan hoito, eivät taida keretä tässä ajallisessa edes alkaa.

Tarkoitatko vyölaukkua olan yli kainaloon-tyylillä? Onko se tätien muotia? Eikö se ole enemmän nuortempien tyyliä? Kävin risteilyllä ja kiinnitin huomiota tuohon muotiin, kun siellä pienten lasten äidit ja sen ikäiset käyttivät laukkua niin.

Aikoinaan 80-luvulla vyölaukkua käytettiin vyötäröllä...

T. 55

Tarkoitan ihan tavallista laukkua missä pitkä olkahihna mitä pidetään niin että hihna kulkee esim vasemman olkapään yli ja laukku tulee oikeaan kylkeen. Se on minusta tätimäistä. Tähän asti olen käyttänyt laukkua lyhyellä hihnalla niin että koko laukku (hihna ja laukku) on oikealla olkapäällä/kyljellä.

Toihan on ainut fiksu tapa käyttää laukkua, pitkä hihna ja olan yli.. Kädet vapaat, mutta silti kassi valvonnassa kyljen tuntumassa. Toisella olalla laukku nostaa hartiaa ja aiheuttaa jumia.

Käsilaukku vie toisen käden.

Reppu on ruma ja turvattomasti tavarat selässä.

Kainalossa lyhyellä hihnalla kuristaa kurkkua ja rintoja. Hölmön näköne.

Sen takia se onkin tätimäistä koska tätimäisyys on fiksua. Nuorena sitä ei ole niin fiksu ja tekee monta asiaa vaikeammin.

Vierailija
1526/1764 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään joka aamu noin kello kuusi. Olin aikaisemmin ilta- ja yöihminen.

Vierailija
1527/1764 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen flunssa kaataa petiin. En rajua, miten nuorempana pystyin käymään töissä, vaikka olisi flunssa. Juon kuumaa, syön särkylääkettä ja silti väsyttää, kolottaa joka lihasta ja niveltä. Jos nenä on tukossa, ei aivotkaan toimi. Vähintään 3-4 päivää olen täysin vuoteen omana ja kokonaan toipuminen vie viikon, paitsi jos tulee jälkitulehduksia, niin pidempään.

Vierailija
1528/1764 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Takaa lukio, edestä museo". Paljon liikkuvana tai jostain muusta syystä kroppa on yllättävän hyvä näin 50 vuotiaaksi. Ei roiku oikein mistään ja ihokin on vielä ihan "normaali". Mutta kyllähän nuo kilometrit naamassa näkyvät. On hamsterinpussia ja leuan alla jotain roikkoa jne. Rintavarustus on kasvanut, mistä en tykkää yhtään. Ei ole vielä ajokoirankorvia, mutta joku ihmeellinen juttu niille on tapahtunut ihan viimevuosina. On ikäänkuin sellaiset pullavat mummotssit ja painovoima vähän vienyt alaspäin. Noh, ihmeen pitkään kai sain pitää kiinteänä; ilmeisesti siitä johtuen, että ei ole lapsia ollut ruokittavana.

Tuo ylempänä käsitelty laukunkantotyyli on muuten kaksiteräinen miekka; joskus vaan olisi parempi, että rosvo saisi sen laukun sen sijaan, että on laukunkantaja romuna, kun raahautuu esim. auton perässä (josta laukkua ollaan nappaamassa mukaan) laukkunsa perässä...

Vierailija
1529/1764 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin päästäni harmaan hiuksen.

En ole värjännyt hiuksiani moneen vuoteen, mutta mietin, että pitäisikö taas aloittaa värjääminen. Mielestäni kokonaan harmaat hiukset voisivat olla hienot, mutta epäilen, että välivaihe missä on harmaita hiuksia oman aiemman värin seassa, ei ehkä ole niin edustava.

Vierailija
1530/1764 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona pimeällä yksin liikkuminen pelottaa nykyisin. Olen kuin vanhat tädit. Vielä 10 vuotta sitten tein jopa hölkkälenkkejä noin klo 21-22 välillä, kun perheen koululaiset meni nukkumaan. Minulta yritettiin viedä käsilaukku joitakin vuosia sitten. Ei siinä mitään isompaa väkivaltaa ollut, kaulaan jäi mustelmat ja kaaduin pyllylleni niin, että häntäluu oli jonkin aikaa kipeä. Se tapaus jätti turvattomuuden tunteen, vaikka mitään ei edes saatu vietyä. Nyt jokainen vastaan tuleva pimeällä on uhka.

Vierailija
1531/1764 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikänäkö ja sitä myöten silmälasit ekaa kertaa elämässä. On myös paha hajataitto mutta siitä kuulin vasta nyt optikolla. Lasit olisi oikeasti tarvinnut jo aikasenmin.

Mutta itselleni ikänäkö on pahin tätihomma. Ikänäkö ja tuulitakki. Enkä tiedä pitäisikö itkeä vanhuutta vai olla tyytyväinen itseeni kun suhisen syksyisessä sateessa tuulitakkini kanssa ja lasit huurussa, samalla ihmetellen teinejä, jotka liehuvat minishortseissa ja napapaidassa kylmästä täristen siinä samassa sateessa.

On tätiytymisessä hyviä puoliakin. Ainakin järki on päässä vaikka ei niin hyvältä näytäkään.

Vierailija
1532/1764 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tätinainen yhtä pahis kuin setämies?

Vierailija
1533/1764 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauhdilla näyttää alkaneen puolison tätimäistyminen heti lapsen saannin jälkeen. Enää ei imetä niin ei olisi tarvetta syödä ylimääräistä mutta herkut maistuu kuin raskausaikana. Vatsa alkaa näyttää niin kuin olisi taas raskaana vaikka se ei kyllä ole mahdollista kun seksihaluja ei ole ollut sitten raskauden viimeisen kolmanneksen. Kuulemma ei voi mennä puntarille kun lukema ahdistaisi. Mieluummin vaan kieltää kilojen olemassa olon ja ostaa tätimäisempiä vaatteita.

Lapsi on kyllä ihana enkä vaihtaisi vanhemmuutta mihinkään mutta en olisi uskonut että normaalipainoisesta puolisostani tulee lapsen saannin jälkeen tukeva seksihaluton täti.

Eikö naisia oikeasti kiinnosta lapsen saannin jälkeen enää pitää huolta itsestään ja parisuhteestaan?

Itse ennemminkin aloittanut terveellisemmän elämän kun haluan olla lapselle hyvinvoiva isä mahdollisumman pitkään hänen elämässään. 15 kg itse pudottanut alkuvuodesta ja puoliso vain mussuttaa kahvipulliansa.

Vierailija
1534/1764 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppääminen alkanut kantaa tulosta ja tissit ja röllö kasvaa, mutta persettä ei ole nimeksikään. Kai se on "tätimäistymistä" sekin, kun tämmöinen viriili nuori sonni alkaa vähitellen muistuttaa Timo Soinia.

Vierailija
1535/1764 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta on, että alusvaatteeni ovat aina rumat ja virttyneet, reikäiset. En osata niitä edes miestäni varten,  vaan kuljeksin alasti kotonani. Lapset ovat muuttaneet jo pois, eli tämä toimii ihan hyvin. 

Tuo olisi minulle ihan kauhistus. Pitää kuluneita ja reikäisiä alusvaatteita. Ja kävellä alasti kotona. Minulla on aina ollut ehjät alusvaatteet ja ostan uusia säännöllisesti. En kulje kotona alasti. Kesähelteillä voin nukkua alasti. Minusta alasti oleskelu kotona on junttia.

Niin on ja kiva kun tulee vieraita tai lapset kylään ja tämä täti on römpsällään ja paljaalla puollaan istunut sohvilla.. Tosin mielikuvani on, ettei siellä ehkä vierailekaan kuin viinaan menevää porukkaa, joten mitäs tuosta.

Vierailija
1536/1764 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

T Ä T I Y D Y I T T E.

Vierailija
1537/1764 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se täti sieltä esiin tulee vaikka kuinka kuntoilisi ja viettäisi menevää elämää. Yksi minkä tulemiseen ei voi vaikuttaa on heltta leuan alla. Mulla on semmoinen pieni vekki mutta erottuu hyvin. En aio leikkauttaa pois jos ei iske äkillinen rikastuminen. Olen omaksunut asenteen, että naura sille mille et mitään voi.

Netissä neuvottiin että vedä teipillä löysät niskaan heti hiusten alle ja se muuten toimii. Jos vielä nostaisi hiukset ylös ja kertoisi uteliaille suoraan mistä on kyse :D Mitä sitä salailemaan.

Vierailija
1538/1764 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätimäistyin jo 13-vuotiaana, kun veljeni perheeseen syntyi esikoinen.

Muita tätimäistymisen piirteitä ei ole sittemmin näkynyt ja toivottavasti ei näykään. Olen 47- vuotias, mutta varsin nuorekas ainakin omasta mielestäni edelleen. Lasten mielestä toki jo ikivanha ja nolo ja ties mitä, mutta se kuulunee asiaan.

Vierailija
1539/1764 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yllättänyt kuinka moni liittää tätiyteen kiinnostuksen lopahtamisen seksiä kohtaan. Nainenhan on seksuaalisuutensa huipulla noin nelikymppisenä. 

Itse koen tätiyteen liittyvän vahvasti tietynlaisen itsevarmuuden, jossa hyväksytään oma kroppansa ja oma itsensä muutenkin heikkouksineen ja iloitaan ja nautitaan positiivisista puolista. Ja se jos mikä on seksikästä! 

Itse tunnen olevani nyt päälle nelikymppisenä seksikkäämpi kuin koskaan, vaikka jos miehiltä kysyisi niin varmaan se siloinen 50kg painava 20-vuotias minä olisi enemmän mieleen :D Mutta nykyinen muhkea minä on sängyssäkin rohkea, ei pelkää kertoa mieltymyksiään, näyttää mistä tykkää, ei ujostele näyttää itseään, on hyväksyvä toisen henkisiä ja fyysisiä haasteita kohtaan ja pitää huolen sekä omastaan että toisen nautinnosta.

En yhtään ihmettele että monet nuoret miehet haikailevat vanhempaa naista petikaveriksi, vaikka se hullulta tuntuukin. 

Allekirjoitan tämän.  Ehkä olen näin 41-vuotiaana sitten vielä liian nuori tädiksi, mutta en tunnista itseäni (vielä!) mistään näistä täällä kuvatuista asioista, enkä varsinkaan siitä, että seksi tai seksuaalisuus menettäisi merkityksensä. Enkä tarkoita, että siinä olisi mitään pahaa, vaikka tunnistaisinkin. Itse asiassa minusta on ollut ihana lukea näitä kommentteja ja huomata, miten hyväksyvästi ja terveellä itseironialla naiset suhtautuvat koko tilanteeseen.

Tykkään itse pukeutua naisellisesti, käyttää korkkareita, elää terveellisesti, liikkua ja harrastaa paljon. Ei ole mitään kolotuksia, kipuja eikä vaivoja. Painan edelleen tuon 50 kiloa ja olen löytänyt omasta seksuaalisuudestani aivan uusia puolia kuluneen vuoden aikana - tai pikemminkin myöntänyt näiden puolien olemassaolon! Kasvot ovat vähän valahtaneet, sitä en pysty kieltämään, ja vähän haaveilenkin silmäluomileikkauksesta - siitä tosin haaveilin jo parikymppisenä!

Miesten kanssa joudun olemaan aiempaa varovaisempi. En tiedä, johtuuko se tästä iästäni (kun en olekaan enää sitä halutuinta ja kuuminta hottia parisuhteeseen) vai nykypäivän miehistä, mutta hyväksikäyttöön on varauduttava eri tavalla kuin ennen. Miehet tykkäävät roikottaa minua mukana elämässään napsien parisuhteen hyvät puolet, mutta sitoutumatta oikeasti.  Ja joo, varmaan olenkin huolenpidollani ja suht korkealla libidollani varmasti hyvää seuraa. Silti minusta tuntuu, että mies kuin mies pitää varalla ja odottaa, että kulman takaa tulisi se (ainakin) kymmenen vuotta nuorempi vastine minusta vastaan. Siksi yritän kovasti olla rakastumatta yhteenkään mieheen ja keskittyä pelkkään fyysiseen puoleen.

Eli joo, en ihan elä samaa tätitodellisuutta vielä kuin täällä on kuvattu. Tavallaan odotankin sitä päivää, kun vaihdevuodet hoitavat toivottavasti homman ja seksuaalisuus lakkaa olemasta minulle yhtä tärkeää kuin nyt. Vielä se päivä ei ole kuitenkaan käsillä, vaan olen valitettavan heteroseksuaalinen maailmassa, jossa miehet kiinnostuvat keskimäärin 20-35 -vuotiaista. Vielä menen tuosta 35-vuotiaasta, mutta siihen on varauduttava, että seksuaalinen huomio ja seksielämä loppunee lähivuosina.

Vierailija
1540/1764 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea ketju! 🤦🥴