Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa miten tätimäistyitte - vertaistukiketju

Vierailija
02.06.2020 |

Oon 46 v ja omasta mielestä näpsäkkä ja nuorekas. Edestäpäin. Nyt näin pari kuvaa itsestä sivusta päin ja mikäs täti Tomera niissä näkyykään. Mulla on lyhyt tukka ja se korostaa paksua niskaa ja tuhtia ylävartaloa. Näytän rintavalta maatalon pehroorinnalta, vaikka en edes ole ylipainoinen, ihan samalta kuin suvun vanhemmat rouvat. Naurattaa olla tällanen muhkea rouva. Kaveriakin nauratti, sanoi että no nyt on.

Kommentit (1764)

Vierailija
241/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse listaisin vielä seuraavat tätiytymisen tuntomerkeiksi

-harrastat liikuntaa jopa innokkaammin kuin aikaisemmin, mutta syy siihen on enenevässä määrin se että haluat pysyä terveenä mahdollisimman pitkään

-punaiset silmälasit ovat mielestäsi kivan pirteät

-et enää kokeile kovin innokkaasti uusia asusteita koska sinulle on valikoitunut jo lempparit ja niiden lisäksi varastosta löytyy "ylimääräisiä" niiltä ajoilta kun vielä ostelit asioita. 

-ylipäätään et tarvitse mitään uutta vaan isompi ongelma on päästä eroon tavaroista

-et unelmoi siitä että pääset joku päivä hyväpalkkaisiin töihin vaan olet enemmän huolissasi, löytäisitkö enää mitään jos joutuisit työttömäksi

-jos olet sinkku, et unelmoi prinsessahäistä

-ajatus Helsingin muodikkaimpaan yökerhoon päätymisestä ahdistaa, tiedät että olisit siellä sääliviä katseita keräävä orpo piru

-uusien asioiden kokeilu ei tarkoita mitään uuden reseptin kokeilua dramaattisempaa

-sinulla on tai on ollut jokin pitkäaikaista lääkitystä vaativa sairaus TAI jokin vakava sairaus

-mietit, miten pärjäät eläkkeellä 

-aika tuntuu kuluvan paljon nopeammin kuin nuorena, samalla muutama vuosi sinne tai tänne ei merkitse mitään

Vierailija
242/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tässä on itselleni ajankohtainen ketju! Olen viittä vaille 40. Kolme lasta. Olin aina ennen se jolle "tädit" voivottelivat että kerää tyttö lihaa luiden ympärille. Eipä kukaan enää hauku liian laihaksi.. ;) Olen edelleen muuten hoikahko mutta on sellainen pysyvä "raskausvatsa" joka on erkautuneitten vatsalihasten ja hyvän leivontataidon tuotosta. kohta onneksi ei kukaan luule raskausvatsaksi kun siirryn lastentekoiän tuolle puolen.

Kun meikkaan juhliin ja jätän kerrankin silmälasit pois niin näytän tavallistakin väsyneemmältä.

Olen katsellut lasteni jalkapallovalnentajaa "sillä silmällä" ja tajunnut olevani yli 20v vanhempi :D

Ryhtiä ei saa enää feikatuksi edes valokuvaan.

Mutta tuli vaan jostain tänään mieleeni ajatus ettei se haittaa ollenkaan. Että minulla on niin paljon muuta annettavaa läheisilleni kuin tiukka takapuoli. olen jotenkin valmis siirtymään tähän uuteen tätirooliin". Tähdithän pyörittävät maailmaa.

Suosittelen vahvasti jumppaa, liikuntaa, hierontaa ja venyttelyä. Ei 40-vuotiaana vielä saisi ryhti iän takia huonontua, kyllä se on 30 vuotta vanhemman ikäryhmän juttu kun luusto alkaa heiketä! Sulla on vain huono kunto, älä pistä sitä iän piikkiin tai sulle tulee pitkät vanhuusvuodet fyysisesti kyvyttömänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tunnista itseäni ollenkaan tästä ketjusta. Ehkä en sitten vain tunnista omaa tätimäisyyttäni vielä, kai senkin aika tulee.

Vierailija
244/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken ulkomuotoon liittyvän tunnistan. Lisäksi jähmeys&kömpelyys, esim. tunti autossa ja ulostauduttuani useampi metri menee kävellen kumarassa polvet kevyessä koukussa. Nuorempana matka jatkui rivakasti kävellen pitkänkin ajon jälkeen :)

Vierailija
245/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tätimäistynyt, vaikka täytin juuri 45v. Kroppa on hyvässä kunnossa, treenaan monipuolisesti. Oon aina tykännyt vaatteista, joten tykkään seurata trendejä

Miksette liiku jos ylipainoa on tullut?

Niin, omasta mielestäsi. Ei se hoikkuus nyt kaikke anna anteeksi, vaikka niin haluat uskotella. Ei siinä trendein seurailut auta, kun ikää kertyy ja kaikki me muutumme.

Vartalo voi olla paremman näköinen kuin parikymppisenä jos on treenannut säännöllisesti ja ruokavalio on terveellinen. Tätä faktaa on turha kieltää. 

N51

No ei voi. Viisikymppisenä ei vaan enää näytä millään paremmalta kuin kaksikymppisenä vaikka olisi kuinka hyvässä kunnossa ja timmimpi kuin silloin.

Jos ei muuta niin ihossa näkyy jo veltostuminen ja ajan kuluminen.

Tarvitsee paremmat lasit jos muuta luulee.

Sori.

Aikuinen nainen voi olla myös realisti.

Onko oikeasti noin vaikeaa tajuta, että jotkut tosiaan voi näyttää nuoremmilta kuin ovat?

Itselleni siis käy näin jatkuvasti, koska olen timmi ja freesin näköinen. Kasvot ovaalit ja korkeat poskipäät tekee myös nuoremman näköiseksi. En toki ole kasvoista parikymppisen näköinen, mutta kroppa on parempi kuin monella nuoremmalla. Olen aina treenannut, eri lajeja. Oon huomannut, että katkerimpia vastauksia tulee itseensä tyytymättömiltä..

Oletko miettinyt, että ketä muuta kuin sinua, tuo kiinnostaa...

Vierailija
246/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä mielestäni ihan tädiltä näytä. Olen viisikymppinen mutta hoikka. Lyhyt tukka myös mutta mun mielestä näytän vain ikäiseltäni, en varsinaisesti tädiltä.

Jospa laihduttaisitte vähän? Niin ei tulisi niin voimakkaita justiinaviboja.

Lyhty tukka on yksi niistä pahimmista tätimäiseksi tekijöistä, sori nyt vaan. Jos siis miehiltä kysytään. Moni kanap-tukka kuvittelee olevansa seksikäs rokkimimmi, mutta lähinnä aiheuttaa oksetusta.

Sä voit mun puolesta oksennella kaikessa rauhassa.

Mun tukka ei muuten ole kanan perää nähnytkään. Se on kivasti leikattu ja olen sen kanssa oikein chic.

Niin, oikein chicken. 

Vierailija
247/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tätimäistynyt, vaikka täytin juuri 45v. Kroppa on hyvässä kunnossa, treenaan monipuolisesti. Oon aina tykännyt vaatteista, joten tykkään seurata trendejä

Miksette liiku jos ylipainoa on tullut?

Niin, omasta mielestäsi. Ei se hoikkuus nyt kaikke anna anteeksi, vaikka niin haluat uskotella. Ei siinä trendein seurailut auta, kun ikää kertyy ja kaikki me muutumme.

Vartalo voi olla paremman näköinen kuin parikymppisenä jos on treenannut säännöllisesti ja ruokavalio on terveellinen. Tätä faktaa on turha kieltää. 

N51

No ei voi. Viisikymppisenä ei vaan enää näytä millään paremmalta kuin kaksikymppisenä vaikka olisi kuinka hyvässä kunnossa ja timmimpi kuin silloin.

Jos ei muuta niin ihossa näkyy jo veltostuminen ja ajan kuluminen.

Tarvitsee paremmat lasit jos muuta luulee.

Sori.

Aikuinen nainen voi olla myös realisti.

Onko oikeasti noin vaikeaa tajuta, että jotkut tosiaan voi näyttää nuoremmilta kuin ovat?

Itselleni siis käy näin jatkuvasti, koska olen timmi ja freesin näköinen. Kasvot ovaalit ja korkeat poskipäät tekee myös nuoremman näköiseksi. En toki ole kasvoista parikymppisen näköinen, mutta kroppa on parempi kuin monella nuoremmalla. Olen aina treenannut, eri lajeja. Oon huomannut, että katkerimpia vastauksia tulee itseensä tyytymättömiltä..

Oletko miettinyt, että ketä muuta kuin sinua, tuo kiinnostaa...

Sua näkyy kiinnostavan kun jaksat kommentoida. 😁 Täällä luetellut vaivat kuulostaa ihan 70v krempoilta. Nelikymppinen on suht nuori vielä, jos on rapakunnossa niin olisko syytä tehdä asialle jotain? Miksi nelikymppisen pitäis olla elämäänsä kyllästynyt katkera keski-ikäinen....?? 😎

Vierailija
248/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava ketju! 😁 Täällä 35v täti, joka pukeutuu samalla tavalla kuin nuoriso. Eilen viimeksi nuorisovaatekaupassa huomasin että minullahan on samanlaiset vaatteet kuin tämän päivän 15-vuotiailla eikä siinä mitään. Ihan kivoja vaatteita, mustat pillifarkut, tennarit ja t-paita. Vanhaksi tunsin itseni siinä vaiheessa kun Jungle Juice Barin jonossa nuori kundi tuli koputtamaan olkapäähän ja luuli että olen hänen kaverinsa, säikähti nuorimies kun käännyin ja tajusi että takaapäin nuorekas neito onkin kasvoiltaan vanha ryppyinen mummo. 😂

Vierailija
249/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 40 ja perheellinen. Lasten jäljiltä pömppömaha jne. Kyllä kai kaikki tän ikäiset on jo vähän tätejä?

Vierailija
250/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilot ja kampaus tekee kenestä tahansa tädin (tai sedän).

Mulla puolipitkät hiukset ja yritän sitä kutritäti-menetelmää.

Meiän suvussa ei yhtään pehtorinnaa, enkä haluaisi olla ensimmäinen. Yhdessä vaiheessa tuntui (pitkään) ettei mikään auta, kilot eivät vaan lähde. Mietin tosissani rasvaimua ja kaksoisleuan leikkausta.

Sinnikkäästi vaan tsemppasin. En tiedä onko tässä mitään järkeä, sillä nykyään en juo tippaakaan ja popsin yksinäisyydessä vain vähän ruokaa/vähäkalorista. Pizzan olen joutunu hautaamaan, pastaakin syön vain ani harvoin. Pihvejä en ikinä. En seuraa mitään diettiiä, vaan olen tässä iässä (49) huomannu mikä sopii ja mikä ei, mikä turvottaa/lihottaa. 

Teen tätä enimmäkseen itseni takia, en kertakaikkiaan kestäny peilikuvaani!! Vaikka olen yksin, on kivempi olla tyytyväisempi ja kevyempi ja terveempi olo. Olen lisänny ennen kaikkea lihastreeniä. Läskien hiljainen metamorfoosi käynnissä.  Hjallisleuka roikkuu edelleen mukana vaikka on pienentyny, voi olla että jossain vaiheessa siihen iskee veitsi.

Niskalihasta päässy eroon niskahartiaseisonnalla. Kyllä se pistää  ihrat ja nesteet liikkeelle kun lähes 100 kg painaa päälle.  Ja pikkuhiljaa vahvistuu vatsalihakset. Jos pelkäät nikamien tai pään särkymisellä, niin aloita rullaamalla lattialla ja nostamalla vaan jalat ylös. Ei se helppoa ole ollu, mutta kun ei mennyt elämän arvonnassa geenit oikeen. Mummi oli hoikka kun mikä kuolemaansa asti (85v) eikä se treenannu tai laihduttanu! Samoin äitini. Mutta ihraniskaksi en jää!  Minä ja tätini saatu jostain ne läskigeenit, ja tätini lyhyissä hiuksissaan on just tyypillinen täti.

Vierailija
251/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loistava ketju! 😁 Täällä 35v täti, joka pukeutuu samalla tavalla kuin nuoriso. Eilen viimeksi nuorisovaatekaupassa huomasin että minullahan on samanlaiset vaatteet kuin tämän päivän 15-vuotiailla eikä siinä mitään. Ihan kivoja vaatteita, mustat pillifarkut, tennarit ja t-paita. Vanhaksi tunsin itseni siinä vaiheessa kun Jungle Juice Barin jonossa nuori kundi tuli koputtamaan olkapäähän ja luuli että olen hänen kaverinsa, säikähti nuorimies kun käännyin ja tajusi että takaapäin nuorekas neito onkin kasvoiltaan vanha ryppyinen mummo. 😂

35-vuotias vanha ryppyinen mummo? Itse synnytin vasta ensimmäisen lapseni tuon ikäisenä.

Vierailija
252/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 47 vuotias,vielä viisi vuotta sitte minun sanottiin näyttävän huomattavasti nuoremmalta,yhä kuvittelen mielessäni niin vaikka totuus taitaa olla ihan toinen.

Olen valtavan innostunut puutarhasta ja kukista,munulla on nyt myös kasvihuone jonka tapahtumia seuraan suurella intohimolla.

Pidän hiljaisuudesta ja nautin linnunlaulusta.

Marimekko on kuuminta trendiä niin sisustuksessa kuin puheutumisessakin. Ja ajoissa näin lomallakin nukkumaan niin herää myös varhain häärmäämään puutarhassani.

Ei enää musiikkia täysillä,hillitöntä biletystä,vaihtuvia miehiä,ja aamuun valvomista. Ne ei vaan enää jaksa kiinnostaa.

Ihanan tätimäsitä :)

Vierailija
253/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut näyttää rotevan harteikkaalta könsikkäältä. Lapsikin pelästyi yksipäibä, että mikä miekkonen sieltä tulee. Näki hahmoni sivusilmällä. Ei kovin kannustavaa.

Vierailija
254/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47v ja hyvin ahdistunut iästäni. Siis syvästi masentunut. Leivoin elämäni ekan täytekakun viikko sitten, nyt haaveilen voileipäkakun teosta. En ole täti, olen vanha, kyrsiintynyt koppelo.

Vierailija
255/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätimäisyys ei haittaa ollenkaan, kunhan pitää itsestään huolta. Eikä haittaa ne nelikymppiskilot, jotka tulee ja jämähtää. Määrähän riippuu mitä suuhusi mätät. Pitää vaan ihosta huolta, hiukset siisteinä ja läskit kiinteinä.

Kunhan ei koskaan, siis koskaan, ala pukeutua trikoisiin. Niihin caprileggareihin ja trikootunikaan. Luoja meitä  niiltä varjelkoon. 

Vierailija
256/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

35-vuotias vanha ryppyinen mummo? Itse synnytin vasta ensimmäisen lapseni tuon ikäisenä.

Kyllä On ryppyjä ja nuoren pojan ilme oli niin kauhistunut että hänen silmissään näytin varmasti paljon pahemmalta kuin omissani. 😂 Omat lapset olen tehnyt jo ja nuorin on 13v. Siksi siellä nuorisokaupassakin olin, itse ostan vaatteet ihan aikuisten kaupasta vaikka ovatkin samannäköiset kuin nuorisolla, eli mustat pillit ja valkoinen t-paita ja Converset joista en luovu kuin pakon edessä. 😊

Vierailija
257/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä On ryppyjä ja nuoren pojan ilme oli niin kauhistunut että hänen silmissään näytin varmasti paljon pahemmalta kuin omissani. 😂 Omat lapset olen tehnyt jo ja nuorin on 13v. Siksi siellä nuorisokaupassakin olin, itse ostan vaatteet ihan aikuisten kaupasta vaikka ovatkin samannäköiset kuin nuorisolla, eli mustat pillit ja valkoinen t-paita ja Converset joista en luovu kuin pakon edessä. 😊

Lisään vielä että vaatekaupassa myyjä sanoi rempseästi ”moi” tervehtiäkseen kauppaan tulijaa, mutta kun käännyin niin kysyi ”tarvitseeko rouva apua”. 😂 Rouvittelu on vielä suht tuore asia enkä siitä pahastu, minusta on hienoa olla rouva. 😂 En vielä ole vaan sisäistänyt sitä että minut mielletään kasvojen perusteella rouvasikäisten kerhoon ja katsoin ensimmäisenä onko rouva minun selän takana ennen kuin tajusin että minuahan tässä puhutellaan. Näin siis BikBokissa eilen. 😊

Vierailija
258/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmekymmentä, mutta otan teitä jo hurjaa vauhtia kiinni. Takana erittäin raskaita kokemuksia, jonka johdosta hiukset ohentuneet puolella ja kohta on pakko leikata se lyhyt tätitukka. Aiemmin olin asenteella, että ei ikinä! Farkut ovat vaihtuneet legginsseihin, sekä rentoihin mekkoihin ja hameisiin. 

Eilen olin uimarannalla. Ennen olisin maannut auringossa itseäni öljyten. Nyt valitsin varjopaikan kirjaa lukien ja mielessäni jupisin julmia asioita nuorisolle, joka soitti kamalaa gangstaräppiä. Linnun laulu olisi ollut paljon kauniimpaa kuultavaa. :D Parvekkeelle on ostettu kesäkukat. Siideri on vaihtunut punkkuun ja valkkariin. Ei sentään vielä siihen sherryyn! Ja niin joo, jalassa on mummoalkkarit. Stringejäkin omistan, mutta onhan nämä niin paljon mukavammat jalassa. Pitäkää siis mummoalkkareistanne kiinni, täältä tullaan kohti tätiyttä huimaa vauhtia!

Vierailija
259/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tunikat, ne ovat kompastuskiveni. Nyt kesällä käytän ihan ilman rakkaita leggingsejä. Nosh, Nanso, Papu, you name it. Rehellisesti sanoen en tiedä, miten kestän muutaman vuoden kuluttua tulevat viisikymppiset. Keskittymällä leipomiseen, ruoanlaittoon, puutarhanhoitoon? Mitä vihhua, koska minusta tuli näin vanha?

Vierailija
260/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskinta on se, että lähestyessään neljääkymppiä naisesta näkee mistä kohtaa hän lihoo. On se sitten maha tai takapuoli. Toisin sanoen nainen muuttuu äidikseen.