Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa miten tätimäistyitte - vertaistukiketju

Vierailija
02.06.2020 |

Oon 46 v ja omasta mielestä näpsäkkä ja nuorekas. Edestäpäin. Nyt näin pari kuvaa itsestä sivusta päin ja mikäs täti Tomera niissä näkyykään. Mulla on lyhyt tukka ja se korostaa paksua niskaa ja tuhtia ylävartaloa. Näytän rintavalta maatalon pehroorinnalta, vaikka en edes ole ylipainoinen, ihan samalta kuin suvun vanhemmat rouvat. Naurattaa olla tällanen muhkea rouva. Kaveriakin nauratti, sanoi että no nyt on.

Kommentit (1764)

Vierailija
221/1764 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tiettyjä merkkejä, joista voi päätellä tätiytyneensä. Kaikki merkit eivät koske kaikkia naisia, mutta näitä olen eri ihmisillä huomannut:

- kevyt tikattu takki (ei siis urheilullinen)

- järkevät mukavat matalat leveälestiset kengät (merkki Pomar, Gabor, Rieker, Högl, Sievi tai vast.) tai lenkkitossut (mahdollisesti tukipohjallisella tai silikonituilla)

- silmälasit ovat aika must, tätiyden myötä ne ovat monitehot, ja niin viilattu ja tuunattu joka tarpeeseen että maksavat vähintään alessakin 500 euroa

- pitkähihaiset yläosat, joissa ei liian avara kaulus, miel. tunikat

- mukavat joustavat housut, jotka eivät kiristä mistään lounaan jälkeenkään

- käytännöllinen käsilaukku, jonka sisällä kokoon taitettu ostoskassi (kangasta tai eko muuten)

- kotiinmatkalla nyssyköiden määrä on kasvanut eksponentiaalisesti

- puheenaiheissa alkaa vilistä vauvat, joku on aina tullut just mummoksi, etikettiin kuuluu kysellä kuinka tätiytynyt ystäväsi voi ja myös kuulustella lastenlasten kuulumiset ja katsella uusimmat kuvat tai videot älypuhelimesta (tätä varten annetaan etukäteishälytys että kaikki ehtivät laittaa silmälasit nenälle, joillakin on useammat lasit tai vain lukulasit edelleen)

- puhutaan myös paljon siitä asiat on nykyään hoidettu huonosti (siis viranomaisten, poliitikkojen, yms. osalta). Itsekin toistaa fraasia "Mun aikana...." "Kun me oltiin nuoria..."

- kaikilla on joku kremppa tai useampi. Nivelrikko, selkävaiva, yms.

- mysteerinen ilmiö asunnossa: vaikka muutat uuteen isompaan asuntoon tai konmaritat nykyisessä asunnossa rutkasti, kaappitilaa ei ole koskaan tarpeeksi.

- alkoholi ei maistu enää hyvältä, vain jotkut tädit jäävät salaa koukkuun ja lipittävät yksin viiniä tai olutta, monet siirtyvät juomaan teetä (etenkin vihreä tee, rooibos ja yrttitee)

- aletaan kiinnittää huomiota paljon enemmän luontoon ("taas ne syreenit kukkii...") ja eläimiin (etenkin linnut ovat tätien suosiossa).

- sauvakävely ja vesijuoksu, siinä tätien yleisimmät liikuntamuodot. Sähköpyörä nousussa.

- rintaliivit alkavat tuntua epämukavilta, monet vaihtavat kaarituettomiin tai muuten erityisen pehmeisiin.

- joku voi alkaa harkita kansallispuvun käyttämistä juhlapukuna

-

Voi ei, 13/16 ja ikää vasta 38 😀

Mutta kiitos piristävästä ketjusta. Olen hörähdellyt ääneen monelle vastaukselle.

Vierailija
222/1764 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain valokuvaa katsomalla se minullekin paljastui. Taisin olla vähän alle nelikymppinen, näytin kuvassa joltain muulta, ihan kuin olisin katsonut jotain tätiäni lapsen silmin.. Pään sisällä sitä luulee olevansa aina joku 15vee, mutta ulkoisesti onkin hyacinth bukeen näköinen, vaikka vaatteet ovatkin mustat, kukkamekkoa en käytä. Nyt olen entistä tätimäisempi, melkein mummomaisempi kun olen alkanut harmautua pään sivuilta ja minulla on melkein aina rillit päässä, lukulasit, kaikenlisäksi polvissani on nivelrikko, joten kävelyni on vaappuvaa könkkäämistä.

Kyllä se elämä vaan nopeasti menee, äsken olin teini heviletissä joka ei vauhtia ja vaarallisia tilanteita pelännyt, nyt olen pyöreä linkkaava täti joka pelkää jopa asfaltilla olevaa kivenmurikkaa, ettei vain astuisi väärin. 

Kohta varmaan hankin rollaattorin, mitähän ne maksaa.

48v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1764 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei älkää nyt kukaan jättäkö rintaliivejä pois! On karmean näköistä kun jonkun riipparit valuvat toinen toiselle, toinen toiselle puolelle mahaa.

Minä kyllä jätän, kotioloissa. Ei mulla mitkään jättiriipparit ole vaan ihan tavalliset tissit. Töissä käytän erilaisia toppiratkaisuja, kaikki pehmeitä ja mukavia. Tämä täti kun on kiinnostunut myös rintojensa terveydestä ja lymfanesteiden vapaasta kierrosta.

N42

Vierailija
224/1764 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä 30v tulin tänne huvikseni lueskelemaan ja hykertelemään ketjua,mutta sitten tajusin kauhukseni, että tätiytymisen ensimmäiset merkithän, ovat jo ilmassa:

- mulla on suosikkiruokakauppa

- olen siirtynyt kaarituettomiin rintaliiveihin ja puuvillaisiin peruskalsareihin

-ihastelen ihan hemulina lintuja, oravia ja kukkasia jne ja saatan käydä kävelyllä, ihan vain ihmetelläkseni luontoa

- vihaan farkkuja. Kaikissa housuissani on joustava vyötärö.

- minulla on aina mukana kassi, josta löytyy kaikkea työkaluista perus lääkevalikoimaan.

- vilkuttelen vieraiden ihmisten vauvoille

Tämäkö on tätiytymisen alkusoitto? Seuraavaksiko hamstraan kuviollisia tunikoita, puuhelmiä ja käytännöllisiä kenkiä?

Kyllä vaan, siskoseni! Pian huomaat että trikootunika on kiva ja mukava kotivaatteena. Huoleton käyttää ja kuviot piristävät. Sitten jonain kauniina päivänä se löytää tiensä työpaikalle. 

Puukorut tulevat, kun kyllästyt heittelemään roskiin metallisia rihkamakoruja jotka kulahtavat hetkessä käyttökelvottomiksi ja näyttävät halvoilta, mutta huomaat ettei timanttien säihke oikein mahdu budjettiin. Puiset, lasiset, nahkaiset ja muut edullisista mutta "aidoista" materiaaleista tehdyt korut ratkaisevat tämän pulman ja tunnet itsesi neroksi päästessäsi rihkamakurimuksesta.

Käytännölliset kengätkin tulevat vaivihkaa, tai pakolla jos sinulle ilmestyy vaivaisenluu, sinulle määrätään tukipohjalliset, kipeytät jalkasi tai kaadut pahasti korkkareilla. Aluksi tajuat että kiilakorot ovat paljon mukavammat kuin korot. Sitten huomaat että nykyään on saatavilla paljon kivoja matalia kenkiä. Tunnet olosi nuorekkaaksi huomatessasi ettei nuorillakaan enää paljon korkoja näy. Mutta likaiset tennarit näyttävät sinulla homssuiselta eivätkä rennon rokahtavilta. Kyllästyessäsi pitämään vaaleita tennareita siisteinä tajuat että on myös saatavilla mukavia, leveälestisiä siistimpiä kenkiä joissa ei ole muuta vikaa kuin tylsä ulkonäkö. Hankit yhdet, ihmettelet mikset aiemmin ole tajunnut miten kivaa on kun on mukavat kengät, hankit toiset ja jäät sille tielle.

Tämä ketju on ihan paras! Oikea hyvän mielen ketju :) Minä olen huomannut tätiytymisen merkkejä 35-vuotiaasta lähtien. Olen nyt 37. Aluksi laitoin tunikan ja caprit puistoon lasten kanssa. Kohta ne olivat päälläni töissä. Mikä ihana vapaus, kun vyötäröllä ei tuntunut kiristystä. Juoksu on vaihtunut kävelyyn. Olen myös innostunut puutarhan hoidosta. Tutkin eri kasvilajeja myös luonnossa. Hiukset ovat vieläkin pitkät. Ehkä kohta leikkaan ne lyhyiksi :)

Vierailija
225/1764 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tätimäistynyt, vaikka täytin juuri 45v. Kroppa on hyvässä kunnossa, treenaan monipuolisesti. Oon aina tykännyt vaatteista, joten tykkään seurata trendejä

Miksette liiku jos ylipainoa on tullut?

Niin, omasta mielestäsi. Ei se hoikkuus nyt kaikke anna anteeksi, vaikka niin haluat uskotella. Ei siinä trendein seurailut auta, kun ikää kertyy ja kaikki me muutumme.

Vartalo voi olla paremman näköinen kuin parikymppisenä jos on treenannut säännöllisesti ja ruokavalio on terveellinen. Tätä faktaa on turha kieltää. 

N51

No ei voi. Viisikymppisenä ei vaan enää näytä millään paremmalta kuin kaksikymppisenä vaikka olisi kuinka hyvässä kunnossa ja timmimpi kuin silloin.

Jos ei muuta niin ihossa näkyy jo veltostuminen ja ajan kuluminen.

Tarvitsee paremmat lasit jos muuta luulee.

Sori.

Aikuinen nainen voi olla myös realisti.

Onko oikeasti noin vaikeaa tajuta, että jotkut tosiaan voi näyttää nuoremmilta kuin ovat?

Itselleni siis käy näin jatkuvasti, koska olen timmi ja freesin näköinen. Kasvot ovaalit ja korkeat poskipäät tekee myös nuoremman näköiseksi. En toki ole kasvoista parikymppisen näköinen, mutta kroppa on parempi kuin monella nuoremmalla. Olen aina treenannut, eri lajeja. Oon huomannut, että katkerimpia vastauksia tulee itseensä tyytymättömiltä..

Joo. Av:lla joka toinen mamma perinteisesti näyttää ainakin 10v ikäistään nuoremmalta. Eivät he nyt parikymppiseltä näytä, mutta ihan varmasti tosi nuorelta kuitenkin.

Katukuvassa heitä ei vaan milloinkaan näy. Naistenlehtien julkkikset ja entiset missitkin tunnistaa helposti ikäisekseen vaikka he kauniita ovatkin ja ammattilaisten laittamia kuvauksia varten. Ikääntyminen ei välttämättä ole rumasti rupsahtamista, mutta usko vaan huviksesi ettei sillä paljon väliä ole että juuri sopivasta kulmasta, sopivassa valaistuksessa, imartelevissa vaatteissa ja hyvin meikattuna näytät ainakin melkein samalta kuin ylioppilaskuvassa. Enimmäkseen arkielämässä sovit hyvin tänne tätikerhon jatkoksi kahvittelemaan. 

Kyllä, keski-ikäinen nainen voi näyttää hoidetulta, mutta se on kaukana nuoruudesta, vähän samalla tavalla kuin kasvojenkohotuksella kiristettyä vanhaa ihoa catface-sivuvaikutuksella ei millään saa näyttämään nuorelta kollageenipitoiselta iholta vaan vain kiristetyltä vanhalta iholta. Sen sijaan ikäisensä näköinen ihminen voi olla omalla tavallaan hyvinkin kaunis, tämä eräs muoviin hurahtanut ihmisryhmä vain ei sitä huomaa.

Vierailija
226/1764 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se elämä vaan nopeasti menee, äsken olin teini heviletissä joka ei vauhtia ja vaarallisia tilanteita pelännyt, nyt olen pyöreä linkkaava täti joka pelkää jopa asfaltilla olevaa kivenmurikkaa, ettei vain astuisi väärin.

48v

Huutonaurua 😂😂 "Äsken olin teini heviletissä ja nyt pelkään kadun kiviä"

Vierailija
227/1764 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tiettyjä merkkejä, joista voi päätellä tätiytyneensä. Kaikki merkit eivät koske kaikkia naisia, mutta näitä olen eri ihmisillä huomannut:

- järkevät mukavat matalat leveälestiset kengät (merkki Pomar, Gabor, Rieker, Högl, Sievi tai vast.) tai lenkkitossut (mahdollisesti tukipohjallisella tai silikonituilla)

- silmälasit ovat aika must, tätiyden myötä ne ovat monitehot, ja niin viilattu ja tuunattu joka tarpeeseen että maksavat vähintään alessakin 500 euroa

- käytännöllinen käsilaukku, jonka sisällä kokoon taitettu ostoskassi (kangasta tai eko muuten)

- puheenaiheissa alkaa vilistä vauvat, joku on aina tullut just mummoksi, etikettiin kuuluu kysellä kuinka tätiytynyt ystäväsi voi ja myös kuulustella lastenlasten kuulumiset ja katsella uusimmat kuvat tai videot älypuhelimesta (tätä varten annetaan etukäteishälytys että kaikki ehtivät laittaa silmälasit nenälle, joillakin on useammat lasit tai vain lukulasit edelleen)

- puhutaan myös paljon siitä asiat on nykyään hoidettu huonosti (siis viranomaisten, poliitikkojen, yms. osalta). Itsekin toistaa fraasia "Mun aikana...." "Kun me oltiin nuoria..."

- mysteerinen ilmiö asunnossa: vaikka muutat uuteen isompaan asuntoon tai konmaritat nykyisessä asunnossa rutkasti, kaappitilaa ei ole koskaan tarpeeksi.

- alkoholi ei maistu enää hyvältä, vain jotkut tädit jäävät salaa koukkuun ja lipittävät yksin viiniä tai olutta, monet siirtyvät juomaan teetä (etenkin vihreä tee, rooibos ja yrttitee)

- aletaan kiinnittää huomiota paljon enemmän luontoon ("taas ne syreenit kukkii...") ja eläimiin (etenkin linnut ovat tätien suosiossa).

- sauvakävely ja vesijuoksu, siinä tätien yleisimmät liikuntamuodot. Sähköpyörä nousussa.

- rintaliivit alkavat tuntua epämukavilta, monet vaihtavat kaarituettomiin tai muuten erityisen pehmeisiin.8

-

Aika paha, melkein kaikki näistä osui minuun vaikka olen vasta 30v! Apua. Silmälasit ei onneksi ole monitehot, vielä. Ja jalkaan laitan vain paljasjalkakenkiä ja lempparitakkini on tikattu Luhdan kevyt untuvatakki. Rintaliivit on vaihtunut imetysten myötä push-upeista kaarituettomiin pehmo liiveihin. Kuuntelenkin mieluiten Radio Suomea, kun en jaksa mainoksia. Henkisesti keski-ikäinen :D

Vierailija
228/1764 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tätimäistynyt, vaikka täytin juuri 45v. Kroppa on hyvässä kunnossa, treenaan monipuolisesti. Oon aina tykännyt vaatteista, joten tykkään seurata trendejä

Miksette liiku jos ylipainoa on tullut?

Niin, omasta mielestäsi. Ei se hoikkuus nyt kaikke anna anteeksi, vaikka niin haluat uskotella. Ei siinä trendein seurailut auta, kun ikää kertyy ja kaikki me muutumme.

Vartalo voi olla paremman näköinen kuin parikymppisenä jos on treenannut säännöllisesti ja ruokavalio on terveellinen. Tätä faktaa on turha kieltää. 

N51

No ei voi. Viisikymppisenä ei vaan enää näytä millään paremmalta kuin kaksikymppisenä vaikka olisi kuinka hyvässä kunnossa ja timmimpi kuin silloin.

Jos ei muuta niin ihossa näkyy jo veltostuminen ja ajan kuluminen.

Tarvitsee paremmat lasit jos muuta luulee.

Sori.

Aikuinen nainen voi olla myös realisti.

Olin löysä laatikkoperse parikymppisenä, allit roikkui ja heltta heilui lauan alla. Nyt olen normaalipainoinen ja sopusuhtainen sekä voimakkaampikin kuin silloin. Mutta saahan sitä olla ihmisillä mielipiteitä.

Vierailija
229/1764 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- rintaliivit alkavat tuntua epämukavilta, monet vaihtavat kaarituettomiin tai muuten erityisen pehmeisiin.

-

Auts, tästä napsahti aika monta kohdalleen 😄 Pahin tuo viimeinen: mulla on kaapissa mummun vanha kansallispuku ja mietin oisko siitä tyttären häihin.

Vierailija
230/1764 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satavarma merkki on se, että mietit jotain asiaa mikä tapahtui tai oli muotia ihan hiljattain ja tarkemmin mietittyäsi tajuat että oikeasti aikaa on kulunut jo 15-30v ja juttusi paitsi kuulostavat muumion muisteloilta, myös ovat juuri niitä. 

En tiedä onnistunko peittelemään tätä piirrettä sillä että olen alkanut kiinnostua historiasta. Jotenkin väsyttää pysyä viimeisimpien koohotusten perässä, helpompaa ja mukavampaa ensin tätiytyä ja sitten muumioitua muistelemaan miten maailma oli mallillaan "silloin ennen".

Vierailija
231/1764 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää tätilistaan

- siinä missä ennen mentiin pää paljaan hiukset hulmuten, nyt pitää olla hattu, huivi, tai huppu

-huiveja ei ole koskaan liikaa

- käsineiden määrä lisääntyy huimasti, pitää olla puutarhanskat, tiskihanskat, kuivien käsien voitelun jälkeen laitettavat pumpulikäsineet, sormikkaita pitää olla joka lähtöön, koska kädet voivat palella kesälläkin

- legginsejä tai villahousuja on pakko käyttää pitkien housujen tai hameiden alla, ettei "paikat" palellu

- vessassa saa ravata usein

- karvaa alkaa kasvaa paikkoihin jossa ennen ei ole kasvanut se sijaan siellä missä ennen on kasvanut karvaa, alkaa näkyä kaljua

- hiukset joko ohenevat tai sitten muuttuvat säkkäröiksi

- sinusta tulee elävä ilmapuntari: "Ai, nyt kolottaa polvea, kohta varmaan alkaa sataa..."

Tuo ilmapuntariksi muuttuminen on niin totta! Ja esimerkki on aito, tunnistan sen. Koipea kolottaa —> säätila on muuttumassa.

Vierailija
232/1764 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä on itselleni ajankohtainen ketju! Olen viittä vaille 40. Kolme lasta. Olin aina ennen se jolle "tädit" voivottelivat että kerää tyttö lihaa luiden ympärille. Eipä kukaan enää hauku liian laihaksi.. ;) Olen edelleen muuten hoikahko mutta on sellainen pysyvä "raskausvatsa" joka on erkautuneitten vatsalihasten ja hyvän leivontataidon tuotosta. kohta onneksi ei kukaan luule raskausvatsaksi kun siirryn lastentekoiän tuolle puolen.

Kun meikkaan juhliin ja jätän kerrankin silmälasit pois niin näytän tavallistakin väsyneemmältä.

Olen katsellut lasteni jalkapallovalnentajaa "sillä silmällä" ja tajunnut olevani yli 20v vanhempi :D

Ryhtiä ei saa enää feikatuksi edes valokuvaan.

Mutta tuli vaan jostain tänään mieleeni ajatus ettei se haittaa ollenkaan. Että minulla on niin paljon muuta annettavaa läheisilleni kuin tiukka takapuoli. olen jotenkin valmis siirtymään tähän uuteen tätirooliin". Tähdithän pyörittävät maailmaa.

Vierailija
233/1764 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain valokuvaa katsomalla se minullekin paljastui. Taisin olla vähän alle nelikymppinen, näytin kuvassa joltain muulta, ihan kuin olisin katsonut jotain tätiäni lapsen silmin.. Pään sisällä sitä luulee olevansa aina joku 15vee, mutta ulkoisesti onkin hyacinth bukeen näköinen, vaikka vaatteet ovatkin mustat, kukkamekkoa en käytä. Nyt olen entistä tätimäisempi, melkein mummomaisempi kun olen alkanut harmautua pään sivuilta ja minulla on melkein aina rillit päässä, lukulasit, kaikenlisäksi polvissani on nivelrikko, joten kävelyni on vaappuvaa könkkäämistä.

Kohta varmaan hankin rollaattorin, mitähän ne maksaa.

48v

Ja nykyään nuoret kulkevat pliseeratuissa hameissa ja kukkamekoissa. Tädit pukeutuu visusti farkkuihin ja mustaan univormuun...ihan niin kuin ne oman nuoruuden muinaismuistot pukeutuivat siihen aikaan 20v sitten valtavirtamuotia olleeseen tyyliin. Tämän päivän muinaismuistolla on lyhyt "sähäkkä" tukka, farkut, ja se kammoaa kukkakuvioita ja midimittaisia hameita. Niin sen maailman kuuluu kait mennäkin, kun on kasvattanut teinin tai pari tajuaa ettei niiden mielipiteet muodista ole mitään jumalansanaa. 

Vierailija
234/1764 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana käytin aina mustia stretchfarkkuja, nyt olen käyttänyt kuminauhavyötäröisiä kangashousuja jo melkein 20 vuotta.. niin iso maha ja takapuoli ja muutenkin pyöreät muodot. Olen kuin se muinainen hedelmällisyyden jumalatar patsas, en muista sen nimeä.

Aloin siis tätiytymään jo 30vee.. kasvoista pysyin babyfacena 35veeksi asti, sen jälkeen nekin alkoivat rupsahtaa vaihdilla. Myös hiukset alkoivat haihtua pois ja nyt kohta 5kymppisenä, olen sellanen puoliksi kaljuuntunut kolmasosan hampaistani menettänyt täti. En ole huoliteltu täti, näytän enemmän kovia kokeneelta tädiltä. Elämän pieksämältä.

Vierailija
235/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tapahtui todella nopeasti. Hetki vielä olin nuorekas vielä, tukka oli tumma, suhasin metrolla keskustaan jalassa pillifarkut, selässä trendikäs reppu kuunnelleen jotain rankkaa musaa korvalapuista, sitten lyhyen ajan päästä tukka oli ihan harmaa, päällä oli sellaiset mukavat vaatteet ja ergonomiset kengät (joita käyttävät lähinnä yli 80-vuotiaat), korvalapuilla kuuntelin radio-ohjelmia kuten Luontoilta tai Aristoteleen kantapää ja mukana oli tätimäisesti kymmenen muovikassia tai muuta nyssykkää.

En tiedä mitä tapahtui ja milloin. Täysi mysteeri.

Hei toi radio-ohjelmajuttu kävi mullekin! Yhtäkkiä ei jaksanut enää yhtään räimettä tai varsinkaan kaupallisten radioiden levotonta äänvirtaa. Nyt kuuntelen Politiikkaradiota, jazzia ja klassista musaa. Eli olen kuin isäni, jolle pyörittelin alle kolmekymppisenä vielä silmiä, että miten joku JAKSAA kuunnella noin tylsää jaaritusta ja jotain iänikuista klasaria. Hupsista vaan.

Tämä täti suorastaan riehaantui kun politiikkaradion Sakari Sirkkanen on siirtynyt näköradion puolelle!

Vierailija
236/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin 30 kg eikä mitkään kauniit vaatteet enää mene päälle :(

Vierailija
237/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

Auts, tästä napsahti aika monta kohdalleen 😄 Pahin tuo viimeinen: mulla on kaapissa mummun vanha kansallispuku ja mietin oisko siitä tyttären häihin.

Ehdottomasti laitat ja kannat ylpeydellä! Sitten menet siellä ja jutut koko suvun ja huolehdit että kaikki saa lisää kahvia ja tarjottavat on hyvin esillä ja muistelet vanhoja aikoja. Hyviä häitä ja onnea morsiamen äidille!

Vierailija
238/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätityminen on ihanaa, kun ymmärtää, että kaikella on aikansa ja nyt ollaan siirrytty uuteen joukkoon upeita naisia. Tunnistan myös ketjussa mainitun suojelunhalun nuoria naisia kohtaan, häädän kaikki lipevät ukot aina nuorten nättien tyttöjen läheltä.

Vierailija
239/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on luultavasti parasta av:tä naismuistiin! Harvoin täällä naiset vetää näin yhtä köyttä, yleensä ollaan toisten kurkuissa kiinni. Kiitos ihanat naiset ❤️

Vierailija
240/1764 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-

Hahaa, ihan loistavaa, tässä osui lähes joka kohta :D! Olen "vasta" 33, mutta identifioidun kyllä ihan hyvällä menolla jo tädiksi, ja se ei oikeasti haittaa yhtään: tätiytyminenhän on parasta just siksi että saa tehdä niin kuin itse haluaa ja tuntuu hyvältä, eikä siksi että pitäisi esittää jotain coolimpaa versiota itsestään :). Tädit on parhaita!

- Mukavat kengät must

- Silmälasit löytyy, ei tosin ihan vielä monitehot. Löytyy myös piilarit, mutta kuka niiden kanssa jaksaa värkätä muuta kuin urheillessa ja juhliessa.

- Tunikoita/löysiä yläosia löytyy :D.

- Mukavat joustavat housut aivan ehdoton: farkut on alkaneet jäädä useammin ja useammin kaappiin..

- Käsilaukku on iso, mutta sitä useammin tavarat ovat repussa.

- Rakastan ihastella vauvoja, olen mummoksi tulleiden kohdeyleisöä.

- Luonnon fiilistely ja lintujen pesimäpuuhat kiinnostaa.

- Ei kaaritukia rintsikoihin, mitä pehmeämmät ja kevyemmät, sen parempi.

- Olen jo käyttänyt (en pelkästään harkinnut) TÄTINI vanhaa nuoruusaikojen kansallispukua juhlassa.

Tätiyspisteet aika korkealla!

Kuten alussa kerroin, minulle tätiys edustaa valtaosin positiivisia mielikuvia, ja tätiyden filosofia näyttäytyy minulle sellaisena, että valitsee tehdä niitä asioita mitä oikeasti haluaa. Olen opetellut tänä keväänä skeittaamaan esikuvanani eräs alle 70-vuotias helsinkiläismummu, joka oli aloittanut lajin reippaasti eläkeikäisenä. Jos se täti, niin kyllä minäkin silloin!