Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi, miksi jotkut lapsettomat nostavat koiran tms lapsen asemaan?

Vierailija
02.06.2020 |

Instassa tullut vastaan muutamakin tili, jossa Na normaalissa ammatissa oleva nainen on tehnyt lemmikilleen oman tilin đŸ€Šâ€â™€ïž ja puhuvat itsestÀÀn tĂ€mĂ€n elĂ€imen Ă€itinĂ€ đŸ€Šâ€â™€ïž ja höösÀÀvĂ€t tĂ€mĂ€n elĂ€imen tekemisiĂ€ erilaisten pĂ€ivitysten muodossa.

HerĂ€ttÀÀ monia kysymyksiĂ€, onko tĂ€llĂ€inen henkilö kenties hieman jĂ€lkeenjÀÀnyt/ yksinkertainen; kĂ€ymĂ€ssĂ€ lĂ€pi lapsettomuuden kriisiĂ€ vai jotain muuta hĂ€ikkÀÀ vai ns muka-hauska... Itse olen erittĂ€in elĂ€inrakas ja sain ensimmĂ€isen lapseni vasta +35x mutta todella pelottava ajatus ettĂ€ olisin alkanut aiemmin laittamaan pĂ€ivityksiĂ€ itsestĂ€ni jonkun elĂ€imen Ă€itinĂ€ tms..đŸ™‡â€â™€ïžđŸ€Šâ€â™‚ïž

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
02.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MeitĂ€ on erilaisia ihmisiĂ€ 🙂 itsekin puhun koiralleni itsestĂ€ni usein â€Ă€itinĂ€â€, sillĂ€ olen myös Ă€iti ja se sana tulee melko luonnostaan jo senkin takia. PĂ€ivittelen myös koirastani usein instaan, koska se on minun elĂ€mĂ€ssĂ€ni tosi tĂ€rkeĂ€ asia, tehdÀÀn paljon yhdessĂ€ jne😀 eihĂ€n se ole kuin positiivinen juttu ettĂ€ ihmisillĂ€ on heille rakkaita elĂ€mĂ€ssÀÀn 🙂

Vierailija
2/37 |
02.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

EntÀ sitten? Ei kai sitÀ koiran instatiliÀ tarvitse seurata?

En minÀkÀÀn pidÀ elÀimiÀ lapsina (ainakaan samalla tavalla kuin niitÀ oikeita lapsia), mutta ei minua nyt mitenkÀÀn erityisemmin hÀiritse jos joku pitÀÀ, ehkÀ pitÀisin itsekin, jos olisin lapseton, se ilo heille suotakoon. Tosin en kylkÀ tee lapsilleni sometilejÀ...

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
02.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MĂ€ ja mun mies ollaan meidĂ€n koiran "tĂ€ti ja setĂ€" XD 

Vierailija
4/37 |
02.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Koira on korkeammalla. Lapsia tulee nussimalla lisÀÀ.

Vierailija
5/37 |
02.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KyllÀ perheellisetkin ihmiset (joilla siis on myös ihmislajiin kuuluvia lapsia) hössöttÀvÀt lemmikkiensÀ kanssa ja inhimillistÀvÀt niitÀ.

Vierailija
6/37 |
02.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Minua hÀiritsee ihan lemmikinomistajan perhesuhteisiin katsomatta jos elÀimen lajinmukaista kÀytöstÀ ja erityispiirteitÀ ei ymmÀrretÀ, vaan siihen suhtaudutaan kuin johonkin maskottiin ja lellivauvaan.

Vierailija
7/37 |
02.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa. Jotenkin vastenmielinen ilmiö, mutta onneksi harmiton. Ainakin niin kauan kuin mamman karvalapsi mallia pitbull ei juoksentele vapaana.

Vierailija
8/37 |
02.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Olen minÀkin koirani mamma. Koiraa kyllÀ kohtelen muuten ihan koirana ja se saa nauttia aktiivista koiranelÀmÀÀ :) sitÀ en ymmÀrrÀ, ettÀ koiria puetaan johonkin röyhelömekkoihin tms. (talvitakit, viilennystakit, tossut arkojen anturoiden takia ymmÀrrÀn kyllÀ) tai lykÀtÀÀn lastenvaunuissa (tÀtÀkin olen kyllÀ nÀhnyt valitettavasti).

Vierailija
9/37 |
02.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Tuttavissani on muutamia voimakkaasti elĂ€imiin hurahtaneita tyyppejĂ€, jotka inhimillistĂ€vĂ€t elĂ€imiĂ€ aivan liikaa. HeillĂ€ on vaikeuksia ihmissuhteissa ja jollakin jopa jotakin traumaa lapsuudesta, minkĂ€ vuoksi elĂ€imet ovat heille ystĂ€viĂ€/lapsia/kaikki kaikessa. Hellittelynimet on niin omistajalla kuin lemmikeillĂ€ ja perhe on sitten ne mamin  karvanaamalapset.

Tulipa jonkun kerran juteltuakin, syvÀllisemmin, heidÀn suhteestaan lemmikkeihinsÀ, niin ihan eri aaltopituudella olimme. Minulle kun on tÀrkeÀÀ pitÀÀ elÀin elÀimenÀ ja kunnioittaa sitÀ elÀimenÀ, eikÀ rönsytÀ tunteitteni kanssa kuin kyse olisi ihmissuhteesta. Kun taas toinen osapuoli oli kauhuissaan, miten en ymmÀrrÀ miten rakkaita lemmikit ovatkin. OLimme siis aivan viidakossa, mitÀ on lemmikki ja miten sitÀ kohtelee. Nostin kÀteni avuttomana pystyyn ja ymmÀrsin, ettÀ antaa tuon toisen sitten elÀÀ niin kuin tahtoo. Parempi, ettÀ palvoo lemmikkejÀÀn kuin kohtelisi niitÀ huonosti. Jos on kahdesta ÀÀripÀÀstÀ valittava.

Ihmisten rakkaus, kun se kohdistuu avuttomaan niin kuin elÀimeen tai lapseen, on joskus todella itsekÀstÀ ja jopa omahyvÀistÀ. Siihen ei mahdu muuta ja muita. Tarkkaan rajattu piiri.

Vierailija
10/37 |
02.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KyllÀ mÀkin oon meidÀn kisun ja koiran mamma. Ja kissa on myös meidÀn koiran sisko :D Ei tarvii niin tosissaan ottaa, kyllÀ mÀ tiedostan ettÀ en ole nÀitÀ synnyttÀnyt.

Vierailija
11/37 |
02.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Asiasta hiukan sivuun, Sohvin pikku pystykorva sÀÀlittÀÀ mua todella. Raahataan asusteena pippaloissa sun muuta p*skaa.

Vierailija
12/37 |
02.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Koira on onnellisimmillaan, kun se saa olla koira. Tarpeeksi liikuntaa, muonaa, rapsuttelua ja johdonmukaiset sÀÀnnöt. Ja jos nyt mietitÀÀn lastenkin kasvatusta, niin pitkÀlti sopii samat sÀÀnnöt, ettÀ lapsi saa olla lapsi ja sille tarjotaan huolenpitoa ja opetetaan sÀÀnnöt miten kuuluu elÀÀ ja toimia.

Vierailija
13/37 |
02.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavissani on muutamia voimakkaasti elĂ€imiin hurahtaneita tyyppejĂ€, jotka inhimillistĂ€vĂ€t elĂ€imiĂ€ aivan liikaa. HeillĂ€ on vaikeuksia ihmissuhteissa ja jollakin jopa jotakin traumaa lapsuudesta, minkĂ€ vuoksi elĂ€imet ovat heille ystĂ€viĂ€/lapsia/kaikki kaikessa. Hellittelynimet on niin omistajalla kuin lemmikeillĂ€ ja perhe on sitten ne mamin  karvanaamalapset.

Tulipa jonkun kerran juteltuakin, syvÀllisemmin, heidÀn suhteestaan lemmikkeihinsÀ, niin ihan eri aaltopituudella olimme. Minulle kun on tÀrkeÀÀ pitÀÀ elÀin elÀimenÀ ja kunnioittaa sitÀ elÀimenÀ, eikÀ rönsytÀ tunteitteni kanssa kuin kyse olisi ihmissuhteesta. Kun taas toinen osapuoli oli kauhuissaan, miten en ymmÀrrÀ miten rakkaita lemmikit ovatkin. OLimme siis aivan viidakossa, mitÀ on lemmikki ja miten sitÀ kohtelee. Nostin kÀteni avuttomana pystyyn ja ymmÀrsin, ettÀ antaa tuon toisen sitten elÀÀ niin kuin tahtoo. Parempi, ettÀ palvoo lemmikkejÀÀn kuin kohtelisi niitÀ huonosti. Jos on kahdesta ÀÀripÀÀstÀ valittava.

Ihmisten rakkaus, kun se kohdistuu avuttomaan niin kuin elÀimeen tai lapseen, on joskus todella itsekÀstÀ ja jopa omahyvÀistÀ. Siihen ei mahdu muuta ja muita. Tarkkaan rajattu piiri.

Pakko kysyÀ, ettÀ miten niin itsekÀstÀ ja omahyvÀistÀ?

Vierailija
14/37 |
02.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TykkÀÀn kyllÀ seurata tuollaisia koirien instatilejÀ, kunhan niitÀ koiria kuvataan koirana ja ne saavat tehdÀ koirien juttuja. PidÀn sitÀ jopa elÀinrÀÀkkÀyksenÀ, jos koiraa puetaan ties mihin hörsseleihin ja ihminen pakottaa johonkin koiralle epÀtyypilliseen asiaan muka hassutteluna.

Vierailija
15/37 |
02.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

LOOOOOOLLLLL

Vierailija
16/37 |
02.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua hÀiritsee ihan lemmikinomistajan perhesuhteisiin katsomatta jos elÀimen lajinmukaista kÀytöstÀ ja erityispiirteitÀ ei ymmÀrretÀ, vaan siihen suhtaudutaan kuin johonkin maskottiin ja lellivauvaan.

Niin.. Tai johonkin alakastina pidettÀvÀÀn olentoon jolle "pitÀÀ nÀyttÀÀ paikka" niin kuin sinÀ taidat tehdÀ. SehÀn on vain sinun tulkintasi mitÀ koira oikeasti haluaa, kyllÀ sinun tulkintasi hÀiritsee minua ja koiraasi.

Vierailija
17/37 |
02.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mulla ei ole omaa instatiliÀ, mutta olen kyllÀ miettinyt sellaisen perustamista parta-agamalleni. Mulla on myös lapsia.

Vierailija
18/37 |
02.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ainut tuntemani ihminen, joka tekee noin on neljÀn lapsen Àiti. Kutsuu itseÀÀn koiran "mamiksi" *inhonvÀristyksiÀ*

Vierailija
19/37 |
02.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Arviosi osuvat kyllÀ metsÀÀn. Itse en ole jÀlkeenjÀÀnyt sen enempÀÀ kuin kriiseilevÀkÀÀn, vaan ihan fiksu ja korkeakoulutettu vela, joka sattuu pitÀmÀÀn elÀimistÀ erittÀin paljon. Ne ovat aitoja, suloisia ja viattomia. PidÀn niitÀ perheenjÀseninÀni siinÀ kuin ihmisiÀkin. MitÀ pahaa tÀssÀ on?

Vierailija
20/37 |
02.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Itse en julkisesti sitÀ myönnÀ, mutta kissani on minulle todellakin lapsen asemassa. Ihana pehmeÀ karvapallo joka pitÀÀ seuraa ja juttelee, ja juuri oikean kokoinen syliin nostettavaksi ja möyhittÀvÀksi. Ei keneltÀkÀÀn ole pois jos rakastan lemmikkiÀni, lapsia kun ei halua.