Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko outo, en pidä Helsingistä

Vierailija
02.06.2020 |

Koko ikäni olen täällä asunut ja jotenkin olen vaan kyllästynyt koko kylään. Täällä ei oikeasti ole mitään kun vertailee vaikka Tukholmaan. Ihmiset ovat ylimielisiä juntteja (esim. maskeja ei näy täällä Kampissa kellään). Muualle Suomeen en halua muuttaa, sillä ajatus vieläkin ahdasmielisemmästä landesta ja metsästä ahdistaa.

Kiinnostaisi kuulla ulkosuomalaisten kokemuksia, missä päin maailmaa olisi hyvä elää: hintataso, kulttuuri, ihmiset.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän täällä nyt oikein ole mitään tekemistä jos ei dokaa tai harrasta kultturellia toimintaa. 

Vierailija
2/45 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, heti tuli joku stadilainen alapeukuttamaan.

Tottahan se on että Helsinki on pikkukylä, jota ei edes Ruotsissa tunneta kovinkaan hyvin. Kaikki turistit on venäläisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautatieasema, lentokenttä ja satama. Helsingin parhaat paikat.

Vierailija
4/45 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tosiaan Suomessa paras mahdollinen kaupunki kumminkin. Ei silti kovin kummoinen.

Vierailija
5/45 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satama-alueet ihan kivoja ulkoilupaikkoja. Nuo muut :D

Vierailija
6/45 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pidä. Tosin olen Hesassa käynyt kai 2 kertaa elämäni aikana. Ei vaan kiinnosta.

Vierailija
7/45 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu paitsi että itse haluan muuttaa täältä mahdollisimman kauas muualle Suomeen. Itseasiassa tämä suunnitelma oli valmiina ja enää toteutusta vailla kun tämä koronapska alkoi ja nyt olen sitten jumissa täällä ties kuinka kauan (vanha suunnitelma meni roskiin käyttökelvottomana kun työkuviot meni uusiksi) koska täysin tyhjän päällekään en voi lähteä.

Ja kuinka palstallakin on hoettu, että ikinä ei ole myöhäistä muuttaa elämäänsä ja aloittaa puhtaalta pöydältä.. Ja vtut.

Vierailija
8/45 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa. No paras kaupunki Suomessa kuitenkin.  Ei mikään estä sua muuttamasta muualle.

Vierailija
9/45 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satama-alueet ihan kivoja ulkoilupaikkoja. Nuo muut :D

Tarkotti varmaan et niistä paikoista pääsee stadista pois.

Vierailija
10/45 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pukeutuminen. Naiset pukeutuu pieruverkkareihin joka paikkaan kaupungilla. Voiko aina olla lenkillä?

Vierailija
11/45 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en pidä, mutta Tukholma vasta ankea onkin. Siellä en tosin ole kuin käynyt silloin tällöin kun kaksi kaveria asuu siellä. En enää kaipaa isoihin kaupunkeihin.

Vierailija
12/45 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on niin nähty täällä. Tuttu ja turvallinen, mutta myös tylsä.

Vierailija
13/45 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun noin 13 kilometrin päässä Helsingin keskustasta ja olisi ihan yksi lysti vaikka sinne olisi 130 tai 630 kilometriä, koska käyn siellä niin harvoin että olisi ihan sama tulla kauempaakin.. Itseasiassa olen alkanut vakavasti miettiä muuttoa jonnekin muualle, koska en varsinaisesti tarvitse tätä pk-seutua itse mihinkään ja joku muu taas olisi riemusta kiljuen muuttamassa tänne.

Vierailija
14/45 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanilaiset ovat kohteliaita, siellä koko elämän perusta on hyvyys ja armollisuus itselle ja muille. Toisin kuin meillä: omaisuuden hamuaminen keinolla millä hyvänsä ja ihmisten satuttaminen. Japanin suurissa miljoonakaupungeissa ei mitään muukalaisvihamielisyyttä ole. Tietty kieli kannattaa opetella täydellisesti. Toinen mitä voin suositella on Berliini, liekö Euroopan halvin kaupunki asua. 

Vierailija
15/45 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukku siitä kun vertaat johonkin räkäseen Tukholmaan. Eihän Helsinki kovin kummoinen kaupunki ole, mutta parempaa ei ole Suomessa saatavana. Se on muutettava ulkomaille jos parempaa haluaa.

Vierailija
16/45 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Berliini kiinnostaisi minuakin mahdollisesti kokeilla asua, tykkäsin siitä ilmapiiristä ja ihan Tiergarteni npuistoalua, kun kävin siellä taannoin:) Japanissa myös ihan ailmapiiri tosiaan, ystävällisiä, kohteliaita, hiljaisia(siis esim. julkisissa ei todellakaan huudeta puhelimeen koko elämäntarinaansa suureen ääneen kailottaen kuten joskus Suomen busseissa ym. valitettavasti), ihanan siistiä ja järjestelmällistä oli kaikki vaikka populaa on kuin pipoa suurkaupungeissaan<3

Varmasti omat ongelmansa sitten toki noissakin kaupungeissa, mutta olisi kiva kokeilla vaihtelua, jos olisi varoissaan joku päivä. Saksa olisi ehkjä turvallisempi aloittaa EU-maana, sairaanhoito ym. varmast ilaadukasta myös ja kuulemanikin perusteella.

Vierailija
17/45 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään pidä. En pidä koko pk-seudusta ja yleisestä ilmapiiristä. Asun kyllä ihan kivalla alueella sinänsä, naapurit täällä on ihan ok. Asunut pk-seudulla 80-luvun lopulta, haluaisin muuttaa jonnekin muualle.

Vierailija
18/45 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä, ei muutkaan maalaiset tykkää😃.

Vierailija
19/45 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, aloituksessa valitit että Kampissa ei näkynyt maskeja. Luuletko Tukholmassa näkyvän. Itse viihdyn rakkaassa kotikaupungissa, Tukholmakin on ihan kiva normaalioloissa. En voisi asua täällä muualla kuin Stadissa tai ehkä Turussa tai Tampereella.

Vierailija
20/45 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 3 vuotta Helsingissä. Missään en ole nähnyt niin paljon vihaa ja henkistä pahoinvoivia ihmisiä. Ja kaikki pyörii juomisen ympärillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä