Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä herkkuja diabetestä sairastava voi syödä

Vierailija
02.06.2020 |

?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kakkostyypin diabeetikko, pituus 164 cm ja painoa 63 kg. Kyllä mä voin ainakin syödä mitä vaan, mutta en mielelläni syö mitään makeaa kovin paljon, sillä siitä tunnen, että sokerit nousevat ja tulee huono olo. En kuitenkaan itse voi vaikuttaa päiväkohtaisesti lääkitykseni määrään, se on aina sama, söin sitten mitä tahansa.

Sä pystyt ihan tarkkaan itse vaikuttamaan lääkityksesi määrään valitsemalla syömisesi.

Ai niinkuin miten? Lääkitykseni on ollut vuosikausia sama, ylipainoa ja laihdutuksen tarvetta ei ole, harrastan liikuntaa säännöllisesti, en syö normaalisti makeaa koskaan, joskus juhlissa saatan ottaa jotain ihan minipalasen. Syön ihan normaalisti ja terveellisesti. 

2tyypin diabetesta hoidetaan parhaiten ruokavaliolla. Ei normipaino ja liikunta poista ravinnon osuutta.

Syöt "normaalisti ja terveellisesti".  Miksi et söisi sairautesi mukaan?

Tässä sairaudessa syödään normaalisti ja terveellisesti, sen mukaan, millainen ruokavalio on ravintoterapeutilta tullut. Noudatan juuri sitä, mikä on minulle laadittu. 

Ok, syöt siten kuin sulle on ehdotettu, et niin kuin sairautesi tarvitsee. Jokainen tietty tavallaan.

Vierailija
22/22 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kakkostyypin diabetes. Eri lääkkeitä kokeiltiin, mutta silti verensokeri nousi aina taivaisiin kun söin vähänkin jotain sokeripitoista. Tänä vuonna löytyi vihdoin minulle sopiva lääke. Nyt voin silloin tällöin syödä vaikka banaanin (aikaisemmin en pystynyt ilman, että sokerit menivät ihan sekaisin).

Jotkut diabeetikot todella tekevät juuri niin kuin sinä. Syövät miten sattuu, vauriot korjataan lääkkeellä. Surullista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme