Lapsi haluaa pois kotoa :(
Hän on nyt muutama päivä huutanut meille, että
"Ette ole mun oikea perhe"
"Muutan mieluummin sillan alle asumaan"
"En pidä teistä"
Hän on 9v. Mitä tein väärin? :(
Kommentit (24)
Anna muuttaa vaikka leikkimökkiin hetkeksi, eiköhän mieli muutu yhdessä yössä.
Miksi lapsella on paha olla? Olisi aika kuunnella lasta ja miettiä, mikä on aiheuttaa ahdistusta. Ehkä omasta mielestäsi olet hyvä vanhempi, mutta oletko itse oikea ihminen arvioimaan tilannetta realistisesti? Lapsi oireilee. Mikä mättää?
Drama äidit pois pallolta!
Ei lasten sanomiset saa mennä ihon alle!
korjausliike kirjoitti:
Miksi lapsella on paha olla? Olisi aika kuunnella lasta ja miettiä, mikä on aiheuttaa ahdistusta. Ehkä omasta mielestäsi olet hyvä vanhempi, mutta oletko itse oikea ihminen arvioimaan tilannetta realistisesti? Lapsi oireilee. Mikä mättää?
En ymmärrä. Olen itsekin vähän tunteellinen ihminen, lasten sanomiset otetaan tosissaan. Tätä en kuitenkaan ymmärrä, eikö hän rakasta äitiä ja isää? :((
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos hän tykkääkin asua leikkimökissä? Olen ainakin pulassa silloin...
Lapset nyt suuttuessaan voi sanoa mitä tahansa. Ei pidä ottaa vakavasti.
Kysy milloin on muuttamassa ja mitä ottaa mukaan, missä aikoo yöpyä, mitä syö jne.
Routa porsaan kotiin ajaa, on sananlasku ja luulen että pätee myös lapseesi.
Onko lapsi teidän biologinen lapsi vai onko kuullut puhetta jostain muusta?
Keskustelkaa.
Voi olla normaalia kiukuttelua, tai sitten vakavampaa oireilua. Jos lapsi on yleensä hyväntuulinen ja jaksaa hyvin koulussa niin tuskin huolestuisin. Jos taas lapsi on yleensäkin pahantuulinen niin asiaa kannattaa selvittää esim koulukuraattorin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos hän tykkääkin asua leikkimökissä? Olen ainakin pulassa silloin...
Sitten lapsi on onnellinen ja sinä saat harrastushuoneen? :)
Lapsella on uhma. Saa olla.
Kai se hyvä? Saahan luonnetta olla ja saa testata aikuisten rakkautta.
Kun aikuinen osoittaa ja kertoo, että rakastaa vaikka lapsi käyttäytyy hankalasti, niin se on välittämistä ja rakkautta.
Tai Aspergeriin viittaavaa? Yhden kaverin lapsella sellaista, mutta paljon muutakin.
Ei tosta itsesääliin kannata mennä. Sulla on hieno lapsi, joka ei ole tahdoton lapanen. Vanhempiinsa tullut?
Hienoa elämää!
Hieno lapsi—- pitää sinut hereillä. Juttele. Miksi kokee noin?
Kannattaa muutenkin rohkeasti puhua asioista... pikkuhiljaa niistä tulee tavallisia.
Ajattele niin, että lapsi kokee sinut turvalliseksi äidiksi, jolla uskaltaa puhua tuollaisia. Hänen ei tarvitse pelätä, että sä lakkaisit rakastamasta tai hylkäisit tuollaisten puheiden takia.
Vierailija kirjoitti:
korjausliike kirjoitti:
En ymmärrä. Olen itsekin vähän tunteellinen ihminen, lasten sanomiset otetaan tosissaan. Tätä en kuitenkaan ymmärrä, eikö hän rakasta äitiä ja isää? :((
Joo, alkaa hahmottua. Et todellakaan ole oikea ihminen arvioimaan perheeen realistista tilannetta. Tuo tilanne ei korjaudu itsestään, se vaan eskaloituu phemmaksi. Lapsen rakkaudella vanhempiinsa ei ole mitään tekemistä lapsen ahdistuksen ja pahan olon kanssa. Olet täysin hukassa analyysisi kanssa. Hae apua HETI!
Et ole tehnyt mitään vääriä ! Lapsilla nyt vaan on eri ikäkausissa kaikenlaista häikkää ja sekasortoo mielessään. Lapsihan on jo esi teini-iässä, kaikki kehitysvaiheet on nykyään aiemmin kuin ennen. Anna lapsen purkaa mieltään ja mekastaa, se on vain väliaikainen vaihe. Ja vaiheita tulee vaan lisää, sellaista se elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Lapset nyt suuttuessaan voi sanoa mitä tahansa. Ei pidä ottaa vakavasti.
Kysy milloin on muuttamassa ja mitä ottaa mukaan, missä aikoo yöpyä, mitä syö jne.Routa porsaan kotiin ajaa, on sananlasku ja luulen että pätee myös lapseesi.
Onko lapsi teidän biologinen lapsi vai onko kuullut puhetta jostain muusta?
Keskustelkaa.
Hän haluaa mennä kyläilemään kaverilleen. Minulla ei ole hänen äitinsä puh. Tämäkin vielä :( toisaalta on se parempi kuin sillan alla. Yrittikö lapsi heittää vaan vitsiä?
Lapsi on voinut katsoa jonkun leffan, missä toinen tenava saa raivarin vanhemmilleen.
Tuo uhkailu muuttaa pois kotoa on tosi yleistä.
Seuraavalla kerralla voisit ruveta tekemään lähtöeväitä reppuun. 😏
Vierailija kirjoitti:
Et ole tehnyt mitään vääriä ! Lapsilla nyt vaan on eri ikäkausissa kaikenlaista häikkää ja sekasortoo mielessään. Lapsihan on jo esi teini-iässä, kaikki kehitysvaiheet on nykyään aiemmin kuin ennen. Anna lapsen purkaa mieltään ja mekastaa, se on vain väliaikainen vaihe. Ja vaiheita tulee vaan lisää, sellaista se elämä on.
Tuntuu tosi vahvasti, että olen tehnyt jotain pahasti väärin, kun lapsi haluaa lähteä omasta kodista pois. Sehän on kaiken vastaista, ei mikään voi olla parempi paikka kuin oma koti. Ei ainakaan sillan alus. En ymmärrä yhtään. :(
Olet selvästi kehitysvammainen. Hae apua.
Miten et osannut tätä odottaa, kun teit lapsen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu tosi vahvasti, että olen tehnyt jotain pahasti väärin, kun lapsi haluaa lähteä omasta kodista pois. Sehän on kaiken vastaista, ei mikään voi olla parempi paikka kuin oma koti. Ei ainakaan sillan alus. En ymmärrä yhtään. :(
Lapsi itsekö täällä nyt kirjoittelee?
Olen antanut hänelle elämän, ruokaa, katon pään päälle, sisaruksia, isäkin on, rakastamme häntä. Miksi hänen pitää sanoa noin? :(