Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pää ihan oikeasti on hajoamassa. Ihan kuin vankilassa olisi. Olen uupunut parisuhteeseeni ja elämääni!

Vierailija
02.06.2020 |

Niin järkyttävä kriisi ja turhautuneisuus päällä.
Luojan kiitos ei ole lapsia, ei mitään yhteisiä velkoja, vain sama asunto.

Tuntuu, että olen aivan väärillä teillä elämässäni. Väärä mies, kaupunki, "ystävät", elämäntapa ja töitäkään ei enää ole.
En jaksa tätä enää! Tuntuu kun hukkuisin ja että tavallaan olisin näkymätön.

Jospa en koskaan olisi tavannut miesystävääni.
Hilalleen tuli henkinen väkivalta, jopa fyysistä ollut(kun mies on ollut humalassa) ja sekin kuulemma oma vikani. Koskaan ei ole naista satuttanut paitsi minua koska minussa on jotain joka häntä niin kovin joskus ärsyttää. Näin hän kertoi myöhemmin ja sanoi olevansa huolissaan siitä.
Tunteita ei saa näyttää, jos on huono päivä niin mies keksii siitäkin pitkän litanian kuinka olen vääränlainen ja lisäksi pilaan hänen päivänsä, vääntelee ja ilmeilee hölmösti niin kuin esittäisi omaa ilmettäni.

Olen ollut typerä kun olen jatkanut eikä tilanne ole parantunut.
Tietysti syyttelen nyt miestä jatkuvasti ja se on väärin mutta olen äärimmäisen ahdistunut, tahdon kirjoittaa.
Ennen häntä minulla oli asiat aika paljonkin paremmin.
Töitä oli niin paljon kun jaksoi tehdä hyvässä työpaikassa, rahaa tuli ja sitä pystyi laittamaan säästöön, nautin elänästäni ja pyrin paremipiin valintoihin monella osa-alueella itseni suhteen. Ei ollut valittamista.

Tyhmänä menin rakastumaan ja sen huumassa uuvutin itseni täysin kun tapasin miestä kierrellen eri paikkakuntia, tehdä pitkiä päiviä töitä ja aina viikonloput juosten junaan, jotta ehtisimme viettämään aikaa yhdessä.
Viikonloput olivat aika rankkoja eikä palautumista kuukausiin oikeastaan tapahtunut, sillä menoa ja kiirettä riitti myöskin juhlimisen muodossa.

Lopulta päätimme muuttaa yhteen koska tilanne oli raskas kaiken kulkemisen suhteen ja parisuhteessa tuntui olevan potentilaalia eikä työtkään enää jatkuneet koronan vuoksi.

Rahaa ei juuri ole minulla, mies nälvii, elän ihan kuin olisin hänen henkilökohtainen kotiapulainen ja teen ruoat tietenkin myös hänen lapsilleen. En viihdy kaupungissa, en saa täältä töitä josta kuulen myös paljon veetuilua. Tai joudun nöyrtymään töihin, jotka eivät kehitä itseäni siinä määrin mikä olisi kannattavaa tulevaisuutta ajatellen ja palkkakin olisi todella huono ja joka olisi entisiin työkuvioihini verrattuna aika masentava tilanne.
Toisin kun mies juuri nyt on uransa huipulla, palkankorotuksia tulee ja tykkää tuoda omaa asemaansa esille ja ilkeilee minulle mahdollisesta "huono-osaisemmasta" työpaikasta, johon ehkä nyt toistaiseksi tyydyn.

Eikä täällä kaupungissa tunnu kyllä olevan paljon muutakaan annettavaa minulle
En vain pysty nauttimaan mistään, tekisi mieli juosta pois nopeasti tästä kaupungista ja jättää lähes jokainen ihminen taakseni.
Odotan vain, että saisin sen verran rahaa, että voisin aloittaa puhtaalta pöydältä, olen niin hermoromahduksen partaalla että en tiedä miten päin olisin. Huokailen ihan liikaa nykyään.

En luota lainkaan enää itseeni. Kärsin monin tavoin.
Itken kun katson itseäni peilistä, vihaan naamaani ja kroppaani, vihaan itseäni, uupumustani, turhuuttani, olen täynnä ahdistusta. Ei olisi pitänyt koskaan ymmärtää toista omien hälytyskellojen soidessa taustalla koska nyt tuntuu kuin minut olisi tahallisesti murjottu ja henkisesti r--skattu.

Tuntuu, että "kaikki" on mennyt miehen myötä, hän tuntuu jopa tuovan huonoa onnea minulle.

On hänessä hyviäkin puolia mutta enää mikään ei tunnu tarpeeksi hyvältä, että kestäisin kitua ja odotella, että tästä jotain hyvääkin tulisi tisellenikin kun ei tule.
Tahdon olla vain yksin ja hengittää taas joku päivä.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä turvakotiin. Et voi jäädä tuohon suhteeseen. Turvakodissa auttavat sinua eteenpäin, auttavat asunnon hankkimisessa ja raha-asioissa. Saat myös keskusteluapua ja asiat lähtevät selviämään.

Sulla on vaan tämä yksi elämä, ansaitset parempaa.

Vierailija
42/64 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei estä sinua lähtemästä. Tee kunnon pesäero tuohon mieheen ja äitiisi, koska et voi olla heidän kanssa tekemisissä. Sinun täytyy myös itse ryhdistäytyä jättämällä alkoholi pois, alkamalla harrastaa kävelyä/juoksua. Kaikki tuo vaikuttaa itsetuntoosi ,voimiisi ja ulkonäköösi.

Et kertonut mitään ,miten aiot järjestää raha-asiasi. Miksi et hae tukia, ota vastaan työtä mitä vaan saat. Ei kannata kiukutella ja vaatia just arvonsa mukaista työtä ja palkkaa.

Entä se työttömyyskorvaus. Ei aikuinen ihminen voi toisen siivellä elää.

Ryhdistäydy nainen ,ryhdistäydy. Sitä ei kukaan muu voi tehdä puolestasi.

Niin kauan kun olet riippuvainen miehestäsi tai jostakin muusta , joudut alistuen kuuntelemaan haukkumista läskiksi ym ym,

Sinun täytyy itse toimia, eikä valittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin järkyttävä kriisi ja turhautuneisuus päällä.

Luojan kiitos ei ole lapsia, ei mitään yhteisiä velkoja, vain sama asunto.

Tuntuu, että olen aivan väärillä teillä elämässäni. Väärä mies, kaupunki, "ystävät", elämäntapa ja töitäkään ei enää ole.

En jaksa tätä enää! Tuntuu kun hukkuisin ja että tavallaan olisin näkymätön.

Jospa en koskaan olisi tavannut miesystävääni.

Hilalleen tuli henkinen väkivalta, jopa fyysistä ollut(kun mies on ollut humalassa) ja sekin kuulemma oma vikani. Koskaan ei ole naista satuttanut paitsi minua koska minussa on jotain joka häntä niin kovin joskus ärsyttää. 

En lukenut edes tätä pidemmälle, kun oli jo pakko tulla kommentoimaan että LÄHDE. Nyt menen lukemaan loppuun 

Vierailija
44/64 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vain pieni laina jostakin, kohtuullisin kk-menoin ja LÄHDE!!! Kämppä vuokralle salaa ja lähdet vaan. ÄLÄ JÄÄ ENÄÄ HETKEKSIKÄÄN! Sun elämä on ainutlaatuinen etkä päiviä tai tunteja saa takaisin. Kaikki aika minkä käytät tuon ihmispaskan kanssa valuu kankkulan kaivoon. Muista turvallisuutesi, vaihda puhelinnumero ja salaa se, muista salata osoitetiedot. Muista, että somessa ihminen löytyy helposti.  Sulla on oikeus olla onnellinen joka hetki.

Vierailija
45/64 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei estä sinua lähtemästä. Tee kunnon pesäero tuohon mieheen ja äitiisi, koska et voi olla heidän kanssa tekemisissä. Sinun täytyy myös itse ryhdistäytyä jättämällä alkoholi pois, alkamalla harrastaa kävelyä/juoksua. Kaikki tuo vaikuttaa itsetuntoosi ,voimiisi ja ulkonäköösi.

Et kertonut mitään ,miten aiot järjestää raha-asiasi. Miksi et hae tukia, ota vastaan työtä mitä vaan saat. Ei kannata kiukutella ja vaatia just arvonsa mukaista työtä ja palkkaa.

Entä se työttömyyskorvaus. Ei aikuinen ihminen voi toisen siivellä elää.

Ryhdistäydy nainen ,ryhdistäydy. Sitä ei kukaan muu voi tehdä puolestasi.

Niin kauan kun olet riippuvainen miehestäsi tai jostakin muusta , joudut alistuen kuuntelemaan haukkumista läskiksi ym ym,

Sinun täytyy itse toimia, eikä valittaa.

No puhut osittain totta. 

Tarvitsen oikeasti apua ja tukea nyt ja etenkin sitä päättäväisyyttä tehdä se heti kun mahdollista.

Ääääääh, voi kun voi ollakin pää sekaisin tästä kaikesta ja tiedän itsekin tilanteen kuulostavan vähintäänkin säälittävältä. 

Saan liitolta rahaa tällä hetkellä, onneksi, jolla olen kustantanut sitten tätä elämistäni täällä ja henkilökohtaisia laskujani. Odottelen tässä myös takuita entisestä asunnostani takaisin. 

Työhakemuksia olen laittanut moniin eri paikkoihin, eri kaupunkeihinkin. 

Olin jo päättänyt tuosta elokuusta, sillä silloin olisi tosiaan kivutonta taloudellisesti eteenpäin mennä. Pystyisin maksamaan kaiken ja rahaa jäisi myös elämiseen eikä tarvitsi velkaa ottaa. 

Tosin jos tahdon nyt tehdä päätökset, lähteä heti niin selviäisin hengissä tietenkin kustannuksienkin suhteen vaikka hyvin niukkaa tekisikin mutta kai yritin miettiä tästä mahdollisimman draamatonta tapaa muuttaa pois. 

Vasta tämän aloitukseni pohjalta olen edes miettinyt tätä irti päästämistä nyt ja heti. 

Täytyy nyt miettiä hetken mikä olisi paras ja miten otan yhteyttä mihinkin tukea antavaan tahoon. 

Tiedän kuitenkin mitä tahdot sanoa ja persiille potkiminen on ihan ok. Kiitos.

Ap

Vierailija
46/64 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En oo koskaan hakannut naisia, paitsi nyt sua, kun oot tommonen." Juu, juokse ja lujaa. Tsemppiä ja parempaa elämää sulle, ap.

Terv. Saman kokenut

Vierailija
47/64 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äle tee asiasta draamaa. Nyt puhelin käteen ja yhteydenotto sinne ,mistä luulet saavasi apua. Jahkaaminen ei auta yhtään ja draama on sama elokuussakin. Sitä ei tarvitse pelätä, koska jo nyt elät keskellä ongelmia.

Itsestäsi sinun on aloitettava se ryhdistäytyminen. Turha enää hakea syntipukkia tästä eteenpäin. Elämä,on valintoja. Hoida itsesi kuntoon , alkoholi pois ,terveellinen ruoka ja liikunta.

Ei kukaan hoida tuota ym asioita puolestasi. Olet oman elämäsi herra.

Älä ala vaan mälväämään miehen kanssa mitään asiasta. Alkaa vain nitistämään sinua maan rakoon ja taas itsetunto romahtaa. Toimit ihan itsenäisesti vaan ja ilmoitat sitten kun asiat on kunnossa ja häivyt.

Hän ei taatusti auta sinua vaan tekee kaikkensa ,ettei ilmainen piika lähde pois, eikä ole ketään , ketä sitten voisi haukkua.

Älä enää roiku. Toimi.

Vierailija
48/64 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otappa netistä esille vuokraovi.fi ja katsele vuokra-asuntoja paikkakunnalta ,mihin aiot muuttaa. Näet siellä minkä kokoinen on kämppä jonka tarvitset ja mikä on vuokra about.

Sitten menet kelan sivuille ja lasket asumistukilaskurilla paljonko saat tuke ,jos tarvitset tai saat.. Sen jälkeen toimeentulolaskurilla paljonko saat toimeentulotukea.

Nämä kaikkihan voit tehdä kännykälläsi.

Hoidat nuo käytännön asiat ensin ja työpaikka löytyy ,jos löytyy ,mutta lähde siitä liikkeele ,että ensin muutat ja hoida muut asiat kuntoon ( käsittelyaika voi olla pitkä) ennen elokuuta.

Saat jonkun työpaikan ,jos hyvin käy ,mutta se on aina hyvin epävarmaa, mutta olethan nytkin vain sen hankalan ihmisen palvelijana saamatta mitään palkkaa.

Siinäpä se ,on vain halustasi kiinni ,jos haluat päästä pois siitä helvetistä.

Kukaan muu ei voi muuttaa olosuhteita ,kuin vain sinä itse, jos viitsit nähdä vaivaa ja muuttaa tilannettasi.

Toinen vaihtoehto on jatkaa rypemistä nykyisessä olotilassasi.

Vierailija
49/64 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteyttä turvakotiin. Et voi jäädä tuohon suhteeseen. Turvakodissa auttavat sinua eteenpäin, auttavat asunnon hankkimisessa ja raha-asioissa. Saat myös keskusteluapua ja asiat lähtevät selviämään.

Sulla on vaan tämä yksi elämä, ansaitset parempaa.

Mihin AP tarvitsee turvakotia, lapseton aikuinen nainen, töihinkin voi hakea? Minä en ainakaan sieltä saanut kuin elinikäisiä ongelmia, joita vieläkin lakimiesten avulla selvitellään! Henkilökunta on yleensäkin sosiaalipuolella rikollista ja laittomuuksia harrastavaa. Urkintaa, valehtelua asiakirjoihin,mustamaalaamista.. Niitä lisäongelmia AP tuskin enää kaipaa ja laitosreissujen jälkeen voisi hän heittää niin lopulliset hyvästit työelämälle. Jos sinulla on edes väliaikaisesti joku tuttava/ystävä, jonka luo pääset alivuokralaiseksi, käytä se tilaisuus. Ja etsi äkkiä oma koti! Tosin,jos viina maistuu myös aplle, on päätöksenteko vaikeaa,holismi on tunne-elämän sairaus,kuten läheisriippuvuussuhdekkin jossa hän tälläkin hetkellä on yhä,vaikka on täysin tietoinen,miten siinä lopulta käy,hohhoijjaa- ehkä oikea osoite olisi sittenkin vaikka päihdekuntoutus tai ainakin useamman vuoden terapia,jos lapsuuseväät ovat olleet huononlaiset. Itse kantaa jokainen lopulta vastuun, varoitettu on.

Vierailija
50/64 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

””Ennen häntä minulla oli asiat aika paljonkin paremmin.

Töitä oli niin paljon kun jaksoi tehdä hyvässä työpaikassa, rahaa tuli ja sitä pystyi laittamaan säästöön, nautin elänästäni ja pyrin paremipiin valintoihin monella osa-alueella itseni suhteen. Ei ollut valittamista.””

,,,,,Hei, eipäs siinä muuta , kun jatkat sitä normaalia hyvää elämää, mikä oli ennen tuota miestä.

Meillä kaikilla voi olla ollut niitä 1-3 vuoden rakkauden huumia ja sitten tulee tuollainen karsee arki tai ihan tavallinen arki. Ja sinulla ao ,se nyt ei ole tavallinen arki.

Vierailija
51/64 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö elokuussa ole asunnon saaminen melkein mistä tahansa kylästä huomattavasti vaikeampaa kuin nyt? Elokuussahan opiskelijat valtaavat vuokra-asuntomarkkinat. Pyri tekemään vuokrasopimus jo nyt kesän aikana.

Tsemppiä ap:lle.

Vierailija
52/64 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyti lässyn, "valitsin jotain mitä en halua, muiden syy", lässyn lässyn.

Vierailija
53/64 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinulla ap mahdollista muuttaa toistaiseksi takaisin vanhemmillesi kun kerrot elämäntilanteestasi?

Vierailija
54/64 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kertoi tuossa aiemmin ,että vamhempansa ovat alkoholisteja, eilikkä paras pysyä kaukana heistä.

Vierailija
55/64 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
56/64 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle ja muille naisille ehdottomasti suosittelen luettavaksi kirjaa "Why Does He Do That? Inside The Mind of Angry and Controlling Men". Kirjassa on erilaisia tyyppejä ja toimintaohjeita. Moni väkivalta ja alistaminen on hienovaraista, eikä ihminen välttämättä edes tajua sitä. En tajunnut itsekään nuorena, nyt aikuisena kauhistelen nuoruuden deittini ongelmia ja hälytysmerkkejä.

Täältä voi lukea ja ladata kirjan ilmaiseksi:

https://www.docdroid.net/py03/why-does-he-do-that-pdf

Vierailija
57/64 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä kerro miehelle ollenkaan että aiot lähteä. Hommaa asunto valmiiksi ja tilaa muutto sillä aikaa kun mies on töissä. Väkivaltainen narsisti on vaarallisimmillaan erotilanteessa.

Älä myöskään ole enää yhteydessä äitiisi, ihan senkin vuoksi, että äitisi voi kertoa miehelle asioistasi. Mun narsistiäitini alkoi soitella miehelleni mielin kielin, kun sai selville miten huonosti meillä menee ja että suunnittelen eroa.

Älä odota elokuuhun, sulla on selvästi jo masennusta ja sekavuutta ja pimeät illat voi pahentaa sitä.

Tiedän hyvin tuon "sumuinen pää" -tunteen, siihen auttaa heti kun pääset edes vähäksi aikaa pois siitä traumaattisesta ympäristöstä. Jos mies ei ole mustasukkainen, pääsisitkö vaikka päiväksi tai pariksi toiseen kaupunkiin käymään, ihan itseksesi? Muistaisit taas miltä tuntuu olla sinä.

Vierailija
58/64 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos lopettaisit sen miehen syyttelyn. Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan. Hanki asunto ja muuta pois ja hoida itses kuntoon.

Te teette toisenne hulluks ja kumpikaan ei ymmärrä lähteä. Ei tervettä.

Montako vuotta meinaat syytellä miestäs ja mies kiukustuneena antaa takasin?

Hoida asias kuntoon HETI eikä huomena.

Jos kaikki tapahtuu huomena niin ikinä ei saa mitään aikaan.

Vierailija
59/64 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olet saanut ap otettua yhteyttä mihinkään , joko puhelimitse tai netin kautta, mennäksesi eteenpäin elämässä.

Vierailija
60/64 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi