Laihduin kuukaudessa 10 kiloa kävelemällä 12 km päivässä.
Aamulla 4 km lenkki, päivällä 4 km ja illalla 4 km. Ruokailua en muuttanut ainakaan tarkoituksella.
Kommentit (40)
Kyllä reilusti yli sata kiloinen voi helposti pudottaa kympin, jos sohvaperunasta alkaa vetää yli 10 km lenkkejä päivässä.
Ei muuta kuin jatkat vaan kävelyä. Jos ei aina kiloja tipu, niin terveellistä se ainakin on. Ja jos lopetat, niin kilojakin alkaa todennäköisesti tulla lisää.
Vierailija kirjoitti:
Harvardin mukaan kävely on parasta liikuntaa.
Ne yliopistopellet eivät tiedä mitään, palstalla tiedetään paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Pas*apuhetta. Ei kävelemällä laihdu. Se ei kuluta kaloreita juuri ollenkaan.
Oletko oikeasti noin tyhmä vai esitätkö vaan? Kun minä aloin rapakuntoisena, BMI 40, kävelemään 10 km lenkin, kalorin kulutukseni oli parhaimmillaan vähän yli 1200 kcal tuon lenkin ajalta. Kunnon kasvaessa ja painon vähentyessä myös kalorin kulutus väheni, mutta oli kuitenkin huomattava tuolla matkalla (vähintään 500-600 kcal/lenkki.)
Vierailija kirjoitti:
Pas*apuhetta. Ei kävelemällä laihdu. Se ei kuluta kaloreita juuri ollenkaan.
No, ei niin, jos lonehtii.
Kävely on parasta laihdutusliikuntaa. Pitää löytää sopiva vauhti ja tarpeeksi pitkä aika.
Minä olen laihtunut 12kg parissa kk kun lisäsin kävelyä n. 4h/vko.
En ole laihtunut yhtään vaikka kävelen 18000 askelta päivässä jo vuosikausia. Kyllä se ruokavalio pitää nyt laittaa uusiksi, jos laihtua haluaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän.
Aikaa tuohon menee 2 h päivässä, mikä tekee kulutukseksi maksimissaan noin 500 kcal per päivä (noin 70 kg ihmisellä).
Kuukaudessa tällä laihtuu laskennallisesti noin 2 kg. Käytännössä tuskin edes sitä.
Vaivaudu edes laskemaan niin saat uskottavampaa trollausta aikaiseksi.Näin se menee. Ihmisten tyhmyydellä ei ole rajaa.
Nesteet lähtee liikkeelle myös. Aineenvaihdunta paranee.
Vierailija kirjoitti:
En ole laihtunut yhtään vaikka kävelen 18000 askelta päivässä jo vuosikausia. Kyllä se ruokavalio pitää nyt laittaa uusiksi, jos laihtua haluaisin.
Paino on siis vaan noussut vuosien aikana vaikka tosiaan kävelen vähintään kolme tuntia päivässä.
Kävely on ihmisen luontaisin liikkumismuoto.
Kävely on myös turvallisempaa pumpun kannalta ylipainoisille kuin juoksuhölkkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paino on siis vaan noussut vuosien aikana vaikka tosiaan kävelen vähintään kolme tuntia päivässä.
Ja ruokatottumukset ovat pysyneet samana. Ei ainakaan minuun kävely auta yhtään. Sitten laihdun, kun pistän ruokavalion tiukalle eli jätän huonot hiilarit minimiin.
Turpooko teillä sormet jos käytte kävelemässä vähän pidemmän lenkin? Mulla ainakin turpoo ihan kunnolla, mutta se turvotus ei kestä kauaa. Noin vartin verran vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ethän.
Aikaa tuohon menee 2 h päivässä, mikä tekee kulutukseksi maksimissaan noin 500 kcal per päivä (noin 70 kg ihmisellä).
Kuukaudessa tällä laihtuu laskennallisesti noin 2 kg. Käytännössä tuskin edes sitä.
Vaivaudu edes laskemaan niin saat uskottavampaa trollausta aikaiseksi.
Äläpä mollaa, jos on netettä ja ylipainoa riittävästi, niin varmasti voi tippua paino noin paljon. Kun on vielä kalorijuomiset lopettanut.
Vierailija kirjoitti:
Huh, mahtoi olla puuduttavaa hommaa joka päivä kävellä tuon verran. Siis kävely on ihan kivaa, mutta 12 km joka päivä... Ja miten sulla oli aikaa??
Olen eri, mutta teen etätöitä ja koiran kanssa teen kolme lenkkiä päivässä, mutta paino kyllä pysyy samana ellen muokkaa ruokavaliota. Mutta tuon 12 km kyllä kävelen päivittäin.
Olen kolmesti laihduttanut kävelemällä n. 15 kiloa. Tällä kertaa toivottavasti viimeistä kertaa. Lihonut olen sohvalla ja sipsillä ja yötyön ja paskan parisuhteen stressillä.
Olen. n. kuukauden kävellyt ja uinut ja paino on tippunut 5kg. Tottakai syömisiä pitää katsoa ja ne kävelymäärät ovat keskimäärin ehkä ton 12km/päivässä, vähän ehkä yli, 5-20km/pv. Lievästä ylipainosta lähdettiin ja ajattelin jos vielä 8kg sais pois. Aikaa tähän menee köpöttelyyn menee, mutta kolmivuorotyössä se järjestyy kävelemällä lenkin kautta työmatkat, marjastamalla, hoitamalla kaikki asiointimatkat kävellen ja vapaina retkeilemällä. Syksyllä tämä on kaikki ihanaa, mutta tiedostan hyvin että marjastus ja metsäreissut jää ihan kohta. Arkiaktiivisuuden säilytän sällää kun säällä mutta ei siitä kerry enkä laske liikunnaksi, nämä puolen tunnin pyrähdyksiä töihin, kauppaan ja uimahalliin. Uimassa käyn 3-5 kertaa viikossa, miten töiltä ehtii. Talvella ajattelin pakottaa itseni salille, ajattelin ostaa sellaisen naisten rasvanpolttoon suunnitellun treeniohjelman jossa treenataan koko kroppa kahdesti viikossa. Siihen justjust suostun. Joogassa käyn 3krt/kk.
Olen itsekkin laihtunut monta kiloa, kun tuli useana päivänä viikossa käveltyä 12-18k askelta.
Vaan 12. Mulla menee 20 tai enemmän
Mä kävelen joka päivä 100km ja painan jo 0kg
Riippuu kyllä minkä kokoista ruhoa liikuttaa.